Competitor bidding
Competitor bidding در بازاریابی دیجیتال
می 23, 2021
تبلیغات گوگل ادز

کمپین های ضعیف گوگل ادز را غیر فعال نکنید!

رقابت

متوقف کردن مداوم تبلیغات کم بازده و ناکارامد در تبلیغات گوگل ادز و صرف همه بودجه روزانه در تبلیغات پرکلیک و پربازده میتواند کسب و کار شما را در معرض آسیب های جدی قرار داده و در آینده مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

در این مطلب از برتینا این مشکلات ناشی از غربال کردن تبلیغات و متوقف کردن تبلیغات ضعیفتر را برای شما شرح میدهیم و به شما توضیح میدهیم که چرا نباید برخلاف تصور عامه ، تبلیغات نابهینه و کم بازخورد را متوقف و غیرفعال کنیم.

با ما همراه باشید…

 

با تبلیغات ضعیف چه کنیم؟

یک روش متداول در تبلیغات گوگل این است که شما چند کمپین تبلیغاتی مختلف برای یک محصول یا خدمات ایجاد میکنید و آنها را به طور همزمان فعال میکنید.

برخی از این کمپین ها بسیار خوب عمل میکنند و بازخورد خوبی دارند.

اما بعضی دیگر از آنها نیز ممکن است مطلوب عمل نکرده و دستاورد زیادی را برای ما بهمراه ندارند.

در این حالت منطقی به نظر میرسد که این تبلیغات کلیکی ضعیف و نامطلوب را متوقف کنیم و تمام بودجه روزانه خود را به کمپین های پربازده تر اختصاص دهیم.

شاید این راهکار منطقی به نظر بیاید، اما این عمل در نهایت امر کسب و کار ما را به بن بست میرساند.

پس اگر نباید تبلیغات خود را الک کرده و بهترین ها را انتخاب کنیم، چه کاری باید انجام داد؟

در ادامه بهترین روش مدیریت این کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز و بهینه سازی آن را برایتان شرح میدهیم.

گوگل ادز

چالش های بازاریابی ترکیبی محصولات

تصور کنید شما در حال ایجاد کمپین تبلیغاتی مرکب از دو محصول اصلی خود هستید و همزمان قصد تبلیغات و بازاریابی برای فروش این دو محصول را دارید.

یکی از این محصولات بخش عظیمی از درآمد کسب و کار شما را تامین کرده و به عنوان محصول اصلی شما شناخته میشود.

در مقابل، سود حاصل از فروش محصول دوم، بخش کوچک و ناچیزی از سود شما را تشکیل میدهد.

شما مشاهده میکنید که این تفاوت بین محصولات و اولویت ها آنها در کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز شما نیز وجود دارد.

برای مثال کمپین های گوگل ادز مربوط به محصول اصلی شما چندین برابر بیشتر از کمپین های محصول دوم منجر به فروش میشوند.

در همین حین، درآمد حاصل از فروش محصول دوم از طریق تبلیغات گوگل چنگی به دل شما نمیزند.

در این حالت شما وسوسه میشوید که بودجه تبلیغات محصول دوم خود را قطع کرده و آن را به تبلیغات پربازده محصول اصلی اضافه کنید.

مطلب مرتبط  برای فعالسازی تبلیغ در گوگل چه اقداماتی باید انجام داد؟

چرا که با صرف همان هزینه میتوانید محصولات بیشتری فروخته و سود بیشتری بدست آورید.
به این ترتیب تبلیغات کلیکی شما در حالت کلی بازخورد بهتری نیز خواهند داشت.

اما راه حل بهتری هم وجود دارد .
در چنین شرایطی شما با چشم پوشی از مقداری سود لحظه ای خود میتوانید تصمیم بهتری گرفته و هر دو کمپین را برای محصولات خود فعال نگه دارید.

اما چرا باید این کار را کرد؟
مگر نه اینکه ما بدنبال سود بیشتر هستیم و باید هر اندازه که میتوانید از تبلیغات کلیکی خود بازخورد بیشتری بگیریم؟
پس چرا باید تبلیغات کلیکی نا بهینه خود را فعال نگه داریم؟
اصلا چه کسی چنین کاری را انجام میدهد؟!!!

در پاسخ باید بگوییم که در کسب و کارها ، تکیه کردن بر یک محصول خاص ریسک بسیار زیادی بهمراه دارد.
در واقع به همین علت است که ما فروش پکیجی و باندل را انتخاب میکنیم و تنوع محصولات خود را بالا میبریم.
با بالا بردن تنوع محصولات و خدمات خود میتوانیم ریسک خود را کم کرده و فروش و رشد بهتری را در آینده برای خود رقم بزنیم.

همین موضوع در تبلیغات کلیکی گوگل نیز صدق میکند. اگر ما تمام تمرکز، انرژی ، برنامه ها و بودجه خود را صرف یک محصول پرفروش و پربازده کنیم ، محصولات دیگر ما هیچگاه دیده نشده و مشتریان از وجود آنها آگاه نخواهند شد.
خصوصا زمانی که بازخورد محصول ما از کلمات کلیدی بسیار محدودی حاصل شده و آن کلمات تنها کانال ورودی مشتریان ما در تبلیغات کلیکی هستند.

بهرحال در دنیای دیجیتال مارکتینگ همیشه کمپین های تبلیغاتی با بازخورد کم و نامطلوب وجود دارند .
اگر ما به pause کردن مداوم آنها ادامه دهیم، درنهایت هیچ چیزی برای بهینه سازی نخواهیم داشت و به اصطلاح درجا خواهیم زد.

پس بهتر است که آینده نگر باشیم و تنها نوک بینی خود را نبینیم!
به این ترتیب که تبلیغات ضعیف را حذف نکرده و با بهینه سازی آنها و ادامه تبلیغات ، آگاهی از برند خود را در محصولات جدید و ضعیف تر بالا برده و به مرور آنها را نیز به کانال ورودی قدرتمندی برای مشتریان خود تبدیل کنیم.

گوگل ادز

بهینه سازی کمپین های گوگل ادز به جای متوقف کردن آنها

کمپین های تبلیغاتی کلیکی خود را به جای حذف کردن بهینه سازی کنید.

خب ، راه حل بالا در تئوری مناسب به نظر میرسد اما در عمل چه باید کرد؟

در این حالت باید به جای اهداف و پلن های کوتاه مدت، راهکاری بلند مدت و جامع را برای استراتژی تبلیغات کلیکی خود انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  تبلیغات اینستاگرام چیست - چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

در این راهکار آینده نگرانه! 3 اقدام  و بررسی کلی باید انجام دهید تا بتوانید نتیجه خوبی از این تبلیغات کم کار دریافت کنید.

با هم این سه قدم را مرور میکنیم:

1 – بررسی رقبا

مطمئنا شما درباره محصول اصلی خود اطلاعات کاملی دارید و در صورتی که این محصول در فضای رقابتی جایگاه خوبی را کسب کرده باشد، درباره رقبای خود نیز اطلاعات کافی دارید.

اما ممکن است درباره فضای رقابتی محصول دوم و رقبای خود، اطلاعات کافی نداشته باشیم.

شما با بررسی و آنالیز رقبای خود در محصولات مورد نظر میتوانید به نکات مهمی دست پیدا کنید.

توجه به نوع پیشنهادات و استراتژی پیام های رقبا به کاربران، و البته تجربه کاربری سایت های آنها میتواند شما را در بهینه سازی و ارتقا کسب و کارتان یاری کند.

این کار حتی میتواند باعث شود تا شما در جنبه ها و حوزه های دیگر غیر از PPC و تبلیغات کلیکی بتوانید عملکرد بهتری از خود ارائه کنید.

2 – بروزرسانی صفحات فرود

زمانی که کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز ما عملکرد خوبی از خود نشان نمیدهند معمولا بهترین کار این است که نگاهی به لندینگ پیج های خود بیاندازیم.

متاسفانه در فرآیند تبلیغات کلیکی ،معمولا تمرکز اصلی ما بر روی المان های قبل از کلیک کاربر مانند متن تبلیغ، کلمات کلیدی، اکستنشن ها ، یا کاربران هدف میباشد.
در صورتی که باید به المان های پس از کلیک کاربر که اصلی ترین آنها صفحات فرود هستند نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

دقت کنید که صفحات لندینگ شما به روز باشند و پیام درستی را به مخاطب ارسال کنند.
شما برای بهینه سازی این صفحات نیاز دارید تا به رفتار کاربران خود و پرسونای آنها توجه کامل داشته باشید.

3 – بهینه سازی کمپین گوگل ادز

شما برای اینکه بیشترین استفاده را از تبلیغات خود ببرید باید این تبلیغات را بهینه سازی کنید تا با استفاده از کمترین هزینه و زمان بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت خرید محصولات خود هدایت کنید.

این بهینه سازی میتواند مربوط به بودجه بندی تبلیغات شما ، کلمات کلیدی مورد نظر شما و یا استراتژی کمپین شما باشد.

میتوانید با استفاده از ابزارهای آنلاین مختلف مانند Data Studio راهنمایی هایی برای بهینه سازی کمپین تبلیغاتی خود بدست آورید.

  • استراتژی بودجه

شما با بررسی میزان بازید یا impression کلمات کلیدی خود میتوانید budget تبلیغات خود را در کلمات کلیدی کم بازدید افزایش دهید تا آنها هم میزان بازدید مطلوب تری داشته باشند.

  • استراتژی کلمات کلیدی

با استفاده از آنالیز رقبایی که انجام دادی میتوانید کلمات کلیدی جدیدی را برای محصولات خود پیدا کرده و آنها را نیز به استراتژی کلمات کلیدی تبلیغات خود اضافه کنید.

مطلب مرتبط  آموزش گوگل کیورد پلنر - Google Keyword Planner

با این کار میتوانید کلمات کلیدی long term مناسبی را بدست بیاورید و با استفاده از آنها اهداف کمپین خود را محقق کنید.

  • استراتژی کمپین

در نهایت شما برای محصولات جدید یا کم فروش تر خود نیاز دارید تا علاوه بر تبلیغات کلیکی متنی گوگل ادز از روش های دیگر مانند GDN یا تبلیغات دیسپلی گوگل و یا انواع دیگر تبلیغات نیز استفاده کنید تا آگاهی از برند خود را برای مخاطب بالا ببرید.

این کار ممکن است هزینه و بدجه مازادی را طلب کرده و یا بخشی از بودجه تبلیغاتی شما را به خود اختصاص دهد ، اما مطمئن باشید در ادامه راه و آینده نزدیک این کار به پیشبرد اهداف کسب و کار شما کمک بسیاری خواهد کرد.

همچنین پیام تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید تا با روحیه کاربران همخوانی داشته و آنها را ترغیب به خرید از شما کند.

گوگل ادز

تبلیغات خود را دوباره ارزیابی کنید

در حالی که ما علاقه داریم تا تمامی کمپین های تبلیغاتی ما بهینه و عالی باشند اما باید قبول کنیم که این کار امکان پذیر نیست.

در بازاریابی میکس یا ترکیبی محصولات ، همواره میزان بازدهی محصولات متفاوت خواهد بود.
به محصولات ضعیف تر که بازخورد کمتری هم دارند فرصت دهید تا به مرور زمان جایگاه خود را پیدا کرده و کسب و کار شما را رونق دهند.

به جای انتخاب ساده ترین راه یعنی متوقف کردن این تبلیغات، بدنبال راه هایی باشید تا آنها را بهینه تر کرده و بازخورد آنها را ارتقا بخشید.

مطمئن باشید مانند گیاه بامبو که یک شبه به اندازه 5 سال رشد میکند، این محصولات نیز با گذشت زمان متعجبتان خواهند کرد.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *