چرا جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل اهمیت دارد؟
چرا جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل اهمیت دارد؟
فوریه 8, 2023
Kubernetes چیست و چرا استفاده می‌شود؟
Kubernetes چیست و چرا استفاده می‌شود؟
فوریه 13, 2023
آیا گواهینامه‌های SSL قابل انتقال بین دامنه‌ها و سرورها هستند؟

آیا گواهینامه‌های SSL قابل انتقال بین دامنه‌ها و سرورها هستند؟

انتقال گواهی SSL بین دامنه‌ها

SSL گواهینامه‌ای امنیتی است که حضور وبسایت شما را در فضای وب امن می‌کند. این گواهینامه امنیتی در واقع پروتکلی است که امنیت انتقال اطلاعات بین سرور و کاربر را با رمزگذاری آن‌ها تامین می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم امکان انتقال گواهی SSL بین دامنه‌ها، سرورها و شرکت‌ها را بررسی کنیم.

از آنجایی که دریافت گواهی SSL رایگان نیست، پس برای سازمان‌ها و اشخاص استفاده از تمام دوره‌ای که هزینه آن را پرداخته‌اند، اهمیت دارد. به همین منظور سازمان‌ها و اشخاص، قبل از خرید گواهی SSL باید بدانند که آیا این گواهی‌ها قابل انتقال هستند یا خیر؟

چه اطلاعاتی در این گواهی امنیتی وجود دارد؟

گواهی SSL تنها یک کلید رمزنگاری شده نیست که برای هر وبسایتی قابل استفاده باشد؛ بلکه هر گواهی حاوی داده‌هایی است که این کلید را به یک آدرس دامنه خاص و در نهایت سازمان یا شخصی خاص متصل می‌کند. این اطلاعات باعث می‌شوند که کاربران وبسایت شما از امنیت سایتتان مطمئن شوند. به عبارتی دیگر، به کاربران وبسایتتان اطمینان می‌دهد که سایت شما هکری نیست و می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و حتی در صورت نیاز، اطلاعاتشان را بدون نگرانی وارد کنند. گواهینامه SSL شامل داده‌های دیگری نیز می‌شوند که هنگام انتقال یا تغییر دامنه، ممکن است کار را پیچیده کنند.

اگر به طور کامل با این گواهی امنیتی و انواع آن آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله گواهینامه SSL چیست و انواع آن کدامند را مطالعه کنید.

انتقال گواهی SSL بین دامنه‌ها

از آنجایی که گواهی‌ SSL برای نام‌ دامنه‌ی خاصی که اعلام می‌کنید صادر می‌شود، نمی‌توانید به‌سادگی این گواهینامه را که با یک نام دامنه ثبت کرده‌اید به سروری برای نام دامنه دیگری منتقل کنید. حتی اگر سرور، مربوط به همان نام دامنه‌ای باشد که گواهی SSL برای آن صادر شده است و حال، دامنه را روی آن سرور تغییر داده باشید، باز هم آن گواهی کار نخواهد کرد.

مطلب مرتبط  لینک UTM چیست؟ - آموزش ساخت لینک UTM

باتوجه به مرجع صدور گواهینامه‌ SSL‌ای که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است بتوانید درخواست کنید که گواهی SSL شما را با نام دامنه دیگری مجدداً صادر کنند. هزینه یا امکان انجام این کار باتوجه به نوع سرویس و شرکت ارائه‌دهنده آن ممکن است متفاوت باشد.

آیا می‌توان گواهی SSL را از شرکتی به شرکت دیگر منتقل کرد؟

اگر بخواهید نام شرکت خود را تغییر دهید، برای تغییر گواهینامه SSL آن باید اطلاعات جدید شرکت و دامنه جدید را (در صورت تغییر دامنه) به شرکت ارائه‌دهنده گواهی SSL اعلام کنید تا گواهی امنیتی جدید با مشخصات شما صادر شود.

در صورتی که بخواهید شرکتی را با وبسایت‌ها و گواهینامه‌های SSL آن خریداری کنید، لازم است که مشخصات تغییر یافته در مورد اطلاعات مالکیت شرکت و وبسایت را به شرکت ارائه‌دهنده گواهینامه اعلام کنید تا نسخه جدید برای شما صادر شود. در صورتی‌که شرکت ارائه‌دهنده امکان تغییر اطلاعات را نداشته باشد، باید برای دریافت گواهینامه SSL جدید اقدام کنید.

بررسی امکان انتقال گواهینامه SSL بین سرورها

بررسی امکان انتقال گواهینامه SSL بین سرورها

اگر قصد انتقال گواهی‌های SSL از سروری به سرور دیگر را دارید، می‌توانید به راحتی این کار را با اطلاعاتی که شرکت ارائه‌دهنده گواهی SSL در اختیار شما قرار می‌دهد، انجام دهید. هنگامی که اقدام به دریافت گواهی امنیتی SSL می‌کنید، شرکت ارائه‌دهنده اطلاعاتی را باتوجه به نوع سرورتان به شما می‌دهد که باید آن‌ها را در سرور خود تنظیم کنید. برای انتقال SSL از سروری به سرور دیگر، باید آن اطلاعات را در سرور مورد نظر خود وارد کنید.

جمع‌بندی: آیا گواهی SSL قابل انتقال است؟

در این مقاله گفتیم که گواهی SSL قابل انتقال بین دامنه‌ها، سرورها و شرکت‌ها است. هنگام خرید SSL، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید از آن‌ها برای کانفیگ در سرور استفاده کنید. با همان اطلاعات نیز می‌توانید سرور خود را تغییر دهید. برای انتقال SSL بین دامنه‌ها و شرکت‌ها لازم است که اطلاعات دامنه و خود را به شرکت ارائه‌دهنده گواهی بدهید تا مشخصات ابن پروتکل امنیتی را برای شما تغییر دهند.

مطلب مرتبط  انتشار برنامه در گوگل پلی استور

برتینا ارائه‌دهنده انواع گواهینامه‌های امنیتی از نوع OV، DV و EV است. این شرکت دارای پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته است که در صورت بروز هرگونه مشکل پاسخگوی شما خواهند بود. برای مشاوره در رابطه با نوع گواهی SSL خود می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق ارسال تیکت اقدام کنید تا متخصصان ما شما را راهنمایی کنند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *