تبلیغات گوگل ادز
معرفی چک لیست بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز
جولای 17, 2019
مقایسه تبلیغات در فیسبوک و گوگل
مقایسه تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل
سپتامبر 14, 2019

متن تبلیغ در گوگل ادز

متن تبلیغ Google ads

بسیاری از کسب و کارهایی که امکان رقابت در حوزه سرچ ارگانیک برای آن ها سخت و زمانبر است و همچنین کسب و کارهای نوپا که به دنبال معرفی برند جدید خود به کاربران هدف هستد، تبلیغاتی کلیکی گوگل ادز Google Ads (گوگل ادوردز Google Adwords) را برای نمایش در لینک های اولیه جستجوی گوگل انتخاب کرده اند. عوامل متعددی در بهینه بودن یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادز اثرگذار است که در این مقاله سعی داریم به عوامل مؤثر در انتخاب یک متن تبلیغ مناسب بپردازیم.

در تبلیغات کلیکی گوگل ادز، متن های تبلیغ یکی از عوامل تأثیرگذار در بهینه بودن تبلیغ است و با انتخاب بهینه آن می توان مشخص کرد که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک خواهد کرد و یا خیر!

تبلیغات کلیکی

در تبلیغات گوگل ادز ، این نکته بسیار حائز اهمیت است که فرمت نمایش تبلیغ شما به چه صورت باشد و در واقع متن های تبلیغ معرف کیفیت سایت و خدمات ارائه شده توسط شما است. با استفاده از این قابلیت گوگل ادز می توانید از متونی برای تبلیغ خود استفاده کنید که تمایل کاربر به کلیک بر روی تبلیغ شما بیشتر شود. متن های تبلیغ یکی از پتانسیل های گوگل ادز و یکی از راه های ارتباطی شما با کاربران است که تبلیغ شما را در نتایج جستجو مشاهده کرده اند. استفاده از متن های تبلیغ مناسب و هدف قرار دادن مناسب کاربران سبب خواهد شد نسبت کلیک به نمایش تبلیغ (CTR) افزایش یابد که در نتیجه آن نمره کیفیت تبلیغ افزایش یافته و هزینه کلیک های شما کاهش خواهد یافت. بنابراین همین مورد کافیست تا برای انتخاب یک متن تبلیغ مناسب زمان و دقت بیشتری را صرف کنید.

مطلب مرتبط  آموزش اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

در صورتی که متن تبلیغ شما به اندازه کافی برای کاربر جذاب نباشد، احتمال کلیک بر روی تبلیغ شما کاهش خواهد یافت و در نتیجه نمی توانید با استفاده از تبلیغ در گوگل به جذب مشتری های جدید و گسترش کسب و کار خود بپردازید. به بیان دیگر ، متن تبلیغ مشخص کننده این است که سایت شما دقیقأ همان چیزی است که کاربر در جستجوی آن بوده است.

گوگل ادوردز

نوشتن یک متن تبلیغ مناسب کار ساده ای نیست و نیاز به دانش فنی در این زمینه دارد که مهمترین آن ها را در این مقاله برای شما شرح داده ایم ، با ما همراه باشید:

قبل از هر چیز می بایست با فرمت کلی متن تبلیغ در گوگل ادوردز آشنا شوید و محدودیت های کاراکتری آن را قبل از نوشتن متن تبلیغ مد نظر قرار دهید. فرمت کلی یک متن تبلیغ در گوگل ادز به صورت ذیل است:

عنوان 1 : حداکثر 30 کاراکتر با احتساب space

عنوان 2 : حداکثر 30 کاراکتر با احتساب space

عنوان 3 : حداکثر 30 کاراکتر با احتساب space

آدرس سایت

خط توضیحات 1 : حداکثر 90 کاراکتر با احتساب space

خط توضیحات 2 : حداکثر 90 کاراکتر با احتساب space

چگونه یک متن تبلیغ جذاب در گوگل ادز بنویسیم؟

 

مرتبط بودن کلیدواژه ها با متن تبلیغ : این مورد یکی از عوامل تعیین کننده در عملکرد مناسب تبلیغ در گوگل است. وجود ارتباط بین کلیدواژه و متن تبلیغ باعث بهبود راندمان تبلیغ خواهد شد و دلیل این اثرگذاری در این است که کاربر با جستجوی کلیدواژه تبلیغ شما را مشاهده می کند و اگر متن تبلیغ با کلید واژه هایی که کاربر سرچ کرده است مرتبط باشد، بنابراین امکان تشویق کاربر به مشاهده سایت شما بیشتر می شود. برای رعایت این مورد به این موضوع دقت کنید که کاربری که کلید واژه شما را سرچ کرده به دنبال چه چیزی است و متن تبلیغ باید به صورتی باشد که کاربر هدف را برای به ورود به سایت شما ترغیب کند. در صورتی که از کلید واژه خود در متن تبلیغ استفاده کنید ، کلید واژه ای که کاربر سرچ کرده است در متن تبلیغ به صورت bold نمایش داده می شود. همچنین علاوه بر متن تبلیغ ، صفحه ای که کاربر با کلیک بر روی تبلیغ وارد آن می شود نیز در افزایش فروش شما تاثیر گذار خواهد بود. در مجموع می بایست مرتبط بودن متن تبلیغ و لندینگ پیج با کلید واژه ها همواره مدنظر قرار گیرد.

مطلب مرتبط  چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

توضیح مختصر و مفید : همان گونه که ذکر شد ، در هر یک از موارد متن تبلیغ محدودیت کارکتری وجود دارد. بنابراین باید با مدنظر قرار دادن این محدودیت ، بهترین متنی که بیان کننده کسب و کار شما و مرتبط با کلید واژه است را برای تبلیغ خود قرار دهید. در مجموع می بایست پیام خود را جهت جذب کاربر و همچنین توضیح کیفیت خدمات خود به صورت مختصر و کاملأ مفید در متن تبلیغ قرار دهید.

استفاده از وجه تمایز خود نسبت به رقبا  : در عنوان های 1 و 2 متن تبلیغ خود از کلماتی استفاده کنید که وجه تمایز شما و دیگر رقبا را نشان دهد. به این نکته توجه کنید که چه مواردی شما را در کیفیت خدمات و محصولات خود از دیگر رقبا متمایز کرده است و آن ها را در عناوین متن تبلیغ خود ذکر کنید.

استفاده از عبارات call-to-action : این عبارات شامل مواردی هستند که هدف آن ها فراخوانی و درخواست از کاربران برای استفاده از خدمات و محصولات شما است. دعوت از کاربران برای دیدن وبسایت شما در متن تبلیغ ، در افزایش بازدیدهای سایت شما مؤثر است. حتمأ از عباراتی مانند موارد زیر در متن تبلیغ خود استفاده کنید:

– با ما تماس بگیرید!

– همین امروز از ما خرید کنید!

– به ما ملحق شوید!

استفاده از پیشنهادهای منحصر بفرد : علاوه بر موارد مذکور ، می توانید عباراتی را بکار ببرید که شامل پیشنهادهای ویژه برای کاربران باشد ، مواردی مانند:

– همین امروز از ما خرید کنید و 30 درصد تخفیف بگیرید!

مطلب مرتبط  تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چه تفاوتی با ریمارکتینگ دارد؟

– با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

جستجو برای بهترین متون تبلیغ : همواره متون تبلیغاتی خود را بروزرسانی کنید، متن های مختلف را تست کرده تا بهترین متن را بیابید. دلیلی وجود ندارد که اولین متن تبلیغ شما ، بهترین متن باشد. پس همواره با تست متون جدید و بررسی میزان بازخورد دریافتی از آن ، بهترین متن ها را برای تبلیغ خود قرار دهید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.4 / 5. تعداد نظرات : 5

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *