با این وب‌سایت گوشی آیفون طراحی کنید
با این وب‌سایت گوشی آیفون طراحی کنید
آگوست 24, 2022
اتومبیل‌های خودران تسلا تا سال 2033 از انسان‌ها باهوش‌تر می‌شوند
اتومبیل‌های خودران تسلا تا سال 2033 از انسان‌ها باهوش‌تر می‌شوند
سپتامبر 4, 2022
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به گوشی‌های هوشمند می‌آید

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به گوشی‌های هوشمند می‌آید

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به گوشی‌های هوشمند می‌آید

پس از انتشار خبر در دسترس قرار گرفتن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی‌های هوشمند، اسپیس ایکس به طور رسمی اعلام کرد که این قابلیت به زودی ایجاد خواهد شد تا کاربران گوشی‌های موبایل هم از سرویس اینترنتی این شرکت بهره‌مند شوند.

اسپیس ایکس به ریاست ایلان ماسک برای ارائه چنین قابلیتی به کاربران، با اپراتور مخابراتی آمریکایی تی موبایل (T-Mobile) وارد همکاری شده است و به منظور اجرای پروژه مذکور، برنامه جدیدی تحت عنوان “Coverage Above & Beyond” را دنبال می‌کنند. بر اساس این پروژه، اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس تا سال آینده برای گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار خواهد گرفت.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و مایک سیورت، مدیرعامل T-Mobile خبر همکاری این دو شرکت و اجرای پروژه مذکور را در یک سخنرانی مشترک اعلام کردند. هدف آن‌ها از ارائه این قابلیت برای گوشی‌های هوشمند، ارائه اتصال سلولی در هر نقطه از جهان و بدون توجه به فاصله کاربران به برج‌های مخابراتی است.

برای اجرایی کردن این پروژه بزرگ، تی موبایل طیف pcs باند میانی خود را در ماهواره‌های نسل دوم استارلینک ادغام می‌کند. البته ناگفته نماند که این نسل از ماهواره‌های اسپیس ایکس سال آینده به فضا ارسال می‌شوند. پس از ادغام طیف PCS با ماهواره‌های استارلینک، این امکان برای گوشی‌های هوشمند فراهم خواهد شد تا بدون هیچ تغییری در ساختار آن‌ها، از اینترنت ماهواره‌ای بهره ببرند.

با وجود این قابلیت، کاربران گوشی‌های هوشمند علاوه بربهره‌مندی از اینترنت، قادر خواهند بود تا پیام‌های متنی و صوتی خود را نیز ارسال کنند.

البته ناگفته نماند که سرعت و اتصال این قابلیت در اوایل راه‌اندازی، محدود‌تر از پایانه‌های اندازه کامل اسپیس ایکس و اینترنت‌های 4G و 5G خواهد بود. بر اساس این پروژه، در هر منطقه سلولی فقط دو تا چهار مگابایت پهنای باند وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط  گوگل تعداد فایل‌های قابل ساخت در گوگل درایو را محدود کرد

در نهایت، اسپیس ایکس و T-Mobile امیدوارند تا نسخه بتای برنامه Coverage Above & Beyond تا اواخر سال 2023 در دسترس کاربران قرار بگیرد.

منبع: spaceexplored

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *