هاست فرانسه چیست؟
هاست فرانسه چیست و چه مزایایی دارد؟
می 21, 2023
بوم کسب و کار یکی از سندهای مهم برای پیشرفت در کسب و کار
بوم کسب و کار یا Business Model Canvas چیست؟
ژوئن 11, 2023
آشنایی با شبکه تحویل محتوای کلود فلر و خدمات آن

کلود فلر چیست؟ بررسی مزایا و معایب استفاده از کلودفلر

کلود فلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کلود فلر یک شرکت آمریکایی است که خدمات متنوعی از جمله DNS، شبکه تحویل محتوا و انواع خدمات دیگر برای افزایش سرعت و امنیت وب‌سایت‌ها عرضه می‌کند. در حال حاضر این پلتفرم امنیتی توسط بیش از ۷.۶ میلیون سایت در سراسر جهان استفاده می‌شود و هرروز بیش از یک میلیارد آدرس IP را پردازش می‌کند. حتما برایتان سوال است که کلود فلر چیست و چرا انقدر در جهان محبوب شده است؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و به بررسی مزایا و خدمات کلود فلر می‌پردازیم. اگر به‌دنبال راهی آسان برای افزایش سرعت و امنیت سایتتان هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کلود فلر چیست؟ بزرگ‌ترین شبکه تحویل محتوا (CDN)

کلود فلر یک شبکه تحویل محتوا (CDN) و یک پلتفرم امنیتی ابری است که خدمات مفیدی برای بهینه‌سازی، امنیت و عملکرد وب‌سایت عرضه می‌کند. Cloudflare به‌عنوان یک واسطه بین سرور وب‌سایت و بازدیدکنندگان عمل می‌کند و سرعت و قابلیت اطمینان سایت را بهبود می‌بخشد و درعین‌حال از آن در برابر تهدیدات آنلاین محافظت می‌کند. به‌بیان‌دیگر، CDN کلودفلر به همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی خدمات امنیتی عرضه می‌کند.

شبکه تحویل محتوای کلود فلر از رابط کاربری و API برای مدیریت وب‌سایت برخوردار است و بسیاری از ویژگی‌های اصلی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر قصد راه‌اندازی یک سایت برای کسب‌وکار خود را دارید، ابتدا باید برای خرید و ثبت دامنه اقدام کرده و سپس از CDN کلود فلر برای ارتقای امنیت سایتتان بهره ببرید.

کلود فلر چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی با خدمات CDN کلود فلر

انواع CDNها مانند کلودفلر یک مشکل مهم و اساسی را در دنیای اینترنت برطرف می‌کنند و آن تاخیر است. کلود فلر با ۳۶۵ مرکز داده در سراسر جهان، نسخه‌ای از وب‌سایت مشتری و هر منبع ثابتی را در حافظه پنهان خود ذخیره می‌کند و سپس آن را بر اساس موقعیت مکانی به بازدیدکنندگان تحویل می‌دهد. کلود فلر با کاهش فاصله بین بازدیدکننده و سایت، تاخیر، پهنای باند و زمان بارگذاری صفحه را به حداقل می‌رساند. از مهم‌ترین خدمات کلود فلر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میزبانی DNS: مسئولیت ترجمه نام دامنه به آدرس IP به‌عهده DNS است. کلود فلر میزبانی DNS را برای مدیریت رکوردهای DNS ارائه می‌دهد و رکودهای کلود فلر در بیشتر موارد بسیار سریع عمل می‌کنند.
  • CDN: شبکه تحویل محتوا سرویسی است که وب‌سایت شما را کش می‌کند و بر اساس نزدیکی موقعیت مکانی، آن را به بازدیدکنندگان تحویل می‌دهد. این کار در افزایش سرعت بارگذاری سایت تاثیر چشمگیری دارد.
  • فایروال: کلود فلر راهی برای مسدود کردن ترافیک با استفاده از آدرس IP، نام میزبان، ربات‌های شناخته‌شده، URI و سایر موارد ارائه می‌دهد.
مطلب مرتبط  نحوه بکاپ‌گیری از داده‌ها در سرورهای اختصاصی

با استفاده از کلود فلر یک سایت ایمن با سرعت بالا در دنیای وسیع اینترنت خواهید داشت که شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند. 

میزبانی CDN: یکی از مهم‌ترین خدمات کلود فلر

یکی از خدمات برتینا برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک عرضه هاست ایمیل است. با خرید هاست ایمیل از برتینا می‌توانید ایمیل‌ها و دسترسی کاربران را به‌راحتی مدیریت کرده و کسب‌وکارتان را به یک ایمیل تجاری حرفه‌ای و امن مجهز کنید.

چرا باید از CDN کلود فلر استفاده کنیم؟

استفاده از خدمات شبکه تحویل محتوای کلود فلر بسیار مقرون‌به‌صرفه و آسان است؛ به‌طوری‌که کلیه صاحبان وب‌سایت‌ها با هر سطح از دانش فنی به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. از مهم‌ترین مزایای کلود فلر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اصلی‌ترین مزیت کلود فلر این است که امنیت و عملکرد را به‌صورت رایگان در مقیاس بزرگ فراهم می‌کند.
  • بیشتر خدمات و ویژگی‌های کلود فلر به‌صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.
  • کلود فلر به‌عنوان یک CDN عمل می‌کند و سرعت بارگذاری سایت را افزایش می‌دهد.
  • کلود فلر از سایت در برابر ربات‌های مخرب و حملات DDoS محافظت می‌کند.

برای بهره‌مندی از مزایای کلود فلر به‌منظور افزایش سرعت و امنیت سایت، توصیه می‌کنیم بعد از خرید هاست حتما اقدام به استفاده از CDN کلود فلر کنید. چنانچه در این زمینه با مشکل مواجه شدید، کارشناسان ما همواره آماده پاسخ‌گویی به سوالاتتان هستند.

جلوگیری از حملات هکرها با استفاده از کلود فلر

بررسی معایب استفاده از کلود فلر

کلود فلر را می‌توانید روی انواع هاست از جمله هاست لینوکس استفاده کنید. هرچند این کار باعث استفاده کمتر از منابع هاست شما می‌شود، اما نباید از معایب کلود فلر غافل شوید. در ادامه به بررسی معایب Cloudflare می‌پردازیم:

  • ویژگی‌های رایگان کلود فلر با محدودیت‌های متعددی همراه است و طرح‌های پولی آن نیز ارزان نیستند.
  • از سرورهایی با نام سفارشی نمی‌توان در طرح رایگان استفاده کرد.
  • ثبت دامنه هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست و TLDهای محدودی برای ثبت‌نام دارد.
مطلب مرتبط  افزایش سرعت سایت وردپرسی

به‌طورکلی، ویژگی‌های کلودفلر برای افراد غیرفنی و کسب‌وکارهای کوچک مشکلی ایجاد نخواهد کرد. افراد غیرمتخصص که قصد راه‌اندازی سایت دارند، بهتر است برای افزایش امنیت و سرعت سایت خود از خدمات Cloudflare استفاده کنند. بااین‌حال بسیاری از متخصصان نیز برای ارتقای امنیت و بهبود عملکرد سایت از خدمات کلود فلر بهره کافی را می‌برند.

آموزش نحوه استفاده از cloudflare

فرقی نمی‌کند که شما از هاست ویندوز استفاده می‌کنید یا هر هاست دیگری؛ درهرصورت امکان استفاده از کلود فلر برایتان وجود دارد. برای این کار فقط کافی است یک حساب کاربری در کلودفلر ایجاد کرده و وب‌سایت خود را به داشبورد cloudflare اضافه کنید. این شبکه تحویل محتوا، وب‌سایت شما را برای رکوردهای DNS اسکن کرده و CDN و ویژگی‌های امنیتی آن را به‌طورخودکار پیکربندی می‌کند. پس از پیکربندی، شما می‌توانید تنظیمات کلودفلر را از داشبورد نظارت و تنظیم کنید.

استفاده از کلود فلر با ساخت حساب کاربری و اضافه کردن آدرس سایت به داشبورد

معروف‌ترین سایت‌هایی که از کلود فلر استفاده می‌کنند!

بسیاری از سایت‌هایی که روزانه با آن‌ها سروکار دارید، از کلود فلر استفاده می‌کنند. از جمله معروف‌ترین این وب‌سایت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Hubspot
  • Medium
  • Gitlab
  • Udemy
  • Upwork
  • Fiverr
  • Adyen
  • TheNextWeb
  • Yelp

اگر از هاست وردپرس برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کرده‌اید، اصلا نگران نباشید. استفاده از خدمات کلود فلر روی این سایت‌ها نیز قابل‌استفاده است.

امنیت سایتتان را با مشورت متخصصان بالا ببرید!

در این مقاله به سوال «کلود فلر چیست» پاسخ دادیم و مزایا، معایب و نحوه استفاده از این شبکه تحویل محتوا را بیان کردیم. به‌طورکلی کلود فلر امنیت و سرعت سایت شما را به طرز قابل‌توجهی افزایش می‌دهد و این شبکه بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای اینترنتی کوچک است.

مطلب مرتبط  الگوریتم موتور جستجو چیست؟

اگر قصد راه‌اندازی یک سایت برای کسب‌وکار خود را دارید، قبل از هرچیز باید به‌دنبال خرید هاست و دامنه باشید. برتینا انواع سرویس‌های هاستینگ را با آپتایم ۹۹.۹ درصد با سرعت و امنیت بسیار بالا عرضه می‌کند. با خرید هاستینگ از برتینا از مزایایی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشاوره رایگان برخوردار خواهید شد. برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۱۰۶۴ با کارشناسان ما در برتینا در تماس باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *