هاست وندوز چست و چه کاربردی دارد؟
هاست ویندوز چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
نوامبر 20, 2022
راهنمای جامع خرید و اجاره رک
راهنمای جامع خرید و اجاره رک
نوامبر 23, 2022
تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟

تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟

تبلیغات در گوگل چیست؟

کسب‌وکارهای آنلاین بسیاری در فضای وب وجود دارند از این رو، رقابت در این فضا دشوار شده است. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما در این رقابت کمک کند، تبلیغات در گوگل است. در این مقاله توضیح داده‌ایم که تبلیغات در گوگل چیست و از مزایا و انواع آن نیز گفته‌ایم.

رقابت برای دیده شدن در فضای وب بسیار دشوار و پیچیده به نظر می‌رسد؛ به‌ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک که زمان محدود و کارهای زیادی برای انجام دارند. گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا از فرصت‌های موجود خود، حداکثر استفاده را ببرید.

تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل (google ads) پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به طیف گسترده‌ای از صاحبان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پلتفرم آنلاین یا کسب‌وکار آنلاین خود را در پربازدیدترین‌ سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و همچنین ویدیوها تبلیغ کنند. 

در پاسخ به سوال تبلیغات در گوگل چیست می‌توان گفت، گوگل ادز که در گذشته به آن گوگل ادوردز می‌گفتند، به کسب‌وکارها و کاربرانی که دنبال خدمت یا کسب‌وکاری هستند کمک می‌کند تا همدیگر را پیدا کنند. تبلیغات گوگل ادز انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید باتوجه به مخاطبان هدف خود یکی از انواع آن را انتخاب کنید. 

گوگل ادز، یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌‌حل‌ها برای رشد کسب‌وکار شما است و همچنین از راه‌حل‌هایی است که برای رتبه یک شدن در نتایج سرچ گوگل استفاده می‌شود. 

انواع تبلیغات در گوگل کدامند؟

در طول سال‌ها، گوگل به کسب‌وکارها در ارتباط با کاربران بسیار کمک کرده است. اکنون فرصت‌های بیشتری نسبت به گذشته برای کسب‌وکارها وجود دارد تا از راه‌های مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کنند. یکی از این راه‌ها، تبلیغات گوگل ادز است که انواع آن را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

مطلب مرتبط  waf چیست؟ کاملترین آموزش فایروال برنامه وب

۱. تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی گوگل

این نوع از تبلیغات گوگل، محتوای متنی هستند که شما هنگام جستجوی عبارتی در صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل می‌بینید. این تبلیغات می‌توانند باتوجه به عوامل مختلفی از جمله بودجه در نظر گرفته شده، در بالای نتایج جست‌وجوی ارگانیک یا در پایین صفحه قرار بگیرند.

تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی گوگل

۲. کمپین‌های تبلیغات اپلیکیشن

با تبلیغات اپلیکیشن در گوگل می‌توانید اپلیکیشن خود را در بزرگ‌ترین بسترها برای دیده شدن، از جمله ‌Google Play، YouTube، Search و Google Show Network  به نمایش بگذارید و تعداد کاربران آن را افزایش دهید. 

برخلاف انواع دیگر تبلیغات گوگل، در این نوع از تبلیغات نیازی به ساخت تبلیغ نیست؛ به این معنی که آگهی‌های شما به طور خودکار طراحی می‌شوند و تنها لازم است که اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن خود در اختیار گوگل قرار دهید.

۳. تبلیغات بنری گوگل

با تبلیغات بنری در گوگل، تبلیغات تصویری خود را به مخاطب هدف که علاقه‌مند به محصولات شما است و شاید در حال حاضر به دنبال اینگونه محصولات یا خدمات نیست نمایش می‌دهید. از این رو، مخاطبان از برند، محصولات و یا خدمات شما آگاه می‌شوند.

تبلیغات بنری گوگل

۴. تبلیغات ویدئویی گوگل ادز‌

در این روش تبلیغ گوگل، شما می‌توانید مخاطبان احتمالی خود را در یوتیوب براساس آنچه آن‌ها تماشا می‌کنند، هدف قرار دهید و با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان رو به رو شوید. تبلیغات ویدئویی شما می‌توانند قبل، در طول یا بعد از ویدئوهای یوتیوب نمایش داده شوند. همچنین امکان نمایش تبلیغ در نتایج جست‌وجو یوتیوب نیز فراهم است.

تبلیغات ویدئویی گوگل ادز‌

۵. تبلیغات فروشگاهی

با تبلیغات فروشگاهی در گوگل، محصولات خود را در نتایج جستجوی گوگل به نمایش می‌گذارید. برخلاف تبلیغات متنی در صفحه جست‌وجوی گوگل، تبلیغات فروشگاهی تصویری از یک محصول را همراه با عنوان محصول، قیمت، نام فروشگاه و بررسی‌ها نشان می‌دهند.

مطلب مرتبط  بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

احتمالا برای شما این سوال پیش آمده است که مزایای تبلیغات در گوگل چیست. می‌توان گفت که اصلی‌ترین مزیت تبلیغ در گوگل، نمایش کسب‌وکار، خدمات و محصولات شما به مخاطبان پربازدیدترین سایت‌های دنیا است که مزیت کمی هم نیست. اگر بخواهیم به طور خلاصه مزایای گوگل ادز را نام ببریم، عبارتند از:

  • افزایش فروش و تعداد کاربران در کمترین زمان
  • مدیریت بهینه بودجه
  • هدف‌گیری دقیق مخاطب 
  • تبلیغات ریسپانسیو
  • امکان ارزیابی نتیجه تبلیغات با استفاده از ابزارهای پیشرفته

لازم به ذکر است که تبلیغات در گوگل به شما این امکان را می‌دهد که ساعت تبلیغات، موقعیت جغرافیایی برای نمایش تبلیغ به مخاطبان هدف و همچنین بودجه روزانه خود را مشخص کنید. از سوی دیگر، گوگل ادز به شما گزارشی ارائه می‌دهد که می‌توانید بازده تبلیغاتتان را بررسی کنید. همچنین، از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید بازده کمپین تبلیغاتی خود را ببینید و برای بهبود آن برنامه‌ریزی کنید. 

پس از اینکه وبسایت شما هم جزو وبسایت‌های پربازدید قرار گرفت، می‌توانید از خدمات گوگل ادسنس نیز بهره‌مند شوید. برای اینکه با گوگل ادسنس آشنا شوید، می‌توانید مقاله چگونه از تبلیغات درآمد داشته باشیم را مطالعه کنید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

اگر برای شما سوال شده است که گوگل آنالیتیکس چیست، باید بگوییم که گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، ابزاری است که گوگل به صورت رایگان در اختیار مدیران وبسایت‌ها قرار داده است تا با استفاده از این ابزار، سایت‌های خود را تحلیل و آنالیز کنند. این ابزار تحلیل‌گر، می‌تواند اطلاعات بسیار کاملی را درباره‌ی ترافیک ورودی، رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در اختیار مدیران وب‌سایت‌ قرار دهد.

مطلب مرتبط  ۸ روش برای افزایش ترافیک سایت (به همراه معرفی سریع‌ترین روش)

جمع‌بندی: Google ads چیست؟

گوگل ادز (Google Ads)، پلتفرم تبلیغات آنلاین گوگل است. از طریق این پلتفرم می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را ایجاد کنید تا تعداد کاربران خود را افزایش دهید و کسب‌وکارتان به کاربران بسیار زیادی نشان داده شود.

شما می‌توانید تبلیغات را گوگل ادز مدیریت کنید به این معنی که ساعت نمایش تبلیغ، موقعیت جغرافیایی و بودجه در تبلیغات گوگل قابل تنظیم است. 

برای راه‌اندازی کمپین تبلیغات خود، می‌توانید از طریق گوگل ادز اقدام کنید و یا اینکه به برتینا که گوگل پریمیر پارتنر است، تبلیغات خود را سفارش دهید. تبلیغ در گوگل، می‌تواند ماهانه، سالانه و … باشد که کاملا وابسته به بودجه شما است. برای مشاوره با کارشناسان گوگل ادز در برتینا با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق تیکت اقدام کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *