سه راه ساده برای استعلام مالکیت دامنه 
ژانویه 4, 2023
حذف اطلاعات تماس در Whois
حذف اطلاعات تماس در Whois چگونه است؟
ژانویه 29, 2023
آموزش سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی (قسمت ۲)

آموزش سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی (قسمت ۲)

سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی

همان‌طور که در قسمت قبلی این مقاله گفتیم، ساختار وبسایت وردپرسی برای استفاده‌ کاربران و موتورهای جستجو بسیار مهم است و تاثیر مستقیم روی سئو وبسایت وردپرسی شما دارد. در واقع، ساختار وبسایت شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند و همچنین اختلالی در کراول سایت توسط ربات‌های موتور‌های جستجو پیش نیاید.

اگر ساختار وبسایتتان ساده و واضح باشد، کاربرانتان خیلی راحت به اطلاعاتی که دنبال آن‌ها هستند، دست پیدا خواهند کرد؛ در این صورت، به کاربران وفادار تبدیل می‌شوند که به مرور زمان رشد رتبه سایت را به همراه خواهد داشت. در ادامه، درباره‌ی ساختار سئوپسند وبسایت وردپرسی توضیح خواهیم داد.

ساختار سئوپسند وبسایت وردپرسی

برای بهینه‌سازی وبسایت وردپرسی باید از ابتدا آن را به گونه‌ای طراحی کنید که ربات‌های موتورهای جستجو بتوانند به آسانی آن را کراول کنند و همچنین تمامی موارد سایت برای کاربران مشخص و واضح باشند. با انجام مراحل زیر شروع کنید:

مرحله ۱: دامنه خود را انتخاب کنید

دامنه نامی است که کاربران با تایپ آن در بخش URL مرورگر و همچنین جستجوی آن، وارد وبسایت شما می‌شوند. معمولا دامنه نام کسب‌و‌کار یا نام محصول شما است. برای انتخاب دامنه مناسب با کسب‌وکارتان لازم است که مواردی را در نظر بگیرید که برای آگاهی از این موارد می‌توانید مقاله ۷ نکته کلیدی جهت انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت را مطالعه کنید.

پس از انتخاب نام دامنه، باید بررسی کنید که آیا دامنه مورد نظر شما موجود است یا خیر. در صورت آزاد بودن دامنه، می‌توانید ثبت دامنه خود را از طریق شرکت‌های ثبت‌کننده دامنه انجام دهید.

مطلب مرتبط  آموزش گام به گام نصب سی‌‌پنل (Cpanel) روی سرور مجازی

ساختار سئوپسند وبسایت وردپرسی

مرحله ۲: سایت مپ یا نقشه سایت خود را طراحی کنید

سایت مپ یا نقشه سایت، لیستی از مهم‌ترین محتواهای سایت در قالب یک فایل است. این فایل باعث می‌شود که خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و صفحات سایت شما را ایندکس کنند. از سوی دیگر، سایت مپ به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که کدام محتواها و صفحات از بقیه مهم‌تر است. به این نوع سایت مپ، نقشه سایت XML نیز می‌گویند.

در کنار این تعریف، نوعی دیگر سایت مپ وجود دارد که مبتنی‌بر HTML است که شامل لیستی از مهم‌ترین فایل‌های موجود در سایت می‌شود. این نوع سایت مپ، به کاربران کمک می‌کند تا محتواهای موجود در سایت را بیابند.  

مرحله ۳: وبسایت‌های رقبای خود را بررسی کنید

برای مشخص کردن محتوای وبسایت خود و آشنایی با سلیقه و نیاز مخاطب خود، یکی از راه‌های سریع، بررسی وبسایت رقبا است. سایت رقبای خود را هم از دید کاربر و هم از دید موتورهای جستجو ارزیابی کنید.

در این ارزیابی باید مشخص کنید که کدام یک از صفحات رقبای شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری دارند. صفحات سایت آن‌ها را از نظر ساختار و کلمات کلیدی استفاده شده نیز بررسی کنید.

در نهایت، ارزیابی‌هایی که انجام داده‌اید به شما کمک خواهند کرد تا محتواها و نکات ریز موردپسند مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید براساس آن‌ها سایت خود را طراحی کنید.

هدف سایت خود را انتخاب کنید

اهداف به شما کمک می‌کنند تا در مورد طراحی و ساختار سایت خود تصمیم بگیرید و همچنین مانند خط‌کشی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت شما عمل می‌کنند. مشخص کردن اهداف مزایای دیگری نیز دارد که در زیر با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

  •         شناسایی مخاطبان هدف
  •         سازماندهی و اولویت‌بندی محتوا برای بهبود سئو
  •         اندازه‌گیری اثربخشی وبسایت
مطلب مرتبط  سرور چیست؟ (معرفی سرور به زبان ساده به همراه انواع آن)

انتخاب تم سئو پسند برای بهبود سئو وردپرس

تم‌های وردپرس طرح‌هایی هستند که به شما امکان تغییر ظاهر وبسایت را تنها با یک کلیک می‌دهند. استفاده از تم‌هایی که کدهای آن‌ها به‌اصطلاح تمیز و سئوپسند است تاثیر بسیاری روی سئو سایت وردپرسی می‌گذارد.

در بین تم‌های بیشمار وردپرس باید آن‌هایی که به محصولات یا خدمات شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید تا هم به سئو سایت وردپرسی فکر کرده‌ باشید و هم به جذابیت آن برای مخاطب. برای شروع، می‌توانید به دایرکتوری تم در WordPress.org نگاهی بیندازید.

انتخاب تم سئو پسند برای بهبود سئو وردپرس

افزودن برچسب یا تگ برای بهبود سئو وردپرس

برچسب‌ها یا تگ‌ها به تعریف و تمایز اطلاعات موجود در سایت کمک می‌کنند و توصیف بهتری از صفحه شما ارائه می‌دهند. هنگام ایجاد تگ باید دقت کنید که از توضیحات گسترده یا کلمات کلیدی عمومی استفاده نکنید. در عوض، به دنبال یک کلمه کلیدی بسیار خاص باشید که نشان دهد چرا صفحه‌ی سایت شما منحصربه‌فرد است.

جمع‌بندی: سئو وردپرس

برای اینکه سایتی داشته باشید که سئو آن موردپسند موتورهای جستجو باشد و بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید، قبل از هر اقدامی باید نکات پایه‌ای را رعایت کنید. در این مقاله دو قسمتی نکاتی را درباره سئو سایت وردپرس گفتیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید پایه‌های ساختار سئوپسند بودن سایتتان را محکم کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *