مواردی که نمی توان تبلیغ در گوگل را اجرا کرد!
جولای 5, 2017
تبلیغات کلیکی
8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی
سپتامبر 27, 2017

کاربرد شبکه های اجتماعی

در مقاله ی بازاریابی شبکه های اجتماعی به بررسی اجمالی در مورد بهترین نکات و روش ها در شبکه های اجتماعی پرداختیم. حال در این مقاله به بررسی هریک از شبکه های اجتماعی و جایگاه و کاربرد هریک از آنها در بازاریابی آنلاین خواهیم پرداخت.

 

Facebook:

شاید خود مارک زوکربرگ هم زمانی که این شبکه ی اجتماعی را در سال 2004 تاسیس می کرد هیچ وقت رویای 1.5 میلیارد کاربر را در ذهن خود نداشت. اگرچه در سال های اخیر در کشور ما کاربران فعال فیسبوک کاهش چشم گیری داشته اند اما همچنان فیسبوک یکی از شبکه های ارزشمند جهت بازاریابی به حساب می آید. اما باید توجه داشت در فیسبوک مردم به دنبال آرامش هستند و در این فضا با دوستان خود چت میکنند، بنابراین اشتراک گذاری مطالب رسمی و سازمانی مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

Google plus:

از همان ابتدای امر گوگل این رسانه را به جهت رقابت با فیسبوک وارد فضای آنلاین کرد اما آنطور که از گوگل انتظار می رفت مورد توجه واقع نشد، به خصوص در ایران که این شبکه از ابتدا با استقبال چندانی روبرو نشد، اما این شبکه ی اجتماعی آنقدر از نظر سئو و بهینه سازی در گوگل ارزشمند است که با هر عنوان از کسب و کاری به شما پیشنهاد می شود از اشتراک گذاری مطالبتان در این شبکه غفلت نکنید.

Pinterest:

این پلتفرم یک تابلو اعلانات دیجیتال است جایی که کسب و کارها می‌توانند محصولات و داشته های خود را سنجاق کنند، اگر به دنبال بازخورد سریع با یک پلتفرم تصویری هستید بهترین گذینه این شبکه ی اجتماعی می باشد، همچنین اگر مخاطبان شما بیشتر خانم ها هستند حتما از این شبکه های اجتماعی استفاده نماییدچون بیش از نیمی از کاربران این شبکه خانم هستند.

مطلب مرتبط  25 واقعیتی که باید درباره Pinterest بدانید

Twitter:

یک شبکه ی اجتماعی خاص و قدرتمند، خاص به دلیل اینکه شما تنها از 140 کاراکتر می توانید استفاده نمایید و قدرتمند چون بیش از 320 میلیون کاربر فعال ماهانه در این شبکه فعالیت دارند، آنقدر قدرتمند که باعث تغییر قدرت و حکومت در چندین کشور شده است!!! بهتر است در این شبکه ی اجتماعی اخبار و رویدادهای رسمی مربوط به حوزه ی کاری خود را منتشر نمایید. این شبکه ی اجتماعی بیشتر از هر شبکه ی اجتماعی دیگری نیازمند تعامل و گفت و گوها با مخاطبان خود است.

Linkedin:

یک شبکه ی اجتماعی که می توان آنرا با یک کلمه توصیف نمود، حرفه ای! یک فضای کاملا تخصصی و حرفه ای که افراد با تخصص های مختلف در حوزه ی کسب و کار خود در این شبکه ی اجتماعی به گفت و گو و معرفی کسب و کار و تخصص خود می پردازند. ارتباط با شرکت ها ، صنایع و کسب و کارهای مشابه در این شبکه به راحتی امکان پذیر است بنابراین بهترین گذینه برای شرکت هایB2B به حساب می آید.

Youtube:

در مقالات مختلف به تاثیر محتواهای تصویری به خصوص محتواهای ویدیویی و ارزش بالای آنها پرداختیم، بنابراین بهترین گذینه پس از تولید ویدیو، اشتراک گذاری آن در بزرگترین رسانه ی تصویری دنیا یعنی یوتیوب می باشد، البته می توان از شبکه ی اجتماعی مشابه این شبکه در داخل کشور عزیزمان ایران که به نام آپارات فعالیت میکند نیز استفاده نماییم.

Instagram:

باید گفت جذاب ترین رسانه ی اجتماعی بین شبکه های اجتماعی مختلف به خصوص در ایران اینستاگرام است که در اکتبر 2010 راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعاتی همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. بنابراین اگر حوزه ی تبلیغات، لوازم آرایشی، مد و فشن، رستوران و موارد مشابه فعایت دارید این شبکه ی اجتماعی را از دست ندهید.

مطلب مرتبط  راهنمای کامل تجزیه و تحلیل اینستاگرام

Telegram:

این شبکه در ابتدا تنها یک پیام رسان ساده بود و به تدریج با اضافه شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها تبدیل به یک شبکه اجتماعی پرطرفدار به خصوص در ایران شد. با فیلتر شدن فیس بوک و شبکه های اجتماعی دیگر و ویژگی‌های ویژه تلگرام همچون ایجاد کانال، گروه‌ های کاری، خانوادگی و آسان بودن دسترسی به آن، امکان استفاده از نسخه تحت وب و برقراری تماس صوتی (که البته همچنان در ایران قابل استفاده نیست) ، این اپلیکیشن را به سرعت به پرطرفدارترین پیام رسان ایران تبدیل کرد که فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغات و اشتراک گذاری مطالب در گروه ها و کانال های مختلف و مربوط به حوزه های کاری مختلف را پدید آورده است.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

محسن صفری

در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو و گوگل ادوردز فعالیت می کنم. هر روز و هر ساعت به دنبال یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *