قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز
Mobile Speed Score ، قابلیت جدید گوگل ادز
مارس 3, 2019
هزینه هر کلیک در گوگل ادز چقدر است؟
هزینه هر کلیک در گوگل ادز چقدر است؟
جولای 13, 2019
ترفندهای بهینه سازی تبلیغات کلیکی گوگل

9 ترفندی که در تبلیغات کلیکی گوگل باید انجام دهید

بهینه سازی تبلیغات کلیکی در گوگلتبلیغات کلیکی در گوگل یا گوگل ادز (گوگل ادوردز) یکی از مفیدترین ابزارهای تبلیغاتی منتشر شده برای کسب و کارهای آنلاین است که با استفاده از آن می توانید ترافیک ورودی سایت را به صورت کاملاً مناسب و در سریعترین زمان ممکن افزایش دهید. در صورتیکه تبلیغات خود را به صورت هدفمند و بهینه راه اندازی کنید، مشتری های بیشتری به سایت شما جذب می شوند و در نتیجه می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

در این مقاله به بررسی 9 نکته و ترفندی پرداخته ایم که با انجام آن ها می توانید تبلیغات کلیکی در گوگل را به صورت کاملاً بهینه فعال کنید.

1 – ایجاد لیست کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords)

برای فعالسازی تبلیغات کلیکی در گوگل می بایست کلمات و عباراتی را به عنوان کلیدواژه های هدف تبلیغ انتخاب کنید اما بسیاری از کاربران کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) را نادیده می گیرند. یکی از روش های جلوگیری از کلیک های هرز، دریافت ترافیک ورودی مفید و مرتبط برای سایت و کاهش هدررفت اعتبار تبلیغ، ایجاد لیست کلمات کلیدی منفی است.

علاوه بر این مورد ، ایجاد این لیست سبب افزایش نرخ CTR و نمره کیفیت تبلیغ (quality score) خواهد شد که این موضوع برای کاهش هزینه کلیک های تبلیغ بسیار موثر است.

2 – قراردادن کلمات کلیدی اصلی در تگ های (Tag) صفحه فرود تبلیغ

استفاده از کلمات کلیدی در هدینگ ها، تگ تایتل و توضیحات متای صفحه فرود باعث افزایش نمره کیفیت تبلیغ خواهد شد. برخورداری از نمره کیفیت مناسب می تواند بهینه بودن و کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی در گوگل را تضمین کند.

مطلب مرتبط  تبلیغ در گوگل برای دامنه ir

3 – تست متن های مختلف برای تبلیغ

یکی از اصول بهینه سازی گوگل ادز، تست قابلیت ها و موارد مختلف برای هر تبلیغ است. متن تبلیغ یکی از پارامترهای موثر بر روی میزان بازخورد دریافتی از تبلیغ است. کاربران با جستجوی کلیدواژه های شما در گوگل، اولین چیزی که مشاهده خواهند کرد عناوین و متن تبلیغ است. نوشتن متن تبلیغ جذاب می تواند نرخ کلیک و ورودی سایت از طریق تبلیغات گوگل ادز را افزایش خواهد داد. برای داشتن یک متن تبلیغ مفید، پیشنهاد می شود در بازه های زمانی مختلف متن های متفاوتی را تست کرده و میزان اثربخشی هر کدام از آن ها را با توجه به نرخ کلیک ورودی به سایت محاسبه کنید. تا حد امکان از استفاده از عبارات معمولی و جملات تکراری خودداری کنید. به این نکته دقت کنید که متن تبلیغ جذاب یقیناً سبب جذب کاربر خواهد شد اما نباید از جملات غیرواقعی و فریبنده استفاده کنید.

4- لینک کردن اکانت گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز

با لینک کردن اکانت گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز می توانید اطلاعات و گزارشاتی مانند نرخ پرش (bounce rate)، مدت زمان ماندگاری کاربر به ازای هر کلمه کلیدی و همچنین صفحاتی از سایت شما که کاربر بعد از جستجوی هر کلمه کلیدی به آن ها مراجعه کرده است را مشاهده کنید. برخورداری از این گزارشات می تواند به بهبود عملکرد تبلیغ کمک کند.

5 – گروه بندی کلیدواژه های مرتبط

گروه بندی کلیدواژه های مرتبط مزایایی مانند قراردادن متن تبلیغ و صفحه فرود مرتبط برای هر گروه و همچنین مدیریت بهتر تبلیغ را بدنبال خواهد داشت. نمایش متن تبلیغ مرتبط با هر کلیدواژه باعق افزایش نرخ CTR تبلیغ می شود.

مطلب مرتبط  تغییرات صنعت تبلیغات کلیکی در سال 2018

6 – استفاده از افزونه های گوگل ادز

افزونه های گوگل ادز یکی از قابلیت های مفید این سیستم تبلیغاتی است که با توجه به نیاز خود می توانید از آن ها استفاده نمایید. افزونه تماس ،افزونه Sitelinks و افزونه کال اوت callout را می توان پرکاربردترین افزونه های گوگل ادز نامید.

قراردادن مناسب ترین افزونه ها می تواند جایگاه نمایش و همچنین نمره کیفیت تبلیغ را بهبود دهد.

7 – استفاده از قابلیت ریمارکتینگ

برای هر کمپین تبلیغاتی، تنها ارسال ترافیک به سایت نمی تواند تضمین کننده موفقیت آمیز بودن کمپین باشد. ریمارکتینگ قابلیتی است که با استفاده از آن، تبلیغ به کاربرانی که به سایت شما وارد شده اند و هیچگونه خرید و یا فعالیت مدنظر شما (مانند تکمیل فرم تماس) را انجام نداده اند، مجدداٌ نمایش داده می شود. بسیاری از کاربران برای استفاده از یک سرویس و یا خرید محصول، چندین سایت را با هم مقایسه می کنند. علاوه بر این موضوع، با بهره گیری از ریمارکتینگ می توانید به برندسازی سایت خود کمک کنید.

8 – تنظیم هزینه کلیک تبلیغات کلیکی در گوگل

هر کلیدواژه، رقابت مختص به خود را دارد که این رقابت بر روی هزینه آن اثرگذار است. پس از گذشت چند روز از فعال بودن تبلیغ و با توجه به فاکتورهایی مانند جایگاه نمایش تبلیغ، نرخ CTR و تعداد کلیک ، هزینه کلیک هر کلیدواژه را مجدداٌ بررسی کنید و در صورت نیاز آن را افزایش یا کاهش دهید.

9 – تنظیم هزینه کلیک برای نمایش در دیوایس های مختلف

گوگل ادز به صورت خودکار هزینه کلیک ست شده را برای دیوایس های دسکتاپ و گوشی های هوشمند در نظر می گیرد اگر چه در بسیاری از مواقع هزینه کلیک نمایش در گوشی های هوشمند نسبت به دیوایس های دسکتاپ پایین تر است. در تبلیغات گوگل ادز این قابلیت وجود دارد که برای هر دیوایس، هزینه کلیک مجزا را قرار دهید و با این کار هزینه های تبلیغ خود را کاهش دهید.

مطلب مرتبط  ست کردن هزینه کلیک ها به صورت دستی در تبلیغ در گوگل

با استفاده از این ترفندها می توانید هزینه های تبلیغاتی خود را تا حد زیادی کاهش داده و تبلیغات سایت خود را به صورت بهینه تری فعال و اجرا کنید.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *