پلاگین طراحی جدول در وردپرس
معرفی 7 افزونه ساخت جدول در وردپرس
دسامبر 29, 2018
جلوگیری از ایندکس وردپرس در گوگل
آموزش جلوگیری از ایندکس وردپرس در گوگل
مارس 2, 2019
لوگوی SVG

آموزش آپلود تصاویر SVG در وردپرس

 

آپلود تصاویر SVG در وردپرس

همانطور که می دانید در سیستم مدیریت محتوای وردپرس صرفاً مجاز به آپلود پسوندهای معروف و شناخته شده هستید و باقی موارد با محدودیت همراه است. به همین دلیل در این نوشتار به نحوه آپلود تصاویر SVG می پردازیم زیرا بسیاری از کاربران مایلند بدانند چگونه می توان در سیستم وردپرس اقدام به بارگذاری کردن تصاویر SVG نمود بدون اینکه وردپرس ایرادی گرفته و یا سایت دچار مشکل شود، چرا که بسیاری از کاربران نمی خواهند فایل های svg را به فایل های zip یا rar فشرده کرده و مایلند مستقیماً اقدام به آپلود کردن تصاویر SVG نمایند. اگر دقت کنید این نوع پسوند تصویری را در سایر سایت های فروشگاهی خواهید دید و می توانید ظاهر محصولات را با دقت و جزییات بیشتری مشاهده نمایید و این سوال پیش می آید که چگونه با زوم کردن بر روی تصویر کیفیت کاهش نمی یابد.

اگر بخواهیم فایل های svg را توصیف کنیم باید بگوییم SVG زبانی جهت توضیح گرافیک 2 بعدی و مجموعه ابزارهای گرافیکی در زبان XML می باشد. ​این فناوری اختصارشده عبارات Scalable Vector Graphics است. SVG برای ساخت گرافیک های برداری در دنیای وب کاربرد دارد. نکته جالب در مورد این فناوری این است که با زوم کردن روی تصاویر SVG کیفیت آنها کاهش نمی یابد.

SVG چیست و چگونه کار می کند؟

Scalable Vector Graphics (SVG) یک فناوری بوده که با بهره گیری از XML نقشه های دو بعدی را در مرورگر به کاربران نمایش می دهد. svg با فرمت های تصویری رایج در سایت ها مانند PNG، GIF یا JPEG متفاوت هستند. اگر یک فرمت تصویری PNG/JPEG را زوم کنید متوجه خواهید شد که از کیفیت تصویر کاسته می شود. اما در مقابل گرافیک برداری برای نمایش تصاویر از پیکسل ها استفاده نمی کند. در عوض، آنها از یک نقشه دو بعدی بهره می گیرند که گرافیک مدنظر کاربر را تعیین می کند. با زیاد کردن زوم بر روی تصویر، تصویر به پیکسل مبدل نخواهد شد.گرافیک برداری غالباً جهت استفاده در آیکون ها، آرم ها و لوگوهای موجود در وب سایت، فونت آیکون ها و تصاویر برندهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. مدیر یک سایت وردپرسی در برخی مواقع ممکن است بخواهد فایل های SVG را در وردپرس برای استفاده در  لوگوی سایت، آیکون ها یا باقی موارد اضافه کند. باید به این نکته توجه کنید که فایل های SVG هنوز هم تا حدی نا امن می باشند. به همین خاطر است که وردپرس اجازه آپلود فایل و تصاویر SVG را به طور پیش فرض نمی دهد و اگر یک تصویر SVG را در وردپرس بارگذاری نمایید، پیام خطای “”با عرض پوزش، این نوع فایل به دلایل امنیتی مجاز نیست”” را خواهید دید.

مطلب مرتبط  اضافه کردن لینک خروج به منو وردپرس

نکته مهم: مشکلات امنیتی در خصوص فایل  SVG در وردپرس

همانطور که در بالا اشاره شد فایل های SVG شامل کدهایی در زبان نشانه گذاری XML بوده که بسیار مشابه به HTML است. مرورگرها زبان نشانه گذاری SVG XML را جهت نشان دادن خروجی بر روی صفحه مانیتور کاربران، نمایش می دهد. با این حال، وب سایت شما به دلیل آسیب پذیری های احتمالی XML ممکن است مورد نفوذ قرار گیرد. در این نوشتار متدهایی را به شما خواهیم گفت تا امنیت سایت وردپرسی خود را تا حدامکان افزایش دهید و تصاویر SVG را ایمن کرده تا امنیت آنها ارتقا یابد. در عین حال باید یادآور شد، این افزونه ها توانایی مقابله کامل با حملات بروت فورس یا xss را دارا نمی باشند.

روش اول : بارگذاری تصاویر SVG توسط افزونه SVG Support

پلاگین SVG Support

این افزونه یعنی SVG Support به طور  کامل جهت اضافه نمودن تصاویر SVG در وردپرس می تواند برای شما راهگشا باشد. ضمن اینکه این قابلیت را به شما خواهد داد تا SVG درون خطی را در مطالب سایت و سایر قسمت های  وردپرس نمایش دهید. در اولین قدم، باید از قسمت افزونه ها در مخزن وردپرس افزونه SVG Support را جستجو کرده نصب و فعال نمایید. پس از فعال سازی افزونه ، در قسمت تنظمیات پیشخوان وردپرس گزینه SVG Support را مشاهده خواهید کرد. در قسمت تنظیمات، کادر کنار ‘Restrict to Administrators’ را فعال نمایید تا فقط مدیریت سایت امکان آپلود را در اختیار داشته باشد و با این کار کاربران عادی امکان بارگذاری را نخواهند داشت. اقدام بعدی که باید انجام دهید این است که حالت پیشرفته فعال شود. اگر قصد دارید از خاصیت های پیشرفته مانند انیمیشن های CSS و … بهره ببرید این حالت را فعال نمایید. یادتان باشد که Save Change را پس از اعمال تغییرات بزنید تا بر روی سایت اعمال شود پس از انجام مراحل فوق بدون مشکل می توانید اقدام به آپلود تصاویر svg نمایید.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه حذف و نصب مجدد وردپرس

روش دوم: آپلود تصاویر SVG با استفاده از افزونه Safe SVG

افزونه safe svg

در این متد نیز ما به کمک مخزن وردپرس جهت آپلود تصاویر svg از افزونه Safe SVG کمک می گیریم تا بتوانیم تصاویر SVG را در وردپرس استفاده نماییم.

در ابتدا باید پلاگین Safe SVG را توسط مخزن وردپرس نصب و فعال نمایید. افزونه Safe SVG که برای آپلود تصاویر svg طراحی شده است تنظیمات پیچیده ای نداشته و پس از نصب و فعال سازی آن، امکان آپلود تصاویر SVG در وردپرس وجود دارد. نکته قابل مهم در این پلاگین این است که تمامی کاربرانی که دسترسی تولید محتوا در بخش نوشته های سایت را دارند قابلیت آپلود تصاویر SVG را نیز دارند، پس با دقت دسترسی های کاربران را اعمال نمایید.

در پایان شایان ذکر است که در این نوشتار به طور کلی به معرفی تصاویر svg پرداخته شد و اینکه چگونه می توان از مزایای آن بهره برد و در کنار آن نیز خطرات استفاده از آن نیز شرح داده شد. به همین دلیل باید بگوییم اگر واقعاً نیازی به استفاده از این نوع فرمت در سایت وردپرسی خود ندارید نیازی به نصب افزونه های بالا نبوده و می توانید از فرمت های رایج تصویری استفاده کنید اما اگر نیاز به استفاده از تصاویر svg در سایت خود دارید دو افزونه معرفی شده گزینه های مناسبی جهت رفع نیاز شما می باشند.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *