چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم؟
چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم؟
سپتامبر 11, 2022
چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنیم؟
چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید؟
سپتامبر 21, 2022
چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟

چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟

هنگام ثبت مکان در گوگل مپ، معمولا برای افراد سوال می‌شود که چه مدت طول می‌کشد تا لوکیشن در گوگل مپ تایید شود. برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید نحوه ثبت لوکیشن شما در گوگل مپ مشخص شود. در ادامه به راه‌های موجود برای ثبت لوکیشن پرداختیم.

ثبت لوکیشن یا موقعیت مکانی کسب‌وکار در گوگل مپ، باعث می‌شود که هر زمان کاربران گوگل عبارتی را جستجو کنند، موقعیت جغرافیایی کسب‌وکارها و مکان‌های مربوط به عبارت جستجو شده که در نزدیکی کاربر قرار دارند به او نمایش داده شوند. از این رو، شما با ثبت لوکیشن خود در گوگل مپ، می‌توانید کسب‌وکارتان را به کاربران گوگل معرفی کنید.

برای اینکه موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود دو راه دارید:

۱. ساخت اکانت Google Business

۲. استفاده از سرویس گوگل مپ

اگر می‌خواهید از روش اصولی و صحیح، موقعیت مکانی کسب‌وکارتان را ثبت کنید باید از سرویس Google Business استفاده کنید. اما با توجه به اینکه این سرویس نیز مانند بسیاری از خدمات دیگر گوگل برای کاربران ایرانی تحریم است و در واقع قابل استفاده نیست، بنابراین لازم است که سرویس Google Map را جایگزین روش اصولی کنید.

چگونه موقعیت مکانی یا لوکیشن کسب‌وکار خود را در گوگل مپ تایید کنیم؟

برای بروزرسانی یا ثبت موقعیت جغرافیایی کسب‌‌وکار خود در Google Maps، راه اصولی این است که کسب‌وکار خود را از طریق اکانت گوگل بیزینس تأیید کنید. برای این کار لازم است که پروفایلی برای کسب‌وکار خود در Google بسازید. در ادامه پروفایلتان را از طریق تماس تلفنی، متن، ایمیل یا ویدیو تأیید کنید. روش تایید پروفایل کسب‌وکارتان بسته به حوزه و یا دسته آن، متفاوت است.

هنگامی که مراحل تایید لوکیشن در گوگل را آغاز می‌کنید، حتما بررسی کنید که اطلاعاتتان درست باشد و در نظر داشته باشید، شما تنها کسی هستید که می‌توانید آن را ویرایش کنید. برای جلوگیری از تاخیر برای تایید گوگل، مطمئن شوید که آدرس شما با دستورالعمل‌های گوگل مطابقت داشته باشد.

چه مدت زمان لازم است تا ثبت مکان از طریق Google Business تایید شود؟

گوگل تمامی پروفایل‌های تجاری (google business) را به منظور حفظ یکپارچگی، بررسی می‌کند. از این رو، روند تایید پروفایل ممکن است تا هفت روز کاری طول بکشد و پس از تایید، از طریق گوگل به شما اطلاع داده می‌شود.

مطلب مرتبط  گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟

اگر گوگل به هر دلیلی نتواند کسب‌وکار شما را با روشی که انتخاب کرده‌اید تأیید کند، دکمه «دریافت تأیید» دوباره نشان داده می‌شود. در این صورت، روش تأیید دیگری را امتحان کنید. پس از انجام تایید پروفایل، ممکن است چند هفته طول بکشد تا اطلاعات کسب‌وکار شما بروزرسانی و در Google  نمایش داده شود.

روش‌های تایید پروفایل تجاری در گوگل

برای تایید پروفایل Google Business خود، می‌توانید از ۴ روش زیر اقدام کنید.

۱. تلفن یا پیامک:

برای دریافت کد تایید، مطمئن شوید که می‌توانید شماره تلفن مربوط به کسب‌وکارتان را که در پروفایل خود وارد کرده‌اید، پاسخ دهید یا امکان دریافت پیامک را دارید. به Business Profile خود بروید. روی Get verified کلیک و سپس Phone یا  SMS را انتخاب کنید. تماس را پاسخ دهید یا پیامک را باز کنید و کد را وارد پروفایل خود کنید.

۲. پست الکترونیک:

در ابتدا از در دسترس بودن ایمیلی که در پروفایل خود وارد کرده‌اید مطمئن شوید. سپس به Business Profile خود بروید. روی Get verified کلیک و سپس Email را انتخاب کنید. در نهایت، مراحل موجود در ایمیل را دنبال کنید.

۳. تایید اکانت بیزینس در گوگل با ارسال ویدیو:

مرحله اول: ویدیوی خود را آپلود کنید

مواردی که باید در ویدیو شما وجود داشته باشد، عبارتند از:

موقعیت مکانی شما: برای ثبت مکان در گوگل مپ، علایم بیرونی مانند نام خیابان، مشاغل اطراف و به طور کلی، اطراف کسب‌و‌کار خود را نشان دهید.

کسب‌وکار یا تجهیزات: برای نشان دادن اینکه کسب‌وکار شما در مکانی که در Google Maps مشخص کرده‌اید وجود دارد، از فعالیت کسب‌وکارتان به طور مثال اگر فروشگاه دارید از روند خرید مشتری‌هاتون، اگر رستوران دارید از نحوه سرو غذاهایتان و … فیلم بگیرید.

اثبات مدیریت: برای نشان دادن اینکه شما مدیر کسب‌و‌کار خود هستید، به کارمندان خود دسترسی محدود ارائه دهید. شما می‌توانید با وارد کردن رمزهایی که برای بخش‌های حساس پروفایل تعریف کرده‌اید، وارد بخش‌های مربوطه خود شوید.

در صورتی که با رایانه وارد بخش راستی‌آزمایی شدید، برای ادامه می‌توانید از دستگاه همراه خود جهت اسکن QR کد استفاده کنید.

چگونه برای تایید پروفایل در گوگل فیلم بگیرم؟

روی Get Verified و سپس Capture video کلیک کنید. پس از کلیک روی دکمه Start، می‌توانید فیلم خود را ضبط کنید. پس از اتمام، روی Pause کلیک کنید و در انتها ویدیو را آپلود کنید.

مطلب مرتبط  بررسی اهمیت تگ های b و strong در سئو

مرحله دوم: منتظر بررسی ویدیو توسط گوگل باشید

بعد از اینکه ویدیوی خود را آپلود کردید، گوگل آن را بررسی می‌کند. در نظر داشته باشید که بازبینی ویدیو ممکن است تا ۵ روز کاری طول بکشد.

اگر ویدیو شما تایید شده باشد، اطلاعیه یا اعلانی دریافت می‌کنید.

اگر تایید شما با روش ویدیو انجام نشد، دکمه «Get verified» نشان داده می‌شود. بهتر است که روش تأیید دیگری را امتحان کنید.

چگونه ویدیوی تایید خود را در گوگل حذف کنید؟

در سرچ گوگل، به  Business Profile خود بروید.

در بالا سمت راست، روی More، سپس Advanced settings، و بعد Video uploads و در آخر Delete videos  کلیک کنید. پس از طی این مراحل ویدیو تایید پروفایل گوگل شما حذف خواهد شد.

۴. تماس تصویری:

برای اینکه بتوانید با گوگل تماس برقرار کنید، در ابتدا باید از ساعت تماس و زبان صحبت کردن خود مطمئن شوید. سپس، تلفن همراه خود را چک کنید که برای برقراری تماس تلفنی آماده باشد. نماینده پشتیبانی گوگل به شما کمک می‌کند تا به تماس تصویری بپیوندید.

تأیید کنید که در محل کسب‌وکار خود هستید: از اینکه می‌توانید موقعیت مکانی کسب‌وکارتان و مالکیت خود را در تماس ویدیویی نشان دهید، مطمئن شوید.

چه مدت زمان لازم است تا ثبت مکان از طریق گوگل مپ تایید شود؟

چه مدت زمان لازم است تا ثبت مکان از طریق گوگل مپ تایید شود؟

در صورتی که قادر به ساخت اکانت بیزینس گوگل نیستید، باید از طریق گوگل مپ به ثبت مکان کسب‌وکار خود اقدام کنید. پس از ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ و وارد کردن اطلاعات، باید منتظر تایید لوکیشن خود از سمت گوگل باشید. معمولاً مدت زمان لازم برای ثبت مکان از طریق گوگل حدود ۱۴ روز است. قبل از هر کاری مطمئن شوید که تمامی مراحل روند ثبت که در مقاله آموزش ثبت مکان در گوگل مپ توضیح داده شده است را درست طی کرده‌اید.

پس از ثبت لوکیشن و ورود اطلاعات، وضعیت شما در سه حالت Pending ،Approved و Not approved  ممکن است قرار بگیرد. در صورتی که در حالت Pending قرار داشت، به این معنی است که باید کماکان منتظر باشید تا پروسه بررسی توسط گوگل پایان یابد. اگر عبارت Approved را مشاهده کردید، به این معنی است که مکان ارسالی شما با موفقیت در گوگل ثبت شده است.

عبارت Not approved به معنی رد درخواست شما توسط گوگل است که می‌تواند دلایل مختلفی از جمله ورود اطلاعات اشتباه یا خرابکاری برخی از کاربران (زیرا هر آدرسی که در گوگل مپ ثبت می‌شود باید توسط چند کاربر تایید شود و ممکن است برخی افراد آدرس شما را تایید نکرده باشند) و یا پایین بودن امتیاز شما در گوگل مپ برای ثبت آدرس داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به اطلاعات وارد شده خود اطمینان دارید، مجدداً پروسه ثبت آدرس در گوگل مپ را از ابتدا انجام دهید.

مطلب مرتبط  افزایش امنیت وردپرس

جمع‌بندی: مدت زمان تایید آدرس در گوگل مپ

هنگام ثبت لوکیشن در گوگل مپ، بزرگترین سوالی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود این است که چه مدت زمان لازم است تا لوکیشن شما در گوگل مپ تایید شود. برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید بدانید که از چه طریقی می‌خواهید لوکیشن کسب‌وکار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. برای این کار دو راه وجود دارد که یکی از این راه‌ها ساخت اکانت بیزینس گوگل است و دیگری استفاده از خدمات گوگل مپ.

باتوجه به راهی که انتخاب می‌کنید، زمان ثبت لوکیشن شما تغییر می‌کند. همواره به یاد داشته باشید که هنگام ورود اطلاعات، با دقت کافی و به طور کامل این کار را انجام دهید تا هرچه سریع‌تر، لوکیشن کسب‌وکار شما ثبت شود.

با توجه به اینکه گوگل روی درست بودن اطلاعاتی که به کاربران خود نمایش می دهد بسیار حساس است، ممکن است به علت پایین بودن اعتبار اکانتی که با آن آدرس خود را ثبت کرده‌اید، همچنین تایید نشدن آدرس شما توسط دیگر کاربران و یا اشتباه بودن اطلاعات وارد شده از طرف شما، لوکیشن کسب‌وکارتان توسط گوگل تایید نشود. در صورتی که مکان شما توسط گوگل تایید نشد، پیشنهاد می‌کنیم آدرس خود را با اکانتی که دارای اعتبار و level بالاتری است، مجدداً ثبت کنید.

منبع: گوگل

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 7

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *