ریدایرکت کردن
ریدایرکت کردن و مزیت استفاده از آن در سئو
دسامبر 16, 2017
هاست داخل
هاست داخل ایران بهتر است یا هاست خارجی؟
ژانویه 13, 2018
دیتاسنتر

چگونگی ساخت دیتاسنتر

دیتاسنتردیتاسنتر شامل یک دسته بزرگ از کامپیوترهای سرور شبکه ای می باشد که برای توزیع، ذخیره سازی و پردازش مقدار زیادی داده توسط سازمان ها راه اندازی می شود.

چگونه یک دیتاسنتر ساخته می شود؟ در این مقاله به 7 مرحله اساسی برای ساخت یک دیتاسنتر کارآمد با مدیریت و کنترل مناسب و مقیاس پذیر که با نیازهای مهم یک سازمان سازگار است اشاره می کنیم.

1- ماژولار باشید

زیرساخت های یک دیتاسنتر هر ساله با افزایش تکنولوژی های جدید، پیچیده تر شده که باعث ایجاد مشکلات در چارچوب های ناسازگاری و کنسول ها در سراسر شبکه و سرور می شود. تغییر به یک طراحی ماژولار این امکان را در اختیار سازمان می گذارد که با انعطاف پذیری بیشتر، معماران فناوری اطلاعات اجازه می دهد که بلوک های ساخته شده را در صورت نیاز اضافه یا حذف کند.

با این حال، هنگامی که بلوک ها می توانند به سرعت به یک زیرساخت اضافه شوند یا از آن حذف شوند، شما می توانید منابع را بر اساس تقاضا از پیش تعین شده درخواست کرده و از ارائه بیش از حد آن جلوگیری کنید.

ماژول ها نه تنها براساس تقاضا قابل مقیاس بندی هستند، بلکه همگام و هماهنگ با مدیریت کلی مرکز داده با یک کنسول واحد می باشند.

2- در صورت امکان همگام سازی کنید

مدیران فناوری اطلاعات به سمت همگرا کردن زیرساخت های دیتاسنتر حرکت می کنند و دلیل آن این است که استفاده از منابع اختصاصی به شدت کاهش می یابد در نتیجه بسیار ارزانتر و کارآمد تر است.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه ساخت اکانت FTP در هاست سی پنل

همگرایی ذخیره سازی بیش از یک دهه پیش شروع شد که باعث مهاجرت هارد دیسک ها از سرور به آرایه های ذخیره سازی مشترک و متمرکز شد که از طریق سرعت بالا در شبکه به یکدیگر متصل هستند.

3- درایوهای نرم افزاری

روزهای پر هزینه بودن  و نیاز به تخصص سخت افزاری در دیتاسنتر بدلیل عدم انعطاف پذیری و قابل حمل و انتقال نبودن رو به پایان است. همچنین بسیاری از  از آنها توسط آرایه های دروازه قابل برنامه ریزی یا مدارهای مجتمع ویژه کاربردی طراحی شده اند که قابلیت های نرم افزاری جدیدی را پشتیبانی نمی کنند. این باعث می شود که ادمین های دیتاسنتر سرویس های جدیدی را بدون اضافه کردن سخت افزار فراهم کنند و نتیجه آن صرفه جویی در قیمت و افزایش کاراییست.

4- پذیرفتن کالای سخت افزاری

گوگل جستجوی وب و سایر سرویس های ابری خود را در پشت سخت افزار کالای کم هزینه در حال اجرا نرم افزار قرار داده است. این روش نوآورانه اجازه می دهد با حداقل سرمایه گذاری با سرعت بالا مقیاس انجام شود. شرکت هایی که از روش سنتی استفاده می کنند در هد بازه زمانی 3 تا 5 ساله مجبور به ارتقا سخت افزاری دیتاسنتر خود می شوند. جایگزین کردن آن با سخت افزار جدید فرآیندی پرهزینه است که امروزه فغالیت های ابری نقش مهمی در صرفه جویی هزینه ها در این زمینه ایفا می کند.

5- قدرت دادن به کاربران نهایی  

امروزه دیتاسنترها نیازمند مقاومت و کسب اطمینان بالا هستند و باید توانایی کنترل و رفع احتیاجات سازمان های اطلاعاتی سنتی را داشته باشند. همچنین نیازهای روزافزون را از برنامه های کاربردی، از زیر ساختارهای دسکتاپ مجازی (VDI) گرفته تا کارکنانی که با دستگاه های دستی فعالیت می کنند، در تمامی لحظالت قادر به کنترل و پاسخ گویی باشد.

مطلب مرتبط  معرفی کنترل پنل ZPanel و بررسی قابلیت های آن

6- شکستن سیلوها 

افزایش پیچیدگی و عملکرد دیتاسنتر منجر به تشکیل سیلوهای فن آوری شده است که هرکدام توسط یک تیم متخصص اداره می شوند. به عنوان مثال، یک تیم ممکن است مدیریت داده ها و بایگانی اطلاعات را در ذخیره مدیریت کند و تیم دیگر به نظارت و کنترل شبکه، سرور و سیلوها می پردازد. استفاده از وسایل ترکیبی به این معنیست که شما برای هر تکنولوژی به تیم های جداگانه متخصص نیاز ندارید. ادغام تکنولوژی ها در واحد مقیاس پذیر، یا ساخت بلوک ساخت دیتاسنتر ، نیاز به تعداد کارکنان تخصصی را کاهش می دهد.

7- دوگانه عمل کنید 

بسیاری از شرکت ها برای استفاده از بعضی اطلاعات از ابر عمومی استفاده می کنند درحالی که برنامه های کاربردی حیاتی که اطلاعات شرکتی، محرمانه و خصوصی  را شامل می شوند که اطلاعات محرمانه را در محدوده مرکز داده به صورت خصوصی امن نگه می دارند. برای پاسخگویی به نیازهای دوگانه، شرکت ها از محیط ابرهای ترکیبی استفاده می کنند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

مهیار نعیمی

Content Creator at Bertina

Latest posts by مهیار نعیمی (see all)

مطلب مرتبط  Redis چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *