رونمایی اسنپ چت از یک چت بات مبتنی بر ChatGPT
رونمایی اسنپ چت از یک چت بات مبتنی بر ChatGPT
فوریه 28, 2023
تقلید از سلبریتی‌های معروف با حالت مخفی چت بات بینگ
تقلید از سلبریتی‌های معروف با حالت مخفی چت بات بینگ
مارس 5, 2023
شبکه اجتماعی رقیب توییتر در اپ استور منتشر شد

شبکه اجتماعی رقیب توییتر در اپ استور منتشر شد

شبکه اجتماعی رقیب توییتر در اپ استور منتشر شد

بلو اسکای (Blue Sky) یکی از شبکه‌های اجتماعی رقیب توییتر است که توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر در حال توسعه است. این شبکه اجتماعی که از یک پروتکل جدید و غیرمتمرکز بهره می‌برد، به صورت رسمی در اپ استور منتشر شده است و کاربران فقط با دعوت نامه می‌توانند آن دسترسی داشته باشند. البته نام‌نویسی کاربران برای آزمایش نسخه بتا بلو اسکای از سال گذشته میلادی آغاز شده بود.

رقیب توییتر از ماه‌ها پیش معرفی شده اما خبری از آن نبود تا این که به تازگی روی اپ استور منتشر شده است. بر اساس گزارش‌ها، تا به حال ۲ هزار کاربر این اپلیکیشن را روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند. البته کاربرانی می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند که دعوت نامه داشته باشند.

این اپ تا حدود بسیار زیادی شبیه به توییتر است و به همین دلیل آن را رقیب اصلی شبکه اجتماعی ایلان ماسک می‌دادند. مهم‌ترین قابلیت این پلتفرم، بهره‌مندی از پروتکل AT است که هدف آن غیر متمرکز سازی شبکه‌های اجتماعی است.

گفتنی است که سازندگان پلتفرم مذکور، نسخه اندروید آن را منتشر نکرده‌اند و در حال حاضر فقط نسخه ios آن در دسترس کاربران قرار دارد. بر اساس گزارش‌ها، بلو اسکای از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و تجربه‌ای شبیه به توییتر را به کاربران ارائه می‌کند.

کاربرانی که با دعوت نامه به این اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده‌اند، پس از انتخاب نام کاربری و یک نام نمایشی می‌توانند پست‌های خود را با حداکثر ۲۵۶ کاراکتر که شامل تصاویر است را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، امکان جستجو در این رسانه نیز وجود دارد و افراد می‌توانند ببیند که دیگران چه مطالبی را به اشتراک گذاشته‌اند.

مطلب مرتبط  قابلیت جدید گوگل کروم به نام copy link to highlight

 منبع: techcrunch

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *