آموزش سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی (قسمت ۲)
آموزش سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی (قسمت ۲)
ژانویه 18, 2023
خطری جدی! گسترش بدافزار ESXiArgs (راه‌های مقابله با آن)
خطری جدی! گسترش بدافزار ESXiArgs (راه‌های مقابله با آن)
فوریه 6, 2023
حذف اطلاعات تماس در Whois

حذف اطلاعات تماس در Whois چگونه است؟

حذف اطلاعات تماس در Whois چگونه است؟

اگر دنبال ثبت دامنه جدیدی هستید یا در گذشته این کار را انجام داده‌اید، ممکن است در مورد نمایش آدرس، تلفن و اطلاعات ایمیل خود در Whois و به طور کلی در فضای وب کمی نگران باشید. انتشار این اطلاعات در فضای وب می‌تواند حریم خصوصی آنلاین شما را به خطر بیندازد و شاید بتواند شما را به یک هدف آسان برای هکرهای سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تبدیل کند. در این مقاله به شما چگونگی حذف اطلاعات تماس در Whois را گفته‌ایم، با ما همراه باشید.

چرا حفظ حریم خصوصی دامنه مهم است؟

همه ما روزانه داده‌های حساس را به وب‌سایت‌ها وارد می‌کنیم. با دسترسی رایگان به انواع اطلاعات در اینترنت، امروزه حفظ حریم خصوصی شما به طور فزاینده‌ای دشوار شده است. زمانی که می‌خواهید دامنه‌ای را به نام خود ثبت کنید، باید اطلاعات خود را به شرکت ثبت‌کننده ارائه دهید.

ممکن است برای مالکان وبسایت‌ها دور نگه‌داشتن این اطلاعات شخصی از چشم کاربران فضای وب، نوعی چالش بزرگ باشد. حریم خصوصی دامنه سرویسی است که با استفاده از یک ماسک تحت عنوان سرور پراکسی، اطلاعات شما را دور از چشم کاربران نگه‌می‌دارد. در واقع این سرویس با عملیاتی مانند حذف اطلاعات تماس در Whois، تضمین می‌کند که اطلاعات حساس شما دور از چشم هکرهای سایبری، کلاهبرداران، سارقان هویت و دیگر کاربران وب قرار می‌گیرد.

۳ دلیل مهم برای حذف اطلاعات تماس در Whois

همانطور که در بالا گفتیم، نمایش اطلاعات در فضای وب برای بسیاری از کاربران و کسب‌وکارها نوعی چالش است. توجه داشته‌ باشید، همانطور که برخی از کاربران نمایش اطلاعات شخصی را جزو معایب می‌دانند برخی دیگر هستند که از آن به عنوان مزیت یاد می‌کنند. در ادامه ۳ دلیل مهم برای حذف اطلاعات تماس در Whois را بررسی می‌کنیم.

مطلب مرتبط  بررسی محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان

۱. از اطلاعات حساس شما محافظت می‌شود

فرض کنید که صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید. آیا با اینکه اطلاعات شما در فضای وب در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد، مشکلی نخواهید داشت؟ اگر که با این موضوع مشکل دارید، شما تنها نیستید. با حذف اطلاعات تماس در Whois، اولین نکته‌ی مثبتی که از آن بهره‌مند خواهید شد، در امان ماندن اطلاعاتتان از دست کاربران وب است.

بهتر است در صورتی که لزومی برای نمایش اطلاعات دامنه خود در فضای وب دارید، آن‌ها را نمایش دهید؛ مانند مواقعی که می‌خواهید برخی مجوزها را دریافت کنید. همچنین مواقعی که می‌خواهید دامنه خود را بفروشید،‌ بهتر است اطلاعات شما نمایش داده شود تا افراد بتوانند برای خرید آن با شما ارتباط برقرار کنند.

۲. ایمیل‌ها و تماس‌های تبلیغاتی کاهش پیدا می‌کند

هرروز ایمیل‌های اسپم زیادی را دریافت می‌کنیم. همچنین تماس‌های تبلیغاتی زیادی را باید پاسخ دهیم. بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی و دیگر کسب‌وکارها برای ارسال ایمیل‌‌ها و تماس‌های تبلیغاتی، اطلاعات شخصی و تماس را از طریق اطلاعاتی که در فضای وب وارد می‌کنیم، پیدا می‌کنند. از این رو، با حذف اطلاعات تماس در Whois از طریق خرید سرویس حریم خصوصی هوئیز، می‌توانید این ایمیل‌ها و تماس‌های تبلیغاتی را کاهش دهید. 

۳. محافظت از اطلاعات در برابر هکرها با حذف اطلاعات تماس در Whois

از همان ابتدای آغاز اینترنت، هکرها و کلاهبرداری‌های اینترنتی وجود داشته‌اند. به طور کلی،‌ اگر اطلاعات خود را در دسترس آن‌ها قرار دهید، در معرض حملات سایبری یا کلاهبرداری‌های فیشینگ قرار خواهید گرفت.

به عنوان مثال، کلاهبرداری که اطلاعات خصوصی دامنه شما را دارد، می‌تواند زمانی که دامنه‌تان در شرف انقضا است به عنوان یک شرکت ثبت دامنه ظاهر شود و با دریافت پول برای تمدید دامنه از شما کلاهبرداری کند. اگر طعمه کلاهبرداری شوید، نه تنها پول از شما می‌گیرند، بلکه به اطلاعات کارت بانکی شما نیز دسترسی خواهند داشت.

مطلب مرتبط  نشانه گذاری اسکیما و اهمیت آن در سئو

اطلاعات کدام پسوند دامنه‌ها را می‌توان از whois حذف کرد؟

اطلاعات کدام پسوند دامنه‌ها را می‌توان از whois حذف کرد؟

حذف اطلاعات تماس در هوایز، برای اکثر پسوند دامنه‌ها امکان‌پذیر است که شامل پسوندهای محبوب مانند .com، .net، .org، .info، .app  و … نیز می‌شود. 

پیش‌تر، اطلاعات تماس دامنه‌ها با پسوند .ir در وبسایت Whois قابل مشاهده بود؛ اما اکنون ایرنیک اطلاعات را در اختیار این سایت  قرار نمی‌دهد و از این رو، اطلاعات تماس دامنه‌ها با پسوند .ir قابل مشاهده در وبسایت Who.is نیست.

چگونه می‌توان اطلاعات تماس را در Whois حذف کرد؟

برای حذف اطلاعات تماس در Whois می‌توانید هنگام ثبت دامنه مورد نظر خود از شرکت ثبت‌کننده بخواهید که گزینه نمایش ندادن اطلاعات را برای شما فعال کنند. برخی از ثبت‌کننده‌ها این کار را با گرفتن هزینه‌ای جداگانه انجام می‌دهند  و برخی دیگر به صورت رایگان و حتی بدون اینکه نیاز به درخواست شما، این کار را انجام می‌دهند.

جمع‌بندی: حذف اطلاعات تماس در Whois

در این مقاله گفتیم که اطلاعات تماس شما به عنوان صاحب دامنه در سایت whois هنگام ثبت دامنه قابل مشاهده می‌شود. برای اینکه اطلاعاتتان را غیرقابل نمایش کنید، لازم است هنگام ثبت دامنه از ثبت‌کننده دامنه خود درخواست کنید تا گزینه غیرقابل مشاهده بودن اطلاعات تماس را برای شما فعال کنند. 

همچنین در مورد معایب نمایش اطلاعات تماس در سایت Whois صحبت کردیم و سه مورد از مهم‌ترین دلایل را برای حذف اطلاعات تماس در این سایت را بررسی کردیم. 

برتینا از ثبت‌کننده‌های انواع دامنه‌ها و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ است. این شرکت، مالکیت ۱۰۰ درصدی دامنه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و هنگام ثبت دامنه بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی، گزینه پنهان کردن اطلاعات تماس در Whois را برای شما فعال می‌کند. برای بررسی آزاد بودن دامنه مورد نظر خود می‌توانید از طریق سایت برتینا اقدام کنید و در صورت آزاد بودن، درخواست ثبت آن را ارسال کنید. 

مطلب مرتبط  بررسی مهمترین قواعد سئو برای انتخاب نام دامنه
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *