جایگاه نمایش تبلیغ گوگل
جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل و دلایل اهمیت آن
دسامبر 2, 2017
بودجه روزانه گوگل ادوردز چیست ؟
دسامبر 31, 2017
تبلیغات گوگل ادوردز

بررسی تاثیر تبلیغات گوگل ادز بر روی نتایج جستجوی ارگانیک

تبلیغات گوگل ادز و سئو

تاثیر تبلیغات گوگل ادز بر روی نتایج جستجوی ارگانیک موضوعی است که ممکن است برای هر فردی که در این زمینه فعالیت دارد به عنوال سوال مطرح شده باشد اما این تاثیر دقیقا چیست و چطور عمل می کند؟ در این ویدئو و مقاله به بررسی تاثیر تبلیغات گوگل ادز بر نتایج جستجوی ارگانیک پرداخته ایم. با ما همراه باشید…

 

تبلیغات گوگل ادز به طور مستقیم بر رتبه بندی ارگانیک تاثیر ندارد

بسیاری از شما احتمالا با این جملات مواجه شده اید: ” پس از آن که ما هزینه های زیادی در تبلیغات گوگل ادوردز انجام دادیم رنک و رتبه جستجوی ارگانیک ما افزایش یافت.” و یا “ما هزینه های زیادی در تبلیغات گوگل ادز انجام می دهیم اما چون رقبای ما هزینه بیشتری پرداخت می کنند، رتبه آن ها در نتایج ارگانیک بهتر است”. باید گفت که هیچ یک از این موارد صحت ندارند و در مورد این موضوع یک سری ضوابط مشخص وجود دارد. در گوگل یک مرز مشخص بین جایگاه نمایش تبلیغ و رنک ارگانیک وجود دارد و برنامه نویسان و متخصصان گوگل ادز اجازه نمی دهند که پرداخت هزینه تاثیر مستقیم بر رتبه بندی ارگانیک داشته باشد. با این حال، مواردی وجود دارد که گوگل به طور کامل آن ها را کنترل نمی کند که باعث می شود تبلیغات گوگل ادوردز و نتایج ارگانیک اثر متقابل داشته باشند و این موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

تمایل بیشتر به کلیک بر روی تبلیغات گوگل ادز

براساس تجربیات و مطالعات سال های گذشته، افرادی که تنها یک سایت تبلیغاتی را در بالای صفحه مشاهده می کنند بیشتر تمایل دارند روی آن تبلیغ کلیک کنند و همچنین در صورتیکه لینک اول متعلق به یک تبلیغ باشد و همان سایت به صورت ارگانیک در اولین رنک پس از تبلیغات قرار داشته باشد.، تمایل به کلیک بر روی لینک تبلیغاتی آن سایت بیشتر است.

مطلب مرتبط  گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟

برندسازی با تبلیغات گوگل ادوردز

کاربرانی که قبلا از طریق تبلیغات با یک سایت یا نام تجاری آشنا شده اند ممکن است به click > engage > convert تمایل بیشتری داشته باشند. به عبارت دیگر اگر این کاربران در آینده همان سایت را در نتایج ارگانیک مشاهده کنند، احتمال کلیک آنها بر روی سایت افزایش خواهد یافت. در واقع برندسازی از طریق تبلیغات موضوعی است که می تواند بر روی نتایج ارگانیک یک سایت تاثیر داشته باشد. تاثیر نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل موضوعی است که نباید آن را نادیده بگیرید.

تاثیر تبلیغات گوگل ادوردز بر روی نرخ کلیک نتایج ارگانیک

یقینأ در بسیاری از حوزه های کاری که در آنها رقابت بسیار شدیدی وجود دارد، نمایش چندین تبلیغ در صفحه اول، بر روی نسبت کلیک به نمایش (کاهش یا افزایش CTR) سایت هایی که به صورت ارگانیک نمایش داده می شوند تاثیرگذار است. همچنین باید گفت که نمایش چندین تبلیغ در صفحه اول سبب خواهد شد چندین سایت جایگاه ارگانیک خود در صفحه اول را از دست بدهند.

تقابل تبلیغات گوگل ادز و سئو

همانگونه که عنوان شد، قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل می تواند برای هر کسب و کاری مفید و سودمند باشد. در مقابل این موضوع نیز باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از شرکت های معتبر به دنبال صرف هزینه های بسیار گزاف برای قرارگیری در رنک اول گوگل به صورت ارگانیک هستند. بنابراین، تقابل کسب و کارهای کوچک و معمولی که با هزینه بسیار اندک  و به صورت تبلیغاتی در لینک های بالای صفحه اول هستند با رقبای بزرگ خود می تواند چالشی جذاب و موقعیت مناسبی برای افزایش فروش باشد.

مطلب مرتبط  6 دلیل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *