بررسی مفهوم تبلیغات cpc و کاربردهای آن در مجله برتینا
تبلیغات CPC یا cost per click چیست؟
آگوست 15, 2023
تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در 7 گام
آگوست 21, 2023
پاسخ به سوال «گوگل ادموب چیست؟» در مجله برتینا

گوگل ادموب چیست؟ نحوه کسب درآمد از admob

پاسخ به سوال «گوگل ادموب چیست؟» در مجله برتینا

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیش از ۷۰ میلیون نفر در ایران تلفن همراه هوشمند دارند؛ در این میان حدود ۹۰ درصد از این کاربران از اپلیکیشن‌های موبایلی مختلف استفاده می‌کنند! همین موضوع فرصت بسیار مناسبی را در اختیار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی قرار می‌دهد تا درآمد دلاری داشته باشند؛ اگر می‌پرسید چگونه؟ در ادامه این مطلب به شما توضیح می‌دهیم.

در ادامه قصد داریم به شما بگوییم گوگل ادموب چیست و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها چگونه می‌توانند به کسب درآمد از گوگل ادموب بپردازند. اگر دولوپر و به دنبال روشی کاربردی و آسان برای رسیدن به درآمد دلاری روزانه هستید، کمی از وقت ارزشمند خود را به خواندن این مطلب اختصاص دهید.

Google AdMob چیست؟

گوگل ادموب (Google AdMob) یک پلتفرم تبلیغاتی است که توسط گوگل ارائه می‌شود. سرویس گوگل ادموب این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل قرار می‌دهد که از طریق نمایش تبلیغات سایر کسب‌وکارها در اپلیکیشن خود، درآمد دلاری کسب کنند. گوگل ادموب با میلیون‌ها تبلیغ‌کننده در سراسر جهان همکاری می‌کند تا تبلیغات جذاب و مناسب برای کاربران اپلیکیشن‌ها را به نمایش بگذارد. در سرویس Google AdMob امکان نمایش تبلیغات تصویری، ویدیویی و سایر تبلیغات تعاملی وجود دارد. 

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها برای معرفی محصول خود می‌توانند از سرویس تبلیغات اپلیکیشن استفاده کنند؛ به این روش که ابتدا اپلیکیشن خود را در گوگل پلی (Google Play)‌ یا اپ استور (App Store) ثبت می‌کنند و سپس با پرداخت هزینه‌ای مشخص، اپلیکیشن آن‌ها در نمایش جستجوی گوگل یا سایر پلتفرم‌های موردنظر نمایش داده می‌شود. هرچقدر اپلیکیشن بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، شانس افزایش میزان درامد از گوگل ادموب نیز بیشتر خواهد شد.

 استفاده از admob در ایران برای نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌ها

فرمت‌های تبلیغاتی برای کسب درآمد از گوگل ادموب

سرویس Google AdMob، امکانات متنوعی را برای کسب درآمد از تبلیغات در برنامه‌های موبایل، در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. در ادامه برخی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی کسب درامد از گوگل ادموب را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. نمایش تبلیغات بنر؛ محبوب‌ترین روش کسب درامد از گوگل ادموب

تبلیغات بنری در گوگل ادموب، یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات محسوب می‌شود. تبلیغات بنری معمولا در بالا یا پایین صفحه در محیط اپلیکیشن یا به‌صورت تبلیغات بنری Pop-Up به نمایش درمی‌آیند. تبلیغات بنری معمولا به‌صورت پیوسته نمایش داده می‌شوند و کاربران می‌توانند روی آن‌ها کلیک کنند. این نوع تبلیغات به دلیل ایجاد کمترین مزاحمت برای کاربران، سادگی و مقرون‌به‌صرفه بودن، بسیار محبوب هستند.

هزینه تبلیغات بنری در Google AdMob بر اساس کلیک (CPC) یا به ازای تعداد نمایش (CPM) محاسبه می‌شود و برای توسعه‌دهنده درآمدزایی می‌کند. به توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایلی پیشنهاد می‌کنیم برای معرفی هر چه بیشتر اپلیکیشن خود در فضای آنلاین از تبلیغات گوگل ادز غافل نشوند. سرویس گوگل ادز امکان تبلیغ بنری، ویدیویی یا روش‌های دیگر تبلیغات اپلیکیشن را فراهم می‌کند.

مطلب مرتبط  راهنمای کامل تجزیه و تحلیل اینستاگرام

کسب درآمد از گوگل ادموب با تبلیغات بنری

۲. تبلیغات ویدئویی؛ یکی از فرمت‌‌های پرکاربرد Google AdMob 

تبلیغات ویدیویی نیز یکی از انواع رایج فرمت‌های تبلیغاتی در Google AdMob محسوب می‌شوند. تبلیغات ویدیویی معمولا در لحظات وقفه و انتقال از بخشی به بخش دیگر در برنامه به نمایش درمی‌آیند. این تبلیغات در ابتدا بی‌صدا پخش می‌شوند و کاربران در صورت تمایل می‌توانند صدای ویدیو را بیشتر کنند.

همچنین بعد از چند ثانیه از نمایش، به‌صورت دستی می‌توانند ویدیو را قطع کنند و به محیط برنامه دسترسی داشته باشند. شبکه گوگل ادز به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی در سراسر جهان،‌ با میلیون‌ها تبلیغ‌کننده همکاری می‌کند؛ با خرید اکانت گوگل ادز می‌توانید از خدمات بی‌نظیر این سرویس کمپانی گوگل برای توسعه کسب‌وکار خود و افزایش درآمد بهره ببرید.

۳. تبلیغات تعاملی؛ سرگرم‌کننده‌ترین روش تبلیغاتی در گوگل ادموب

اگر می‌پرسید سرگرم‌کننده‌ترین روش تبلیغاتی در گوگل ادموب چیست؟ در پاسخ به تبلیغات تعاملی اشاره می‌کنیم. تبلیغات تعاملی به روش‌های مختلف مخاطب را به تعامل وامی‌دارند؛ مثلا کاربر باید یک بازی کوتاه را انجام دهد، دکمه‌ای مشخص را فشار دهد یا اطلاعاتی را وارد کند. تعامل کاربران با این نوع تبلیغات، منجر به کسب درآمد از Google AdMob می‌شود. توصیه می‌کنیم برای بهره‌مندی از مزایای انواع روش‌های تبلیغاتی در گوگل به سراغ نمایندگی گوگل مانند برتینا بروید و بعد از دریافت مشورت تخصصی، اقدام به تبلیغات در محیط آنلاین کنید.

درامد از گوگل ادموب با استفاده از تبلیغات تعاملی

۴. تبلیغات تمام‌صفحه‌ای بین برنامه (Interstitial) در Google AdMob

تبلیغات تمام‌صفحه‌ای بین برنامه در زمان‌های وقفه یا رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات ممکن است به‌صورت تصویری یا ویدیویی باشند. بعضی از انواع تبلیغات تمام‌صفحه از نوع تعاملی هستند و پس از پایان مشاهده تبلیغ به کاربر پاداش می‌دهند.

این نوع تبلیغات به دلیل اندازه بزرگ و جذابیت بیشتر، درآمد بیشتری نسبت به تبلیغات بنر دارد. به جز گوگل ادموب، با استفاده از گوگل ادسنس و تبلیغات بنری سایر کسب‌وکارها در سایت‌ خود نیز می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید. 

۵. تبلیغات همسان (Native Ads)؛ تطابق کامل با محتوای اپلیکیشن

یک نوع دیگر از فرمت‌های تبلیغاتی گوگل ادموب، تبلیغات همسان یا Native Ads هستند. این نوع تبلیغات با محتوای اصلی برنامه هم‌خوانی و تطابق کامل دارند؛ مثلاً تبلیغات به‌صورت یک عنوان خبر درون برنامه نمایش داده می‌شود. تبلیغات همسان به روش‌های مختلف ویدیویی، متنی، تصویری و بنری قابل‌ارائه هستند.

در نهایت، برای بالا بردن میزان درامد از گوگل ادموب، باید در انتخاب روش تبلیغاتی مناسب زیرکانه عمل کنید. همچنین این نکته بسیار مهم است که اپلیکیشن شما موردتوجه و تعامل کاربران باشد. بنابراین با انتخاب فرمت‌های تبلیغاتی مناسب و هدف‌گیری صحیح بر اساس مخاطبین موردنظر، کارایی تبلیغات را به بیشترین حد برسانید.

مطلب مرتبط  چگونه آمازون به یک کمپانی بزرگ و موفق تبدیل شد؟

تبلیغات همسان با استفاده از سرویس Google Admob

مراحل شروع درآمدزایی از گوگل ادموب

اولین مرحله برای کسب درآمد از Google AdMob، داشتن یک اپلیکیشن است. بعد از توسعه اپلیکیشن و در دسترس قرار گرفتن آن، باید تمرکز خود را روی تبلیغ برنامه بگذارید. اپلیکیشن شما باید شناخته‌شده باشد و آمار دانلود و نصب بالایی را به خود اختصاص دهد. در ادامه بعد از شناخته شدن اپلیکیشن، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ثبت‌نام و ساخت اکانت گوگل ادموب: ابتدا باید با رفتن به وب‌سایت Google AdMob به نشانی admob.google.com، برای ساخت اکانت گوگل ادموب اقدام کنید. برای این کار کافی است بعد از رفتن به صفحه اصلی سایت روی دکمه «ایجاد حساب» ضربه بزنید.
  2. اضافه کردن برنامه به گوگل ادموب: بعد از ساخت اکانت گوگل ادموب، باید اپلیکیشن خود را به حساب AdMob اضافه کنید تا بتوانید تبلیغات را در آن برنامه نمایش دهید.
  3. انتخاب نوع تبلیغات: در این مرحله باید نوع تبلیغاتی را که می‌خواهید در برنامه خود نمایش دهید را انتخاب کنید. در بخش قبلی توضیح دادیم که گوگل ادموب انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه می دهد؛ از جمله تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات پاپ آپ. بهترین نوع تبلیغات را متناسب با نوع مخاطبان برنامه انتخاب کنید.
  4. اضافه کردن کد تبلیغاتی: بعد از انتخاب تبلیغات، باید کدهای مربوط به تبلیغات را به برنامه خود اضافه کنید تا تبلیغات به‌صورت صحیح نمایش داده شوند. کد تبلیغات یک قطعه کد کوچک است که به گوگل اجازه می‌دهد تبلیغات را در برنامه شما نمایش دهد.
  5. وارد کردن مشخصات حساب برای پرداخت هزینه: در انتها، باید اطلاعات مربوط به حساب بانکی خود را برای دریافت درآمد از AdMob وارد کنید. 

روش ساخت اکانت گوگل ادموب در مجله برتینا

 بعد از انجام مراحل بالا و نمایش تبلیغات در برنامه‌ خود، منتظر کسب درامد از گوگل ادموب باشید. میزان درامد از گوگل ادموب به تعداد بازدیدکنندگانی که تبلیغ را در برنامه شما می‌بینند و نوع تبلیغات بستگی دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان برای معرفی برنامه خود تلاش کنید.

برای تبلیغ برنامه می‌توانید با خرید هاست و دامنه، روی سئو کردن سایت اپلیکیشن خود فعالیت داشته باشید. در چنین شرایطی با آمدن به صفحه اول نتایج گوگل، امکان جذب مخاطب و به دنبال آن، کسب درآمد بیشتر از Google AdMob بیشتر خواهد شد. در ادامه روش دیگری را برای جذب مخاطبان و ترغیب آن‌ها به نصب اپلیکیشن شما بررسی می‌کنیم.

مطلب مرتبط  تبلیغات CPC یا cost per click چیست؟

استفاده از گوگل ادز برای کسب درآمد بیشتر از ادموب

در بخش قبل توضیح دادیم که لازمه کسب درآمد از گوگل ادموب، داشتن مخاطبان پرتعداد برای نصب اپلیکیشن شما است؛ بنابراین پیش از ساخت اکانت گوگل ادموب و اقدام برای نمایش تبلیغات در برنامه خود، بهتر است با استفاده از گوگل ادز، یک کمپین تبلیغاتی برای اپلیکیشن خود ایجاد کنید. به‌این‌ترتیب با قرار دادن تبلیغ اپلیکیشن در پلتفرم‌های پربازدید از جمله گوگل، یوتیوب، گوگل‌پلی و سایر وبسایت‌های پربازدید تبلیغاتی گوگل، کاربران را برای نصب برنامه ترغیب می‌کنید.

در ادامه بعد از جذب مخاطبان، می‌توانید به وسیله گوگل ادموب تبلیغات سایر کسب‌وکارها را در اپلیکیشن خود داشته باشید. ادغام کردن این دو سرویس تبلیغاتی، تاثیرگذارترین نتایج را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر درباره سرویس‌های تبلیغاتی گوگل به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، حتما به بخش «تبلیغات در گوگل» در سایت برتینا سر بزنید. جدای از این مبحث اگر به اطلاعاتی کامل درباره هاست ویندوزی نیاز دارید، مقاله «هاست ویندوز چیست» را مطالعه کنید. مقاله‌های منتشرشده در برتینا، به افزایش آگاهی شما در حوزه مفاهیم مربوط به فناوری کمک می‌کند.

بالا بردن میزان درامد از گوگل ادموب با استفاده از Google Ads

فرصت بی‌نظیر کسب درآمد دلاری با استفاده از admob در ایران

در این مطلب به سوال «گوگل ادموب چیست» پاسخ دادیم و فرمت‌های تبلیغاتی در Google AdMob را بررسی کردیم. در ادامه نیز مراحل ساخت اکانت گوگل ادموب و اقدام برای کسب درآمد از گوگل ادموب را توضیح دادیم. میزان درامد از گوگل ادموب به تعداد بازدیدکنندگان تبلیغات در اپلیکیشن شما بستگی دارد؛ بنابراین باید از همه امکانات برای تبلیغ اپلیکیشن خود استفاده کنید.

برتینا با ارائه سرویس‌های تبلیغاتی در گوگل، در این راستا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر، سوالات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان برتینا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *