راه‌اندازی وبسایت بدون هاست
آیا راه‌اندازی وبسایت بدون هاست امکان پذیر است؟
فوریه 21, 2023
۵ نکته برای تغییر دامنه بدون افت رتبه
فوریه 26, 2023
سوالات متداول درباره سرور اختصاصی (پاسخ به ۷ سوال مهم)

سوالات متداول درباره سرور اختصاصی (پاسخ به ۷ سوال مهم)

سوالات متداول درباره سرور اختصاصیخرید سرور اختصاصی می‌تواند سرمایه‌گذاری بسیار مفیدی برای شرکت شما باشد اما شاید برای افراد ناآشنا به این سرویس کمی گیج‌کننده باشد. در نتیجه، احتمالاً سؤالات زیادی در مورد اینکه سرور اختصاصی واقعاً چیست خواهید داشت. در ادامه به سوالات متداول درباره سرور اختصاصی پاسخ می‌دهیم.

۱. سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی نوعی میزبانی وب است که در آن سرور میزبان به صورت اختصاصی در اختیار تنها یک کاربر قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند آن را به هر طریقی متناسب با نیازهای خود و پلتفرم آنلاینی که دارد، شخصی‌سازی کند.  این سرویس معمولاً مناسب برای وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین بزرگ با ترافیک بالا است.

در سرور اختصاصی کاربران کنترل کاملی بر محیط سرور خود دارند. این امکان سفارشی‌سازی کامل سرور را فراهم می‌کند و برای سازمان‌های بزرگی ایده‌آل است که حجم دیتای زیادی دارند و امنیت بالا از اولویت‌هایشان است.

۲. سوالات متداول درباره سرو اختصاصی: سرور اختصاصی چگونه کار می‌کند؟

با میزبانی سرور اختصاصی، شما یک سرور فیزیکی کامل را اجاره می‌کنید. در اختیار داشتن یک سرور فیزیکی به‌طور کامل، به شما امکان سفارشی‌سازی و کنترل بی‌نظیری روی محیط سرور می‌دهد. همچنین از طریق سرور اختصاصی می‌توانید به سطوح بالاتری از منابع سرور دسترسی داشته باشید.

در سرور اختصاصی می‌توانید نوع‌ CPU، سیستم‌عامل، مقدار کل رم و فضای ذخیره‌سازی موجود را به‌صورت سفارشی مشخص کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرور اختصاصی می‌توانید مقاله سرور اختصاصی چیست را مطالعه کنید.

۳. هاست اختصاصی مناسب برای چه کسب‌وکارهایی است؟

در وهله اول باید بگوییم که برای راه‌اندازی و مدیریت محیط‌های سرور اختصاصی نیاز به نیروهای فنی است. از این‌رو اگر می‌خواهید برای کسب‌وکار خود از سرور اختصاصی استفاده کنید باید تخصص فنی داشته باشید یا از نیروهای فنی سازمان خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  هاست فروشگاهی، فروش شما را چند برابر می‌کند!

در نتیجه، میزبانی سرور اختصاصی معمولاً توسط وب سایت‌های با ترافیک بسیار بالا، اپلیکیشن‌های پیچیده یا هر پلتفرم دیگری که به سطح بالایی از امنیت و انعطاف‌پذیری نیاز دارد، استفاده می‌شود.

سرور اختصاصی نیز بسیار گران‌تر از سایر گزینه‌های میزبانی است، بنابراین معمولاً سازمان‌ یا افرادی که کسب‌وکار بزرگی دارند از این سرویس میزبانی استفاده می‌کنند.

۴. سرور اختصاصی چه تفاوتی با هاست اشتراکی دارد؟

با سرور اختصاصی شما به کل سرور دسترسی دارید در صورتی‌که با هاست اشتراکی، شما به‌سادگی بخشی از همان سرور را اجاره می‌کنید. از این رو، در سرور اختصاصی به‌جای اشتراک‌گذاری منابع با صدها وبسایت دیگر در همان سرور، به تمام منابع سرور برای وبسایت خود دسترسی خواهید داشت و ار امنیت بسیار بالاتری برخوردار خواهید شد.

اگر یک آپارتمان را به‌عنوان سرور در نظر بگیرید، هاست اشتراکی یک واحد از این آپارتمان است. هنگامی که سرور اختصاصی تهیه می‌کنید به این معنی است که کل ساختمان آپارتمان را کرایه کرده‌اید و تمام واحدهای آن را می‌توانید استفاده کنید. احتمالا با این مثال متوجه شدید که چرا سرور اختصاصی معمولاً گزینه بسیار گران‌تری نسبت به هاست اشتراکی و حتی سرور مجازی است.

برای کسب اطلاعات در مورد هاست اشتراکی می‌توانید مقاله هاست اشتراکی چیست را مطالعه کنید.

۵. تفاوت سرور اختصاصی مدیریت شده و مدیریت نشده چیست؟

برخی از شرکت‌های میزبانی وب، سرویس سرور اختصاصی را با دو عنوان میزبانی اختصاصی مدیریت‌شده و میزبانی اختصاصی مدیریت‌نشده ارائه می‌دهند. هنگامی که شما سرور اختصاصی مدیریت‌نشده تهیه می‌کنید، در واقع یک سرور خالی اجاره می‌کنید و باید آن را مطابق میل خود تنظیم کنید. شما مسئول وظایف فنی مانند تعمیر و نگهداری سرور، امنیت، به‌روزرسانی نرم‌افزار، و دیگر موارد فنی آن که برای حفظ امنیت و کارکرد سرور خود لازم است، خواهید بود.

مطلب مرتبط  هاست ایمیل چیست؟ (۵ دلیل مهم برای استفاده از هاست ایمیل)

با سرور اختصاصی مدیریت‌شده، معمولاً تیمی از متخصصان خواهید داشت که به راه‌اندازی و مدیریت سرور اختصاصی شما کمک می‌کنند. معمولاً باید برخی از کارهای فنی را خودتان انجام دهید، اما این کارها بسیار کوچکتر و ساده‌تر از زمانی است که یک سرور اختصاصی مدیریت‌نشده را تهیه می‌کنید.

تفاوت سرور اختصاصی مدیریت شده و مدیریت نشده چیست؟

۶. هاست اختصاصی چه مزایایی دارد؟

هاست اختصاصی می‌تواند برای وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خاص بسیار سودمند باشد. اول از همه سرورهای اختصاصی یکی از امن‌ترین گزینه‌های میزبانی وب هستند. این واقعیت ساده که شما سروری را با سایت‌های دیگری که ممکن است در معرض هک شدن آسیب‌پذیر باشند به اشتراک نمی‌گذارید، یک مزیت بزرگ است.

سرورهای اختصاصی نیز تمایل به آپتایم بالاتری دارند، زیرا خرابی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کمتری وجود دارد که ممکن است منجر به حذف سایت شما شود.

سرورهای اختصاصی نیز برای عملکرد بهینه و رفع نیازهای پلتفرم‌های آنلاین شما تنظیم شده‌اند. سایت شما قادر خواهد بود از منابع کامل سرور بدون نیاز به اشتراک‌گذاری آن‌ها یا رقابت برای آن‌ها با سایر وب سایت‌ها استفاده کند.

در نهایت، سرورهای اختصاصی نیز مقیاس‌پذیری را برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهند. این سبک از محیط میزبانی دارای توانایی‌های تخصیص منابع بزرگ‌تری است، همچنین در صورت تجاوز به آن منابع، سرورهای اضافی را می‌توان وارد کرد.

۷. سوالات متداول درباره سرو اختصاصی: معایب سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی بهترین گزینه برای تمامی مالکان کسب‌وکارها و وبسایت‌ها نیست. برای شروع، مدیریت این نوع میزبانی وب بسیار فنی است؛ گاهی اوقات حتی نیاز به یک تیم کامل فنی است. اگر دانش و تجربه فنی کافی را ندارید، اما همچنان به یک سرور اختصاصی نیاز دارید، بسته‌های میزبانی سرور اختصاصی مدیریت شده وجود دارد که می‌ةواند به شما کمک کند.

مطلب مرتبط  ثبت دامنه منقضی شده چگونه است؟

یکی دیگر از معایب هزینه است. سرور اختصاصی از گران‌ترین گزینه‌های میزبانی وب است. بنابراین، اگر به‌تازگی شروع به کار کرده‌اید، یا بودجه کمی برای میزبانی دارید، گزینه‌های دیگر را بررسی کنید.

جمع‌بندی: سوالات متداول درباره سرور اختصاصی

در این مقاله به ۷ سوال متداول درباره سرور اختصاصی پاسخ داده‌ایم. گفته‌ایم که سرور اختصاصی نوعی سرویس میزبانی وب حرفه‌ای، با امنیت بالا و گران و مناسب برای پلتفرم‌های با ترافیک زیاد و سازمان‌های بزرگ است. در ادامه از نحوه کارکرد، مزایا و معایب آن گفته ایم و همچنین سرور اختصاصی را با هاست اشتراکی مقایسه کرده‌ایم.

برتینا ارائه‌دهنده انواع خدمات میزبانی وب با بالاترین کیفیت، امنیت و آپتایم ۹۹.۹٪ است. تمامی سرویس‌ها هاستینگ برتینا از جمله سرور اختصاصی، دارای پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته است که در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به حل آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق سایت برتینا با انواع سرویس‌های هاستینگ آشنا شوید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *