چطور می‌توان درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه داشت؟
چطور می‌توان درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه داشت؟
اکتبر 15, 2022
راهنمای حل مشکل نت اسکن در انواع سیستم‌عامل‌ها
راهنمای حل مشکل نت اسکن در انواع سیستم‌عامل‌ها
اکتبر 17, 2022
انواع روش های تبلیغ در یوتیوب به همراه تعرفه

انواع روش های تبلیغ در یوتیوب به همراه تعرفه

انواع روش‌های تبلیغ در یوتیوب

تبلیغات در YouTube یکی از راه‌هایی است که به وسیله آن می‌توانید کسب‌وکارتان را به تعدا بسیار زیادی از مخاطبان هدف خود نشان دهید و آن‌ها را جذب کنید. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب و بزرگترین شبکه اشتراک ویدیوی جهان است و از این رو، باتوجه به پتانسیل بالای آن، تبلیغات در این پلتفرم باعث جذب مخاطبان بسیار زیادی می‌شود. تبلیغات یوتیوب انواع مختلفی دارند که در این مقاله به انواع روش‌های تبلیغ در یوتیوب به همراه تعرفه آن‌ها می‌پردازیم.

فرض کنید که یک تیزر تبلیغاتی ساخته‌اید. هفته‌ها و شاید ماه‌ها زمان صرف آن کرده‌اید و برای ساخت چند ثانیه ویدیو، هزینه‌ی زیادی برای فیلم‌برداری، بازیگر، تدارکات و … پرداخته‌اید. انتظار دارید پس از پخش این تیزر چه اتفاقی برای کسب‌وکار شما بیفتد؟ آیا می‌توانید تنها به پخش آن در سوشال مدیاهایتان اکتفا کنید؟ 

چرا در یوتیوب تبلیغ کنیم؟

یوتیوب، بزرگ‌ترین پلتفرم ویدیویی در فضای وب است که هر روزه به تعداد کاربران آن نیز افزوده می‌شود. تبلیغات در یوتیوب با اجرای کمپین‌های PPC یا تبلیغات پولی در سوشال مدیاها بسیار متفاوت است. این پلتفرم، گزینه‌‌ها و امکانات بسیار زیادی را برای تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این خدمات، حتما باید با آن‌ها آشنایی کامل داشته باشید در غیر این صورت، یوتیوب به نظر شما محدودکننده خواهد بود.

در سال‌های اخیر، باتوجه به تغییرات گوگل، تبلیغات یوتیوب به یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند تبدیل شده است. به طور مثال، چند سال پیش، گوگل اعلام کرد که به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا مخاطبان بیشتری را در یوتیوب به دست آورند (به‌ویژه از طریق تلفن همراه، جایی که ۵۰ درصد کاربران یوتیوب از آنجا بودند). 

در میان تغییراتی که انجام داد، احتمالاً بزرگترین تغییر این بود که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مخاطبان را علاوه‌بر رفتارهای آن‌ها در یوتیوب، براساس سابقه جستجوی خود در  Google مورد هدف قرار دهند.

همچنین، تبلیغ‌کنندگان اکنون می‌توانند تبلیغات خود را برای افرادی که اخیراً محصول یا خدمات خاصی را جستجو کرده‌اند، هدف قرار دهند. اگر محتوای تبلیغ ویدیویی ارتباط نزدیکی با جستجو‌های کاربر داشته باشد، احتمال اینکه تا انتهای تبلیغ شما را ببیند و با آن تعامل داشته باشد خیلی بیشتر است.

مطلب مرتبط  معرفی ترفندهای تبلیغات کلیکی در گوگل

تبلیغات در یوتیوب انواع مختلفی دارد که شما باید باتوجه به مخاطب هدف خود و همچنین هدف شما از تبلیغات، نوع آن را انتخاب کنید. در ادامه به انواع روش‌های تبلیغ در یوتیوب می‌پردازیم.

انواع روش‌های تبلیغ در یوتیوب 

چند روش کلیدی برای تبلیغات ویدیویی وجود دارد که می‌توانید در یوتیوب روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. در واقع، گوگل این فرمت‌ها را مشخص می‌کند و شما برای سفارش تبلیغ در یوتیوب باید از طریق خدمات گوگل ادز اقدام کنید. در ادامه به جزئیات بیشتر می‌پردازیم.

۱. تبلیغات در بخش جستجو ویدیو (Video Discovery Ads)

تبلیغات در بخش جستجو ویدیو (Video Discovery Ads)، در صفحه اصلی YouTube، صفحات نتایج جستجو و به عنوان ویدیوهای مرتبط در صفحات تماشای ویدیو نمایش داده می‌شوند. 

تبلیغات در بخش جستجو ویدیو (Video Discovery Ads)

۲. TrueView In-Stream Ads (قابل رد شدن)

تبلیغات TrueView نوع استاندارد تبلیغات ویدیویی در YouTube است. تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی برای تبلیغات از نوع TrueView هزینه پرداخت می‌کنند که آگهی آن‌ها تا انتها تماشا شده باشد یا کاربران با آن تعامل داشته باشند (مثلاً با کلیک کردن بر روی لینک). 

هزینه تبلیغ در این روش، پس از آن که کاربر حداقل ۳۰ ثانیه یا تا پایان ویدیو شما را تماشا کرد، از حساب گوگل ادز شما کسر می‌شود. همچنین در برخی موارد، اگر بیننده اقدامی انجام دهد، مانند کلیک کردن روی لینک یا شماره تماس، هزینه تبلیغ کسر می‌شود. 

تبلیغات TrueView  قبل از نمایش ویدیوی انتخابی کاربر پخش می‌شود و کاربر می‌تواند ویدیو شما را پس از ۵ ثانیه رد یا همان skip کند. در برخی موارد هم می‌توانید مشخص کنید که امکان رد تبلیغ برای کاربر وجود نداشته باشد. 

TrueView In-Stream Ads (قابل رد شدن)

تبلیغات TrueView In-Stream به شما این امکان را می‌دهد که به تبلیغات ویدیویی خود، متن‌ و CTAهای مختلف اضافه کنید. این CTAها در سمت راست و بالای ستون پیشنهادات قرار می‌گیرند و به عبارتی، نقش تاکید روی تبلیغات شما را دارند.

۳. Non-Skippable In-Stream Ads (غیرقابل رد کردن)

تبلیغات غیرقابل رد کردن را می‌توان قبل، در میان یا بعد از ویدیوی اصلی پخش کرد. مدت زمان آن‌ها می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ ثانیه باشد. در واقع، تبلیغات میان ویدیویی غیرقابل رد کردن، در اواسط ویدیوهایی که بیشتر از ۱۰ دقیقه هستند، پخش می‌شوند. کاربران هنگام پخش این تبلیغات یک شمارش معکوس پنج ثانیه‌ای را مشاهده می‌کنند و در تایم لاین ویدیو نیز، نشانگرهای زرد رنگی قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده پخش تبلیغ در آن زمان است.

مطلب مرتبط  چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم؟

Non-Skippable In-Stream Ads (غیرقابل رد کردن)

۴. Bumpers یکی از انواع روش‌های تبلیغ در یوتیوب 

Bumpers کوتاه‌ترین نوع تبلیغات ویدیویی YouTube هستند که به وسیله آن می‌توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید. تبلیغات ویدیویی از نوع بامپر تنها ۶ ثانیه هستند که قبل از نمایش ویدیو اصلی پخش می‌شوند و همچنین غیر قابل رد کردن هستند.

Bumpers یکی از انواع روش‌های تبلیغ در یوتیوب 

بدیهی است که تبلیغات ویدیویی بامپر نمی‌توانند داستان خوبی را تنها در شش ثانیه بیان کنند، اما مکمل‌های فوق‌العاده‌ای برای کمپین‌های ویدیویی بزرگ‌تر هنگام راه‌اندازی محصولات یا رویدادهای جدید هستند. باید دقت داشته باشید که از این شش ثانیه بهترین استفاده را کنید و فقط اجزای برند خود را که می‌خواهید مخاطبانتان به خاطر بسپارند، در تبلیغ درج کنید.

۵. Overlay Ads

تبلیغات Overlay، تبلیغات بنری هستند که مانند تصویر زیر در پایین ویدیو قرار می‌گیرند. این نوع از انواع روش‌های تبلیغات در یوتیوب برای تکمیل کمپین‌های ویدیویی ایده‌آل است.

Overlay Ads

چگونه کمپین تبلیغاتی در یوتیوب راه‌اندازی کنیم؟

در ابتدا باید ویدیوی تبلیغاتی بسازید و پس از آن برای تبلیغ در یوتیوب، باید کمپین تبلیغاتی ویدیویی خود را در گوگل ادز ایجاد کنید. از آنجایی که در ایران به صورت مستقیم نمی‌توانید از خدمات گوگل استفاده کنید، برای ایجاد کمپین خود باید از پریمیر پارتنرهای گوگل استفاده کنید. 

پریمیر پارتنرهای گوگل شرکت‌هایی هستند که به عنوان نماینده‌های رسمی گوگل معرفی شده‌اند و گرفتن خدمات گوگل از این شرکت‌ها همانند گرفتن خدمات از خود شرکت گوگل است. 

برتینا، از پریمیر پارتنرهای گوگل در ایران است که شما می‌توانید راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خود در گوگل را به آن بسپارید. این شرکت با متخصصانی که در زمینه تبلیغات گوگل ادز دارد، بهترین راهکارهای تبلیغاتی را به شما پیشنهاد می‌دهد و به شما کمک می‌کند که باتوجه به بودجه‌تان بیشترین بازخورد و بهترین ROI را داشته باشید.

تعرفه تبلیغات در یوتیوب چگونه است؟

به طور کلی، هزینه تبلیغات در YouTube بر اساس تعداد بازدیدهای شما محاسبه می‌شود. باتوجه به صنعت شما و کلمات کلیدی هدف، هزینه هر بار نمایش تبلیغ و مشاهده آن، متغیر است و می‌تواند بین ۰.۱۰ تا ۰.۳۰ دلار هزینه داشته باشد. 

مطلب مرتبط  AMP چیست؟ طراحی نسخه AMP وب سایت چه ضرورتی دارد؟

شما باتوجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید، یکی از پلن‌های موجود را انتخاب می‌کنید و حساب شما به همان میزان شارژ می‌شود. از آنجایی که این هزینه تبلیغات به صورت ارزی محاسبه می‌شود، نرخ ثابتی ندارد و با نوسانات ارز، قیمت پلن‌ها نیز تغییر می‌کند که قیمت پلن‌های حال حاضر را می‌توانید در صفحه تبلیغات ویدیویی گوگل ادز مشاهده کنید. 

شما می‌توانید در پنل گوگل ادز، بودجه‌ای را برای تبلیغات روزانه خود تعیین کنید تا پس از اتمام بودجه شما تبلیغاتتان متوقف شوند و بتوانید در مدت زمان بیشتری از بودجه تبلیغاتتان استفاده کنید و تبلیغات YouTube را به یک سرمایه‌گذاری مطمئن تبدیل کنید.

جمع‌بندی: روش‌های تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب، پربازدیدترین پلتفرم انتشار و پخش ویدیو است؛ از این رو، تبلیغات در یوتیوب یکی از پربازده‌ترین نوع تبلیغات گوگل ادز است. شما می‌توانید از بین انواع روش‌های تبلیغ در یوتیوب، باتوجه به هدفتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و در گوگل ادز کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کنید.

برتینا، انواع خدمات گوگل ادز را همراه با مشاوره رایگان جهت بهینه‌سازی سایت و همچنین سیستم اطلاع‌رسانی قبل از پایان اعتبار به کاربران خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۶۱۰۶۴-۰۲۱ یا تیکت با متخصصان گوگل ادز در برتینا در تماس باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *