گوگل ایندکس
آموزش حذف صفحات ایندکس شده سایت در گوگل
دسامبر 10, 2018
چت آنلاین
بررسی تأثیر چت آنلاین بر روی سئو و رنک سایت
دسامبر 22, 2018
تگ iframe

تعریف iframe و روش جلوگیری از نمایش سایت در iframe

جلوگیری از تگ آی فریم در سایت

Iframe مخفف عبارت inline frame است که یکی از تگ های موجود در HTML به شمار می رود. Iframe به منظور نمایش یک صفحه اینترنتی در سایت دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری بر این باورند که موجب افزایش ترافیک سایت و منابع آن خواهد شد.

تگ iframe به نوعی سازنده ی سایت است و نمایش اطلاعات و محتویات در یک لینک را ممکن خواهد کرد. نکته ی قابل ذکر درخصوص iframe نمایش مطالب و صفحه های سایت های دیگر است و قابلیت Include کردن در آن امکانپذیر نیست. علاوه بر این محتواهای آن در موتورهای جستجو شاخص گذاری یا ایندکس نمی شوند و به همین ترتیب توسط موتورهای جستجو نمایش داده نمی شود.

در حدود یک دهه ی قبل برخی اسپمرها از iframe به منظور فریب دادن موتورهای جستجو، محتوای دلخواه خود را در صفحات غیرمرتبط استفاده می کردند. همین موضوع حساسیت های گوگل را برانگیخت و موجب شد تا این موتور جستجوی سرشناس برای صفحاتی که شامل iframe می شوند امتیازات منفی و تنبیهاتی در نظر بگیرد.

علیرغم تصورات موجود درخصوص کارایی و اثر iframe بر سئوی سایت، استفاده از iframe بنا به دلایلی تأثیر منفی بر روی سئوی سایت خواهد داشت. از جمله ی این دلایل می توان به ارجاع قسمت هایی از وب سایت به منابع خارجی اشاره داشت که موجب می شود تا موتورهای جستجو در ارتباط برقرار کردن بین صفحات خارجی و مطالب داخلی دچار مشکلاتی شوند و مطالب iframe در محتوای صفحه ایندکس نمی شود.

اثرات منفی iframe موجب شد تا برای مقابله با هدر رفتن ترافیک سایت و اثر منفی بر روی سئو، راهکارهایی برای مدیران سایت ها پیشنهاد شود. همواره در نظر داشته باشید iframe موجب هدر رفت ترافیک سایت شما می شود و چنانچه تحت هر شرایطی قصد استفاده از آن را داشتید، از آن در صفحات اصلی سایت خود استفاده نکنید، چرا که محتواهای موجود در صفحات اول اثرگذاری بیشتری در رتبه ی سایت شما در گوگل خواهد داشت.

مطلب مرتبط  TLD چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

iframe پاس کاری سایت ها به سایت های دیگر است که به وضوح موجب هدر رفتن صفحات و منابع داخلی وب سایت شما خواهد شد. به این منظور می توانید به جای iframe از اسکریپت ها استفاده کنید.

جلوگیری از نمایش سایت در iframe می تواند بر رتبه ی وب سایت شما اثر داشته باشد. موتورهای جستجوی قدرتمند مانند گوگل قادرند تا به راحتی آی فریم ها را شناسایی کنند. پس از شناسایی، محتوای موجود در وب سایت جزو محتوای داخلی خود آن وب سایت محاسبه نمی شود و حتی در صورت اهمیت و ارزش محتوایی که تولید شده و در وب سایت قرار دارد، این مساله از نظر گوگل، بهینه سازی سایت و افزایش بازدیدکنندگان تأثیری نخواهد داشت.

بنابراین جلوگیری از نمایش سایت در iframe اهمیت بسیار زیادی بر روی عملکرد بهتر سایت شما خواهد داشت.

روش غیرفعال کردن Iframe

به منظور غیرفعال کردن یا جلوگیری از نمایش سایت در iframe می توانید کدهای زیر را در فایل htaccess وب سایت خود قرار دهید. در یک حالت شما می توانید صفحات وب سایت خود را به صورت iframe نمایش دهید اما سایر وب سایت ها نمی توانند از صفحات شما استفاده کنند.

Header append X-FRAME-OPTIONS “SAMEORIGIN”

اما به منظور جلوگیری کامل نمایش سایت در iframe نیز می توانید از کد زیر استفاده کنید تا هرگونه استفاده از آن را مسدود کنید :

Header append X-FRAME-OPTIONS “DENY”

علاوه براین می توانید کدهای jquery زیر را در هدر سایت خود استفاده کنید تا کدهای iframe را در هر سایت دیگر غیرقابل باز شدن کنید.

ابتدا کد زیر را در هدر سایت خود و قبل از بسته شدن تگ head قرار دهید.

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function breakout_of_frame()
{
  
  if (top.location != location) {
    top.location.href = document.location.href ;
  }
}
</script>

و تگ body را به صورت زیر تغییر دهید :

<body onload="breakout_of_frame()" >

باید به این نکته دقت کنید که استفاده ی اشتباه از این تگ موجب هدر رفتن ترافیک سایت شما می شود چرا که در این حالت ترافیک سایت شما با سایت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود و درنهایت افت سایت شما را در بر خواهد داشت.

مطلب مرتبط  چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید؟

امروزه موتورهای جستجو در حال تکامل و بروزرسانی های پیاپی هستند و همین مساله توانایی آن ها در شناسایی رفتارهای گوناگون و ناهنجار از سوی صفحات مختلف را آسان تر خواهد کرد. بنابراین اجتناب از رفتارها و بکارگیری هر پارامتری که بر سئوی سایت و میزان ترافیک شما اثرات منفی داشته باشد امری ضروری برای حفظ پیشرفت وب سایت شما محسوب می شود.

جلوگیری از نمایش سایت در iframe

Iframe یکی از موضوعاتی است که دقت عمل در آن و جلوگیری از نمایش آن در وب سایت می تواند از تنبیهات احتمالی گوگل علیه شما جلوگیری کند. علاوه بر این نکات بسیار زیادی در خصوص بهینه سازی سایت در صفحات مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شناسایی این عناوین و رعایت چارچوب های لازم برای بکارگیری صحیح و اصولی آن ها از جمله ی اولویت های یک وب سایت موفق و پرمخاطب خواهد بود.

تگ Iframe روشی برای قرار دادن محتوایی خاص به داخل صفحه ی مورد نظر شما است و به طور عمده در مواردی استفاده می شود که بخواهید  در یکی از صفحاتتان بخشی از یک محتوای ویدئویی، تصویری یا از سایت های دیگر را قرار دهید.

یکی از کاربردهای iframe برای وب سایت های اشتراک گذاری ویدئو نظیر یوتیوب یا آپارات است. این وب سایت ها از Iframe استفاده می کنند تا سایر وب سایت ها بتوانند ویدئوی مدنظر خود را در داخل وب سایت خودشان برای کاربرانشان نمایش دهند یا اینکه برای نمایش یک فایل متنی از یک سایت یا منبع دیگر در داخل سایت و ایجاد انگیزه ی بیشتر برای مخاطبانشان استفاده کنند. این بکارگیری در نگاه اول شاید مزیت های زیادی برای شما و مراجعه کنندگانتان داشته باشد اما پس از مدتی و ایجاد رقابت به همراه افزایش تعداد مخاطبین، رتبه ی وب سایتتان آرام آرام تحت تاثیر قرار می گیرد.

مطلب مرتبط  ارائه گزارش سرعت سایت در سرچ کنسول گوگل

استفاده از تگ Iframe در نگاه اول به عنوان یک کاربرد بسیار خوشایند خواهد بود، اما با توجه به عواقب و اثراتی که بر بهینه سازی وب سایت شما دارد نشان دهنده ی بی فایده بودن و حتی کاهش بهینه سازی و ترافیک سایت شما خواهد بود. شما با اشتراک گذاری یک ویدئو از سایت آپارات از طریق ترافیک مصرفی خودتان می شوید و در حالی که وب سایت آنها در حال پیشرفت و جذب مخاطب است، صفحه ی شما در حال ریزش و افت عملکرد پیش خواهد رفت.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *