شرح کاربرد سرور مجازی (vps) و ویژگی‌های آن
سرور مجازی (vps) چیست؟
ژوئن 27, 2022
نکاتی که باید قبل از ثبت دامنه در سایت‌های خارجی بدانید!
نکاتی که باید قبل از ثبت دامنه در سایت‌های خارجی بدانید!
جولای 5, 2022
بررسی تبلیغات نمایشی cpm و انواع آن 

تبلیغات نمایشی یا cpm چیست؟

بررسی تبلیغات نمایشی cpm و انواع آن 

در دنیای مارکتینگ، روشی به نام تبلیغات نمایشی وجود دارد که مخاطب هدف با مشاهده آگهی، اکشن موردنظر شما را انجام خواهد داد. در واقع تبلیغات نمایشی به‌عنوان تبلیغات CPM نیز شناخته می‌شوند که این مفهوم به‌ روش محاسبه هزینه به‌ازای هر هزار نمایش اشاره دارد. تبلیغات CPM یا نمایشی انواع مختلفی از جمله بنری و ویدیویی را شامل می‌شود. در این مقاله، به سوال تبلیغات نمایشی یا cpm چیست پرداختیم و همچنین انواع آن را بررسی کردیم تا مناسب‌ترین آن‌ها را بتوانید برای معرفی کسب‌وکارتان استفاده کنید. 

Cpm چیست؟ تبلیغات با روش محاسبه هزینه به‌ازای هر هزار نمایش

برای پاسخ به سوال «cpm چیست» باید بگوییم، تبلیغات نمایشی (Cost Per Mille) یا CPM یکی از انواع رایج تبلیغات آنلاین است که براساس تعداد نمایش آگهی به مخاطبان محاسبه می‌شود. در این نوع تبلیغات، هزینه‌ آگهی‌ها باتوجه‌به هر هزار نمایش به مخاطبان محاسبه خواهد شد. در واقع تبلیغات CPM یکی از روش‌های مرسوم برای محاسبه قیمت تبلیغات گوگل ادز و سایر انواع تبلیغات آنلاین است. 

یوتیوب، گوگل ادز، فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام از مشهورترین پلتفرم‌های تبلیغات CPM هستند. موفقیت کمپین‌های تبلیغات نمایشی براساس CTR یا نرخ کلیک محاسبه می‌شود. نرخ کلیک درصد افرادی است که از نسبت تعداد کلیک‌ها به تعداد نمایش بنرها به دست می‌آید که روش دقیقی هم برای اندازه‌گیری موفقیت تبلیغات CPM نیست. 

(Cost Per Mille یا) CPM؛ راهکار محاسبه هزینه برای تبلیغات گوگل

انواع تبلیغات نمایشی گوگل ادز؛ تبلیغات بنری و ویدیویی

بیشتر افراد جامعه مارکتینگ فقط تبلیغات بنری را به‌عنوان تبلیغات نمایشی می‌شناسند؛ درصورتی‌که آگهی‌های دیگری مانند ویدیویی از جمله تبلیغات نمایشی محسوب می‌شوند. بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین بزرگ و مشهور مانند یوتیوب، در حال نمایش انواع تبلیغات CPM هستند و ازآنجایی‌که امکان مدیریت نمایش تبلیغات از طریق اکانت گوگل ادز فراهم است، با تنظیم نمایش آگهی‌های خود می‌توانید نرخ تبدیل بسیار بالایی را تجربه کنید. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات نمایشی می‌پردازیم تا بهترین آن‌ها را براساس کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

تبلیغات بنری؛ محبوب‌ترین نوع تبلیغات نمایشی گوگل

تبلیغات بنری یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات نمایشی (CPM) است که تصاویر و متن‌های تبلیغاتی را به‌صورت بنرهای قابل‌مشاهده روی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف شبکه نمایش گوگل قرار می‌دهد. نمایش تبلیغات بنری گوگل به‌صورت ثابت یا متحرک امکان‌پذیر است و نوع متحرک آن به‌عنوان یک راهکار جذاب برای جلب توجه مخاطبان محسوب می‌شود. اندازه بنرها برای نمایش توسط گوگل ادز تنوع ۲۰ عددی دارد؛ بااین‌حال، ۹۵ درصد از بنرهای شبکه نمایش گوگل در پنج اندازه ۲۵۰ در ۳۰۰، ۹۰ در ۷۲۸، ۶۰۰ در ۱۶۰، ۵۰ در ۳۲۰ و ۶۰۰ در ۳۰۰ به نمایش گذاشته می‌شوند.

تبلیغات بنری؛ از محبوب‌ترین انواع تبلیغات نمایشی

 

تبلیغات ویدیویی گوگل ادز؛ نمایش آگهی در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های پربازدید

تبلیغات ویدیویی نیز یکی از انواع مهم تبلیغات نمایشی است که آگهی‌های کسب‌وکار شما در پلتفرم‌های پربازدید مانند یوتیوب به مخاطبان هدف نمایش داده‌ می‌شود. نمایش تبلیغات در یوتیوب در بخش دیسکاور یا جستجو و همچنین هنگام پخش ویدیو نمایش داده خواهند شد. تبلیغات ویدیویی به‌دلیل ارتباط موثر بصری که با مخاطبان برقرار می‌کند، یکی از پربازده‌ترین انواع تبلیغات است. برای بهره‌وری از مزایای تبلیغات در گوگل می‌توانید خدمات گوگل ادز را از شرکت‌هایی مانند برتینا به‌عنوان نمایندگی گوگل در ایران دریافت کنید.

نحوه محاسبه و فرمول تبلیغات CPM؛ هزینه تبلیغات نمایشی

نتیجه‌ محاسبه CPM به‌صورت هزینه‌ای برای هر هزار نمایش تبلیغات به مخاطبان خواهد بود. برای محاسبه تبلیغات CPM فقط باید اعداد را در فرمول زیر قرار دهید:

CPM=(هزینه بازدید / هزینه کل)*1000

در این فرمول، نمایش به هر بار دیده شدن تبلیغ گفته می‌شود و گوگل هربار مشاهده توسط کاربر را اعلام نخواهد کرد. ازاین‌رو، آمار مشاهده تبلیغات دقیق نخواهد بود. گوگل برای مقابله با این مشکل مفهومی به نام VCPM را معرفی کرده که در واقع مخفف Viewable CPM (به معنی قابل‌مشاهده بودن تبلیغ) است. 

cpm یوتیوب چیست؟ فرمول محاسبه هزینه تبلیغات گوگل به‌ازای هر هزار نمایش در یوتیوب

بررسی عوامل موثر در نرخ تبدیل مخاطب به مشتری در تبلیغات CPM 

نرخ تبدیل CPM که در واقع نسبت تعداد کلیک‌ها به تعداد نمایش تبلیغات است، تاثیر مهمی بر موفقیت تبلیغات دارد. برای افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری بهتر است تبلیغات خود را به متخصصین گوگل ادز بسپارید. 

برتینا علاوه‌بر خرید و فروش دامنه و عرضه انواع هاست، خدمات گوگل ادز را نیز با در نظر گرفتن عوامل موثر بر هزینه تبلیغات و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری ارائه می‌دهد. در ادامه، عوامل مهم و تاثیرگذار بر نرخ تبدیل مخاطب به مشتری در تبلیغات CPM را بررسی خواهیم کرد.

تعداد تبلیغات موجود در صفحه؛ جایگاه بهتر، نرخ تبدیل بیشتر

تعداد تبلیغات موجود در یک صفحه وب یا اپلیکیشن می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر نرخ CPM داشته باشد. زمانی که تعداد تبلیغات بیشتر می‌شود، ممکن است به‌دلیل رقابت بیشتر هزینه‌ها افزایش یابد. درصورتی‌که امتیاز کیفیت تبلیغ شما با هزینه پیشنهادی بهینه نباشد، جایگاه آگهی تغییر خواهد کرد. 

شاید با تغییر جایگاه نمایش تعداد مشاهده تبلیغ شما کاهش پیدا کند؛ ازاین‌رو، بهتر است تبلیغات گوگل را به متخصصین بسپارید. توجه داشته باشید که تبلیغات روی دامنه .ir امکان‌پذیر نیست و با خرید دامنه com می‌توانید از خدمات گوگل ادز بهره‌مند شوید. 

دستگاهی که مخاطب در آن تبلیغات را مشاهده می‌کند؛ موبایل یا دسکتاپ

در میزان نرخ تبدیل مخاطب به مشتری در تبلیغات CPM نوع دستگاهی که مخاطب از آن استفاده می‌کند (مانند رایانه شخصی، تبلت یا تلفن همراه) نیز تاثیرگذار است. تعداد کاربرانی که با موبایل در فضای وب وجود دارند بسیار بیشتر از کاربران دسکتاپ هستند. ازاین‌رو به اندازه آگهی‌های خود توجه داشته باشید که برای همه کاربران قابل‌مشاهده باشد. 

تاثیر قالب و سایز آگهی؛ هرچه بزرگتر، شانس دیده شدن بیشتر 

هرچه تبلیغات بزرگ‌تر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن و جذب مشتری خواهید داشت. از سوی دیگر، هزینه تبلیغات نمایشی با ابعاد بزرگ‌تر نسبت به آگهی‌های کوچک، بیشتر خواهد بود. برخی ابعاد تبلیغات عملکرد بهتری دارند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها ۳۰۰ در ۲۵۰ است. همچنین قالب تبلیغ نیز در هزینه تبلیغات نمایشی و نرخ تبدیل موثر خواهد بود. برای مثال، تبلیغات ویدیویی از بنرهای ثابت اثربخشی بیشتری دارد و به همین دلیل هزینه بیشتری برای این نوع از تبلیغات باید پرداخت کنید.

توجه‌به قالب و سایز آگهی برای اثربخشی بیشتر تبلیغات

تبلیغات نمایشی یا CPM؛ بهترین روش برای محاسبه هزینه تبلیغات ویدیویی

در این مقاله به سوال «cpm چیست» پاسخ دادیم. تبلیغات نمایشی با روش محاسبه هزینه به‌ازای هر هزار نمایش یکی از راهکارهای موثر برای جذب مخاطبان است. در این روش، هزینه تبلیغات مستقیماً به تعداد مشاهده تبلیغات توسط مخاطبان وابسته است. انواع تبلیغات نمایشی شامل تبلیغات بنری و ویدیویی می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. نرخ تبدیل مخاطب به مشتری، به‌عنوان یک معیار کلیدی در ارزیابی موفقیت تبلیغات CPM مطرح است.  

عواملی مانند تعداد تبلیغات در صفحه، نوع دستگاه مشاهده و اندازه و قالب تبلیغات، تاثیر قابل‌توجهی بر این نرخ دارند. در نهایت، برای دستیابی به بهترین نتایج از تبلیغات CPM، بهتر است از خدمات متخصصین گوگل ادز استفاده کنید. شرکت‌هایی مانند برتینا با عرضه خدمات گوگل ادز و تجربه در این زمینه، شما را در بهینه‌سازی تبلیغات و بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری یاری می‌کنند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *