تفاوت هاست و سرور
تفاوت هاست و سرور در چیست؟ آیا سرور همان هاست است؟
اکتبر 18, 2022
آیا SSL روی SEO تاثیر دارد؟ (بررسی تاثیر SSL بر سئو)
آیا SSL روی SEO تاثیر دارد؟ (بررسی تاثیر SSL بر سئو)
اکتبر 29, 2022
۶ علت دیر لود شدن سایت

۶ علت مهم دیر لود شدن سایت (به همراه اقدامات لازم برای رفع کندی)

دلایل کندی سایت

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا وب سایت شما کند بارگذاری می‌شود؟ در اینجا، ۶ مورد از رایج‌ترین دلایل کاهش سرعت بارگذاری وب سایت را گفتیم و همچنین به نکاتی در مورد چگونگی رفع آن‌ها اشاره کردیم.

پایین بودن سرعت سایت مسئله‌ای تکراری و رایج برای مالکان سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین است و حتما شما هم با این چنین وبسایت‌ها رو به رو شده‌اید، اما مسئله این است که دیر لود شدن سایت می‌تواند کاربران شما را ناامید کند و در نهایت باعث از دست دادن کاربرانتان شود.

 همچنین کند بودن سایت یا دیر لود شدن آن می‌تواند روی سئو شما نیز تاثیر منفی بگذارد. از این رو، یافتن علت کندی سایت، راهکاری موثر در ارتقای کیفیت کاری وبسایت‌ها است. در ادامه به رایج‌ترین دلایل کندی سایت پرداختیم که با دانستن این موارد و حل آن‌ها می‌توانید عملکرد وبسایت خود را بهبود دهید.

۱. تصاویر بهینه‌نشده

معمولا، تصاویر بهینه‌نشده حجم بسیار زیادی دارند که باعث کند شدن وبسایت شما می‌شوند. تصاویر با وضوح بالا می‌توانند هنگام بارگذاری، پهنای باند زیادی مصرف کنند. آپلود تصاویر با اندازه بزرگتر و سپس کوچک کردن آن‌ها می‌تواند به طور غیرضروری حجم صفحه سایت شما را افزایش دهد و صرف نظر از اینکه CMS شما چیست، باعث افزایش زمان بارگذاری وب سایتتان شود.

فرمت تصویر نیز می‌تواند علت دیر لود شدن سایت شما باشد. به عنوان مثال، تصاویر JPEG در مقایسه با سایر فرمت‌های تصویر مانند PNG یا GIF از نظر اندازه بسیار کوچکتر هستند. به طور طبیعی، اگر از تصاویر JPEG به جای PNG/GIF استفاده کنید، صفحه وب شما با سرعت بالاتری لود می‌شود.

برای یافتن علت دیر لود شدن سایتتان، اندازه فایل تصاویر خود را بررسی کنید. هر تصویر و فایلی که اندازه آن بیشتر از ۱ مگابایت باشد، غیر قابل قبول است و باید بهینه شود. همچنین فرمت تصاویر را بررسی کنید و از JPEG به جای PNG استفاده کنید. لازم به ذکر است، در صورتی که فرمت آیکون‌ها PNG بود، نیازی به تغییر آن‌ها نیست.

مطلب مرتبط  آموزش گام به گام مشاهده سایت بدون نیاز به تنظیم DNS سرور

تصاویر بهینه‌نشده، علت کندی وبسایت

 

۲. مشکلات جاوا اسکریپت، علت دیر لود شدن سایت شما

در دسترس بودن افزونه‌های JavaScript/jQuery، افزودن محتوای پویا (dynamic) به وب‌سایت‌ها را بسیار آسان کرده است. با این حال، اگر جاوا اسکریپت و افزونه‌ها به درستی اجرا نشوند، می‌توانند علت دیر لود شدن سایت شما شوند.

بارگذاری، پردازش و اجرای جی‌کوئری و جاوا اسکریپت کمی زمان می‌برد. بنابراین اگر از چندین درخواست APl برای رندر داده‌های جاوا اسکریپت/جی‌کوئری استفاده می‌کنید، این عمل می‌تواند منجر به تاخیر قابل توجهی در بارگذاری صفحات وب شود.

۳. درخواست‌های بیش از حد HTTP

لود یا بارگذاری جاوا اسکریپت، CSS و فایل‌های تصویری می‌توانند منجر به درخواست‌های HTTP بسیار زیادی شوند. هنگامی که کاربری از صفحه وبسایت شما بازدید می‌کند، مرورگر چندین درخواست برای بارگیری هر یک از این فایل‌ها ارسال می‌کند و اگر این فایل‌ها بسیار زیاد باشند و حجم زیادی داشته باشند، می‌توانند به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهند.

از این رو، در صورت امکان برای افزایش سرعت لود صفحه وبسایت خود، تعداد فایل‌های موجود در صفحات را کاهش دهید و حجم فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت خود را کم کنید تا فایل‌ها کمتری برای کاربران دانلود شود و بتوانند سریع‌تر وبسایت شما را ببینند.

۴. تبلیغات بیش از حد روی صفحه، علت دیر لود شدن سایت

تبلیغات نمایشی که به منظور کسب درآمد روی صفحه وبسایت‌تان نمایش داده می‌شوند، می‌توانند از علت‌های دیر لود شدن سایت شما باشند. نمایش تبلیغات، راه‌حلی مناسب برای کسب درآمد از سایت‌های پربازدید است، اما این کار نباید به قیمت تجربه کاربری نامناسب یا به خطر افتادن عملکرد سایت شما باشد. اجازه ندهید تبلیغات زیاد، دلیلی برای کندی وب‌سایت شما باشد!

برای نمایش هر تبلیغ، مرورگر کاربر درخواستی را به سرور وبسایت شما ارسال می‌کند تا فایل‌های مربوط به تبلیغ روی سیستم کاربر بارگذاری شود. از این رو، اگر تعداد تبلیغات زیاد باشد، تعداد درخواست‌ها هم افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، لود وبسایت شما دچار کندی می‌شود. پس به طور خلاصه، محدود کردن تعداد تبلیغات نمایشی، باعث عملکرد بهتر وب سایت شما می‌شود.

مطلب مرتبط  آموزش سئو گوگل مپ و افزایش رتبه در نقشه گوگل

۵. عدم استفاده از سرویس CDN

نبود CDN یا همان شبکه توزیع محتوا می‌تواند از دلایل دیر لود شدن سایت شما باشد. در حقیقت، وظیفه CDN این است که به کاربر اینترنتی کمک ‌کند تا بتواند با نزدیک‌ترین سرور ارتباط بگیرد و محتوای وب‌سایت شما را از این طریق دریافت کند. به عنوان مثال، هنگامی که صفحه‌ای را در مرورگرتان باز می‌کنید، مرورگر برای لود صفحه، ابتدا با سرور ارتباط برقرار می‌کند.

در واقع، CDN باعث افزایش سرعت ارتباط بین مرورگر و سرور می‌شود. به عبارت دیگر، CDN با تسریع روند بارگیری به وبسایت شما کمک می‌کند؛ چرا که با کمک CDN، داده‌ها از فاصله کوتاه‌تری به کاربران ارسال می‌شوند.

از این رو، برای جلوگیری از کند شدن وبسایت خود می‌توانید از شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید. سرویس CDN یک شبکه توزیع‌شده از سرورهای مستقل است که در مکان‌های جغرافیایی مختلف مستقر شده‌اند و می‌توانند محتوای وب را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

باتوجه به موقعیت جغرافیایی کاربر وبسایت شما، محتوای درخواستی او توسط نزدیکترین مرکز داده موجود به سیستم کاربر ارسال می‌شود. از این رو، زمان رفت و برگشت (RTT) حداقل می‌شود و محتوای درخواستی در زمان بسیار کمی به سیستم کاربر می‌رسد.

عدم استفاده از سرویس CDN، علت دیر لود شدن صفحه وبسایت

۶. استفاده از سرویس هاستینگ مناسب برای افزایش سرعت لود سایت

برای اینکه وبسایت شما در فضای وب قابل مشاهده باشد، نیاز به هاست دارید. داشتن هاست مناسب باعث عملکرد مناسب وبسایتتان می‌شود. سرعت لود پایین‌تر از حد متوسط ​​ممکن است به طور کامل تقصیر شما نباشد.

خدمات شرکت‌های هاستینگ نسبت به یکدیگر متفاوت است. برای اینکه هاستی مناسب داشته باشید، باید نیازهای وبسایتتان را بشناسید و سپس از بین ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ معتبر، شرکتی را انتخاب کنید. فراموش نکنید که اگر از سرویس هاست ارزان‌ یا بی‌کیفیتی استفاده کنید، ممکن است مشتریان خود را به دلیل زمان زیاد لود سایت از دست بدهید. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که سرویس هاست ناکارآمد می‌تواند یک علت دیر لود شدن سایت باشد.

مطلب مرتبط  آیا می‌توان SSL یا یک وب سایت HTTPS را هک کرد؟

بهترین راه برای جلوگیری یا رفع کند بودن لود سایت، استفاده از سرویس‌های هاست قابل اعتماد است. در نظر داشت باشید که شاید نیاز باشد کمی بیشتر برای سرویس هاست‌ خود هزینه کنید اما در عوض خیال‌تان راحت است که وبسایت شما همیشه در دسترس خواهد بود.

برای اطلاع از نحوه انتخاب هاست مناسب می‌توانید این مقاله را بخوانید.

جمع‌بندی: دلایل دیر لود شدن سایت

دیر لود شدن سایت از مسائل رایج و آشنا برای کسب‌وکارهای آنلاین و مالکان وبسایت است که می‌تواند باعث از دست دادن کاربران شود و همچنین تاثیر منفی روی سئو سایت شما بگذارد. پس، حل مشکل کندی سایت، برای هر وبسایتی بسیار ضروری است.

از دلایل کندی سایت می‌توان به تعداد زیاد فایل‌ها و حجم بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد. همچنین عدم استفاده از CDN، تبلیغات بسیار زیاد روی صفحه، هاست نامناسب و درخواست‌های زیاد HTTP از دیگر علت‌های کندی سایت است.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 2.8 / 5. تعداد نظرات : 6

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *