این هوش مصنوعی می‌تواند آثار سونامی را پیش‌بینی کند
این هوش مصنوعی می‌تواند خرابی‌های ناشی از سونامی را پیش‌بینی کند
ژانویه 3, 2023
تبدیل کلمات تایپ شده به متن‌های دست نویس با هوش مصنوعی
تبدیل کلمات تایپ شده به متن‌های دست نویس با هوش مصنوعی
ژانویه 29, 2023
مایکروسافت از هفته آینده به پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 پایان می‌دهد

مایکروسافت از هفته آینده به پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 پایان می‌دهد

مایکروسافت از هفته آینده به پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 پایان می‌دهد

ویندوز 7 که یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت به شمار می‌رود، به پایان راه خود رسیده است و از 10 ژانویه (20 دی ماه 1401) دیگر هیچ به‌روزرسانی برای آن منتشر نخواهد شد. علاوه بر این سیستم عامل، مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 8.1 هم پایان خواهد داد و کاربران برای به‌روزرسانی سیستم‌های خود کمتر از یک هفته فرصت دارند.

مایکروسافت در حالی اعلام کرده که فقط یک هفته دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی خواهد کرد که میلیون‌ها کاربر روی دستگاه‌های خود از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. بر اساس برخی از گزارش‌ها، در حال حاضر حدود 100 میلیون کاربر همچنان از ویندوز 7 استفاده می‌کنند. حالا این حجم از کاربران کمتر از یک هفته فرصت دارند که دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کنند.

با پایان یافتن به‌روزرسانی‌ ویندوز 7 و 8.1 ، مایکروسافت اج 109 هم آخرین مرورگری است که از دو سیستم عامل مذکور پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، گوگل هم اعلام کرده که مرورگر محبوب کروم از 7 فوریه سال جاری میلادی از این دو سیستم عامل پشتیبانی نخواهد کرد. البته امکان استفاده از این مرورگرها روی دستگاه‌هایی که همچنان از ویندوز 7 و 8.1 بهره می‌برند، وجود دارد اما کاربران دیگر قابلیت‌های جدید و وصله‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد.

بر اساس نظرسنجی Lansweeper در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، تعداد کامپیوترهایی که همچنان از سیستم عامل ویندوز 7 و 8.1 یا XP استفاده می‌کنند، بیشتر از تعداد دستگاه‌هایی است که ویندوز 11 را اجرا می‌کنند.

منبع: theverge

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *