هاست ماهانه مناسب شماست!
هاست ماهانه مناسب شماست!
آگوست 2, 2022
وی دی اس چیست؟ (با وی پی اس چه تفاوتی دارد؟)
وی دی اس چیست؟ (با وی پی اس چه تفاوتی دارد؟)
آگوست 3, 2022

با حملات دیداس بیش‌تر آشنا شوید!

آنتی دیداس به چه صورت است؟

حملات دیداس چیست؟

DDoS مخفف کلمه “Distributed Denial of Service” است. در جواب حملات دیداس چیست؟ باید بگوییم حمله دیداس تلاشی مخرب برای غیرقابل دسترس کردن یک سرور یا یک منبع شبکه برای کاربران است که با قطع یا تعلیق موقت خدمات میزبان متصل به شبکه انجام می‌شود. برخلاف حمله انکار سرویس (DoS) که در آن از یک کامپیوتر و یک اتصال اینترنتی برای تخریب منابع هدف استفاده می‌شود. حمله دیداس با استفاده از رایانه‌ها و اتصالات اینترنتی اتفاق می‌افتد که در جهان به آن بات‌نت گفته می‌شود. آنتی دیداس در اصطلاح به تمامی حفاظت و مقابله‌های مورد نیاز با حملات دیداس می‌گویند. 

حملات DDos چگونه کار می‌کند؟

حملات دیداس از اتصال شبکه‌ها به اینترنت سوءاستفاده می‌کند تا کاربران به سرور و یا منبع شبکه، مانند وب‌سایت یا اپلیکیشنی که مورد استفاده آن‌ها است، دسترسی نداشته باشند. 

برای راه‌اندازی و ایجاد یک حمله دیداس، مهاجمین از بدافزارها یا آسیب‌پذیرهای امنیتی برای آلوده کردن و مخرب کردن ماشین‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. هر دستگاه و رایانه‌ای که آلوده می‌شود زامبی نامیده می‌شود که می‌تواند باعث گسترش بدافزار شود و در حملات دیداس شرکت کند. این ربات‌ها ارتشی به نام بات‌نت تشکیل می‌دهند که از قدرت و تعداد خود استفاده می‌کنند و قدرت حمله را تقویت می‌کنند. 

هنگامی که یک مهاجم یک بات‌نت می‌سازد، دستورالعمل‌هایی از راه‌دور برای ربات‌ها ارسال می‌کند و حمله دیداس به سیستم هدف شروع می‌شود. مهاجم در هنگام حمله به شبکه یا سرور، به ربات‌های فرد دستور می‌دهد تا درخواست‌هایی به آدرس آی‌پی قربانی ارسال کنند. 

دستگاه‌های کاربران مانند اثر انگشت‌های انسان دارای آدرس مخصوص (IP) به خود هستند که آن‌ها را در شبکه محلی و اینترنت شناسایی می‌کنند. ترافیک بالا منجر به انکار سرویس می‌شود و از دسترسی ترافیک معمولی به وب‌سایت، برنامه وب، آی‌پی و شبکه جلوگیری می‌کند. 

مطلب مرتبط  معرفی بهترین نسخه های لینوکس

چگونه حملات دیداس را متوقف کنید؟

 در طول حملات، ارائه‌دهنده حفاظت دیداس شما، مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف توقف و کاهش تاثیر حمله انکار سرویس (Denial of Service Attacks) توزیع شده به کار می‌گیرد. با پیشرفته‌تر شدن حملات، حفاظت از دیداس کاهش پیدا می‌کند و زیرساخت‌های بک‌اند و سرویس‌ها را در دسترس نگه می‌دارد و بهینه‌سازی را انجام ‌می‌دهد. 

مزایای خدمات آنتی‌ دیداس چیست؟

مزایای خدمات آنتی دیداس برای سازمان‌ها

سازمان‌ها از طریق خدمات حفاظت از حمله دیداس یا همان آنتی دیداس می‌توانند، اقدامات گفته شده زیر را انجام دهند: 

  • کاهش سطح حمله و ریسک مربوط به حملات دیداس 
  • جلوگیری از خرابی‌های موثر در کسب‌وکار
  • محافظت از آفلاین شدن صفحات وب
  • افزایش پاسخگویی به حملات دیداس و بهینه‌سازی منابع پاسخ 
  • کاهش زمان برای بررسی و درک اختلال در سرویس
  • جلوگیری از کاهش بهره‌وری کارکنان
  • افزایش سرعت اقدامات آنتی دیداس
  • جلوگیری از آسیب به برند
  • حفظ آپتایم و عملکرد برنامه
  • کاهش هزینه‌های امنیت وب

آنتی دیداس به چه صورت است؟

سه نوع از حملات دیداس وجود دارد که هر کدام استراتژی و ابزار حفاظتی مخصوص به خود را دارند: 

  • حملات موثر بر حجم

حملات موثر بر حجم، حجم زیادی از درخواست‌های سطح شبکه، تجهیزات شبکه، سرور اختصاصی و سرور مجازی را ایجاد می‌کنند که این موارد می‌تواند  شامل سیل UDP، سیل ICMP و سایر حملات با بسته‌های شبکه جعلی باشد. برای محافظت در برابر حملات موثر بر حجم، ارائه‌دهندگان آنتی دیداس با استفاده از سرورهای ابری برای بازرسی ترافیک، رد درخواست‌های مخرب و اجازه دادن به درخواست‌های قانونی، «پاک‌سازی» انجام می‌دهند. این رویکرد می‌تواند با حملات دیداس بسیار عظیم و چند گیگابایتی مقابله کند. 

  • حملات پروتکلی

حملات پروتکلی درخواست‌هایی را ایجاد می‌کند که از نقاط ضعف در پروتکل‌های شبکه استفاده می‌کند که شامل سیل SYN، بسته های تکه تکه شده و Ping of Death است. ابزارهای آنتی دیداس با مسدود کردن ترافیک مخرب قبل از رسیدن به وب‌سایت شما، حملات پروتکلی را کاهش می‌دهد. 

  • حملات لایه‌ای برنامه

در حمله لایه‌ای برنامه، مهاجمین تعداد زیادی درخواست برای برنامه‌های کاربردی وب یا سایر برنامه‌های نرم‌افزاری ایجاد می‌کنند که به صورت قانونی است و شامل موارد سیل GET/POST، حملات کم و آهسته، یا حملات خاص علیه آسیب‌پذیری‌های آپاچی یا ویندوز است. برای محافظت در برابر حملات لایه‌ای برنامه، سیستم‌های آنتی دیداس رفتار بازدیدکنندگان سایت را کنترل می‌کنند و باعث مسدود شدن ربات‌های بد مسئول حملات لایه برنامه است. 

مطلب مرتبط  بهترین افزونه سئو وردپرس

آنتی دیداس به چه صورت است؟

راه‌حل‌های نرم‌افزاری آنتی دیداس چیست؟

نرم‌افزار آنتی دیداس روی سخت‌افزار موجود اجرا می‌شود و ترافیک‌های مخرب را تجزیه و تحلیل و فیلتر می‌کند. نرم‌افزار آنتی دیداس نسبت به راه‌حل‌های مبتنی بر سخت‌افزار مقرون به صرفه است و مدیریت آسان‌تری دارد. نرم‌افزارها و راه‌حل‌های دیگر تنها می‌توانند محافظت‌های جزئی و کوچکی در برابر حملات داشته باشند و به کاهش حملات کمکی نمی‌کنند. 

راه‌حل‌های سخت‌افزاری آنتی دیداس

سخت‌افزار آنتی دیداس یک لایه فیزیکی حفاظتی بین مهاجمین و شبکه شما است. سخت افزارهای آنتی دیداس توانایی محافظت از انواع حملات را دارد اما انواع دیگر مانند حملات DNS تحت تاثیر سخت‌افزار نیست چون باعث آسیب به دستگاه،‌ قبل از رسیدن ترافیک می‌شود. 

حفاظت از سخت‌افزار معمولا هزینه زیادی دارد که علاوه بر هزینه خود سخت‌افزار، هزینه‌های عملیاتی قابل توجهی برای امکانات و نیروهای انسانی به وجود می‌آورد. 

میزبانی آنتی دیداس 

یکی از رایج‌ترین روش‌های کاهش خطرات حمله دیداس، خرید سرویس آماده میزبانی دیداس است که تجهیزات لازم برای جذب ترافیک در صورت حمله دیداس را دارد. میزبانی آنتی دیداس از نظر کارایی محدود است و بطور قابل توجهی هزینه بیشتری نسبت به میزبانی سنتی دارد.

در فضای میزبانی آنتی دیداس دو گزینه برای صاحبین وب‌سایت وجود دارد:

  • میزبانی اختصاصی: با میزبانی اختصاصی به افزایش امنیت، سرعت و قدرت وب‌سایت خود کمک می‌کنید و بر نحوه چیدمان سرور نظارت کامل دارید. با میزبانی اختصاصی می‌توانید به توسعه کسب‌وکار خود بسیار کمک کنید. 
  • هاست اجاره‌ای: شروع کار با هاست آسان است و برای کاربران دسترسی راحتی دارد. برای کار با هاست اجاره‌ای نیاز به هزینه‌های زیاد ندارید و با کمترین هزینه‌ها قادر به کار با هاست اجاره‌ای هستید. 
مطلب مرتبط  آموزش گام به گام نصب سی‌‌پنل (Cpanel) روی سرور مجازی

جمع‌بندی: با حملات آنتی‌ دیداس بیش‌تر آشنا شوید!

آنتی دیداس برای محافظت در برابر حملات مخرب که برای غیرقابل دسترس کردن سرور است، استفاده می‌شود. آنتی دیداس از سوءاستفاده و حملات دیداس به شبکه جلوگیری می‌کند تا مهاجمین به منابع وب‌سایت و اپلیکیشن‌ دسترسی نداشته باشند. آنتی دیداس با وجود هزینه مناسب و دسترسی آسان گزینه مناسبی برای صاحبین وب‌سایت و کسب‌وکارها است.

برتینا ارائه‌دهنده سرویس‌های هاست،‌ سرور و ثبت دامنه است که شما با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه می‌توانید با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای و با سابقه آن، سرویس مورد نظر خود را انتخاب و با پشتیبانی ۲۴ ساعته تهیه کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *