معرفی و بررسی سرویس‌های کاربردی هاتجر در مجله برتینا
هاتجر چیست و استفاده از آن چه کاربردی در سایت شما دارد؟
ژوئن 15, 2023
پاسخ به سوال «تبلیغات همسان چیست؟» در مجله برتینا
تبلیغات همسان چیست؟ + نمونه تبلیغات نیتیو
آگوست 14, 2023

سیب سلامت چیست؟ 4 گام تا دریافت مجوز ایمنی و سلامت محصول

نماد سیب سلامت؛ مهر تایید سلامت محصولات 

همه ما هنگام خرید محصولات خوراکی به موارد متعددی از جمله تاریخ تولید و انقضا توجه می‌کنیم؛ اما ممکن است بعضی از افراد از دقت به لیبل سیب سلامت روی محصولات غافل شوند. نشان سیب سلامت فقط روی محصولاتی درج می‌شود که استانداردهای لازم برای تولید، نگهداری و توزیع محصول در تولید آن رعایت شده باشد. این نشان که از سمت سازمان غذا و دارو به محصولات تعلق می‌گیرد، نشان‌دهنده سلامت محصول است. در این مقاله به‌طورکامل به سوال «سیب سلامت چیست» پاسخ می‌دهیم و مراحل دریافت سیب سلامت برای مشاغل خانگی و غیرخانگی را برمی‌شمریم. اگر شما هم یک کسب‌وکار خانگی یا بزرگ در زمینه تولید محصولات خوراکی دارید، خواندن ادامه این مطلب قطعا برایتان مفید خواهد بود.

سیب سلامت چیست؟ استاندارد کیفی محصولات

هر کشور بر اساس استانداردهای سازمان جهانی ایزو، قوانین بهداشت خاصی را برای کسب‌وکارهای داخلی تعریف کرده است. در ایران، قانون‌های بهداشتی در قالب سیب سلامت تعریف شده‌اند که شرکت‌های کوچک و بزرگ تولیدکننده محصولات آرایشی، بهداشتی، دارویی و خوراکی ملزم به اخذ این علامت هستند.

نشان سیب سبز سلامت به‌عنوان مهر تایید سلامتی محصول، از یک لوگو با دو حرف d و f‌ تشکیل شده که مخفف دو عبارت غذا (Food) و دارو (Drug) هستند. سیب سبز مشخص می‌کند که شرکت تولیدکننده کالا، کلیه استانداردهای کیفی و بهداشتی لازم در مراحل تولید را دریافت کرده است.

قوانین سیب سلامت باتوجه‌به چارچوب‌های ایزو تایین می‌شود

اگر یک کسب‌وکار کوچک دارید و می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولاتتان راه‌اندازی کنید، علاوه بر خرید دامنه و هاست، باید به فکر کسب گواهی سیب سلامت برای محصولات خود باشید؛ زیرا دریافت سیب سلامت برای کسب و کار خانگی نیز ضروری است.

مزایای گرفتن سیب سلامت برای مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای بزرگ

دریافت سیب سلامت نه‌تنها برای کسب‌وکارهای شرکتی ضروری است؛ بلکه صاحبان مشاغل خانگی نیز برای فروش محصولاتشان باید نسبت به اخذ سیب سلامت اقدام کنند. فرقی نمی‌کند شما یک کسب‌وکار خانگی دارید یا یک بیزنس بزرگ؛ درهرصورت درج لیبل سیب سلامت روی محصولاتتان تاییدکننده اعتبار و سلامت محصول خواهد بود. زمانی که شرکت‌های تولیدکننده محصولات خوراکی یا آرایشی علامت سیب سلامت را روی کالاهای خود درج می‌کنند، خریداران از سلامت محصول مطمئن می‌شوند. 

مطلب مرتبط  بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مختلف بر سئو سایت

اگر به‌تازگی اقدام به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کرده‌اید، توصیه می‌کنیم برای جلب اعتماد مشتریان، حتما عکس محصولاتتان را روی سایت بارگذاری کنید. به‌این‌ترتیب کاربران با مشاهده لیبل سیب سلامت روی محصول از سلامت آن اطمینان حاصل خواهند کرد. 

با استفاده از خدمات برتینا برای خرید هاست و دامنه می‌توانید در کمترین زمان ممکن کسب‌وکارتان را ایجاد کنید. مجموعه برتینا انواع هاست از جمله هاست ایمیل و انواع دامنه از جمله دامنه shop را به شما عزیزان عرضه می‌کند.

اخذ سیب سلامت برای چه کالاهایی ضروری است؟

انواع محصولات خوراکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی باید لیبل سیب سلامت داشته باشند. فرقی نمی‌کند کالایی که عرضه می‌کنید، وارداتی است یا تولید داخل؛ حتی کارآفرینان مشاغل خانگی نیز ملزم به دریافت سیب سلامت برای محصولاتشان هستند. ازهمین‌رو اگر قصد عرضه محصولات کسب‌وکار کوچک یا بزرگ خود از طریق وب‌سایت فروشگاهی را دارید، باید قبل از راه‌اندازی سایت، مراحل دریافت سیب سلامت را طی کنید.

مجموعه برتینا با خدمات و محصولات خود انواع نیازهای شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار را برآورده می‌کند. اگر قصد خرید سرور دارید، برتینا با استفاده از به‌روزترین سخت‌افزارها و با پشتیبانی ۲۴ ساعته در کل روزهای هفته در خدمت شما است.

بررسی شرایط دریافت سیب سلامت

حالا که از اهمیت لیبل سیب سلامت باخبر شدیم، نوبت به بررسی شرایط گرفتن سیب سلامت می‌رسد. برای دریافت سیب سلامت، باید محصولاتتان شرایط و ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • پروانه ساخت معتبر به نام صاحب کسب‌و‌کار وجود داشته باشد
  • محصول فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی آسیب‌زا از جمله اسیدهای چرب ترانس باشد
  • مقدار نمک، چربی، روغن و قند محصول کنترل شود و بیش از حد مجاز نباشد (به‌ویژه محصولات خوراکی)
  • میزان کالری وابسته به نوع محصول در حداقل ممکن باشد
  • سموم شیمیایی، فلزات و مواد دفع آفات مضر برای سلامتی انسان در مراحل تولید محصول استفاده نشده باشد.
مطلب مرتبط  تبلیغات CPC یا cost per click چیست؟

اگر قصد فروش محصولات خود از طریق سایت را دارید، توصیه می‌کنیم برای مدیریت امکانات سایت خود از هاست دایرکت ادمین استفاده کنید. این پنل مزایای بسیاری از جمله سیستم آماری دقیق و پیشرفته، فایل منیجر با محیط ساده و همچنین امکان بک‌آپ‌گیری از کاربران به‌صورت اتوماتیک را دارد. 

شرایط ثبت نام سیب سلامت 

مراحل دریافت سیب سلامت؛ چگونه سیب سلامت بگیریم؟

برای دریافت سیب سلامت، باید مدارک خاصی را باتوجه‌به نوع کسب و کارتان همراه داشته‌باشید. در صورتی که مجموعه بزرگی برای تولید محصولات دارید، باید برای دریافت گواهی سیب سبز سلامت از سایت سازمان غذا و دارو مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا باتوجه‌به نوع محصولات و خدمات کسب‌وکارتان به یکی از سازمان‌های جهاد، کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و سپس مجوز رسمی فعالیت و جواز تاسیس را دریافت کنید. 
  2. پس از دریافت جواز تاسیس، نوبت به دریافت پروانه بهره‌برداری می‌رسد که باید از طریق سازمان غذا و دارو نسبت به دریافت آن اقدام کنید.
  3. در این مرحله از اخذ سیب سلامت باید تاییدیه صلاحیت مسئول فنی کارگاه را بگیرید.
  4. سپس اقدامات لازم برای ثبت برند را انجام دهید و بعد از دریافت تایید به مرحله بعد بروید.

بعد از انجام مراحل بالا باید به سامانه تیتک مراجعه کنید و مراحل ثبت‌نام را در این سامانه نیز انجام دهید. اگر بعد از ثبت برند، قصد راه‌اندازی یک سایت را دارید، ابتدا باید نسبت به ثبت دامنه اقدام کنید. برای ثبت دامنه ir باید از سامانه ایرنیک کمک بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که هزینه اخذ سیب سلامت درواقع مجموع هزینه‌های مختلفی از جمله دریافت انواع مجوزها است. همچنین هزینه گرفتن سیب سلامت باتوجه‌به کارخانه و نوع محصول متفاوت خواهد بود؛ ازهمین‌رو نمی‌توان یک قیمت واحد برای همه محصولات بیان کرد.

آدرس سامانه رسمی دولت برای اخذ سیب سلامت

سازمان غذا و دارو یک سامانه آنلاین برای راحتی افرادی که نسبت به کسب گواهی سیب سبز سلامت اقدام می‌کنند، در نظر گرفته است. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ؛ از طریق سامانه رسمی دولت می‌توانید نسبت به اخذ سیب سلامت اقدام کنید. ابتدا صفحه رسمی ttac.ir را در مرورگر خود باز کنید و حساب کاربری بسازید. اطلاعات باید به نام فردی باشد که جواز فعالیت کسب‌وکار را دریافت کرده است.

مطلب مرتبط  بهترین روش تبلیغات اینترنتی برای هر کسب و کار

بعد از تکمیل اطلاعات، تقاضای خود را در سایت برای دریافت سیب سلامت ثبت کنید. ناگفته نماند که استعلام مجوز سیب سلامت نیز از طریق همین سامانه امکان‌پذیر است. سایت‌های دولتی برای تامین امنیت خود و جلوگیری از هک شدن، از مجوز امنیتی HTTPS استفاده می‌کنند. اگر فروشگاه آنلاین دارید، برای افزایش امنیت سایتتان می‌توانید از مقاله چگونه https را فعال کنیم کمک بگیرید.

اخذ مجوز سیب سلامت از سامانه یکپارچه بهداشت

چرا باید برای کسب‌وکارتان سیب سلامت بگیرید؟

در مقاله «سیب سلامت چیست؟ 4 گام تا دریافت مجوز ایمنی و سلامت محصول» هرآنچه که برای دریافت سیب سلامت نیاز دارید را بررسی کردیم. درج نشان سیب سبز سلامت روی محصولاتتان، اطمینان خاطری از سلامت محصول به مشتریان می‌دهد. توجه داشته باشید که اعتبار سیب سلامت دو سال بوده و قبل از اتمام تاریخ مجوز، باید مجددا نسبت به تمدید لیبل سیب سلامت اقدام کنید. شما چه تجربه‌ای از دریافت سیب سلامت دارید؟ می‌توانید تجربیات ارزشمند خود را از طریق بخش نظرات همین صفحه با ما و سایر مخاطبان مجله برتینا به اشتراک بگذارید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.1 / 5. تعداد نظرات : 11

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *