Domain یا دامنه چیست؟
Domain یا دامنه چیست؟ خرید یا ثبت دامنه چگونه انجام می‌شود؟
دسامبر 26, 2022
سایت whois چیست؟ و چه نوع اطلاعاتی در آن ذخیره شده است؟
ژانویه 1, 2023
هاست ایمیل چیست؟

هاست ایمیل چیست؟ (۵ دلیل مهم برای استفاده از هاست ایمیل)

هاست ایمیل چیست؟ (۵ دلیل مهم برای استفاده از هاست ایمیل)

اغلب در مورد هاست به عنوان راهی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به صورت آنلاین می‌شنویم و البته که مرحله‌ای ضروری است. اما در اینجا سوال پیش می‌آید که پس از راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود چگونه می‌خواهید با کاربران خود ارتباط برقرار دهید؟ یکی از راه‌حل‌ها استفاده از هاست ایمیل است. در این مقاله، توضیح داده‌ایم که هاست ایمیل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم.

هاست ایمیل چیست؟

هاست ایمیل یا همان میزبانی ایمیل، نوعی سرویس میزبانی وب است که توسط شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌شود. سرویس‌های میزبانی ایمیل با سایت‌های ایمیل رایگان و معمولی مانند یاهو و گوگل متفاوت هستند و خدمات پیشرفته‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر بخواهیم بگوییم که بزرگترین یا ملموس‌ترین تفاوت سرویس‌های ایمیل رایگان با هاست ایمیل چیست، باید به آدرس ایمیل اشاره کنیم.

آدرس ایمیل کسب‌وکارهایی که از هاست ایمیل استفاده می‌کنند، معمولا در قالب User@companyname.com است. از این رو، می‌توان آدرس ایمیلی همنام با دامنه داشت که به اعتبار شرکت شما نیز می‌افزاید. در واقع، میزبانی ایمیل به اینگونه است که ایمیل‌های دریافتی و خروجی توسط یک سرور ایمیل مشترک یا اختصاصی مدیریت می‌شوند.

هاست ایمیل چگونه کار می‌کند؟

وقتی از هاست ایمیل یا سرویس میزبانی ایمیل استفاده می‌کنید، پیام‌ها و فایل‌های ایمیل شما همگی در یک سرور ذخیره می‌شوند. هر بار که ایمیلی از کاربر به آدرس دامنه خود دریافت می‌کنید، ایمیل به سرور ارسال می‌شود. سپس سرور با جستجوی اسپم (Spam) یا بررسی اینکه آیا فرستنده در لیست سیاه (blacklist) قرار دارد یا خیر، ایمیل را احراز هویت می‌کند.

از آنجایی که هاست ایمیل راه‌حلی غیررایگان است، خدمات و ویژگی‌های پیشرفته‌ای همراه دارد. به طور معمول، برای مدیریت هاست ایمیل، پنل اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به وسیله آن می‌توانید از تمام ویژگی‌های میزبانی ایمیل استفاده کنید. همچنین می‌توانید آدرس ایمیل‌هایی را به نام کارمندان و با نام دامنه خود بسازید و در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بتوانید نظارتی روی ایمیل‌های خروجی و ورودی داشته باشید.

مطلب مرتبط  کدهای وضعیت HTTP و استفاده از آنها برای بهینه سازی سایت

شما می‌توانید سرویس هاست ایمیل را از همان شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ وبسایت خود تهیه کنید و یا باتوجه به نیازهایتان، ارائه‌دهنده‌ی دیگری را انتخاب کنید.

چرا نباید از سرویس‌های ایمیل معمولی استفاده کنیم؟

تا این قسمت از مقاله متوجه شدید که هاست ایمیل چیست، اما شاید همچنان ندانید که چرا باید از این نوع میزبانی ایمیل استفاده کنید. در ادامه به ۵ دلیل مهم برای خرید هاست ایمیل پرداختیم.

۱. امنیت هاست ایمیل

امنیت وب‌میل‌های معمولی مانند سرویس‌های میزبانی ایمیل نیست؛ به عبارتی دیگر اگر از وب‌میل‌های معمولی استفاده می‌کنید، سرویس‌های هاست ایمیل امنیت بسیار بیشتری نسبت به آن‌ها دارند و از ایمیل شما در برابر نقض‌های امنیتی محافظت می‌کنند. امنیت ایمیل یکی از موارد کلیدی برای کسب‌وکارها است زیرا در درجه اول، اگر ایمیل کسب‌وکار شما هک شود، اطلاعات شما و کاربرانتان به خطر خواهد افتاد. در همین راستا، ایمیل شما در برابر اسپم‌ها و ویروس‌ها نیز محافظت خواهد شد.

۲. مدیریت هاست ایمیل بدون نیاز به مشاهده تبلیغات

برخی از وب‌میل‌های معمولی دارای تبلیغات هستند. اگر هاست ایمیل داشته باشید، دیگر نیازی به دیدن آگهی در هنگام بررسی ایمیل‌های خود نخواهید داشت و لازم نیست هر بار که می‌خواهید ایمیلی ارسال کنید، وقت خود را با تماشای تبلیغ از دست بدهید.

۵ دلیل مهم برای استفاده از هاست ایمیل

۳. ایمیل کاری حرفه‌ای

از آنجایی که هاست ایمیل به شما امکان داشتن ایمیلی همنام با دامنه یا نام برند خود می‌دهد، هنگام ارسال ایمیل به کاربرانتان حرفه‌ای به نظر خواهید رسید. هرچه کسب‌وکار شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، مشتریان شما را قابل اعتمادتر می‌یابند.

۴. فضای ذخیره‌سازی هاست ایمیل

با سرویس میزبانی ایمیل مناسب، می‌توانید فضای مورد نیاز خود را داشته باشید. پس، نیازی به حذ ایمیل‌ها جهت خالی کردن فضا نخواهید داشت و می‌توانید تمام ایمیل‌هایی که از ابتدا دریافت کرده‌اید را ذخیره کنید. برای خرید هاست ایمیل، ضای مورد نیاز خود را بسنجید و سپس مطابق با آن، بهترین سرویس را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  توضیح جان مولر درباره ی محل قراردهی JSON-LD structured data

۵. احراز هویت ایمیل

سرویس‌های میزبانی ایمیل امکان بررسی صحت ایمیل‌های ارسال شده برای شما را دارند. با استفاده از ویژگی‌هایی مانند مسیریابی مجدد، فیلتر کردن و دیگر ویژگی‌های سرویس‌ها، می‌توانید از تمام خطرات ناشی از ایمیل‌های ارسالی جعلی، در امان باشید.

خرید هاست ایمیل

برای خرید هاست ایمیل با شرکت‌های هاستینگ بسیار زیادی مواجه خواهید شد. برای اینکه بتوانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، کافی است کمی درباره‌ی آن‌ها تحقیق کنید و نظرات مشتریان در رابطه با سرویس‌های آن‌ها را ببینید.

از مواردی که باید هنگام خرید هاست ایمیل به آن دقت کنید، داشتن پشتیبانی است. برخی از شرکت‌های هاستینگ به همراه سرویس‌های خود پشتیبانی ارائه نمی‌دهند که در همان ابتدا شاید این کمبود به نظر شما نیاید، اما زمانی که با مشکلی مواجه شوید، ممکن است به علت نبود پشتیبانی هزینه‌ی زیادی متحمل شوید.

اگر بپرسید که دیگر نکات خرید هاست ایمیل چیست، باید بگوییم امنیت و انعطافف‌پذیری. امنیت در تمام سرویس‌های هاستینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگامی که نظرات مشتریان درباره‌ی شرکت میزبانی وب را مطالعه می‌کنید به نظرات افراد در مورد امنیت توجه ویژه‌ای داشته باشید. در مورد انعطاف‌پذیری، باید بتوانید سرویس هاست ایمیل را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

جمع‌بندی: سرویس هاست ایمیل چیست؟

در این مقاله، در مورد هاست ایمیل توضیح دادیم و گفتیم که برای اینکه کسب‌وکار شما حرفه‌ای به نظر برسد، لازم است که از هاست ایمیل استفاده کنید. همچنین در مورد نحوه عملکرد و علت استفاده از آن را توضیح دادیم. در انتها نیز، نکاتی در مورد خرید هاست ایمیل مطرح کردیم. در صورتی که سوالی برای شما پیش آمده است می‌توانید در زیر همین مقاله برای ما کامنت کنید تا به شما پاسخ دهیم و اگر نیاز به مشاوره در این خصوص دارید، می‌توانید با مشاوران برتینا از طریق تیکت یا شماره تماس ۶۱۰۶۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

مطلب مرتبط  معرفی کنترل پنل ZPanel و بررسی قابلیت های آن

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ با بالاترین کیفیت، سرعت و همچنین، پشتیبانی ۲۴ ساعته است. می‌توانید برای خرید انواع سرویس‌های هاستینگ و خرید هاست ایمیل، پلن‌هاای موجود را در وبسایت برتینا مشاهده کنید.

منبع: techopedia

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *