بررسی گواهینامه ssl و انواع آن
گواهینامه ssl چیست؟ + بررسی تفاوت انواع گواهی ssl
آگوست 29, 2022
انواع پسوندهای دامنه چه کاربردهایی دارند؟ (معرفی انواع دامنه)
انواع پسوندهای دامنه چه کاربردهایی دارند؟ (معرفی انواع دامنه)
آگوست 31, 2022
کولوکیشن چیست؟ ( هرآنچه لازم است در مورد Colocation بدانید!)

سرویس کولوکیشن یا کالوکیشن چیست؟ و هزینه آن چقدر است؟

کولوکیشن چیست؟

اگر برای کسب‌وکار یا سازمان خود از سرور شخصی فیزیکی استفاده کنید، باید برای آن دیتاسنتری نیز تعبیه کنید. ساخت و تجهیز دیتاسنتر کار آسانی نیست و پس از راه‌اندازی دیتاسنتر باید از آن نگهداری کنید. به جای این راه پیچیده و سخت، می‌توانید سرویس‌های کولوکیشن یا کالوکیشن را برای نگهداری از سرور خود انتخاب کنید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که کولوکیشن چیست و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

Colocation یا Colocation Hosting سرویسی است که شرکت‌های هاستینگ دارای دیتاسنتر ارائه می‌دهند. به طور خلاصه اگر بخواهیم توضیح دهیم که سرویس کولوکیشن چیست، باید بگوییم که در این سرویس، بخشی از فضایی را که برای نگهداری از سرورها مجهز شده است، اجاره می‌دهند و شما می‌توانید سرور خود را در آنجا قرار دهید.

Colocation چیست؟

شرکت‌های هاستینگ بخشی از دیتاسنتر امن و مجهز خود را در اختیار کاربرانی که سرور شخصی دارند، با عنوان سرویس Colocation یا  Colocation Hosting در اختیار این کاربران قرار می‌دهند. کاربر با قرار دادن سرور خود در دیتاسنتر شرکت هاستینگ، از فضای دیتاسنتر، تجهیزات، پهنای باند، امنیت و … استفاده می‌کند.

کسب‌و‌کارهایی که از خدمات میزبانی کولوکیشن یا کالوکیشن استفاده می‌کنند، درواقع هم سرور شخصی خود را دارند و هم می‌توانند از مزایای شرکت‌های هاستینگ استفاده کنند که این مزایا عبارتند از:

  • هزینه‌های برق و پهنای باند کمتر
  • اتصال به شبکه پرسرعت ۲۴/۷
  • تجهیزات امنیتی دیتاسنتر
  • گواهینامه‌ها و نشان‌های انطباق
  • پشتیبانی تخصصی فنی

پس از آنکه متوجه شدید کولوکیشن چیست، اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد این است که اگر کسب‌وکارها، سازمان‌ها و تمامی افرادی که سرور شخصی دارند از سرویس‌های کولوکیشن استفاده کنند، زمان بیشتری برای تمرکز روی اهداف اصلی خواهند داشت، زیرا راه‌اندازی و نگهداری دیتاسنتر کار پرهزینه و زمان‌بر است.

مطلب مرتبط  بهترین افزونه سئو وردپرس

نحوه کار کولوکیشن (Colocation) چگونه است؟

برای اینکه متوجه شوید خدمات کولوکیشن چیست، باید بیشتر به جزییات آن بپردازیم. در خدمات کولوکیشن، شرکت هاستینگ مکانی را با رعایت تمامی استانداردها و ملزومات از جمله، کف‌سازی صحیح، سرمایش، برق، پهنای باند و اقدامات امنیتی به عنوان دیتاسنتر برای کاربر فراهم می‌کند. سپس کاربر سرورهای خود را به دیتاسنتر شرکت هاستینگ می‌برد و در آنجا قرار می‌دهد.

زمانی که کسب‌وکاری سرورهای خود را به شرکت هاستینگ ارائه می‌دهد، میزبان باید از ارائه فضا و تجهیزات مناسب، اتصال برق، شبکه و هرآنچه که لازم است، اطمینان حاصل کند. ارائه‌دهنده خدمات کولوکیشن مسئولیت نگهداری و امنیت تأسیسات و تجهیزات دیتاسنتر را برعهده دارد و باید به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی فنی ارائه دهد و در دسترس باشد.

مزایا و معایب کولوکیشن چیست؟

مزایا و معایب کولوکیشن چیست؟

در حالی که مزایای کولوکیشن بیشتر از جنبه‌های منفی آن است، اما برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را باتوجه به نیازهایتان بگیرید، لازم است که جنبه‌های مثبت و نفی را در کنار هم ببینید.

مزایای کولوکیشن:

  •  از آنجایی که نیاز به راه‌اندازی دیتاسنتر ندارد، مقرون‌به‌صرفه است.
  •  باتوجه به اینکه لازم نیست وقتی برای نگهداری دیتاسنتر بگذارید، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید.
  •  در دیتاسنتر شرکت‌های میزبانی از پروتکل‌های امنیتی بروز استفاده شده که امنیت بهتری نسبت به دیتاسنترهای شخصی دارند.
  • شرکت‌های هاستینگ دارای پشتیبانی فنی هستند که در صورت بروز مشکل پاسخگوی شما هستند.
  • در صورتی که دانش فنی نداشته باشید، می‌توانید مدیریت سرور خود را به شرکت میزبان واگذار کنید.

معایب کولوکیشن چیست؟

  • مسافتی بین شما و دیتاسنتر هست که در صورت نیاز به سرور باید به مرکز دیتاسنتر بروید.
  • برخی از ارائه‌دهندگان خدمات کولوکیشن بیش از ظرفیتشان خدمات ارائه می‌دهند که باعث می‌شود آپتایم آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و اختلال ایجاد می‌شود. حتما سرویس کولوکیشن را از شرکت‌های هاستینگ معتبر تهیه کنید و از آپتایم آن مطمئن شوید.
مطلب مرتبط  افزایش امنیت وردپرس

جمع‌بندی: چرا از خدمات کولوکیشن استفاده کنیم؟

کولوکیشن به نوعی از سرویس میزبانی گفته می‌شود که در آن فضایی از دیتاسنتر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا سرور خود را در آنجا قرار دهد. از آنجایی که راه‌اندازی، تجهیز و نگهداری از دیتاسنتر کاری پرهزینه و زمان‌بر است، شما با استفاده از خدمات کولوکیشن یا کالوکیشن هم در زمان و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید.

برتینا، ارائه‌دهنده خدمات کولوکیشن در دیتاسنتر اختصاصی خود، واقع در ساختمان اصلی برتینا است. دیتاسنتر برتینا، مجهز به بروزترین تجهیزات و اقدامات امنیتی است. این شرکت هاستینگ، تمامی سرویس‌های خود را با پشتیبانی ۲۴ ساعته و آپتایم ۹۹.۹٪ ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از کارشناسان برتینا مشاوره بگیرید و بهترین سرویس را باتوجه به نیازتان انتخاب کنید.

منبع: techtarget

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *