لوگوی گوگل مپس
کشف شهر متروکه مرموز توسط Google Map Street در ژاپن
ژانویه 5, 2021
قوانین جدید واتساپ کاربران را به سمت سیگنال و تلگرام فرستاد
ژانویه 11, 2021
توییتر

توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه بست

بسته شدن اکانت توییتر ترامپ

 

اکانت توئیتر ترامپ و طرفدارانش به طور دائم بسته شد

توییتر اکانت دونالد ترامپ را به علت نقض مکرر قوانین توییتر و تشویق مردم به خشونت بست. این اقدام توییتر برای جلوگیری از تکرار تحریکات خشونت آمیز این صفحه در آینده صورت گرفته و دائمی میباشد.

توییتر طی بیانیه ای اعلام کرد که ارزیابی ها نشان میدهد که 2 توییت که جمعه گذشته (12 دی ماه 99) در صفحه توییتر دونالد ترامپ منتشر شده بود، به احتمال بالا مشوق و محرک اصلی معترضین 6 ژانویه 2021 برای اقدامات جنایی و مجرمانه آنها در پایتخت آمریکا میباشد.

اعتراضات حامیان ترامپ

کمپانی توییتر هشدار داد که برنامه هایی برای اعتراضات مسلحانه در آینده در توییتر و شبکه های مجازی دیگر در حال طرح ریزی و گسترش است که یکی از این برنامه ریزی ها و پلن ها حمله دوم پیشنهادی به واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا و ساختمان هایش در تاریخ 17 ژانویه 2021 میباشد (یکشنبه 28 دی ماه 99).

 

علت حذف ترامپ از توییتر و شبکه های مجازی

تصمیم غیر عادی و فوق العاده twitter برای مسدود کردن حساب شخصی ترامپ، بیانگر پیام های بسیار مهمی برای رئیس جمهور در حال جنگ میباشد.

این اقدام توییتر، دو روز بعد از اقدامات خشونت آمیز طرفداران ترامپ در واشنگتن که منجر به کشته شدن 5 نفر و ایجاد خسارات و خرابی های بسیار در پایتخت آمریکا شد، صورت گرفت.

پس از این اقدام طرفداران ترامپ، ترامپ در اکانت توییتر خود به تشویق و تعریف از اقدامات آشوبگران پرداخت که توییتر را مجبور به متوقف کردن موقتی اکانت توییتر ترامپ نمود. همچنین به دونالد ترامپ اخطاری داده شد که در صورت تکرار این تخلفات اکانت او به طور دائمی توسط توییتر بسته خواهد شد.

طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا

 

فیس بوک قبل از توییتر حساب ترامپ را بست

در روز پنجشنبه گذشته ( 18 دی ماه 99)، فیس بوک با اشاره به خطر تحریک به خشونت، دونالد ترامپ را از ارسال پست جدید در پلت فرم های خود حداقل در طول مراسم تحلیف جو بایدن (مراسم سوگند یاد کردن و منتسب شدن رسمی به ریاست جمهوری) محروم کرد.

این اقدام فیس بوک، توییتر را نیز وادار کرد تا در نهایت رئیس جمهور شکست خورده را سر جای خود بنشاند. سایر شرکت ها و شبکه های اجتماعی نیز به دنبال حذف اکانت های ترامپ و طرفداران پرخشونت و خطرناک وی میباشند.

گوگل هم، به علت نقش پررنگ شبکه اجتماعی Parler خود در تحریک بیشتر و افزایش خشونت ها، این پلت فرم را به طور موقت از لیست برنامه های فروشگاه google store خود حذف کرد.

مطلب مرتبط  آخرین وضعیت سرعت اینترنت در ایران و جهان

به گزارش واشنگتن پست، 350 نفر از مجموع کسانی که خواستار تعلیق اکانت توییتر ترامپ بودند، کارمند خود توییتر بودند.

توییتر در بیانیه خود ذکر کرد که :

درباره اتفاقات وحشتناک این هفته، ما در روز چهارشنبه روشن کردیم که نقض بیش از حد قوانین توییتر می توانسته است که زمینه ساز این اقدامات شده باشد.

همچنین اضافه کرد:

ما نتیجه گرفتیم که این احتمال دارد توییت های دونالد ترامپ در توییتر، معترضین را تحریک می کند که اقدامات خشونت آمیز خود را که در 6 ژانویه 2021 اتفاق افتاده است تکرار نمایند. شاخص ها و نشانه های متعددی دریافت شده که به عنوان تشویقی برای انجام این کار در نظر گرفته می شود.

پلیس و طرفداران ترامپ در مقابل کنگره آمریکا

 

واکنش افراد به بسته شدن اکانت توییتر ترامپ

منتقدان ترامپ و طرفدارات جو بایدن از این تصمیم توییتر استقبال زیادی نموده و طرفداران ترامپ نیز او از او دفاع کردند.

بسیاری از مدافعان حقوق مدنی (civil rights) ، که مدت ها درخواست داشتند که پلت فرم ها نباید اجازه دهند ترامپ از ابزارهای آنها برای گسترش و اشاعه تعصب استفاده نماید ، فرصت را غنیمت شمرده و از طریق facebook و youtube خواستار ادامه روند این کار شدند.

عصر جمعه  8 ژانویه 2021 (19 دی ماه 1399) ، دونالد ترامپ از چند حساب توییتر دیگر، مانند حساب رسمی ریاست جمهوری آمریکا به نام POTUS@ و حساب مبارزات انتخاباتی خودش با نام TeamTrump@ استفاده کرده و برای توییت کردن اعتراض و انتقاد خود از ممنوعیت های توییتر و فیس بوک تلاش نمود، با این حال این توییت ها نیز به سرعت از این اکانت ها پاک شدند.

توییت های حذف شده ترامپ در اکانت رئیس جمهور آمریکا

سخنگوی توییتر اعلام کرد که ترامپ اجازه این کار را ندارد که از حساب های دیگر برای جلوگیری از ممنوعیت خود استفاده کند و twitter به حذف توییت های او ادامه خواهد داد.

همچنین حساب کاربری TeamTrump@ نیز برای همیشه از استفاده از توییتر محروم شد. توییتر اضافه کرد که حساب های دولتی مثل POTUS@ یا WhiteHouse@ را به حالت تعلیق در نخواهد آورد، اما امکان محدود کردن استفاده از آنها وجود دارد.

 

نظر کارشناسان درباره تعلیق اکانت ترامپ در توییتر

پروفسور خوان داناوان، یکی از کارشناسان و محققان مرکز شورنشتاین دانشگاه هاروارد، درباره اغتشاشات اخیر و بسته شدن اکانت توییتر ترامپ توییت کرده و گفت:

این اتفاق نتیجه سال ها غفلت است. شرکت های فناوری مدت هاست که تصور کرده اند که محصولات آنها بیطرف هستند. اما نخبگان سیاسی و میلیونرهای حامی آنها می دانستند که میتوانند از این ابزارها به عنوان سلاح استفاده کنند. این اتفاقات شکستی بزرگ در تولیدات افرادی است که این فناوری ها را ساخته و مدعی بودند که می توانند امنیت استفاده از آنها را تامین کنند.

توییت های خوان داناوان

 

مطلب مرتبط  گوگل کسب و کار ثبت دامنه خود را می‌فروشد

نقش QAnon و تئوری های توطئه در اتفاق 6 ژانویه

کیو آنان چیست؟

QAnon یا کیوانان نظریه ای است که اولین بار در سال 2017 توسط فردی با نام مستعار Q در 4chan مطرح شد.

بر اساس این نظریه که بسیاری آن را بی پایه و اساس و پوچ میدانند، دونالد ترامپ به طور مخفیانه در حال مبارزه با قاچاق بین المللی کودک میباشد.

این نظریه اظهار میکند که دونالد ترامپ تظاهر به تبانی با روس‌ها داشته تا رابرت مولر را متقاعد نماید به او ملحق شود تا از کودتا توسط باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جرج سوروس جلوگیری کنند.

در ادامه تئوری کودتا و گسترش آن و نیز با شکست ترامپ در انتخابات 2020، برخی این نظریه را محتمل دانسته و برنده شدن جو بایدن در انتخابات را یک کودتا علیه دونالد ترامپ دانستند.

 

چرا ترامپ به مراسم تحلیف بایدن نخواهد رفت

در بیانیه ای از توییتر که جزئیات بی سابقه ای را درباره روند تصمیم گیری اش دربر داشت، توئیتر اعلام کرد که استفاده ترامپ از شبکه Twitter برای تبلیغ و ترویج نظریه های توطئه بی پایه و اساس در مورد مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در طول ماه های گذشته، منجر به محرومیت وی از این پلت فرم شده است.

همانطور که در دو توییت آخر دونالد ترامپ آمده است:

تعداد 75،000،000 میهن پرست بزرگ آمریکایی که به من رأی دادند ، AMERICA FIRST  و MAKE AMERICA GREAT AGAIN ، در آینده طولانی صدایی بلند خواهند داشت. به آنها به هیچ وجه ، شکل و طریقی بی احترامی و رفتار ناعادلانه نخواهد شد !!!

و

برای همه کسانی که درخواست کرده اند ، من در 20 ژانویه به مراسم تحلیف نخواهم رفت.

در حالی که این اظهارات در مقایسه با برخی از سخنان اخیر ترامپ نسبتاً بی خطر به نظر می رسند ، توییتر اظهار کرد که بعضی از فالوورهای افراطی و توطئه گر رئیس جمهور، آنها را در این زمان خاص و خطرناک اینگونه نمیبینند.

توییتر اعلام کرد که :

تصمیم عدم حضور دونالد ترامپ در مراسم تحلیف  جو بایدن ، از دید تعدادی از طرفداران Trump تأییدی بر قانونی نبودن انتخابات آمریکا تلقی می شود.

حتی احتمال دارد تا نوعی تشویق برای افرادی که احتمال اقدام به خشونت برای آنها وجود دارد بوده تا مراسم تحلیف را به عنوان هدفی امن و بدون حضور ترامپ برای حمله و اغتشاش در نظر بگیرند .

 

مطلب مرتبط  گوگل تعداد فایل‌های قابل ساخت در گوگل درایو را محدود کرد

بسته شدن اکانت توییتر وکلا و مشاوران ترامپ

ترامپ به هیچ وجه در مسئولیت تکثیر خطرناک اطلاعات نادرست در توییتر تنها نیست.

اگر چه توییتر سرکوب بسیاری از اکانت ها و محتواهای مرتبط با “تئوری توطئه QAnon” را از ماه ماه جولای 2020 آغاز کرده است، اما از نوامبر 2020 به تعداد زیادی از مهره های کلیدی QAnon اجازه انتشار توطئه های بی اساس در مورد انتخابات و تقلب رای دهندگان را داده است.

چهره هایی مانند Michael Flynn مشاور امنیت ملی سابق ؛ Sidney Powell وکیل مدافع ترامپ ؛ Ron Watkins مدیر 8Chan ؛ و وکیل Lin Wood هفته ها است كه شعله افروز توطئه های انتخاباتی معروف به QAnon در توییتر بوده و ادعاهای دروغین آنها به گوش هر دو دسته طرفداران ترامپ و شخص ترامپ رسیده است.

همچنین روز جمعه این هفته ( 19 دی 99) ، توییتر به دلیل نقض سیاست های خود در خصوص “فعالیت های هماهنگ مخرب” ، حساب های Flynn ،  Powell و Watkins را برای همیشه حذف کرد.

حساب وکیل مدافع ترامپ به نام wood نیز در روز پنجشنبه (18 دی  ماه) به حالت تعلیق درآمد.

 

هشدار توییتر به طرفداران ترامپ و QAnan

سخنگویی از توییتر اظهار کرد:

موضع ما در برابر رفتار هایی که احتمال آسیب رسانی مجازی را دارد کاملا روشن بوده است و اقدامات اجرایی شدیدی را در برابر آنها صورت خواهیم داد. و با توجه به اینکه جدیدا پتانسیل خشونت پیرامون این نوع رفتارها زیاد شده است ، در روزهای آینده ، اکانت هایی که صرفا به انتشار محتواهایی مرتبط با تئوری توطئه کیوانان QAnon  میپردازند، به طور دائمی تعلیق می گردند.

منبع: twitter /  theguardian.com

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *