نام دامنه
بررسی مهمترین قواعد سئو برای انتخاب نام دامنه
دسامبر 25, 2017
انتقال وردپرس از زیر دامنه (Subdomain) به دامنه اصلی (Root Domain)
آوریل 7, 2018
دامنه های گران قیمت

بررسی دامنه های گران قیمت در سطح دنیا

دامنه های گران قیمتموضوع نام دامنه به تجارتی پرسود تبدیل شده است. از آن جایی که نام یک دامنه با مبحث برندینگ و افزایش سود بالقوه یک کسب و کار مرتبط است؛ داشتن یا خریداری یک دامنه مناسب در بسیاری از مسائل مانند سود، مقدار جست و جو در گوگل، تأثیر نام دامنه بر روی بهینه سازی و سئو و دیگر موارد به یکی از مهمترین مسائل تبدیل شده است. توجه بسیار زیاد به نام دامنه آن را در مواردی خاص به سمت تجارت و خرید و فروش آن سوق داده است. بدین شکل که مجموع ارزش 100 مورد از دامنه های گران قیمت اینترنت به 200میلیون دلار می رسد.

در ادامه به چند مورد از دامنه های گران قیمت که در لیست جزو 10دامنه برتر قرار گرفته اشاره می کنیم.

یکی از این دامنه ها که با مبلغ 8.5میلیون دلار به فروش رسیده است، دامنه fb.com است. این دامنه در ابتدا در اختیار سازمان مزارع آمریکا بود که در سال 2010 غول فضای مجازی این دامنه را خرید. در حال حاضر دامنه fb.com بر روی فیس بوک ریدایرکت است.

در سال 2001 مبلغ 11میلیون دلاری برای خرید یک دامنه زیاده روی تلقی شد. این عمل فقط نشان می دهد ثبت درست یک دامنه چقدر می تواند در آمدزا باشد. دامنه hotel.com که در حال حاضر بزرگترین سایت رزور آنلاین و بهترین سایت برای اقامت مسافرین در سراسر جهان است.

شرکت Webmediabrands با خرید دامنه internet.com این دامنه را به سایتی بدون تبلیغات مزاحم، در حوزه اخبار روز تکنولوژی، بررسی محصولات و مشاوره برای متخصصان فناوری اطلاعات تبدیل کرد. خرید این دامنه در سال 2009 مبلغی مساوی 18میلیون دلار برآورد شد.

مطلب مرتبط  امکان ثبت دامنه با پسوند dev. برای کاربران عادی

در راس لیست و گران ترین دامنه ای که به صورت رسمی خرید و فروش آن اطلاع رسانی شده، insurance.com بوده است. این سایت علاوه بر بیمه کردن ماشین ها، امروزه در زمینه بیمه عمر، بیمه ساختمان و موتورسیکلت ها نیز خدمات خود را ارائه می دهد. قیمت این دامنه 35.6 میلیون دلار است.

دامنه های گران قیمت

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *