چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ (۴ ویژگی اساسی سرور اختصاصی!)
چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ (۴ ویژگی اساسی سرور اختصاصی!)
جولای 13, 2022
چگونه از تبلیغات درآمد داشته باشیم؟ (کسب درآمد از گوگل ادسنس)
چگونه از تبلیغات درآمد داشته باشیم؟ (کسب درآمد از گوگل ادسنس)
جولای 26, 2022
چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راه‌اندازی کنیم؟ (راهنمای جامع نحوه تبلیغ در گوگل ادز)

چگونه کمپین تبلیغاتی در گوگل راه‌اندازی کنیم؟ (راهنمای جامع نحوه تبلیغ در گوگل ادز)

راهنمای جامع نحوه تبلیغ در گوگل ادز

کسب‌وکارها همواره به دنبال افزایش مشتریان و یا افزایش بازدید‌کنندگان وبسایت خود هستند. یکی از راه‌های بسیار موثر که آن‌ها را به هدف خود می‌رساند، استفاده از سرویس گوگل ادز است. در این مقاله، به نحوه تبلیغ در گوگل ادز می‌پردازیم و با مزایای آن آشنا می‌شویم.

گوگل پربازدیدترین وبسایت در جهان است؛ از این رو، تبلیغات در گوگل می‌تواند راهی بسیار مؤثر برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما باشد. بسیاری از کسب‌وکارها برای جذب مشتری و یا برندسازی، به تبلیغات در گوگل روی می‌آورند. اگر شما هم می‌خواهید به این دسته از کسب‌وکارها بپیوندید، حتما به این سوال فکر می‌کنید که نحوه تبلیغ در گوگل ادز چگونه است؟ با ما همراه باشید تا نحوه تبلیغ در گوگل ادز را بررسی کنیم.

گوگل ادز چیست؟

برای اینکه بدانید نحوه تبلیغات در گوگل ادز چگونه است، در ابتدا باید با تبلیغات در گوگل آشنا شوید. به طور کلی، گوگل ادز Google Ads، پلتفرمی جهت تبلیغات در گوگل است که توسط آن می‌توان انواع کمپین‌های تبلیغات کلیکی، بنری، ویدیویی و … را در پربازدیدترین وبسایت جهان راه‌اندازی کرد.

تبلیغات در گوگل ادز که قبلا با نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد، راهکاری برای معرفی کسب‌و‌کار و خدمات شما به افرادی است که به دنبال اینگونه خدمات یا کسب‌وکارها هستند یا به اصطلاح مخاطبان هدف شما هستند. در واقع با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل (گوگل ادوردز) و در صورت رعایت قوانین آن و بهینه‌سازی تبلیغ خود، شما در صدر نتایج موتور جستجوی گوگل قرار خواهید گرفت.

تبلیغات سرچ گوگل از محبوب‌ترین انواع تبلیغات در گوگل است. هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، در صفحات نتایج جستجوی گوگل، وبسایت‌ها با توجه به optimization score و دیگر معیارها که توسط گوگل مشخص می‌شود، به ترتیب نمایش داده می‌شوند. 

در این بین، یک سری از نتایج در قسمت بالا یا پایین صفحه قرار دارند که کنار آن‌ها دو کلمه Ad یا Sponsored به رنگ سبز یا مشکی قرار دارد که این وبسایت‌ها از طریق تبلیغات گوگل در این قسمت نمایش داده می‌شوند. اما در این جا سوال پیش می‌آید که نحوه تبلیغ در گوگل ادز چگونه است؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

نحوه تبلیغ در گوگل ادز

نحوه تبلیغ در گوگل ادز اینگونه است که، ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید مدیریت تبلیغاتتان در گوگل خودتان انجام دهید، یا مدیریت آن‌ها را به آژانس‌های تبلیغاتی بسپارید. در صورتی که با تبلیغات در گوگل آشنایی دارید و می‌خواهید خودتان تبلیغات گوگل را مدیریت کنید، باید اکانت گوگل ادز داشته و اعتبار آن را به صورت ارزی شارژ کرده باشید، سپس موارد زیر را انجام دهید.

مطلب مرتبط  گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟

تعیین کلمات کلیدی برای تبلیغ در گوگل

برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی باید کلمات کلیدی را مشخص کنید. انتخاب کلمات کلیدی به این معنی است که، تبلیغ شما برای مخاطبانی نمایش داده می‌شود که این کلمات یا عبارات را جستجو کنند. علاوه‌بر این، شما می‌توانید کلمات منفی را نیز مشخص کنید. اما کلمات منفی چیست؟ کلمات منفی، کلماتی است که در صورت جستجوی آن‌ها توسط کاربر، تبلیغ شما به او نمایش داده نمی‌شود.

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل

بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید نوع کمپینی که مناسب شما است را انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی وجود دارد که باید از بین آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای تبلیغ خود انتخاب کنید. در ادامه به صورت خلاصه گزینه‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم.

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل

۱.تبلیغات سرچ گوگل

در هر صفحه از نتایج موتور جستجوی گوگل، چند جایگاه برای آگهی‌های متنی در نظر گرفته شده که اگر این کمپین را انتخاب کنید، می‌توانید در آن جایگاه‌ها قرار بگیرید. در واقع، با انتخاب این گزینه، تبلیغات شما در لینک‌های اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

۲. تبلیغات دیسپلی یا نمایشی در گوگل

با استفاده از این نوع تبلیغات، تبلیغ شما در یکی از سایت‌های مورد تایید گوگل به صورت بنر نمایش داده می‌شود که اصطلاحا به مجموع این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، شبکه نمایش گوگل گفته می‌شود. لازم است بدانید که برای این نوع تبلیغ نیاز به طراحی بنر دارید.

۳. نحوه تبلیغ در گوگل ادز از طریق کمپین شاپینگ

در کمپین شاپینگ، تبلیغ شما در اسلایدر محصولات صفحه نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شود. کاربر می‌تواند روی تبلیغ شما کلیک کند و پس از مقایسه آن با دیگر محصولات، خرید خود را انجام دهد. لازم به ذکر است که به دلیل تحریم‌های گوگل، تبلیغات shopping از دسترس کاربران ایرانی خارج است و تبلیغات آن با آی‌پی ایران قابل مشاهده نیست و عملا برای کاربران ایرانی مناسب نیست.

۴. نحوه تبلیغ در گوگل ادز از طریق تبلیغات ویدیویی

با انتخاب این نوع تبلیغات، ویدئو تبلیغاتی شما برای مخاطبانتان در یوتیوب و یا دیگر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پارتنر تبلیغات ویدئویی گوگل به نمایش در می‌آیند. سایت یوتیوب با بیش از ۱ میلیارد کاربر در بیش از ۷۰ کشور، بهترین مکان برای دیده شدن خدمات و محصولات شما است. لازم است بدانید که نحوه تبلیغ در گوگل ادز از طریق ویدیو، حالات مختلفی دارد که می‌توانید در مقاله «انواع فرمت‌های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادز» با آن‌ها آشنا شوید.

مطلب مرتبط  قوانین تبلیغ در گوگل ادز

۵. نحوه تبلیغ در گوگل ادز از طریق اپلیکیشن

تبلیغات نصب اپلیکیشن به تبلیغ‌دهنده، این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن خود را غیر از روش ارگانیک به مخاطبان معرفی کند و همچنین آمار نصب آن را افزایش دهد. تبلیغات اپلیکیشن در پلتفرم‌های نصب اپلیکیشن، نظیر گوگل پلی و دیگر اپلیکیشن‌های شبکه گوگل، نمایش داده می‌شوند.

تعیین موقعیت‌ و زبان‌ها

پس از انتخاب نوع تبلیغ، باید موقعیت جغرافیایی و زبان تبلیغ خود را انتخاب کنید. اگر محصولی دارید که به موقعیت خاصی مرتبط است، می‌توانید با تنظیمات موقعیت جغرافیایی، موقعیت نمایش آن را تعیین کنید. در واقع، تنظیمات تعیین موقعیت و زبان، در بهینه‌سازی تبلیغ شما اثر می‌گذارد و تبلیغتان را تنها برای افرادی که هدف شما هستند، نمایش می‌دهد.

تعیین بودجه تبلیغات

در نهایت، شما باید مبلغی را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید و آن را به صورت مزایده اعلام کنید. نحوه پرداخت شما برای تبلیغات می‌تواند به سه روش باشد که عبارتند از:

  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC): پرداخت به ازای هر کلیک از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت در تبلیغات گوگل ادز است. با انتخاب این گزینه، تنها زمانی هزینه تبلیغ شما پرداخت می‌شود که فردی روی آن کلیک کند. هزینه به ازای هر کلیک زمانی مناسب است که بخواهید روی افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش تمرکز کنید.
  • هزینه به ازای ۱۰۰۰ نمایش (CPM: (CPM به معنی پرداخت هزینه به ازای هر هزار بازدید است. این گزینه زمانی مفید است که بخواهید تبلیغ و برند خود را به مشتریان بسیاری نمایش دهید.
  • هزینه به ازای هر اکشن (CPA): این گزینه به معنای هزینه به ازای هر اقدام یا انجام عمل مشخصی است. با انتخاب این گزینه، زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که فرد کلیک‌کننده روی تبلیغ به مشتری شما تبدیل شود و به طور مثال، در نهایت خریدی را انجام دهد.

چرا باید از  تبلیغات گوگل ادز استفاده کنم؟

چرا باید از  تبلیغات گوگل ادز استفاده کنم؟

در وهله اول، گوگل پربازدیدترین وبسایت جهان است و شما با تبلیغ در پلتفرم تبلیغاتی گوگل می‌توانید تبلیغ خود را به طیف گسترده‌ای از افراد نمایش دهید. همچنین، تبلیغات در گوگل ادز دارای ابزارهایی است که به وسیله آن می‌توانید میزان اثربخشی تبلیغ خود را اندازه بگیرید و به عبارتی، این بزرگترین مزیت پلتفرم تبلیغاتی گوگل است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه مزایای تبلیغات در گوگل را بگوییم، به شرح زیر است:

  1.     می‌توان بودجه تبلیغات را در هر زمان تغییر داد.
  2.     گوگل ادز دارای گزارشات و اطلاعات قابل مقایسه است.
  3.     نتیجه تبلیغ در گوگل ادز سریع‌تر از سئو است.
  4.     تبلیغ در گوگل ادز آسان‌تر از سئو است.
مطلب مرتبط   تبلیغات گوگل چه مزایایی برای کسب‌وکارهای کوچک دارد؟

جمع‌بندی: نحوه تبلیغ در گوگل ادز چگونه است؟

در این مقاله، به بررسی نحوه تبلیغ در گوگل ادز پرداختیم. در ابتدا گفتیم که گوگل ادز، پلتفرم تبلیغاتی گوگل است و با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی توسط این پلتفرم، تبلیغات شما به طیف گسترده‌ای از مخاطبان با پتانسیل بالا نمایش داده می‌شود.

نحوه تبلیغ در گوگل ادز را به صورت خلاصه و مرحله‌ به مرحله گفتیم. اشاره کردیم که برای تبلیغ در گوگل، دو راه پیش روی شما است. شما می‌توانید سرویس‌های تبلیغات در گوگل را تهیه کنید و مدیریت کمپین‌های خود را به آژانس‌های معتبر تبلیغاتی، مانند برتینا بسپارید. راه دیگر این است که مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی را خودتان انجام دهید که برای این کار، لازم است اکانت گوگل ادز بسازید.

به صورت کلی، سپردن مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز به آژانس‌های تبلیغاتی معتبر بهترین گزینه است. البته باید دقت کنید که شرکت مورد نظر شما تخصص لازم و کافی را داشته باشد، در غیر این صورت سپردن تبلیغات به شرکت‌هایی که تخصص ندارند،  هزینه گزافی برای شما دارد.

برتینا به عنوان پریمیر پارتنر گوگل، تمامی خدمات گوگل ادز را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تمامی مشاوران و پشتیبانان این مجموعه از دانش کافی جهت راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل برخوردار هستند، از این رو، تمامی تبلیغات را با حداقل هزینه کلیک و بهینه‌ترین حالت ثبت می‌کنند. شما می‌توانید با متخصصان گوگل ادز در برتینا از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی استفاده کنید.

 

منبع: راهنمای تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *