چرا باید از سرور vps با ip ثابت استفاده کرد؟
چرا باید از سرور vps با ip ثابت استفاده کرد؟
سپتامبر 3, 2022
۸ مرحله برای آماده‌سازی کمپین موفق در گوگل ادز
۸ مرحله برای آماده‌سازی کمپین موفق در گوگل ادز
سپتامبر 7, 2022
هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوتی با دیگر سرویس‌های میزبانی وب دارد؟

هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوتی با دیگر سرویس‌های میزبانی وب دارد؟

اگر می‌خواهید سایتی راه‌اندازی کنید، استفاده از میزبانی وب ضروری است. انتخاب میزبان مناسب می‌تواند روی سئوی سایت شما تاثیر مثبتی بگذارد، فروش را افزایش دهد و در کل به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با میزبانی وب دارد؟

هاست وردپرس و دیگر سرویس‌های میزبانی وب، زیرمجموعه خدمات هاستینگ هستند و در جزییات تفاوت دارند که نباید آن‌ها را اشتباه گرفت. چند تفاوت کلیدی بین این دو وجود دارد و هرکدام مزایای خاص خود را دارند. در ادامه با هاست وردپرس آشنا می‌شویم و تفاوت آن را با دیگر سرویس‌های میزبانی وب بررسی می‌کنیم.

هاست وردپرس چیست؟

به طور خلاصه، میزبانی وردپرس نوعی میزبانی وب است که برای اجرای سایت‌های ساخته شده با سیستم تولید محتوای وردپرس بهینه شده است. با استفاده از هاست وردپرس، ابزارها و خدمات زیادی را دریافت خواهید کرد که به طور خاص برای سایت‌های وردپرسی است.

خدمات و ابزارهای روی سرویس هاست وردپرس ممکن است باتوجه به شرکت میزبان شما متفاوت باشد. اما اغلب شامل ویژگی‌هایی مانند نصب با یک کلیک، بروزرسانی خودکار و پشتیبانی تخصصی وردپرس می‌شود. هاست وردپرس معمولاً برای ساده‌سازی، ایمن‌سازی و سرعت بخشیدن به نصب وردپرس در مقایسه با نصب وردپرس بر روی یک سرویس میزبانی وب معمولی، استفاده می‌شود.

سرویس میزبانی وب چیست؟

میزبانی وب، یک اصطلاح بسیار کلی‌ و به منظور سرویس هاستینگ است که شامل فرایند خرید یک فضای آنلاین توسط یک فرد یا سازمان می‌شود تا وب سایت، اپلیکیشن و … خود را در اینترنت در دسترس قرار دهد.

مطلب مرتبط  یافتن بک لینک های رقبا و استفاده از آن ها جهت بهینه سازی سایت

در واقع سرویس میزبانی وب، شامل انواع سرویس‌‌های هاستینگ، از جمله هاست وردپرس می‌شود. به این معنی که میزبان وب یا شرکت هاستینگ، سرورهای موجود در دیتاسنتر خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا اطلاعات وبسایت یا اپلیکیشن خود را بر روی سرورها ذخیره کنند.

تفاوت سرویس‌های میزبانی وب و هاست وردپرس

تفاوت اصلی بین میزبانی وب و میزبانی وردپرس در این است که میزبانی وب شامل تمامی سرویس‌های هاستینگ می‌شود و به طور کلی، فراگیر است، در حالی که هاست وردپرس یکی از انواع سرویس‌های میزبانی وب است.

در واقع، اگر بخواهیم بگوییم هاست وردپرس با نوعی از سرویس میزبانی شباهت‌هایی دارد، باید سرویس هاست لینوکس را نام ببریم. در ادامه می‌گوییم که تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس چیست.

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس

اصلی‌ترین تفاوت بین هاست وردپرس و هاست لینوکس، در کانفیگ یا پیکربندی سرور است. سرویس‌ هاست وردپرس، باتوجه به منابع و ویژگی‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، عملکرد وبسایت وردپرسی را بهبود می‌بخشد. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس

مزایای هاست وردپرس

بهبود امنیت: هاست‌های وردپرس بر روی سرور‌هایی قرار دارند که براساس تهدیدات خاص وردپرس مجهز شده‌ است و به شما اطمینان می‌دهد که سایتتان از همه نظر ایمن است.

راه‌اندازی و عملکرد سریع: از آنجایی که هاست وردپرس از پیش پیکربندی شده است، در نتیجه فرایند راه‌اندازی وب‌سایت روی آن بسیار سریع انجام می‌شود.

عملکرد بهتر افزونه‌ها: با استفاده از هاست وردپرس، نیازی به استفاده از تعداد زیادی افزونه ندارید، زیرا باتوجه به کانفیگ سرور هاست وردپرس،  عملکرد، امنیت و حافظه پنهان و … توسط میزبان بهینه می‌شوند.

مطلب مرتبط  دیتاسنتر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بروزرسانی‌های خودکار: در صورتی که از هاست وردپرس استفاده کنید، وب سایت شما بروز رسانی و ارتقاء خودکار را دریافت می‌کند.

پشتیبانی سفارشی: هنگام استفاده از یک سرویس میزبانی وردپرس، می‌توانید از خدمات پشتیبانی تخصصی وردپرس بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی: تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی

برای اینکه وبسایت وردپرسی شما در فضای وب دیده شود، نیاز به سرویس هاستینگ یا میزبانی وب دارید. برای اینکه وبسایت وردپرسی شما بالاترین عملکرد را داشته باشد، باید از سرویس هاست وردپرس استفاده کنید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیش‌تر به مقاله تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس چیست؟ مراجعه کنید. 

هاست وردپرس باتوجه به کانفیگی که دارد، کاملا بهینه شده برای وبسایت‌های وردپرسی است. از این رو، تمامی مشکلات وردپرس را پوشش می‌دهد. معمولا شرکت‌های هاستینگ روی سرویس میزبانی وردپرس، پشتیبانی تخصصی وردپرس نیز ارائه می‌دهند که در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید به پشتیبانان گزارش دهید.

برتینا، ارائه‌دهنده انواع سرویس‌های هاستینگ، ازجمله هاست وردپرس است. تمامی سرویس‌های میزبانی برتینا با پشتیبانی ۲۴ ساعته و آپتایم ۹۹.۹٪ است. برای تهیه سرویس هاست وردپرس، می‌توانید از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ با مشاوران برتینا تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

آناهیتا بادافره

Latest posts by آناهیتا بادافره (see all)

مطلب مرتبط  تبلیغات کلیکی یا pay per click چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *