نحوه میزبانی ربات Discord در سرور مجازی
نحوه میزبانی ربات Discord در سرور مجازی
فوریه 14, 2023
SmarterMail‌ چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟
اسمارتر میل (SmarterMail‌) چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟
فوریه 20, 2023

آموزش راه‌اندازی وبلاگ و کسب درآمد از آن

راه‌اندازی وبلاگ و کسب درآمد از آن

وبلاگ‌ها راه‌حلی عالی برای کسب درآمد آنلاین هستند، به‌طوری که امروزه بسیاری از وبلاگ‌نویسان موفق درآمد خوبی را از وبلاگ خود کسب می‌کنند. در این مقاله نکات مهمی که برای کسب درآمد از وبلاگ لازم است بدانید را به شما می‌گوییم.

راه‌ اندازی وبلاگ و کسب درآمد از آن

راه اندازی وبلاگی که بتوانید از آن درآمد خوبی کسب کنید، نیازمند خلاقیت، دانش فنی و کمی تفکر استراتژیک است. در این مقاله پنج مرحله‌ای که به موفقیت وب سایت شما کمک می‌کند را بررسی کرده‌ایم:

۱. موضوع مناسبی را برای وبلاگ انتخاب کنید

یکی از بهترین موضوعاتی که می‌تواند شما را به هدفتان برساند، نوشتن در مورد موضوعی است که در مورد آن اطلاعات دارید یا علاقه‌مند به آن هستید. انتخاب همچین موضوعی به شما کمک می‌کند که انگیزه خود را برای ایجاد محتوای جدید به‌طور مکرر حفظ کنید، که برای محبوبیت و موفقیت وبلاگ شما ضروری است.

همچنین زمانی که موضوعات مورد علاقه‌ یا در حوزه تخصص‌تان را انتخاب می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که محتوای جذاب و واقعا مفیدی ایجاد کنید که کاربران یا خوانندگان وبلاگ شما آن‌ها را با دیگر افراد به‌اشتراک بگذارند. درنهایت، نوشتن در مورد این موضوعات، اعتبار شما را افزایش می‌دهد که این امر می‌تواند به شما کمک کند هم مخاطبان خود را افزایش دهید و هم رتبه وبلاگ‌تان را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید.

۲. ثبت دامنه مناسب با موضوع وبلاگ

دامنه به زبان ساده، نام وب سایت شما است که پس از «www» در آدرس وب آمده است. برای خرید دامنه، باید دنبال یک شرکت ثبت‌کننده دامنه باشید. برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی، باید اصول اولیه را به‌درستی رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

مطلب مرتبط  انتقال وردپرس از زیر دامنه (Subdomain) به دامنه اصلی (Root Domain)

برای ثبت دامنه خود، ابتدا باید نامی را متناسب با موضوع وبلاگ‌تان انتخاب کنید. همچنین باید در مورد پسوند دامنه (TLD) در بین صدها پسوندی که وجود دارد، تصمیم بگیرید.

می‌توانید با مطالعه مقاله ۷ نکته کلیدی جهت انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت، دامنه‌ی مناسبی را برای وبلاگ خود انتخاب کنید.

ثبت دامنه مناسب با موضوع وبلاگ

۳. خرید هاست برای راه‌اندازی وبلاگ و کسب درآمد

برای اینکه وبلاگ شما در فضای وب قابل مشاهده باشد، نیاز به یک سرویس هاستینگ دارید. برای راه‌اندازی وبسایت خود می‌توانید سرویس‌های میزبانی موجود را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین آن‌ها که مناسب برای نیازهای شما و وبلاگ‌تان است را انتخاب کنید.

سرویس‌های هاستینگ در انواع هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و سرویس‌های ابری ارائه می‌شوند. برای شروع پیشنهاد ما این است که با هاست اشتراکی وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید و پس از آنکه ترافیک وبلاگ‌تان افزایش یافت، مطابق با نیازتان پلن میزبانی خود را ارتقا دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس‌های هاستینگ، مقاله هاست چیست و انواع آن کدامند را مطالعه کنید.

۴. یک پلتفرم وبلاگ نویسی انتخاب کنید

پلتفرم وبلاگ نویسی سرویسی مبتنی‌بر وب است که به کاربران امکان ایجاد، مدیریت و انتشار پست‌های وبلاگ را می‌دهد. پلتفرم‌های محبوب وبلاگ نویسی گزینه‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهند. از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم می‌توان به وردپرس (WordPress) اشاره کرد.

وردپرس دارای تم‌های از پیش ساخته شده‌ای است که می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید. راه‌اندازی وبلاگ با وردپرس نیاز به دانش فنی پیچیده‌ای ندارد و به راحتی می‌توانید کار کردن با آن را یاد بگیرید. همچنین این پلتفرم دارای افزونه‌ها و ابزارهایی است که می‌توانید از آن‌ها برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  نحوه احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک

۵. اولین پست وبلاگ خود را منتشر کنید

پس از گذراندن مراحل بالا، نوبت به انتشار محتوا می‌رسد. برای راه‌اندازی وبلاگ و کسب درآمد از آن، ایجاد و انتشار محتوای یونیک و باکیفیت به‌طور منظم نکته‌ای کلیدی است که باید حتما آن را رعایت کنید. منظور از محتوای یونیک، محتوایی است که کپی از دیگر وبسایت‌ها نباشد و همان موضوع و نکاتی باشد که مخاطب شما دنبال آن می‌گردد.

باتوجه به نکات گفته شده، باید موضوعاتی را که مخاطب شما جستجو می‌کند، شناسایی کنید و تولید محتوا را در راستای پاسخگویی به نیاز مخاطب انجام دهید. در این صورت، وبلاگ شما به‌عنوان وبلاگی مفید شناخته می‌شود و کاربران‌تان می‌توانند به مخاطبان همیشگی شما یا به‌اصطلاح مخاطب وفادار شما تبدیل شوند.

چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟

چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد از وبلاگ تا حد زیادی به ایجاد ترافیک وبلاگ شما بستگی دارد. به دست آوردن و افزایش مخاطب ممکن است زمان و تلاش زیادی لازم داشته باشد، اما با یک استراتژی می‌توانید زمان کمتری را اختصاص دهید. هنگامی که ترافیک وبلاگ شما به حد مناسبی برسد، می‌توانید جایگاه‌هایی را برای تبلیغات در وبلاگ خود مشخص کنید و با اجاره این جایگاه‌ها درآمد دلاری از وبلاگ خود کسب کنید.

برای اطلاع از جزئیات اینگونه کسب درآمد، مقاله چگونه از تبلیغات درآمد داشته باشیم را مطالعه کنید.

جمع‌بندی: کسب درآمد از وبلاگ نویسی

در این مقاله توضیح دادیم که چگونه می‌توانید با راه‌اندازی یک وبلاگ کسب درآمد کنید. مراحلی که باید برای راه‌اندازی وبلاگ طی کنید را بررسی کردیم و همچنین پیشنهادی برای انتخاب نوع CMS‌تان ارائه کردیم. در انتها نیز نحوه کسب درآمد از وبلاگ را توضیح داده‌ایم.

مطلب مرتبط  آموزش قرار دادن سایت وردپرسی در حالت تعمیر و نگهداری

برتینا ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ با بالاترین کیفیت، آپتایم ۹۹.۹٪ و پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته است. برای مشاوره می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق ارسال تیکت اقدام کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *