۵ نکته برای تغییر دامنه بدون افت رتبه
فوریه 26, 2023
بهترین راهکارها برای افزایش امنیت وردپرس (ارائه ۵ راهکار)
بهترین راهکارها برای افزایش امنیت وردپرس (ارائه ۵ راهکار)
مارس 1, 2023

آیا می‌توان SSL یا یک وب سایت HTTPS را هک کرد؟

آیا می‌توان SSL یا یک وب سایت HTTPS را هک کرد؟

این که یک هکر حرفه‌ای می‌تواند هر قفلی را از بین برود و به هرجایی نفوذ کند، نباید شوکه‌کننده باشد. از آنجایی که هر روزه راه‌ و روش‌های هک کردن تغییر می‌کند و متاسفانه ساده‌تر می‌شود، بنابراین باید مطمئن شوید که سایت شما تا حد امکان محافظت شده است و امکان  نفوذ حداقلی دارد. گواهینامه SSL یکی از عوامل مهم این موضوع است. در این مقاله، درباره‌ی گواهی SSL و امکان هک شدن آن صحبت می‌کنیم.

آیا می‌توان گواهی SSL را هک کرد؟

هنگامی‌ که صحبت از محافظت اطلاعات کاربران و وبسایت می‌شود، گواهی SSL نقش مهمی ایفا می‌کند. رمزگذاری داده‌ها هنگام انتقال می‌تواند از هک شدن در بین مسیر جلوگیری کند. در واقع گواهی SSL از اطلاعات هنگام انتقال بین کاربر و سرور محافظت می‌کند و نگرانی این است که اطلاعات در مبدا چگونه محافظت می‌شوند؟ گواهی امنیتی SSL در کنار همه‌ی مزایا، حفره‌هایی دارد که هکرها می‌توانند در صورت امکان از آن‌ها سواستفاده کنند. یکی از مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از هکرها این است که بین همه دسترسی‌ها تدابیر امنیتی قرار دهید تا مانعی برای نفوذ باشند.

یکی از انواع حملاتی که هکرها استفاده می کنند، تزریق کدهای مخرب به یک سایت است؛ به‌عنوان مثال، تزریق یک اسکیمر کارت اعتباری. وقتی صحبت این نوع هک‌ها می‌شود، راه‌های زیادی برای دسترسی هکرها وجود دارد، اما مهم آن است که بدانیم چگونه دسترسی هکرها از طریق حملات مختلف مانند حملات Brute Force، فیشینگ، پلاگین‌های قدیمی، تم‌ها، نرم‌افزارها و غیره جلوگیری کنیم. بنابراین برای اینکه بخواهید در برابر اینگونه حملات مقاوم باشید، باید برای این حملات استراتژی داشته باشید.

مطلب مرتبط  آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

SSLها و PCI Compliance

تمامی سایت‌هایی که اطلاعات کارت بانکی از کاربر خود می‌خواهند باید از استاندارد PCI پیروی کنند. PCI شامل مجموعه‌ای از الزامات امنیتی است که همه بازرگانان بزرگ یا کوچک باید از آن پیروی کنند. خرید گواهی SSL از اولین گام‌هایی است که باید مطابق این استاندارد انجام داد. گواهی SSL به کاربر اطمینان می‌دهد که هنگام ورود اطلاعات حساب خود، هکری در این بین از اطلاعات سواستفاده نمی‌کند. هنگامی که از HTTPS استفاده می‌شود، باید یک آیکون قفل در نوار آدرس مرورگر کاربران سایت ظاهر شود. این آیکون نشان‌دهنده آن است که سایت از گواهی ssl استفاده می‌کند و اطلاعات وارد شده محافظت می‌شوند.

به عنوان کاربر سایت، تشخیص اینکه آیا از سایت‌های امن استفاده می‌کنید یا خیر نیز مهم است. استفاده از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس معتبر برای سیستم‌عامل از دیگر فاکتورهای مهمی است که هنگام اتصال به اینترنت باید در نظر داشته باشید. باتوجه به خطرات و تهدیدات موجود در فضای وب، باید اطمینان حاصل کنید که از تمامی اقدامات امنیتی استفاده کرده باشید.

جلوگیری از هک وبسایت با رعایت اقدامات امنیتی

درحال حاضر کاربران فضای وب در مورد امنیت سایت‌هایی که کاربر آن‌ها هستند نسبت به گذشته بسیار سخت‌گیرتر شده‌اند؛ در نتیجه شما به عنوان مالک سایت باید به امنیت سایت در هر دو بخش front-end  و back-end توجه ویژه‌ای داشته باشید. به‌طور مثال، داشتن یک افزونه اسکنر مشکلات قطعاً ضروری است اما اگر فقط front-end سایت را اسکن کند، کارآمد نخواهد بود زیرا راه‌های نفوذ back-end اینگونه پیدا نمی‌شوند.

همان اندازه که اسکن مداوم سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید به‌طور مداوم ترافیک شبکه را نیز نظارت کنید. درخواست‌های مخرب به‌طور بالقوه می‌توانند منابع سرور شما را تحت‌الشعاع قرار دهند و باعث خرابی‌های عمده شوند. به‌عنوان مالک سایت باید احتمال این خرابی‌ها را به حداقل برسانید و همچنین زمان بارگذااری سایت خود را تا حد امکان کاهش دهید. برای حل این موارد گفته شده شبکه توزیع محتوا (CDN) و فایروال (WAF) می‌توانند راه‌حل‌هایی مناسب باشند که هم ترافیک وبسایت را کنترل می‌کنند و هم به‌عنوان یک واسطه بین تهدیدات احتمالی و سرور مبدا هستند.

مطلب مرتبط  افزایش سختگیری گوگل در قوانین پروتکل امنیتی HTTPS

جلوگیری از هک وبسایت با رعایت اقدامات امنیتی

جمع‌بندی: آیا گواهی SSL قابل هک کردن است؟

حفظ امنیت و کاربران یک وب سایت کار آسانی نیست و نیاز به اولویت‌بندی امور و مشخص کردن مسئولیت‌ها دارد. هنگامی که امنیت سایت را حفظ می‌کنید،‌ به این معنی است که به کاربران سایت خود اطمینان می‌دهید که سایت شما قابل اعتماد و ایمن است. در وهله اول باید برای وبسایت خود گواهی SSL متناسب با نوع وبسایتتان تهیه کنید و اقدامات امنیتی دیگری را برای سایت خود پیاده‌سازی کنید.

برتینا ارائه‌دهنده انواع گواهی SSL است که می‌توانید متناسب با نوع وبسایتتان یکی از انواع آن را انتخاب کنید. برای اطلاع از انواع گواهی SSL می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق ارسال تیکت اقدام کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *