بررسی تبلیغات نمایشی cpm و انواع آن 
تبلیغات نمایشی یا cpm چیست؟
ژوئن 29, 2022
آیا خرید از سایت هتزنر Hetzner بهترین گزینه است؟
آیا خرید از سایت هتزنر Hetzner بهترین گزینه است؟
جولای 6, 2022
نکاتی که باید قبل از ثبت دامنه در سایت‌های خارجی بدانید!

نکاتی که باید قبل از ثبت دامنه در سایت‌های خارجی بدانید!

خرید دامنه از سایت‌های خارجی و مزایا و معایب

احتمالا در حال راه‌اندازی وبسایت خود هستید و نیاز به یک دامنه دارید و یا شاید هم می‌خواهید چند پارک دامین به وبسایت خود اضافه کنید و یا اینکه اصلا سایتی ندارید و می‌خواهید چند دامنه خریداری کنید و به عنوان سرمایه نگه‌دارید؛ اما گیج ‌شده‌اید و نمی‌دانید که دامنه مورد نظر خود را در شرکت‌های ایرانی ثبت کنید و یا راه خرید دامنه از سایت‌های خارجی را پیش بگیرید. همراه ما باشید تا شما را برای ثبت دامنه راهنمایی کنیم و ببینیم که ثبت دامنه در شرکت‌های داخلی بهتر است یا خارجی!

ثبت و خرید دامنه از اقدامات اولیه برای راه‌اندازی یک وبسایت است. در واقع، دامنه همانند آدرس کسب‌و‌کار شما است. پس در وهله اول، باید دامنه وبسایتتان و پسوند آن را متناسب با کار و حوزه‌ای که فعالیت دارید، انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام دامنه، باید آزاد بودن آن را در سایت‌های ثبت دامنه ایرانی مانند برتینا و یا در سایت خارجی Who.is، بررسی کنید. 

در صورتی که دامنه مورد نظر شما آزاد بود می‌توانید آن را با پرداخت هزینه، به نام خود ثبت کنید. در صورتی که دامنه‌ای آزاد نباشد، شما نمی‌توانید آن را ثبت کنید؛ اما برخی از این دامنه‌ها که به نام شخص یا شرکتی هستند، برای فروش گذاشته شده‌اند که به این نوع دامنه‌ها پریمیوم گفته می‌شود. این دامنه‌های پریمیوم با مبلغ اعلامی از طرف مالک دامنه فروخته می‌شود و قیمت ثابت و مشخصی ندارد. 

پس از انتخاب دامنه و بررسی آزاد بودن آن، در صورت تصمیم به ثبت دامنه، می‌توانید به خرید دامنه از سایت‌های خارجی اقدام کنید و یا در شرکت‌های ایرانی، دامنه خود را ثبت کنید. سایت‌هایی مانند GoDaddy و Name از جمله سایت‌های معتبر برای ثبت دامنه خارج از ایران هستند.

سایت‌هایی مانند GoDaddy و Name از جمله سایت‌های معتبر برای ثبت دامنه خارج از ایران هستند.

خرید دامنه از سایت‌های خارجی بهتر است یا داخلی؟

معمولا افراد برای رفع نگرانی از اینکه دامنه به نام آن‌ها ثبت نشود، به خرید دامنه از سایت‌های خارجی فکر می‌کنند. در واقع، هنگامی که دامنه خود را از سایت‌های داخلی می‌خرید، شرکت ثبت‌کننده دامنه بین ‌شما و شرکت خارجی واسط می‌شود. از این‌ رو، برخی شرکت‌های ثبت دامنه ایرانی از عدم آگاهی افراد سو استفاده می‌کنند و اطلاعات خودشان را برای ثبت دامنه وارد می‌کنند که به این ترتیب، دامنه به نام شما ثبت نمی‌شود. اما می‌توان گفت، این تنها مزیت خرید دامنه از سایت‌های خارجی است.

مطلب مرتبط  محبوب ترین پسوندهای دامنه‌های اینترنتی کدامند؟

اما بسیاری از شرکت‌های ثبت دامنه ایرانی، دامنه را به طور دقیق با اطلاعات شخصی کاربر ثبت می‌کنند و پس از ثبت دامنه، کنترل پنل اختصاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید تمامی امور مربوط به دامنه را بدون نیاز به دخالت شرکت ثبت‌کننده انجام دهید.

برای تصمیم‌گیری درست جهت ثبت دامنه در سایت‌های خارجی، باید مزایا و معایب را در کنار هم بسنجید. از این رو، در ادامه به معایب ثبت دامنه در خارج از ایران پرداختیم. 

معایب ثبت دامنه در خارج از ایران چیست؟

از معایب خرید دامنه از سایت‌های خارجی، می‌توان به پیچیده بودن نحوه پرداخت اشاره کرد. با توجه به تحریمات، امکان پرداخت مستقیم ارز به شرکت‌های خارجی فراهم نیست و برای پرداخت هزینه دامنه به سایت‌ها خارجی، لازم است که راه پیچیده‌ای را طی کنید. 

برای خرید دامنه از سایت‌های خارجی باید، گیفت کارت یا وب رمز ثبت دامنه بخرید و سپس از طریق آن، پرداخت خود را جهت خرید دامنه انجام دهید. به نظر ساده می‌آید اما پیچیدگی ار آنجایی آغاز می‌شود که شما در هنگام خرید دامنه از سایت خارجی دچار مشکل شوید و پرداخت شما به درستی انجام شود. 

در این صورت، لازم است که با شرکت ثبت دامنه خارجی مکاتبه کنید. در صورتی که نیاز به بازگشت وجه داشته باشید و از آنجایی که نمی‌توانید شماره حساب مستقیمی به شرکت ثبت‌کننده دامنه جهت پرداخت ارزهای خارجی ارائه دهید، با پیچیدگی‌های بسیاری رو به رو خواهید شد.

آیا ثبت دامنه در سایت‌های خارجی به صرفه‌تر است؟

با توجه به اینکه خرید دامنه از سایت‌های خارجی نیازمند دور زدن تحریم‌ها است، ممکن است قیمت تمام شده‌ی دامنه، بسیار بیشتر از زمانی شود که دامنه را از بهترین سایت خرید دامنه و هاست تهیه کنید. 

مطلب مرتبط  dns ابری چیست؟ و چه تفاوتی با DNS سرور دارد؟

در واقع، می‌توان گفت که خرید یک دامنه از بهترین سایت‌های ثبت دامنه بسیار به صرفه‌تر از خرید دامنه از سایت‌های خارجی است، زیرا شما برای ثبت دامنه در سایت‌های خارجی باید هزینه را به دلار و از طریق صرافی، پی پال و … بپردازید که هر کدام از این موارد هزینه‌بر است. 

در صورتی که شرکت‌های ثبت دامنه ایرانی، تمامی این هزینه‌های اضافی را خودشان پرداخت می‌کنند و از آنجایی که برای آن‌ها هزینه کمتری در بر دارد، در نهایت مبلغ تمام شده‌ای که به شما اعلام می‌کنند کمتر از زمانی است که شما به صورت مستقیم اقدام به خرید دامنه از شرکت‌های خارجی کنید. با توجه به این توضیحات، خرید دامنه از طریق شرکت‌های ثبت دامنه ایرانی هزینه کمتری دارد و به صرفه‌تر است.

چه پسوندهایی را می‌توان در سایت‌های خارجی ثبت کرد؟

برای ثبت دامنه، پسوندهای متفاوتی مانند ir. ،.com ،.net و … وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نکات کلیدی انتخاب دامنه و موضوع وبسایتتان، پسوند مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای خرید دامنه از سایت‌های خارجی، باید توجه کنید که پسوند مورد نظر شما را ثبت می‌کنند یا خیر. توجه داشته باشید که ثبت دامنه .ir در سایت‌های خارجی امکان‌پذیر نیست و برای ثبت دامنه .ir حتما باید از طریق سایت‌های معتبر ثبت دامنه ایرانی اقدام کنید.

چه پسوندهایی را می‌توان در سایت‌های خارجی ثبت کرد؟

جمع‌بندی: مزایا و معایب خرید دامنه از سایت‌های خارجی 

خیلی از افراد هنگام ثبت دامنه در دوراهی خرید دامنه از سایت‌های خارجی و خرید دامنه از سایت‌های داخلی قرار می‌گرند. در این مقاله سعی کردیم که مزایا و معایب ثبت دامنه در شرکت‌های خارجی و ایرانی را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب و تصمیم‌گیری را داشته باشید. 

مطلب مرتبط  اطلاعیه ایرنیک: اجباری شدن احراز هویت برای ثبت، تمدید، لغو و انتقال دامنه ir

ثبت دامنه در وبسایت‌های خارجی را از لحاظ هزینه بررسی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ثبت دامنه از طریق سایت‌های ثبت دامنه ایرانی به صرفه‌تر است. همچنین در مورد نگرانی بابت مشخصات مالک دامنه صحبت کردیم. 

به طور خلاصه گفتیم که شرکت‌های معتبر ثبت دامنه در ایران، تمامی مشخصات اختصاصی شما را به عنوان مالک دامنه ثبت می‌کنند و همچنین کنترل پنل اختصاصی دامنه را در اختیار شما قرار می‌دهند. پس شما باید به دنبال بهترین و معتبرترین سایت‌های ثبت دامنه داخلی باشید تا بتوانید بدون نگرانی دامنه خود را ثبت کنید.

برتینا از بهترین سایت‌های خرید دامنه و هاست است که به عنوان نماینده رسمی رجیسترار‌های خارجی مانند WebNIC و DNA دامنه را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید بدون هرگونه نگرانی ثبت دامنه را انجام دهید. در واقع با ثبت دامنه در برتینا، دیگر نگرانی بابت مشخصات مالک دامنه نخواهید داشت. همچنین برتینا دارای مشاوران متخصصی است که شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با آن‌ها تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان برتینا بهر‌مند شوید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *