آموزش گام به گام ثبت دامنه ir در ایرنیک (به همراه آموزش تصویری)
آگوست 16, 2022
 ۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل (افزایش کلیک گوگل)
 ۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل (افزایش کلیک گوگل)
آگوست 23, 2022
۹ کاربرد برتر وی پی اس (VPS)

۹ کاربرد برتر وی پی اس (VPS)

۹ کاربرد VPS

سرور مجازی یا وی پی اس موارد استفاده زیادی دارد که به کاربران کمک می‌کند تا نیازهای متفاوت خود را برطرف کنند. در این مقاله می‌خواهیم ۹ کاربرد VPS را بررسی کنیم.

VPS مخفف Virtual Private Server است که شرکت‌های وب هاستینگ، سرویس آن را با نام تجاری سرور مجازی ارائه می‌دهند. در واقع با خرید سرور مجازی، شما بخشی از یک سرور را اجاره می‌کنید. سرور مجازی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مشاغل یا وبسایت‌های کوچک باشد که هنوز نیاز به استفاده از سرور اختصاصی ندارند، اما به منابع بیشتری نسبت به آنچه که سرویس هاست اشتراکی ارائه می‌دهد، نیاز دارند. در ادامه به ۹ کاربرد VPS می‌پردازیم.

از VPS چه استفاده‌ای میشه کرد؟

سرور مجازی، پلتفرم عالی برای میزبانی وب است؛ اما تنها برای میزبانی وب از آن استفاده نمی‌شود و کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه با برخی از کاربری‌های رایج آن آشنا می‌شویم:

۱. سرویس سرور مجازی

رایج‌ترین استفاده از وی پی اس (VPS)، میزبانی وب است. سرویس‌های سرور مجازی اغلب به عنوان جایگزین هاست اشتراکی استفاده می‌شود، به این معنی که اگر از سرویس هاست اشتراکی استفاده می‌کنید و احساس نیاز به منابع بیشتر دارید، باید سرویس هاستینگ خود را به سرور مجازی ارتقا دهید. اگر می‌خواهید در مورد استفاده از سرور مجازی به عنوان وب هاستینگ بیشتر بدانید، مقاله سرور مجازی چیست را مطالعه کنید.

۲. کاربرد VPS به عنوان میزبانی سرور گیم

یکی از استفاده‌های سرور مجازی (VPS)، میزبانی بازی به خصوص بازی ماینکرافت است که سرویس‌های آن به عنوان گیمینگ سرور یا سرور گیم ارائه می‌شوند. در واقع، سرور مجازی (VPS)، مناسب برای افرادی است که خواهان کنترل و انعطاف‌پذیری سرور اختصاصی هستند اما به همه منابع آن نیاز ندارند. این ویژگی، سرور مجازی را به گزینه‌ای مقرون‌‌به‌‌صرفه برای کاربرانی که می‌خواهند سرور بازی را میزبانی کنند، تبدیل می‌کند.

مطلب مرتبط  لینک UTM چیست؟ - آموزش ساخت لینک UTM

۳. بکاپ‌گیری از فایل‌ها و اطلاعات

بکاپ‌گیری یکی از امور بسیار مهم است که هر کسب‌وکاری باید به صورت منظم انجام دهد. اطلاعات و فایل‌های بکاپ‌گرفته شده باید در فضایی امن و مطمئن ذخیره شوند، در غیر این صورت ممکن است هنگام نیاز، به آن‌ها دسترسی نداشته باشید. سرور مجازی یا VPS را می‌توان برای بکاپ‌گیری و به عنوان فضایی جهت ذخیره فایل‌ها و اطلاعات استفاده کرد. این یک کاربرد بسیار مهم وی پی اس برای کسب‌وکارها است؛ زیرا می‌توانند اطلاعات خود را ایمن نگه‌دارند.

بکاپ‌گیری از فایل‌ها و اطلاعات

۴. استفاده از سرور مجازی برای توسعه وب سایت و تست کدها

وی پی اس نوعی هاستینگ است که دولوپرها برای توسعه وب سایت و تست کدها از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که منابع سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی بیشتر است، در صورتی که دولوپرها هنگام تست با ترافیک ناگهانی بالا مواجه شوند، دچار مشکل نخواهند شد و همچنین نیاز به منابع خصوصی‌تری نسبت به هاست اشتراکی دارند.

۵. میزبانی سایت‌های فروشگاهی

برای میزبانی سایت‌های فروشگاهی، به سرویس هاستینگ با امنیت و سرعت بالا نیاز دارید. VPS یا همان سرور مجازی می‌تواند نیاز کاربرانی که به دنبال سرویس هاستینگ برای وب سایت فروشگاهی خود هستند را برطرف کند.

یکی از بزرگترین نگرانی‌های صاحبان وبسایت‌های فروشگاهی در مورد میزبانی سایت، امنیت است. با VPS، می‌توانید مطمئن باشید که سایت شما و اطلاعات کاربرانتان امن است.

۶. ذخیره کردن فایل‌ها

از میزبانی VPS می‌توانید به عنوان فضای ذخیره‌سازی فایل‌هایی استفاده کنید که توسط همه افراد شرکت‌ و در شبکه مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از وی پی اس به عنوان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، می‌توانید در هر زمان از فایل‌های خود بکاپ بگیرید و از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشید.

مطلب مرتبط  ریدایرکت کردن و مزیت استفاده از آن در سئو

۷. سرور مجازی ترید

با توجه به نوسانات سریع و فراوان بازارهای مالی، حتی یک دقیقه از کار افتادن سیستم یا قطعی اینترنت و همچنین تغییر آی‌پی هنگام ترید می‌تواند هزینه‌ی زیادی برای تریدر یا معامله‌گر داشته باشد؛ پس لازم است از سیستمی استفاده کنید که از پایداری بالایی برخوردار باشد.

سرور مجازی ترید

۸. تست اپلیکیشن، کاربرد VPS

اگر دولوپر هستید که نیاز به تست یک اپلیکیشن جدید دارید، سرور VPS می‌تواند بستری برای آن فراهم کند. توسعه‌دهندگان اندروید برای تست و توسعه اپلیکیشن جدید به منابعی نیاز دارند تا در صورت افزایش ناگهانی ترافیک به مشکل برنخورند، از این رو سرویس سرور مجازی بهترین گزینه است.

۹. اجرای ابزارهای سئو در سرور وی پی اس

بهینه‌سازی موتورهای جستجو بخش غیرقابل انکار موفقیت هر شرکتی است و این بهینه‌سازی یا سئو نیازمند ابزارهایی است. برخی از این ابزارهای سئو برای تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش نیاز به سیستمی دارند که به صورت ۲۴ ساعته فعال یا همان روشن باشند، از این رو، استفاده از وی پی اس بهترین گزینه است.

جمع‌بندی: کاربرد VPS

از آنجایی که هر روزه استفاده از فضای اینترنت بیشتر می‌شود، نیاز به سرویس‌های هاستینگ، به ویژه سرویس سرور مجازی افزایش می‌یابد. اگر شما دارای یک وبسایت فروشگاهی با ترافیک متوسط هستید،‌ یا می‌خواهید اپلیکیشنی را تست کنید، یا نیاز به فضایی جهت ذخیره اطلاعات دارید و … سرویس سرور مجازی مناسب برای شما است.

برتینا، ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ با بالاترین کیفیت، سرعت و امنیت است که شما می‌توانید انواع سرویس سرور مجازی ایران و خارج را با پشتیبانی ۲۴ ساعته و آپتایم ۹۹.۹٪ از این شرکت تهیه کنید. برای مشاوره، با متخصصان برتینا از طریق تیکت در ارتباط باشید.

مطلب مرتبط  آموزش سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی (قسمت ۲)

 

منابع: a2hosting، hostgator

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *