dns ابری چیست؟ و چه تفاوتی با DNS سرور دارد؟
دسامبر 4, 2022
بررسی بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی در برتینا
انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟ معرفی بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری
دسامبر 11, 2022

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

آیا برای مدیریت سرویس هاستینگ خود به کنترل پنلی ساده و کامل نیاز دارید؟ دایرکت ادمین می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. در این مقاله، به شما گفته‌ایم که کنترل پنل دایرکت ادمین چیست و همچنین در مورد مزایا و ویژگی‌های آن صحت کرده‌ایم.

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم باید بگوییم که دایرکت ادمین، یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های میزبانی وب است که برخی از شرکت‌های هاستینگ روی سرویس‌های خود ارائه می‌دهند. در ادامه به توضیح این کنترل پنل می‌پردازیم.

کنترل پنل چیست و چه وظایفی دارند؟

کنترل پنل، رابط گرافیکی است که کنترل و مدیریت هاست و سرور را برای شما آسان می‌کند و محدودیت‌هایی که که ممکن است هنگام مدیریت سرویس هاستینگ خود به ویژه هاست اشتراکی با آن‌ها روبه‌رو شوید را از بین می‌برد. کنترل پنل‌ها امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند و هرچه کنترل پنل حرفه‌ای‌تری روی هاست استفاده شده باشد، از امکانات بیشتری بهره‌مند خواهید بود. در واقع، کنترل پنل‌های ساده‌‌تر امکان اعمال جزبه‌جز تغییرات را نداشته و ممکن است یک بخش را به طور کامل مسدود کند.

هنگامی که از سرویس هاستینگ برای کسب‌وکار آنلاین خود استفاده می‌کنید، با استفاده از کنترل پنل می‌توانید آن را به راحتی مدیریت کنید. کنترل‌ پنل‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را براساس معیارهای مختلف دسته‌بندی کرد. کنترل پنل دایرکت ادمین، سی پنل، پلسک و … از انواع آن‌ها است که در ادامه به توضیح اینکه کنترل پنل دایرکت ادمین چیست پرداختیم.

آشنایی با کنترل پنل دایرکت ادمین

دایرکت ادمین (DirectAdmin) کنترل پنل میزبانی وب کاربردی و حرفه‌ای است که می‌توانید از آن برای مدیریت هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و دیگر سرویس‌های هاستینگ خود استفاده کنید. دایرکت ادمین، ابزاری فوق‌العاده، سریع و آسان برای مدیریت سرویس هاستینگ شما است.

مطلب مرتبط  کاهش Server Response Time

این کنترل پنل به واسطه ویژگی‌های زیادی که دارد، راه‌حلی مناسب برای انواع سرویس‌های میزبانی، از هاست اشتراکی گرفته تا سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی است. این نرم‌افزار به شما امکان دسترسی به ویژگی‌هایی مانند phpMyAdmin، MySQL، SSL، پیکربندی وب سرور،SSH  و پیکربندی سرور ایمیل را می‌دهد.

استفاده از این کنترل پنل نیازمند دانش فنی خاصی نیست و هم مدیران و هم کاربران ساده می‌توانند از این کنترل پنل به راحتی استفاده کنند. کنترل پنل دایرکت ادمین در بین رقبای خود به عنوان یکی از بهترین‌ها معرفی می‌شود.

آشنایی با کنترل پنل دایرکت ادمین

ویژگی‌های کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

هنگامی که تعداد زیادی وب‌سایت و دامنه را مدیریت می‌کنید، داشتن یک کنترل پنل ساده به شما کمک بسیاری می‌کند. کنترل پنل دایرکت ادمین (DirectAdmin)، رابط گرافیکی کامل و کارآمدی است که هم کاربران مبتدی و هم کاربران حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

۱. رابط کاربری ساده و آسان

دایرکت ادمین، کنترل پنل میزبانی وب است که به شما امکان مدیریت تمام جنبه‌های وب سایتتان را می‌دهد و براساس فناوری solid LAMP stack ساخته شده است. می‌توانید از این کنترل پنل برای مدیریت حساب‌های کاربری، پایگاه‌های داده، حساب‌های ایمیل، دامنه‌ها، سوابق DNS، امنیت و موارد دیگر استفاده کنید.

رابط کاربری دایرکت ادمین از انعطلف‌پذیری بالایی برخوردار است به طوری که قابلیت تنظیم متناسب با نیازهای شما را دارد و کاربران در تمامی سطوح دانش فنی می‌توانند از آن استفاده کنند.

۲. سرعت بالا

کنترل پنل دایرکت ادمین به تنهایی ابزاری کارآمد برای مدیریت سرویس هاستینگ است که برای استفاده از آن به حداقل منابع سیستم نیاز دارید. این امر مدیریت اکانت‌های میزبانی وب خود را آسان و سریع می‌کند.

مطلب مرتبط  تونل زدن یا ( tunneling) بین دو سرور چیست؟

۳. کارایی و امنیت بالا

کنترل پنل دایرکت ادمین در تمامی مراحل توسعه، امنیت را در نظر گرفته و به گونه‌ای طراحی شده است که اگر سرویس‌ها از کار بیفتند یا مسدود شوند، به‌طور خودکار مجدد راه‌اندازی می‌شوند، بنابراین لازم نیست نگران از کار افتادن سرور خود باشید.

۴. سیستم اعلان داخلی

دایرکت ادمین دارای سیستم مانیتورینگ داخلی است و هر زمان که مشکلی در سرور شما پیش بیاید، از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

۵. دایرکت ادمین، کنترل‌پنلی مستقل

دایرکت ادمین، کنترل پنلی کاملاً مستقل است و این بدان معناست که می‌توانید بدون نیاز به تغییر تنظیمات سرور، آن را روی سرور خود نصب کنید.

۶. عدم تحریم

کنترل پنل دایرکت ادمین در مقایسه با دیگر کنترل پنل‌ها محدودیت تحریمی ندارد و می‌توان با خیال آسوده آن را روی سرورهای داخل ایران نصب کرد.

جمع‌بندی: آشنایی با کنترل پنل دایرکت ادمین و ویژگی‌های آن

دایرکت ادمین، کنترل پنل میزبانی وب است که به شما امکان مدیریت تمام جنبه‌های وب سایتتان را می‌دهد و براساس فناوری solid LAMP stack ساخته شده است. می‌توانید از این کنترل پنل برای مدیریت حساب‌های کاربری، پایگاه‌های داده، حساب‌های ایمیل، دامنه‌ها، سوابق DNS، امنیت و موارد دیگر استفاده کنید.

برتینا ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ از جمله هاست، سرور مجازی و سرور اختصاصی با سیستم‌عامل لینوکس است که تمامی سرویس‌ها را با بالاترین کیفیت، امنیت و آپتایم ۹۹.۹٪ ارائه می‌دهد. سرویس‌های هاستینگ برتینا که دارای سیستم‌عامل لینوکس هستند با کنترل پنل دایرکت ادمین ارائه می‌شوند. برای مشاوره می‌توانید با شماره تماس ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق ارسال تیکت اقدام کنید. 

مطلب مرتبط  بهترین نرم افزار ftp برای اتصال به هاست
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *