رسیدن به رتبه یک گوگل
رسیدن به رتبه یک گوگل، به هر قیمتی!!!
خرداد ۲۲, ۱۳۹۸
گزارشهای گوگل آنالیتیکس
نحوه مشاهده و آنالیز گزارشهای گوگل آنالیتیکس
تیر ۱۱, ۱۳۹۸
ثبت مکان در گوگل مپ

آموزش کامل ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ یکی از دغدغه های کسب و کارها در ایران و مشاغلی است که به دنبال شناخته شدن و رونق بیشتر هستند و قصد دارند تا در گوگل مپ شناسایی شوند. گوگل به منظور توسعه و رونق کسب و کارهای مختلف در سراسر دنیا ابزارها و امکانات قابل توجهی در اختیار کاربران قرار می دهد و با استفاده از آنها فضای بهتری برای پیشرفت کسب و کارشان ایجاد می کند. بسیاری از دیجیتال مارکترها از این ابزارها به شکل های بهینه ای در جهت بهبود کسب و کارهای مختلف استفاده می کنند. یکی از مطرح ترین خدمات موجود که گوگل به کاربران ارائه کرده ثبت مکان در گوگل مپ است.

راه اصولی برای ثبت موقعیت و اطلاعات کسب و کارها استفاده از سرویس Google My Business است اما با اتوجه به اینکه این سرویس نیز مانند بسیاری از خدمات گوگل برای کاربران ایرانی تحریم و قابل استفاده نیست، بنابراین سرویس ثبت مکان در گوگل مپ که به عنوان راه حل جایگزینی معرفی شده، برای کاربران داخلی حائز اهمیت است.

اگر چه سرویس Google My Business برای ثبت موقعیت و اطلاعات کسب و کارها بسیار مفید و کاربردی است اما با استفاده از گوگل مپ هم می توانید آدرس و موقعیت مکانی کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید و از این طریق بتوانید راه ارتباطی موثری را در اختیار کاربران خود قرار دهید. اما سوال اینجاست که ثبت مکان در گوگل مپ چه تاثیری بر روند رو به رشد سایت خواهد داشت؟

ثبت مکان تا چه میزان بر فروش و توسعه ی کسب و کارتان اثرگذار است؟

گوگل چه امکاناتی برای ثبت مکان ها و موقعیت های مختلف و به تبع آن ویرایش مناطق جغرافیایی درنظر گرفته است؟

الگوریتم گوگل و اهمیت ثبت آدرس در گوگل مپ

شاید جالب به نظر برسد که در زمانیکه به دنبال یک فروشگاه یا سرویس در گوگل هستید، اگر موقعیت مکانی شما از طریق GPS گوشی هوشمند یا IP رایانه شما برای گوگل قابل تشخیص باشد، نتایج حاصل شده به طرز عجیبی نزدیکترین فروشگاه هایی هستند که به لحاظ جغرافیایی و فاصله ی طولی با موقعیت مکانی شما فاصله کمی داشته باشند و به نوعی نزدیکترین فروشگاه ها به شما نمایش داده می شوند.

یکی از الگوریتم های جدید گوگل موسوم به الگوریتم کبوتر با توجه به اهداف و معیارهای جالبی که دارد توجه ویژه ای به ثبت مکان در گوگل مپ و ویژگی هایی خواهد داشت که به موقعیت های جغرافیایی کسب و کارهای مختلف اهمیت می دهند. الگوریتم کبوتر فراتر از محتوا و متن در موتورهای جستجو عمل می کند و بر مبنای موقعیت های جغرافیایی و مکانی می تواند رتبه ی یک سایت را تحت تاثیر قرار دهد.

الگوریتم کبوتر اولین الگوریتمی است که در کنار معیارهای زیادی که به رتبه بندی وب سایت داده می شد، موقعیت جغرافیایی و اهمیت آن را نیز در رتبه بندی وب سایت های مختلف به عنوان یک عامل مهم معرفی می کند. به بیان ساده تر اینکه ممکن است جستجوهای مشابه در شهرها و موقعیت های جغرافیایی مختلف از سوی یک نفر، نتایج متفاوتی به کاربر ارائه دهد. به این صورت که بسته به مکان فعلی شما، نتایج و وب سایت های مرتبط در رتبه های بالاتری قرار خواهند گرفت. بنابراین اهمیت ثبت آدرس در گوگل مپ به طور ویژه در الگوریتم های جدید گوگل مشهود است و می توان تاثیر زیادی بر روی میزان مراجعات و حجم ترافیک روزانه ی شما داشته باشد.

مطلب مرتبط  در مورد Page Speed چه می دانید؟

چنانچه بسترها و امکانات لازم از سوی گوگل نظیر ثبت مکان در گوگل مپ فراهم باشد می توان به طور قطع گفت که الگوریتم های جدیدی نظیر کبوتر دارای تاثیرات مثبت بسیار بیشتری به نسبت تاثیرات منفی آنها بر روی کسب و کارهای مختلف هستند. این ابزارها برای کسب و کارهای مختلف مزیت های زیادی برای طرفداران، کاربران و مشتریان آنها دارد و آدرس دهی دقیق تر و سریع تری در اختیار آنها قرار خواهد داد.

ثبت مکان در گوگل مپ امکانی است که به شیوه ی جالب عمل می کند، بدین صورت که حتی اگر صاحب یک وب سایت یا اپلیکیشن آنلاین هم نباشید در موتورهای جستجوی گوگل نشان داده می شوید و آدرس دهی بسیار دقیقی از شما به کاربران ارائه می گردد. این ویژگی به وضوح اعتبار شما را در اینترنت افزایش خواهد داد و در صورت داشتن وب سایت سبب بهبود سئو و رتبه سایت نیز خواهد شد.

مراحل مورد نیاز برای ثبت مکان در گوگل مپ

در ویدئوی زیر آموزش کاملی برای ثبت آدرس در گوگل مپ آماده شده است که با مشاهده آن می توانید به سادگی آدرس کسب و کار (فروشگاه – مغازه و…) خود را در نقشه گوگل قرار دهید.

 
 
در ادامه نیز روش ثبت آدرس و موقعیت در گوگل مپ را به صورت قدم به قدم و تصویری توضیح داده ایم:

1 – ابتدا با استفاده از اکانت گوگل خود وارد گوگل مپ (https://www.google.com/maps) شوید

گوگل مپ

2 – سپس نوار سمت چپ را باز کرده و در قسمت Search Google Maps نام منطقه مورد نظر را وارد نمایید. (به دلیل تغییرات ایجاد شده در گوگل مپ، بهتر است که زبان فارسی را انتخاب کنید، اما با گوگل مپ انگلیسی نیز مشکلی برای ثبت آدرس وجود ندارد. پس از باز شدن کامل نقشه از قسمت سمت چپ به جستجوی محل کسب و کارتان و آدرس شهر یا خیابان اصلی که محل کارتان در آنجا وجود دارد بپردازید. به طور مثال نام شهر و خیابان اصلی آن را وارد کنید.)

جستجوی یک مکان در گوگل مپ

3 – سپس گزینه صحیح را از میان آدرس ها و موارد پیشنهادی گوگل انتخاب کنید

انتخاب یک مکان از میان پیشنهادهای گوگل مپ

4 – پس از انجام جستجو در کنار عبارت تایپ شده برای جستجوی منوی کشویی را با کلیک باز کنید. در منوی باز شده به گزینه های انتهایی رفته و افزودن یک مکان جاافتاده (add a missing place) را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) از نظر سئو

افزودن یک مکان جاافتاده در گوگل مپ

5 – صفحه ای مثل تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

اضافه کردن اطلاعات یک موقعیت در گوگل مپ

6 – در صفحه جدید در بخش Name نام مکانی را که تصمیم به ثبت آن در گوگل را دارید وارد نمایید.

در این مرحله براساس دسته بندی های موجود اطلاعات لازم را به دقت وارد کنید. نام کسب و کارتان یا شرکت یا فعالیتی که انجام می دهید را در قسمت name ثبت کنید.

در قسمت Category نام صنف مدنظر را وارد کنید.

در بخش Location آدرس منتخب را مشاهده می کنید.

توجه داشته باشید چنانچه تمایل به تغییر آن دارید آدرس وارد شده را تغییر ندهید و تنها بر روی نشانگر قرمز کلیک کنید.

سپس با جابه جایی نقشه نشانگر قرمز را دقیقا در محل مد نظر قرار دهید و بر روی گزینه Done کلیک نمایید.

(در این بخش می بایست تا حدی تصویر و نقشه ی مورد نظر را زوم کنید و با ماوس بر روی مکان نمای قرمز جابجا شوید. مکان نمای قرمز را تا محل دقیق قرارگیری شرکت یا کسب و کارتان جابجا کنید تا گوگل به طور خودکار آدرس را تعیین کند. به خاطر داشته باشید آدرسی که گوگل براساس محلی که شما از جابجایی مکان نمای قرمز بدست آورده اید را تحت هیچ شرایط ویرایش نکنید و بدون تغییر قرار دهید.)

مشخص کردن آدرس در گوگل مپ

به تصویر قبل بازگردید، در بخش بعدی within location چنانچه مکان مدنظر شما از پیش با نام دیگری در گوگل ثبت شده است جهت تغییر آن نام مکان فعلی را وارد نمایید چنانچه خیر این بخش را خالی بگذارید.

7- در قسمت بعدی (add phone ، hours و …) جهت وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره تماس، وبسایت، ساعت های فعالیت و تصاویر میتوانید وارد کنید. بر روی نوار بازشو که در تصویر زیر مشاهده می کنید کلیک کنید.

اضافه کردن اطلاعات کسب و کار در گوگل مپ

 تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

اطلاعات کسب و کار در گوگل مپ

در قسمت add hour روزها و بازه زمانی را همچون تصویر زیر تکمیل نمایید  توجه داشته باشید در قسمت بالا میتوانید تصویری از ساعات شروع و پایان فعالیت خود را برای گوگل آپلود نمایید تا این بخش توسط ربات گوگل تکمیل گردد ولی پیشنهاد میشود جهت جلوگیری از خطا از قسمت زیرین ساعات و روزها را خودتان وارد کنید.

در بخش انتهایی چنانچه در روز های تعطیل ساعات کاری شما متفاوت باشد هم میتوایند این اطلاعات را وارد نمایید.

سپس بر روی گزینه Done کلیک کنید.

قرار دادن ساعت های فعالیت کسب و کار در گوگل مپ

8 – در قسمت contact شماره تماس  در قسمت website ادرس سایت مکان مدنظر را وارد نمایید.

توجه داشته باشید شماره تماس را با کد ایران و سپس کد شهر وارد نمایید به عنوان مثال … 98021+ یا … 98918+

در قسمت opening data میتوانید تاریخ بازگشایی مکان مدنظر را وارد نمایید و یا با کلیک بر روی گزینه I don’t know از تاریخ بازگشایی آن اظهار بی اطلاعی کنید.

و در قسمت پایانی می توایند تصویری از مکان مدنظر را نیز آپلود کنید توجه داشته باشید تصویری آپلود با اسم مکان برای عموم نمایش خواهد داشت

سپس بر روی گزینه send کلیک کنید.

مطلب مرتبط  بررسی مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2018

در انتها پیام تشکری به همراه این عبارت “پس از بررسی پیشنهاد شما از طریق ایمیل اطلاع رسانی میگردد” از طرف گوگل مپ دریافت میکنید

برروی Done کلیک کنید.

thanks for improving google maps

غالبا بین چند دقیقه تا چند روز پس از ثبت درخواست مکان مدنظر در گوگل ثبت گردیده و از طریق یک ایمیل به اطلاع شما می رسد

پیگیری وضعیت موقعیت ثبت شده در گوگل مپ

پس از ثبت آدرس و دیگر اطلاعات، جهت بررسی وضعیت، تایید و یا عدم تایید با همان اکانتی که آدرس را ثبت کرده اید وارد گوگل مپ شوید و سپس در سمت چپ بر روی منو (سه خط) کلیک کنید:

منوی گوگل مپ

در قسمت منو گزینه your contributions را انتخاب کنید:

مشارکت های شما در گوگل مپس

با کلیک بر روی این گزینه چندین تب قابل مشاهده است. در قسمت Edit میتوانید تایید و یا عدم تایید لوکیشن مدنظر را بررسی کنید.

در این بخش سه وضعیت Pending (در انتظار)، Approved (تایید شده) و Not approved (تایید نشده) را ممکن است مشاهده کنید.

در صورتیکه در حالت Pending قرار داشت، به این معنی است که باید کماکان منتظر باشید تا پروسه بررسی توسط گوگل پایان یابد.

اگر عبارت Approved را مشاهده کردید، به شما تبریک می گوییم، این عبارت به این معنی است که مکان ارسالی شما با موفقیت در گوگل ثبت شده است.

عبارت Not approved به معنی رد درخواست شما توسط گوگل است که می تواند دلایلی مانند انتخاب یا قرار دادن اطلاعات اشتباه توسط شما، خرابکاری برخی از کاربران (چون هر آدرسی که در گوگل مپ ثبت می شود باید توسط چند کاربر تایید شود و ممکن است برخی آدرس شما را تایید نکرده باشند) و یا پایین بودن امتیاز شما در گوگل مپ برای ثبت آدرس داشته باشد. پیشنهاد می کنیم چنانچه به اطلاعات وارد شده خود اطمینان دارید، مجدداً پروسه ثبت آدرس در گوگل مپ را از ابتدا انجام دهید.

آدرس تایید شده در گوگل مپ

گوگل مپ یکی از پراستفاده ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های دنیای مسیریابی است که به منظور پیدا کردن موقعیت های مکانی مختلف کاربردهای زیادی در فضای مجازی و محیط های مختلف خواهد داشت. با استفاده از این قابلیت به آسانی و با کمترین دردسر می توانید آدرس و موقعیت کسب و کار و شغل خود را به شیوه ای بهینه و شگفت انگیزی به کاربران معرفی کنید تا لازم نباشد به دفعات آدرس و اطلاعاتی در مورد مکان های مختلف را بازگو کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا