سیب سلامت چیست؟ 4 گام تا دریافت مجوز ایمنی و سلامت محصول
ژوئن 21, 2023
بررسی مفهوم تبلیغات cpc و کاربردهای آن در مجله برتینا
تبلیغات CPC یا cost per click چیست؟
آگوست 15, 2023
پاسخ به سوال «تبلیغات همسان چیست؟» در مجله برتینا

تبلیغات همسان چیست؟ + نمونه تبلیغات نیتیو

پاسخ به سوال «تبلیغات همسان چیست؟» در مجله برتینا

این روزها که اکثر افراد بیشتر وقت خود را در صفحات وب و اپلیکیشن‌های مختلف می‌گذرانند، کسب‌وکارها انواع شیوه‌های مارکتینگ را برای تبلیغ کسب‌وکار خود امتحان می‌کنند؛ ولی مخاطبان بسیار باهو‌ش‌‌تر از این هستند که به تبلیغات با شیوه‌های قدیمی جذب شوند!

کسب‌وکارها باید راهی را انتخاب کنند که تبلیغات مرتبط با هدف و نیاز مخاطب باشند؛ اینجاست که بحث تبلیغات نیتیو یا همسان به میان می‌آید! اگر نمی‌دانید تبلیغات همسان چیست، ولی دنبال راهی موثر برای تبلیغ کسب‌وکار خود هستید، ادامه این مطلب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

تبلیغات همسان چیست؟ تبلیغ نامحسوس!

تبلیغات همسان (Native Advertising) به نوعی از تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که با محتوای محیط اطراف خود مطابقت دارد؛ درواقع، تبلیغات همسان یا تبلیغات ادغام‌شده معمولا با ظاهر، احساس و عملکرد محتوای اطراف خود سازگار است. معمولاً تبلیغات همسان به‌عنوان محتوای مفید و جذابی در زمینه‌های مختلف نمایش داده می‌شوند.

به بیان ساده‌تر، در پاسخ به سوال «تبلیغات همسان چیست» باید گفت: تبلیغات همسان یا Native Ads به تبلیغاتی گفته می‌شود که به محتوای محل تبلیغ ارتباط دارد؛ بنابراین مخاطب احساس نمی‌کند با تبلیغ روبه‌رو است و همین موضوع شانس کلیک و افزایش اثربخشی تبلیغ را بالا می‌برد. این نوع تبلیغات از نظر کاربران کمتر مزاحم به نظر می‌آید و اغلب باعث بهبود نرخ کلیک (CTR) و افزایش بازدهی تبلیغاتی می‌شود. 

سازگاری نمونه تبلیغات همسان با محتوای سایت

بررسی چند نمونه تبلیغات همسان پرکاربرد و موفق

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که روش تبلیغات همسان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم روش‌های بسیار مختلفی برای پیاده‌سازی تبلیغات نیتیو وجود دارد. در ادامه چند نمونه تبلیغات همسان پرکاربرد و موثر را بررسی می‌کنیم.

تبلیغ در موتورهای جستجو؛ پرکاربردترین نمونه تبلیغات همسان

یکی از انواع تبلیغات همسان، تبلیغ در موتورهای جستجو است که تبلیغات در گوگل جزو پرکاربردترین این موارد محسوب می‌شود. در این شیوه از نمونه تبلیغات همسان، لینک سایت شما بالاتر از نتایج دیگر قرار می‌گیرد. تبلیغ همسان در گوگل و سایر موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی صورت می‌پذیرد؛ به این صورت که ابتدا لیستی از کلمات کلیدی مدنظر را تعیین می‌کنید.

در ادامه زمانی که کاربر آن کلمه یا عبارت‌های مشابه آن را جستجو کند، گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر لینک سایت شما را در رتبه اول و بالاتر از نتایج ارگانیک نمایش می‌دهد. لینک‌های تبلیغاتی معمولا با برچسب‌های «Ad» یا «Sponsored» نمایش داده می‌شوند؛ اما ظاهرشان با نتایج طبیعی جستجو همخوانی دارد. 

مطلب مرتبط  راهنمای کامل تجزیه و تحلیل اینستاگرام

نمونه تبلیغات همسان در Google Search Results

تبلیغات بنری؛ تبلیغات Native با جاذبه بصری بالا

مطمئنا بارها زمان مشاهده مطالب در فضای وب با انواع تبلیغات بنری روبه‌رو شده‌اید؛ درواقع تبلیغات بنری ممکن است به‌صورت همسان نمایش داده شوند. تبلیغات بنری همسان طراحی و قالب‌بندی سازگار با محیط پلتفرم تبلیغاتی و محتوای آن صفحه دارند و پایین یا بالای محتوای صفحه قرار می‌گیرند.

تبلیغات بنری همسان در سایت‌های تبلیغاتی

ویجت‌های پیشنهادی؛ مارکتینگ در پلتفرم‌های مختلف

یک نمونه تبلیغات همسان موثر دیگر، ویجت‌های پیشنهادی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است. این نوع تبلیغات همسان، معمولا تصاویر، عنوان‌های جذاب و متن‌های کوتاه تبلیغاتی را در بر می‌گیرند. ویجت‌های پیشنهادی معمولا در نوارهای کناری یا پایین صفحه وب‌سایت نمایش داده می‌شوند.

اگر قصد دارید از طریق تبلیغات آنلاین، کسب‌وکار خود را توسعه دهید، با خرید اکانت اختصاصی گوگل ادوردز به‌راحتی می‌توانید در سایت‌های پربازدید مجموعه خود را تبلیغ کنید. داشتن اکانت اختصاصی امکان مدیریت آسان تبلیغات را برای کاربر فراهم می‌کند.

فهرست‌های تبلیغاتی؛ جذب خریداران احتمالی در فروشگاه‌های آنلاین

زمانی که در فروشگاه‌های آنلاین دنبال محصولی خاص هستید، ممکن است در صفحات نتایج جستجو یا صفحات محصول مرتبط با لیست‌های تبلیغاتی مواجه شوید. این لیست‌های تبلیغاتی شامل محصولاتی مشابه یا مرتبط با محصول موردنظر شما می‌شوند. لیست‌های تبلیغاتی در خرید آنلاین باعث جلب توجه مخاطب به محصولات مشابه یا مرتبط می‌شوند.

چنانچه قصد دارید در حوزه تبلیغات آنلاین کسب‌وکارها فعالیت کنید، برتینا به‌عنوان پریمیر پارتنر گوگل امکان اعطای  نمایندگی گوگل در ایران را دارد.

تبلیغات متنی در سایت‌های پربازدید؛ روش تضمینی افزایش نرخ کلیک

یک نمونه تبلیغات همسان پرکاربرد و موثر دیگر، تبلیغات متنی در سایت‌های پربازدید است. تبلیغات همسان متنی، بین بدنه محتوای سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد. این متن با موضوع محتوای صفحه یا پلتفرم پربازدید هم‌خوانی کامل دارد. این نمونه تبلیغات همسان معمولا در انتهای مقاله یا بخش کناری صفحه به‌عنوان مطالب پیشنهادی نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از خرید بهترین هاست و دامنه که برای راه‌اندازی سایت ضروری هستند، حتما از این روش تبلیغات همسان برای بالا بردن نرخ کلیک و ترافیک سایت خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  اینترنت اشیا یا IOT چیست؟

تبلیغات متنی در سایت‌های پربازدید

پست‌‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی

یک نمونه تبلیغات همسان جذاب و کارآمد، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. مسلما بارها به تبلیغاتی با عنوان Sponsored یا Promoted در اینستاگرام مواجه شده‌اید. این‌ها نمونه‌هایی از تبلیغات همسان در شبکه‌های اجتماعی هستند که معمولا بازخورد بسیار مناسبی نیز به همراه دارند و مستقیما مخاطبان هدف را جلب می‌کنند. 

نمونه Native Ads در اینستاگرام

تبلیغات درون‌برنامه‌ای؛ ترفندی زیرکانه در Native Ads

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ همسان، تبلیغات درون‌برنامه‌ای است. در این روش تبلیغ یک محصول یا کسب‌وکار به‌صورت همسان در اپلیکیشن‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. از این طریق کسب‌وکارها می‌توانند به‌راحتی میزان آگاهی از برند خود را میان افراد مختلف افزایش دهند.

یکی از مزیت‌های تبلیغات درون‌برنامه‌ای این است که صاحبان کسب‌وکارها با انتخاب برنامه‌های مرتبط به کار خود، مستقیما جامعه هدف اصلی را جذب می‌کنند.

مزایای تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان فرصت‌های بی‌نظیری را برای توسعه کسب‌وکارهای مختلف رقم می‌زند و کاربران نسبت به این نوع تبلیغات واکنش‌های مثبتی نشان می‌دهند. از جمله مهم‌ترین مزایای Native Ads می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تبلیغات همسان به‌دلیل مطابقت با محتوای اطراف خود، مزاحمت بسیار کمی برای مخاطب دارند؛ به همین دلیل به‌طور قابل‌توجهی تاثیرگذار هستند و منجر به بالا رفتن نرخ کلیک و به دنبال آن نرخ تبدیل می‌شوند.
  • تبلیغات همسان را می‌توان بر اساس علایق، سابقه وب‌گردی و خرید مخاطبان طراحی کرد؛ به همین دلیل این اطمینان را دارید که تبلیغات شما به مخاطبان هدف و افراد علاقه‌مند نمایش داده خواهند شد.
  • هزینه تبلیغات همسان بر اساس هر کلیک (CPC) محاسبه می‌شود و این موضوع به مدیریت هزینه‌های تبلیغات کمک می‌کند.
  • تبلیغات همسان در پلتفرمی قرار می‌گیرد که مخاطب هدف به آن علاقه دارد؛ به همین دلیل با استفاده از روش‌های مختلف Native Advertising می‌توانید به افزایش شناخت و آگاهی از برند خود کمک کنید.

برای بهره‌مندی از مزایای تبلیغات همسان باید سایت اختصاصی داشته باشید؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم از طریق مراکز معتبر فروش دامین و هاست مانند برتینا، برای راه‌اندازی سایت خود اقدام کنید. 

مطلب مرتبط  بهترین روش تبلیغات اینترنتی برای هر کسب و کار

افزایش آگاهی از برند؛ یکی از مزایای تبلیغات همسان

معایب تبلیغات همسان را نادیده نگیرید!

تبلیغات همسان علی‌رغم مزایایی که دارد، ممکن است برخی از معایب را نیز به همراه داشته باشد. یکی از معایب اصلی این شیوه تبلیغات این است که در برخی از موارد مخاطب توانایی تشخیص تبلیغات را از محتوای اصلی ندارد؛ دشوار بودن تشخیص محتوای تبلیغاتی از محتوای اصلی ممکن است برای برخی از مخاطبان اذیت‌کننده باشد.

علاوه‌بر این، طراحی و راه‌اندازی کمپین تبلیغات همسان زمان، انرژی و هزینه نسبتا بالایی را می‌طلبد؛ به همین دلیل بسیاری از مجموعه‌ها به‌تنهایی از پس این کار برنمی‌آیند و باید با پرداخت هزینه از مجموعه‌های واسطه کمک بگیرند. هزینه تبلیغات همسان در کنار هزینه‌های مربوط به خرید هاست و دامنه، برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا چالش‌هایی را به وجود می‌آورد.

با Native Advertising، کسب‌وکار خود را زیرکانه تبلیغ کنید!

در این مطلب توضیح دادیم که تبلیغات همسان چیست و انواع تبلیغات همسان را بررسی کردیم. با استفاده از روش‌های مختلف Native Advertising در پلتفرم‌های مختلف می‌توانید برای افزایش آگاهی از برند خود گام‌های موثری بردارید. توجه داشته باشید که تبلیغات همسان زمانی که با محتوای اطرافشان هماهنگی داشته باشند و به کاربران ارزش‌هایی را ارائه دهند، به‌مراتب موفق‌تر خواهند بود. 

در برتینا خدمات مختلفی چون تبلیغات در گوگل، تبلیغات بنری و سایر روش‌های تبلیغات همسان انجام می‌شود؛ برای توسعه کسب‌وکار خود می‌توانید از این روش‌ها بهره ببرید. اگر سوالی در این باره دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان برتینا در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *