یکی از اقدامات لازم و ضروری پس از راه اندازی هر سایت ، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و بهینه سازی سایت بر روی آن کلمه کلیدی برای کسب رتبه مناسب در گوگل می باشد. باید گفت استفاده از کلمه کلیدی محدود به محتوای داخل پست ها نمی باشد بلکه باید در URL سایت، تگ ها، توضیحات متا و… نیز از آن استفاده کنید. برای همین استفاده از ابزارهای سئو جهت ارزیابی رتبه کلمه کلیدی در گوگل بسیار اهمیت دارد. برای پیدا کردن رتبه کلمه کلیدی نیازمند ابزارهای تخصصی و معتبر برای سایت هستید. این ابزارها کلمه کلیدی مد نظر شما را بر اساس موتور جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارزیابی کرده و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند.
همانطور که میدانید کیفیت محتوا در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید به شما بگوییم اگر کلیدواژه انتخاب شده برای سایت مناسب نباشد باعث آسیب زدن به سئوی سایت خواهد شد و یکی از دلایلش این است که کلیدواژه انتخاب شده با کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند یکسان نیست یا اینکه کلمه کلیدی انتخاب شده رقبای بسیار سرسختی دارد که رقابت با آنها سخت و مناسب سایت شما نمی باشد.
اگر میخواهید به روشی ساده رتبه کلمه کلیدی را در گوگل پیدا و به صورت مداوم بررسی کنید ، این ابزار یک انتخاب بسیار خوب خواهد بود. این ابزار رابط کاربری مناسبی داشته که می توانید ارزیابی کلیدواژه خود را به کمک آن آغاز نمایید. برخلاف برخی از ابزارها در AuthorityLabs می توانید همزمان چندین دامنه و یا کلمه کلیدی را اضافه کنید .در استفاده از این برنامه چندین انتخاب ساده خواهید داشت که عبارت اند از:
در خصوص گزارش خروجی این سایت نیز باید گفت که بسیار ساده بوده و فقط موارد ضروری را نمایش می دهد. به عنوان مثال برای هر دامنه تمامی کلمات کلیدی ای که می خواهید رتبه بندی کنید نمایش داده می شوند همینطور بر اساس نوع موتور جستجویی که انتخاب کرده اید در سمت راست نمایش داده می شوند.
خاصیت این ابزار سادگی کار با آن است. فقط کافیست کلمه کلیدی مدنظر و آدرس سایت خود را وارد کرده و منتظر گزارش آن باشید. مزیتی که این ابزار دارد امکان استفاده برای تعیین جایگاه سایت های رقبا است.
در حالی که برخی از ابزارهای ارزیابی کننده رنک کلمات کلیدی قابلیت جستجو بر اساس مکان های محلی را به شما می دهند اما در واقع به طور کاملا دقیق نتایج را بر اساس مناطق محلی نمایش نداده که سبب می شوند از هدف خود دور بمانید. اما باید گفت GeoRanker به طور خاص تمرکز خیلی خوبی بر روی نتایج جستجوی موقعیت جغرافیایی محلی اعمال کرده و اطلاعات دقیقی را به شما در خصوص رنک کلمه کلیدی انتخاب شده در مکان های محلی به شما ارائه می دهد. به همین دلیل برای آن دسته از سایت هایی که بیشتر به صورت محلی و یا منطقه خاصی فعالیت می کنند باید گفت گزینه بسیار خوبی می باشد.
به جرأت می توان گفت moz یکی از حرفه ای ترین ابزارهای سئو جهت بررسی رنک کلمه کلیدی و رتبه بندی آن از جهات مختلف است. شاید خیلی از کاربران از moz صرفاً برای مطالعه مقالات سئو استفاده می کنند اما باید بگوییم یکی از جامع ترین ابزارهای سئو جهت به دست آوردن اطلاعات مختلف در خصوص رتبه بندی کلیدواژه محسوب می شود. با توجه به گسترده بودن moz برای ارزیابی کلیدواژه به قسمت Rank Tracker بروید که می توانید کارهای زیر را در این بخش انجام دهید :
یکی از قابلیت های مفید سایت moz ، امکان پیداکردن و بررسی لینک های رقبا با استفاده از ابزار Open Site Explorer است که در مقاله “یافتن بک لینک های رقبا و استفاده از آن ها جهت بهینه سازی سایت” به طور کامل به آن پرداخته ایم.
این سایت ابزارهای متنوعی در زمینه سئو را در اختیار شما قرار داده است. بررسی بک لینک های سایت ، پیدا کردن خودکار کلمات کلیدی مرتبط با سایت و همچنین پیدا کردن رتبه کلمه کلیدی در گوگل از مهمترین قابلیت های این سایت است.
یکی دیگر از ابزارهای مفید سئو بوده که امکانات متعددی را از جمله پیداکردن جایگاه کلیدواژه را در اختیار شما قرار می دهد. بعد از معرفی دامنه به این ابزار چند مورد از شما خواسته میشود که باید آنها را تعیین نمایید مانند:
باید گفت نتیجه ارزیابی کلمات کلیدی و رنکینگ آنها در ابزار SEOprofiler بسیار خوب و جامع بوده و شامل اطلاعات و موارد زیر است:
اطلاعات خاص مربوط به کلید واژه، تعداد جستجوها، میزان سخت بودن کلیدواژه، رتبه فعلی کلمه کلیدی مدنظر، جایی که سایت شما جستجو می شود (به عنوان مثال ویدیو، اخبار و غیره) و رتبه ای که رقبای شما در کلیدواژه مد نظر قرار دارند.
آخرین ابزار سئو که به شما در آنالیز و پیداکردن جایگاه کلمه کلیدی مدنظر کمک شایانی می کند SERPWatcher بوده که کار خود را با پرسیدن چند سوال ساده آغاز می کند.
دامنه شما چیست؟ کدام کلیدواژه ها قرار است رتبه بندی شوند؟ دسکتاپ یا تلفن همراه؟ در کدام موقعیت جغرافیایی و کشور میخواهید کلمه کلیدی را ارزیابی کنید؟ پس از پاسخ به این سوالات و انجام آنالیز نتیجه به شکل زیر خواهد بود:
در این مقاله چند ابزار معتبر برای پیدا کردن رتبه کلمه کلیدی در گوگل را معرفی کردیم. این ابزارها به 3 دسته تقسیم می شوند :
1 – کاملاً رایگان
2 – برای مدت کوتاهی (یک هفته یا یک ماه) رایگان
3 – از ابتدا به صورت غیر رایگان
با توجه به نیاز خود پیشنهاد می کنیم از یکی از این ابزارها استفاده کنید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!
2 دیدگاه
سلام و خسته نباشید
یک ابزار فارسی دیگه ای که قابلیت بررسی رتبه کلمات کلیدی را دارد، وب سایت kwrank.ir است که تو این مقاله بهش اشاره ای نشده. مزیت ویژه ای که این ابزار نسبت به سرویس های مشابه داره امکان بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت بدون نیاز به پرداخت هزینه و حتی عضویت است. من شخصا هر روز وضعیت کلمات کلیدی سایتم رو از طریق کی دبلیو رنک بررسی می کنم
با تشکر
بسیار عالی بود
تشکر از شما