تگ iframe
تعریف iframe و روش جلوگیری از نمایش سایت در iframe
دسامبر 18, 2018
گوگل ترند چیست؟ – آموزش استفاده از گوگل ترند
دسامبر 23, 2018
چت آنلاین

بررسی تأثیر چت آنلاین بر روی سئو و رنک سایت

فواید چت آنلاین

اغلب سایت ها با راه اندازی سیستم چت آنلاین سعی می کنند ارتباط موثرتری با مشتریان خود برقرار کرده تا بتوانند موجبات رضایتمندی آنان را افزایش دهند و در جهت افزایش میزان فروش گام بردارند. چت زنده اغلب اوقات توسط کسب و کارها با هدف استفاده بهینه از تمامی پتانسیل های بازاریابی فعال می شود و می تواند نواقص پیش آمده برای بازاریابی را به صورت مناسبی رفع کند. هنگامی که مشتریان قصد خرید یک سرویس یا محصول را دارند ، وجود سیستم چت آنلاین این امکان را به مشتری می دهد تا سوالات قبل از خرید خود را مستقیماً از کارشناس فروش پرسیده و بدون معطلی پاسخ مناسب را دریافت کند که نهایتاً باعث می شود مشتری دچار ابهام نشده و شانس فروش سرویس و خدمات افزایش یابد ، بطوریکه کارشناسان فروش چت آنلاین را یک فرصت مناسب جهت بالا بردن شانس فروش در نظر میگیرند. در این نوشتار قصد داریم به شما بگوییم چگونه وجود سیستم چت آنلاین در سایت، سبب افزایش رنکینگ سایت شما و همچنین افزایش فروش می شود.

1 – افزایش ترافیک وب سایت

علی رغم اینکه اضافه کردن سیستم چت آنلاین در وب سایت مستقیماً باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما نمی شود اما باید بگوییم که اگر بازدیدکنندگان متوجه شوند که در وب سایت شما ارائه سرویس پشتیبانی و خدمات پاسخگویی آنلاین به مشتریان به بهترین شکل انجام می شوند مجدداً به سایت شما سر خواهند زد. به عنوان مثال اغلب مشتریان قبل از خرید به سایت ها و وبلاگ ها سر زده و نظرات و نقد و بررسی ها را مطالعه می کنند و اگر سوالی داشتند به سایت ارائه دهنده محصول می روند و اینجاست که وجود یک سیستم چت آنلاین می تواند پاسخگوی سوالات آنان به طور زنده و سریع شود و درنهایت می تواند منجر به خرید توسط آنان گردد. این را در نظر بگیرید صرفاً وجود سیستم پاسخگویی آنلاین کارساز نخواهد بود بلکه باید به طور موثر یک اپراتور متخصص را مأمور به پاسخگویی سریع به بازدیدکنندگان سایت کرده و به نحو موثری سوالات آنان را پاسخ دهید. به طور خلاصه میتوان گفت وجود یک سیستم چت آنلاین با کیفیت و پاسخگو می تواند سبب بازدید های تکراری مشتریان و افزایش میزان فروش بشود.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه پاک کردن کش (Cache) مرورگر

2 – برقراری آسانتر ارتباط با مشتری

برخی از مشتریان امکان برقراری تماس با شما را ندارند و نمی توانند به صورت تلفنی سوالات خود را مطرح نمایند اما به اینترنت دسترسی داشته و وجود چت آنلاین در وب سایت این امکان را به آنها می دهد تا بتوانند به راحتی و بدون نیاز به تماس تلفنی پاسخ سوالات خود را بیابند. در وب سایت بسیاری از شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات تجاری به محض اینکه کاربر وارد سایت شد پنجره چت آنلاین برایش نمایان شده و کاربر می تواند با اپراتور فروش ارتباط برقرار کرده و سوالات قبل از خرید خود را بپرسد و یا در خصوص خدمات و نوع سرویس درخواستی اطلاعات مفیدی کسب نماید.

3 – افزایش کیفیت صفحه “سوالات متداول”

در صورت ذخیره شدن ، آرشیو چت می تواند کمک موثری جهت افزایش رنک سایت باشد اما باید دقت داشته باشید در چت از کلمات کلیدی به طور هوشمندانه استفاده نمایید تا توجه الگوریتم گوگل را به خود جلب نمایید و سبب افزایش رنک وب سایت خود شوید. اغلب شرکت ها چت های انجام شده با کاربران را ذخیره نمی کنند اما در عوض سوال و جواب های مهم و پرتکرار را در بخشی بنام “سوالات متداول” قرار می دهند تا در دسترس عموم کاربران قرار گیرد که خود این عمل نیز در صورت استفاده از کلمات کلیدی به طور مناسب سبب افزایش رنکینگ و ورودی وب سایت خواهد شد.

چت آنلاین سایت برتینا

4 – افزایش خرید آنلاین

مطالعات نشان داده است که تقریبا دو نفر از هر 10 نفر بعد از چت آنلاین در سایت ها بیش از 75 درصد از خرید های مورد نیاز خود را  از طریق سایت شرکت ها انجام می دهند. این به این معنی است سایت هایی که دارای سیستم چت آنلاین هستند بیشتر از سایرین فروش آنلاین خواهند داشت و طبعاً ترافیک بیشتری را نیز جذب خواهند کرد. متاسفانه اغلب شرکت ها از تأثیر وجود چت آنلاین در سایت خود مطلع نبوده و از آن استفاده نمی کنند. سیستم چت آنلاین در حال تبدیل شدن به یک ابزار کلیدی برای بسیاری از شرکت ها شده است که می خواهند رتبه بندی وب سایت را افزایش دهند و خدمات دهی خوبی به مشتری داشته باشند.

مطلب مرتبط  TLD چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

5 – نوشتن مطالب مفیدتر در وبلاگ

پس از چت آنلاین با مشتری های متعدد و پیش آمدن مسائل مختلف، بیان تجارب و سوالات زیادی که در ذهن مشتریان می باشد ، می توانید با تولید محتوا و مطالب مفید برای کاربران ، ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید. به عنوان مثال در نظر بگیرید که کاربران در مورد محصول خاصی مکرراً در بخش چت آنلاین وب سایت از کارشناسان فروش سوالاتی را میپرسند در نتیجه با نگارش یک محتوای تخصصی در خصوص نقد و بررسی محصول مورد نظر می توانید به راحتی نیاز کاربران را برآورده کرده و آن ها را به لینک مدنظر ارجاع دهید که خود عاملی جهت افزایش رنک وب سایت شما خواهد بود. لینک دادن به مطالب وبلاگ از اهمیت بسیار زیادی در افزایش رنک وب سایت برخوردار است چرا که کاربران با مراجعه به بخش وبلاگ می توانند جدیدترین اخبار و مطالب شما را دنبال کنند. وبلاگ ها فرصت های مناسبی را برای فروش ایجاد می کنند.

یکی دیگر از مزیت های وجود مطالب مورد نیاز کاربران در وبلاگ ایجاد اعتماد است که بخش مهمی از پروسه فروش می باشد و وبلاگ ها می توانند به ایجاد اعتماد کمک کنند. اکثر شرکت ها از داشتن وبلاگ ها برای افزایش ترافیک اجتناب می کنند، اما باید گفت که وبلاگ ها بسیار موثر هستند و اغلب باید مورد استفاده قرار گیرند.

تبلیغ در گوگل برتینا

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *