سرور اختصاصی چیست؟ تمامی نکاتی که قبل از خرید سرور اختصاصی باید بدانید!
سرور اختصاصی چیست؟ تمامی نکاتی که قبل از خرید سرور اختصاصی باید بدانید!
جولای 12, 2022
چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راه‌اندازی کنیم؟ (راهنمای جامع نحوه تبلیغ در گوگل ادز)
چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راه‌اندازی کنیم؟ (راهنمای جامع نحوه تبلیغ در گوگل ادز)
جولای 20, 2022
چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ (۴ ویژگی اساسی سرور اختصاصی!)

چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ (۴ ویژگی اساسی سرور اختصاصی!)

چرا باید سرور اختصاصی بخرم؟

ممکن است به تازگی کسب‌و‌کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده باشید و یا به دنبال افزایش تعداد کاربران سایت خود باشید و مشاوران به شما پیشنهاد خرید سرور اختصاصی را داده باشند؛ اما سوالی در ذهن شما مدام تکرار می‌شود: چرا باید سرور اختصاصی بخرم؟ برنامه‌ها و گزینه‌های بسیاری از جمله هاست اشتراکی، سرور مجازی (VPS) و سرور اختصاصی برای میزبانی وب سایت یا اپلیکیشن شما وجود دارد.

نکته اینجاست که باید بررسی کنید که آیا گزینه پیشنهادی به شما، یعنی سرور اختصاصی با بودجه کسب‌و‌کار و بودجه شما همخوانی دارد یا خیر. در نظر داشته باشید که هیچ فرمول ثابتی برای اینکه به نتیجه برسید که یک پلن میزبانی وب کاملا مناسب شما است، وجود ندارد. در عوض، شما باید نیازهای وب سایت خود را در مقابل آنچه که یک سرور اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد، بررسی کنید. سپس می‌توانید تعیین کنید که آیا سرور اختصاصی در این مرحله کسب‌وکارتان برای شما ضروری است یا خیر.

سرور اختصاصی چیست؟

برای اینکه بتوانید به درستی سرور اختصاصی را بررسی کنید، در ابتدا باید بدانید که سرور اختصاصی چیست. به طور کلی، سرور اختصاصی، سروری است که به طور کامل در اختیار یک کاربر، شرکت و یا سازمان بزرگ قرار می‌گیرد.

به عبارت دیگر، برخلاف هاست اشتراکی و سرور مجازی که سرور فیزیکی و برخی منابع به صورت اشتراکی استفاده می‌شوند، در سرور اختصاصی، نه سرور فیزیکی و نه منابع را با هیچ کاربر دیگری به اشتراک نمی‌گذارید. از این رو، عملکرد، سرعت و امنیت سرور اختصاصی بسیار بالا است.

به طور معمول، سرورهای اختصاصی توسط کاربران از شرکت‌های میزبانی وب، تحت عنوان سرویس سرور اختصاصی خریداری و در واقع، اجاره می‌شوند. کاربران پس از خرید سرویس سرور اختصاصی، می‌توانند سرور خود را با توجه به نیازهایشان کانفیگ یا تنظیم کنند.

مطلب مرتبط  افزایش امنیت وردپرس

سرور اختصاصی، نه سرور فیزیکی و نه منابع را با هیچ کاربر دیگری به اشتراک نمی‌گذارد.

آیا خرید سرور اختصاصی راهکار مناسبی است؟

برای اینکه متوجه شوید خرید سرور اختصاصی راهکار مناسبی برای شما است یا خیر، ۴ ویژگی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با توجه به نیازهایتان بررسی کنید و اگر این موارد با نیازهای شما یکسان بود، پس مطمئن خواهید شد که خرید سرور اختصاصی بهترین راهکار برای شما است. این ۴ ویژگی عبارتند از:

۱. سرور اختصاصی با بالاترین سطح امنیت

از آنجایی که سرویس سرور اختصاصی با دیگر سرورها حتی از نظر فیزیکی کاملا جدا است، در نتیجه، بالاترین سطح امنیت را دارد. اگر شما از سرور اختصاصی با هدف بکاپ‌گیری از داده‌های محرمانه یا اجرای اپلیکیشنی که حاوی اطلاعات شخصی کاربران است استفاده می‌کنید، امنیت بسیار بالا برای شما یک الزام است.

با اینکه سرویس میزبانی VPS بسیار ایمن است و به شما امکان نصب نرم‌افزارهای امنیتی را می‌دهد، اگر کاربر دیگری راه نفوذ در سرور را باز کند، سایت شما هم در معرض خطر قرار می‌گیرد. در صورتی که سرور اختصاصی اینگونه نیست و شما هیچ ارتباطی با دیگر کاربران ندارید.

۲. امکان کانفیگ سرور با توجه به نیازهای شما

معمولا پس از خرید سرور اختصاصی، سرور شما با یک کنترل پنل و در واقع به صورت خام و در حد نصب و راه‌اندازی اولیه به شما تحویل داده می‌شود و تا زمانی که سرور کانفیگ و ایمن‌سازی نشود، شما از حداکثر منابع و قدرت سرور خود نمی‌توانید استفاده کنید.

داشتن یک کانفیگ صحیح و اصولی که توسط یک متخصص انجام شود، باعث افزایش سرعت لود سایت‌های روی سرور و تامین امنیت اطلاعات می‌شود. همچنین با کمک کانفیگ اصولی سرور، می‌توان از مشکلاتی نظیر هک شدن جلوگیری کرد و شما مطمئن خواهید بود که از حداکثر منابع سرورتان استفاده می‌کنید و سرور اختصاصی شما با کمترین مشکلات و بهترین سرعت به کار خود ادامه می‌دهد.

مطلب مرتبط  TLD چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

۳. منابع کاملا اختصاصی

با توجه به اینکه در سرویس سرور اختصاصی، سرور به طور کامل در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد، وبسایت، اپلیکیشن و یا نرم‌افزار میزبانی شده بر روی سرور اختصاصی، هیچ کدام از منابع را با سایر کاربران به اشتراک نمی‌گذارد و حتی سرور فیزیکی را هم با کاربران دیگر شریک نیست.

از این رو، حریم خصوصی و امنیت اطلاعات تحت تاثیر سایر کاربران قرار نخواهد گرفت. به عبارت دیگر، اگر از VPS استفاده کنید، زمانی که سایر کاربران با افزایش ترافیک سایت مواجه شوند، ممکن است عملکرد سایت شما تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین در برخی از سرویس‌های VPS، اگر یک وب‌سایت منابع خود را به حداکثر برساند، می‌تواند منابع دیگر وبسایت‌ها را برای عملکرد بهتر قرض بگیرد.

۴. عملکرد فوق‌العاده و پایدار 

اگر وب سایت شما دارای ترافیک بسیار بالایی است، خرید سرور اختصاصی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با توجه به اینکه در سرور اختصاصی تمامی منابع شما اختصاصی است، سطح عملکرد بالاتری نسبت به سرویس میزبانی VPS و هاست اشتراکی تجربه خواهید کرد.

ممکن است در ابتدا، قیمت سرور اختصاصی نسبت به دیگر انواع سرویس‌های میزبانی، گران به نظر برسد. اما، با توجه به امکانات، سطح عملکرد و امنیت که از طریق سرویس سرور اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد، قیمت سرور اختصاصی کاملا به صرفه و منصفانه است.

در نظر داشته باشید که برای انتخاب سرویس هاستینگ مناسب، باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. ممکن است در حال حاضر بودجه شما برای خرید سرور اختصاصی کافی نباشد و از طرفی، نیاز شدیدی به سرور اختصاصی نداشته باشید؛ پس، بهتر است که از پلن‌هایی مناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

نکات مهم خرید سرور اختصاصی

جمع‌بندی: نکات مهم خرید سرور اختصاصی

اگر مقیاس کسب‌و‌کار اینترنتی شما بزرگ است، خرید سرور اختصاصی بهترین گزینه است. برای اینکه از تصمیم خود مطمئن شوید، لازم است که در مورد سرور اختصاصی تحقیق کنید و نیازهای کسب‌وکار خود را به طور کامل بشناسید.

مطلب مرتبط  Structured Data و Schema.org چیست؟

در این مقاله، به ۴ ویژگی‌ اساسی سرور اختصاصی پرداختیم تا شما با شناخت این ویژگی‌ها مطمئن شوید که سرویس سرور اختصاصی مناسب کسب‌وکار شما است یا خیر. اشاره کردیم که سرور اختصاصی با توجه به مجزا بودن از سایر سرورها، عملکرد و امنیت بسیار بالایی دارد. همچنین، از آنجایی که سرور به طور کامل در اختیار یک کاربر قرار می‌گرید، می‌توانید آزادانه سرور خود را کانفیگ کنید و از نهایت ظرفیت سرور استفاده کنید.

خرید سرور اختصاصی خود را باید از طریق شرکت‌های میزبانی وب معتبر انجام دهید. برتینا، یکی از معتبرترین شرکت‌های هاستینگ است که انواع سرویس‌های هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این شرکت، تمامی سرویس‌های خود را با آپتایم ۹۹.۹٪، امنیت فوق‌العاده و پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مشاوران متخصص برتینا از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید تا شما را در رابطه با خرید هاست راهنمایی کنند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *