آموزش راه‌اندازی وبلاگ و کسب درآمد از آن
فوریه 15, 2023
راه‌اندازی وبسایت بدون هاست
آیا راه‌اندازی وبسایت بدون هاست امکان پذیر است؟
فوریه 21, 2023
SmarterMail‌ چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

اسمارتر میل (SmarterMail‌) چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

اسمارتر میل (SmarterMail‌) چیست؟

برای داشتن ایمیلی حرفه‌ای و امن برای کسب‌وکار خود، بهترین راه‌حل استفاده از سرور ایمیل است. با استفاده از SmarterMail، می‌توانید ترافیک ایمیل را مدیریت کرده و ایمیل‌های خود را در برابر اسپم‌ها و ویروس‌ها محافظت کنید. در این مقاله به‌طور کامل گفته‌ایم که اسمارتر میل چیست و چگونه کار می‌کند و همچنین به ویژگی‌های آن اشاره کرده‌ایم.

اسمارتر میل چیست؟

SmarterMail یک نرم‌افزار سرور ایمیل است که توسط شرکت SmarterTools Inc توسعه داده شده است. این نرم‌افزار به افراد و شرکت‌ها امکان می‌دهد که سرور ایمیل خود را راه‌اندازی کرده و از کنترل بیشتری روی حساب‌ها و داده‌های ایمیل خود برخوردار شوند.

اسمارترمیل دارای یک رابط وب‌میل تخصصی و مدرن است که برای رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند بهینه شده است. از سیستم چت گروهی این سرور ایمیل می‌توان به صورت مستقیم از طریق رابط وب آن استفاده کرد؛ همچنین استفاده از این سیستم چت گروهی از طریق ادغام با محصولات third-party مانند Adium،Pidgin  و IM+ امکان‌پذیر است.

با استفاده از SmarterMail (اسمارتر میل) می‌توانید به صورت گروهی چت کنید و حتی کنفرانس‌های ویدیویی برقرار فایل‌های خود را در رابط وب‌میل به‌اشتراک بگذارید. علاوه‌بر امکانات گفته شده، استفاده از این سرور ایمیل ویژگی‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌های اسمارتر میل 

حساب ایمیل سفارشی: اسمارترمیل به شرکت‌ها امکان می‌دهد که حساب‌های ایمیل با نام دامنه خود را ایجاد کنند، که می‌تواند به ایجاد تصویری حرفه‌ای‌تر و قابل اعتمادتر برای شرکت کمک کند.

مدیریت مرکزی ایمیل: با استفاده از این نرم‌افزار سرور ایمیل، شرکت‌ها می‌توانند سرور ایمیل خود را راه‌اندازی کرده و همه حساب‌های ایمیل خود را از یک رابط کاربری مرکزی مدیریت کنند، که می‌تواند به ساده‌تر شدن مدیریت ایمیل کمک کند.

امنیت بالا: پروتکل‌های ایمیل امن را پشتیبانی می‌کند و دارای محافظت در برابر هرزنامه (Spam) و ویروس است که می‌تواند به حفظ اطلاعات حساس کسب‌وکار شما کمک کند.

مطلب مرتبط  آموزش افزایش PHP Time Limit در وردپرس

امکان دسترسی از طریق تلفن همراه: اسمارترمیل با دستگاه‌های تلفن همراه سازگار است که می‌تواند به کاربران کمک کند تا به حساب‌های ایمیل خود در هر نقطه‌ای دسترسی پیدا کنند و همیشه در ارتباط باشند.

کمک به بهبود بهره‌وری: اسمارترمیل سیستم تقویم و مدیریت وظایف را ارائه می‌دهد که در نهایت موجب کمک به همکاری تیم‌ها می‌شود و سازمان‌دهی و بهبود بهره‌وری را برای کسب‌وکار شما به‌دنبال دارد.

هزینه‌های کمتر: اسمارترمیل جایگزینی اقتصادی برای استفاده از سرویس‌های ایمیل رایگان و معمول مانند گوگل و یاهو است زیرا در بلندمدت باعث می‌شود در هزینه‌هایی که بابت امنیت ایمیل‌ها و مشکلاتی که برای شما پیش می‌آمد صرفه‌جویی و صرف دیگر بخش‌های کسب‌وکار خود کنید.

اسمارتر میل (Smartermail) چگونه کار می‌کند؟

دو جزء وجود دارد که در SmarterMail با هم کار می‌کنند: رابط وب (رابط کاربری) و سرویس ویندوز.

رابط وب یا رابط کاربری اسمارتر میل

از دیدگاه مدیریت، رابط کاربری وب می‌تواند توسط مدیران سیستم و دامنه برای مدیریت تمام عملکردهای سرور ایمیل به‌همراه دامنه‌ها و حساب‌های کاربری فردی استفاده شود. این رابط کاربری همچنین امکان استفاده از ایمیل، تقویم، مخاطبان و سایر ویژگی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند تا از طریق هر مرورگر وب استانداردی به آن دسترسی داشته باشند.

توجه: علاوه‌بر استفاده از رابط کاربری وب، کاربران فرصت استفاده از برنامه‌های دسکتاپی مانند Outlook، Apple Mail، Thunderbird  و غیره یا هر یک از برنامه‌های ایمیل موبایل موجود برای iOS و Android را نیز دارند.

رابط کاربری اسمارتر میل بسیار چابک و انعطاف‌پذیر است؛ به طوری که روی مرورگر دسکتاپ یا موبایل قابل استفاده است. بنابراین، هم مدیران و هم end userها دارای راهی برای اتصال به سرور ایمیل در هر کجا و هر زمان هستند.

مطلب مرتبط  لیست کامل متاتگ های HTML برای سئو

سرویس ویندوز

سرویس SmarterMail، اساس SmarterMail را تشکیل می‌دهد. این سرویس به عنوان یک سرویس ویندوز، کنترل ذخیره و بازیابی داده، خدمات پروتکل و عملکردهای مدیریتی را به دست می‌گیرد. SmarterMail بدون نصب و اجرای این سرویس کار نخواهد کرد.

به طور کلی، ۳ نقش اصلی در SmarterMail وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۳ نقش اساسی SmarterMail

۳ نقش اساسی SmarterMail

System Administrators: مدیران سیستم (System Administrators) مسئول تمام جنبه‌های اجرای یک سرور ایمیل ایمن و با کارایی بالا هستند که شامل داشتن راه‌حل‌ها و قوانین آنتی اسپم و آنتی ویروس قوی، نظارت بر حافظه سرور و استفاده از فضای دیسک، مدیریت عملکرد کلی سرور ایمیل و بسیاری موارد دیگر است.

Domain Administrators: مدیران دامنه (Domain Administrators) مسئولیت مدیریت دامنه را به‌طور کلی برعهده دارند. این به معنای ایجاد کاربران، تماشای استفاده از فضای دیسک کاربران، مدیریت اسپم‌ها و کنترل‌ ویروس‌ها برای جلوگیری از آسیب رساندن به کاربران، مدیریت فهرست‌های پستی، بررسی دامنه و گزارش‌های کاربر و موارد دیگر است.

End Users: به عنوان شریان حیات SmarterMail هستند. End Userها در طول روز از وب میل استفاده می‌کنند، قرارهای تقویم را ثبت می‌کنند، میل باکس، تقویم و مخاطبان خود را با انواع دستگاه‌ها و کلاینت‌های موبایل و دسکتاپ سینک می‌کنند و در کنار این کارها، بسیاری کار دیگر را نیز انجام می‌دهند.

این نقش‌ها به چه ترتیبی عمل می‌کنند؟

این نقش‌های مختلف نیز سلسله مراتبی هستند. System Administrator نصب SmarterMail را مدیریت می‌کند، بر همه دامنه‌ها و کاربران روی سرور نظارت می‌کند، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند و ویژگی‌هایی که مدیران دامنه می‌توانند برای کاربران خود ایجاد کنند را بررسی می‌کند.

Domain Administrator فقط دامنه‌ای که بخشی از آن است را مدیریت می‌کند و بنابراین، بررسی‌ها و تنظیمات منتشر شده توسط مدیر سیستم برای دامنه خود را به تعویق می‌اندازد. مدیران دامنه ممکن است توانایی مدیریت برخی تنظیمات را داشته باشند، اما این گزینه‌ها توسط مدیر سیستم به آنها اعطا می شود.

مطلب مرتبط  تفاوت بین CMS (سی ام اس) و Hosting (هاستینگ) چیست؟

در نهایت، End users از قوانین و تنظیمات اعمال شده توسط مدیر دامنه تبعیت می‌کنند. End userها ممکن است روی حساب‌های خود کنترل داشته باشند، اما این انعطاف‌پذیری توسط مدیر دامنه تعیین می‌شود.

جمع‌بندی: اسمارتر میل چیست؟

در ایمن مقاله گفتیم که سرویس اسمارتر میل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. در این رابطه اشاره کرده‌ایم که با استفاده از SmarterMail، می‌توانید ترافیک ایمیل را مدیریت کرده و ایمیل‌های خود را در برابر اسپم‌ها و ویروس‌ها محافظت کنید. همچنین این نرم‌افزار به افراد و شرکت‌ها امکان می‌دهد که سرور ایمیل خود را راه‌اندازی کرده و از کنترل بیشتری روی حساب‌ها و داده‌های ایمیل خود برخوردار شوند.

برتینا ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ از جمله هاست ایمیل است. سرویس هاستینگ ایمیل برتینا، به شما امکان ساخت ایمیل قدرتمند مطابق با نام دامنه‌ی اختصاصی خود به وسیله‌ی میل سرور قدرتمند Smartermail را می‌دهد که از این طریق می‌توانید ایمیلی حرفه‌ای، امن و ضد اسپم داشته باشید. برای خرید این سرویس می‌توانید از طریق سایت برتینا اقدام کنید.

منبع: help.smartertools

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *