VPS یا سرور مجازی چیست؟ همه چیز درباره سرور مجازی!
VPS یا سرور مجازی چیست؟ همه چیز درباره سرور مجازی!
ژوئن 27, 2022
نکاتی که باید قبل از ثبت دامنه در سایت‌های خارجی بدانید!
نکاتی که باید قبل از ثبت دامنه در سایت‌های خارجی بدانید!
جولای 5, 2022
CPM در مارکتینگ چیست؟ تفاوت CPM با PPC و CPC چیست؟

CPM در مارکتینگ چیست؟ تفاوت CPM با PPC و CPC چیست؟

CPM در مارکتینگ چیست؟

در دنیای مارکتینگ اصطلاحات بسیاری وجود دارد که ممکن است برای افراد بسیاری ناشناخته باشد. CPM، یکی از این اصطلاحات مهم بازاریابی است که به عنوان یک مارکتر یا بازاریاب حتما باید آن را بشناسید. در این مقاله، متوجه می‌شویم کهCPM  چیست و همچنین نحوه محاسبه آن را بررسی می‌کنیم و در ادامه به مقایسه CPM، PPC و CPC می‌پردازیم.

به طور کلی، CPM مخفف «Cost per Mille» و به معنی هزینه به‌ازای هزار است. به طور کلی، CPM یکی از معیارها و روش‌های قیمت‌گذاری است که در مارکتینگ یا بازاریابی استفاده می‌شود. بنابراین بیایید به پاسخ برخی از سوالات درباره CPM در حوزه مارکتینگ بپردازیم.

CPM در مارکتینگ چیست؟

CPM در مارکتینگ، اغلب برای تبلیغات و کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌شود و به معنی هزینه به‌ازای هزار نمایش است. به عبارت ساده‌تر، یعنی با مبلغی که شما برای تبلیغات می‌پردازید، تبلیغ شما هزار دفعه توسط مخاطبان هدف دیده می‌شود.

از آنجایی که هزینه‌ی CPM بر اساس میزان نمایش محاسبه می‌شود، در ایران به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود. منظور از تبلیغات نمایشی، تبلیغاتی است که به جای استفاده از روش محاسبه هزینه به صورت CPC از زوش CPM استفاده می‌کنند.

CPC مربوط به نحوه محاسبه تبلیغات کلیکی است. تبلیغات کلیکی نوعی دیگر از تبلیغات دیجیتال هستند که به محض کلیک روی لینک مورد نظر هزینه‌ی آن از شارژ شما کم می‌شود، اما در تبلیغات CPM هزینه زمانی کسر می‌شود که تبلیغ به کاربر نمایش داده شود.

فرمول محاسبه CPM در مارکتینگ

زمانی که می‌خواهید کمپین تبلیغات به روش CPM راه‌اندازی کنید، هزینه‌ی تبلیغات شما براساس موارد و معیارهای مختلفی محاسبه می‌شود که با فرمول زیر مورد محاسبه قرار می‌گیرد:

فرمول محاسبه CPM در مارکتینگ

Impression در تبلیغات نمایشی چیست؟

خیلی از افراد ایمپرشن یا نمایش را با بازدید «View» یک مفهوم می‌دانند. در صورتی که این دو اصطلاح کاملا متفاوت هستند. ایمپرشن «Impression» به دفعات نمایش تبلیغ و View به تعداد کاربرانی که یک تبلیغ را می‌بینند، گفته می‌شود. برای مثال، ممکن است یک تبلیغ در دو قسمت مختلف یک صفحه وب قرار داشته باشد. در اینجا، تبلیغ‌کننده باید به ازای هر بازدید از صفحه، برای دو Impression هزینه پرداخت کند اما یک ویو دریافت می‌کند.

تبلیغات نمایشی در گوگل چیست؟

CPM یا همان تبلیغات نمایشی یک استراتژی عالی و موثر برای تبلیغات است زیرا از این طریق می‌توانید مخاطبان زیادی جذب کنید، آگاهی و شناخت از برند را افزایش دهید و همچنین فروش خود را چند برابر کنید.

یکی از پلتفرم‌های موثر برای تبلیغات نمایشی یا همان CPM، گوگل ادز «google ads» است. تبلیغات گوگل ادز «که قبلا گوگل ادوردز شناخته می‌شد» یکی از پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی و تبلیغات نمایشی است. گوگل ادز به دلیل استفاده آسان و مهم‌تر از همه، نمایش تبلیغات بر روی بسترهای با ترافیک بالا، محبوب‌ترین پلتفرم تبلیغاتی است.

تبلیغات نمایشی در گوگل ادز شامل تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و تبلیغات ویدیویی می‌شود. در ادامه به توضیح مختصر این تبلیغات می‌پردازیم.

۱. تبلیغات بنری

تبلیغات بنری نوعی بسیار موثر و قدیمی از تبلیغات دیجیتال است. این نوع تبلیغات را حتما در اطراف وبسایت‌های مختلف دیده‌اید. تبلیغات بنری در صورتی که با استراتژی صحیح راه‌اندازی شوند، می‌توانند بسیار موثر باشند.

۲. تبلیغات همسان

تبلیغات همسان محتواهای تبلیغاتی در وبسایت‌ها هستند. ویژگی‌ اصلی این نوع از تبلیغات دیجیتال، این است که کاملا شبیه به محتوای سایت هستند.

۳. تبلیغات ویدئویی

ویدیو یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین قالب‌ها برای تبلیغات است. تبلیغات ویدیویی گوگل ادز، شامل نمایش ویدیو تبلیغاتی شما در یوتیوب است. با استفاده از این نوع تبلیغات، در همان ثانیه‌های اول نمایش تبلیغ به مخاطب خود اجازه می‌دهید تا تصمیم بگیرد که می‌خواهد به تماشا ادامه بدهد یا خیر.

تفاوت تبلیغات کلیکی PPC، CPC و تبلیغات نمایشی (CPM) در چیست؟

تفاوت تبلیغات کلیکی PPC، CPC و تبلیغات نمایشی (CPM) در چیست؟

PPC با CPC و CPM از نظر فنی یکسان نیست. PPC به سبکی از بازاریابی اشاره دارد که شامل پرداخت هزینه به ازای هر کلیک روی تبلیغ است. CPC به مقدار هزینه‌ای اشاره دارد که با یک کلیک روی تبلیغ خود پرداخت می‌کنید. CPM نیز مقدار هزینه‌ای است که به ازای هزار بار نمایش پرداخت می‌کنید اما در ایران به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود.

جمع‌بندی: CPM در مارکتینگ چیست؟

در این مقاله، متوجه شدیم که CPM در مارکتینگ به معنی هزینه تبلیغات به ازای هزار بار نمایش و نوعی از روش‌های قیمت‌گذاری است. همچنین فرمول CPM را فهمیدیم که از طریق تقسیم هزینه کل تبلیغات به تعداد ایمپرشن یا نمایش و در انتها، ضربدر ۱۰۰۰ به دست می‌آید.

اشاره کردیم که، ایمپرشن یا نمایش با تعداد بازدید متفاوت است. به طور مثال، اگر تبلیغ شما در ۳ قسمت مختلف یک صفحه قرار داشته باشد، تعداد ویو یا بازدید تبلیغ شما یک و تعداد ایمپرشن سه عدد است.

در ادامه به موضوع تبلیغات نمایشی پرداختیم. گفتیم که تبلیغات نمایشی در سه نوع تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و تبلیغات نمایشی دسته‌بندی می‌شوند. همچنین اشاره کردیم که بهترین پلتفرم برای تبلیغات گوگل ادز است.

برتینا، یکی از انواع ارائه دهندگان خدمات گوگل ادز است که تمامی سرویس‌های گوگل ادز را با کمترین هزینه کلیک به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با تیم مشاوره تخصصی گوگل ادز در برتینا، از طریق تیکت یا تماس تلفنی (۶۱۰۶۴-۰۲۱) ارتباط برقرار کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.