خرید دامنه خارجی از طریق سایت‌های داخلی و خارجی
راهنمای خرید دامنه خارجی | چطور دامنه خارجی بخریم؟
ژوئن 19, 2023
آموزش جامع اتصال دامنه به سرور مجازی ویندوز و لینوکس
اتصال دامنه به سرور مجازی ویندوز و لینوکس
سپتامبر 3, 2023
دامنه shop چیست؟ بهترین دامنه مخصوص فروشگاه‌های آنلاین

دامنه shop چیست و چه کاربردی دارد؟ | راهنمای کامل خرید دامنه shop

دامنه shop چیست؟ بررسی مناسب‌ترین دامنه برای سایت‌های فروشگاهی

انواع دامنه‌ها معمولا برای کاربری‌های خاصی شکل می‌گیرند و به‌طوراختصاصی روی یک حوزه تمرکز دارند. دامنه shop. همان‌طورکه از نامش پیداست، برای فروشگاه‌های آنلاین کاربرد دارد. با استفاده از دامنه دات شاپ برای وب‌سایت‌ها، مراجعه‌کنندگان با همان نگاه اول متوجه فروشگاهی بودن سایت می‌شوند. در مطلب پیش رو به توضیح کامل پسوند دامنه shop می‌پردازیم و نحوه خرید آن را برایتان توضیح می‌دهیم. اگر برایتان سوال است دامنه shop چیست و آیا برای کسب‌وکار شما کاربردی است، از کنار اطلاعات این مقاله به‌سادگی عبور نکنید. در انتها نیز یک پیشنهاد عالی و راحت برای خرید دامنه shop برایتان داریم.

دامنه shop چیست؟ بهترین دامین برای سایت‌های فروشگاهی

shop. یک دامنه‌ سایت عمومی با سطح بالا یا همان gTLD است که از سال 2016 در دسترس عموم کاربران اینترنت قرار گرفت. باتوجه‌به نام این دامنه متوجه می‌شویم که عمده استفاده پسوند دامنه shop برای فروشگاه‌های اینترنتی است. کاربران با مشاهده کلمه shop در انتهای آدرس سایت شما به‌راحتی متوجه خواهند شد که شما محصولاتی برای فروش دارید.

ایده شکل‌گیری پسوند دامنه shop برای فروشگاه‌های اینترنتی

ایده اولیه ایجاد دامنه فروشگاهی شاپ در سال 1999 ارائه شد. گروه IAHC تلاش‌های اولیه برای ثبت این دامنه را انجام داد تا بتواند بستری مستقل و با تجربه کاربری مناسب برای خرید و فروش آنلاین ایجاد کند؛ اما این ایده در نهایت در دهه 2000 توسط کمپانی LLC عملی شد. این کمپانی توانست مجوز لازم را برای دامنه Shop. از ICANN (نهاد ناظر بر دامنه‌های بین‌المللی) دریافت کند. بااین‌حال استفاده عمومی از دامنه دات شاپ تا سال‌ها به تعویق افتاد؛ تا اینکه در سال 2016 پسوند دامین shop در دسترس کاربران قرار گرفت. استفاده از این دامنه به‌سرعت همه‌گیر شد؛ به‌طوری‌که ظرف کم‌تر از 5 سال به عدد باورنکردنی بیش از 1 میلیون ثبت دامنه فعال رسید.

دامنه shop؛ انتخابی مناسب برای فروشگاه‌های آنلاین

شما می‌توانید دامنه shop را با بهترین قیمت و پشتیبانی فنی فوق‌العاده از برتینا تهیه کنید. ما در مجموعه برتینا خدمات دیگری از جمله خرید هاست نیز برایتان فراهم آورده‌ایم؛ بنابراین اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی دارید، متخصصان ما در برتینا همراه شما خواهند بود.

مطلب مرتبط  سه راه ساده برای استعلام مالکیت دامنه 

مزایای ثبت دامنه shop برای فروشگاه‌های اینترنتی

اولین و شاید مهم‌ترین مزیت دامنه shop ایجاد اعتماد در ذهن مخاطب است. استفاده از این دامنه این حس را در ذهن کاربر وب‌سایت برجسته می‌کند که فروشگاه شما اعتبار قابل‌قبولی دارد و به‌صورت تخصصی در حوزه فروش آنلاین فعالیت می‌کند. به‌خاطر سپردن دامنه shop نیز بسیار ساده است و باعث می‌شود که مشتری همیشه وب‌سایت شما را به‌عنوان یک مغازه آنلاین در ذهن داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای خرید دامنه shop می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان ثبت چندین دامنه با پسوند shop
  • امکان انتقال از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست به شرکت‌های هاستینگ دیگر (هم‌زمان با انتقال آدرس‌های ارسال ایمیل، سوابق DNS و زیر دامنه‌ها)
  • قابلیت قفل دامنه برای جلوگیری از سرقت دامنه 
  • امکان ثبت اسم دلخواه برای دامنه وب‌سایت

علاوه‌بر موارد بالا می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که دامنه شاپ به‌طورویژه برای کسب‌وکارهایی با هدف جهانی شدن نیز مناسب است. حتی غیرانگلیسی‌زبان‌ها نیز معنای shop را به‌راحتی درک می‌کنند و متوجه می‌شوند که این پسوند برای وب‌سایت‌های فروشگاهی به کار می‌رود. از این دید خرید دامنه shop به‌تنهایی یک بازاریابی ارزان‌قیمت و مطمئن برای بیزینس‌هایی در ابعاد بین‌المللی است. همچنین فرقی نمی‌کند از هاست ویندوز استفاده می‌کنید یا سایر سیستم‌عامل‌ها؛ درهرصورت امکان ثبت دامنه shop برای شما وجود خواهد داشت.

مزایای ثبت دامنه shop برای فروشگاه‌های اینترنتی

خرید دامنه shop به چه کسب‌وکارهایی توصیه می‌شود؟

همه وب‌سایت‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک و فروش آنلاین می‌توانند از پسوند shop برای اعتبار بخشیدن به کسب‌وکار بهره ببرند. در واقع خیلی صریح بگوییم که استفاده از دامنه شاپ به بیزینس خاصی محدود نیست؛ اما برخی از کسب‌وکارها به‌طورویژه به استفاده از این دامین علاقه دارند. در ادامه چند نمونه از وب‌سایت‌هایی که بیشترین بهره را از دات شاپ می‌برند، بیان کرده‌ایم:

  • فروشگاه‌های پوشاک
  • فروشگاه‌های لوازم الکترونیک و کامپیوتر
  • فروشگاه‌های آلات موسیقی
  • فروشگاه‌های کتاب و لوازم تحریر
  • فروشگاه‌های صنایع دستی
  • فروشگاه‌های لوازم خانگی
  • فروشگاه‌های مواد غذایی
  • وب‌سایت‌های فروش بلیط و رزرواسیون‌ها

شما به‌عنوان صاحب یک فروشگاه آنلاین حتی می‌توانید دامنه‌ com. و ir. و دامنه net. را نیز ثبت کرده و همه آن‌ها را به پسوند shop. خود فوروارد کنید. با خرید دامنه از برتینا مالکیت ۱۰۰ درصد دامنه را در اختیار خواهید گرفت و انجام هر کاری برایتان امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه‌بر این، برای خرید سرور نیز می‌توانید روی خدمات مجموعه برتینا حساب کامل باز کنید. پایداری بالا و استفاده از به‌روزترین سخت‌افزارها از مهم‌ترین مزایای سرورهای برتینا محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط  Domain یا دامنه چیست؟ خرید یا ثبت دامنه چگونه انجام می‌شود؟

خرید دامنه shop به چه کسب‌وکارهایی توصیه می‌شود؟

نحوه خرید دامنه shop و تمدید آن

حالا که با مزایا و کاربردهای دامنه دات شاپ آشنا شدید، نوبت به بررسی چگونگی خرید این دامنه فروشگاهی می‌رسد. خرید دامنه shop دقیقا مانند ثبت دامنه ir یا سایر دامین‌ها است. برای این کار فقط کافی است به سایت یک شرکت ارائه‌دهنده هاست و دامنه مانند برتینا مراجعه کنید؛ سپس به جست‌وجوی نام دامنه موردنظرتان بپردازید. بعد از انتخاب نام دامنه، تکمیل اطلاعات خواسته‌شده و پرداخت قیمت دامنه shop، مالکیت آن را به دست خواهید گرفت. 

البته shop. یک دامنه بین‌المللی است و امکان خرید مستقیم آن از سایت‌های خارجی نیز وجود دارد؛ اما ازآنجایی‌که ممکن است بعدا مشکلاتی در رابطه با انتقال یا تمدید دامنه در صورت ایرانی بودن مالک آن به وجود آید، توصیه می‌کنیم که ثبت دامنه shop را از طریق یکی از سایت‌های معتبر ایرانی مانند برتینا انجام دهید. برتینا با پشتیبانی ۲۴ ساعته در کل روزهای هفته در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

آموزش نحوه خرید دامنه shop

بررسی قوانین ثبت دامنه shop.

قبل از خرید دامنه shop حتما باید قوانین آن را مطالعه کنید تا فرایند ثبت دامنه بدون مشکل طی شود. قوانین خرید و ثبت دامنه دات شاپ تقریبا مشابه با سایر دامنه‌های TLD و به شرح زیر است:

  • فردی که درخواست ثبت دامین به نام خود را می‌دهد، باید آدرس غیرایرانی معتبر داشته باشد؛
  • نام دامنه باید بین 1 تا 63 کاراکتر باشد؛
  • عبارتی که برای نام دامنه خود انتخاب می‌کنید، باید با یک کاراکتر یا عدد شروع شده و به یک کاراکتر یا عدد ختم شود؛
  • استفاده از حروف انگلیسی، اعداد و خط فاصله در نام دامنه مجاز است (البته خط فاصله را در ابتدا و انتهای دامنه و همچنین در کاراکتر سوم و چهارم آن نمی‌توان به کار برد)؛
  • امکان استفاده از فاصله در نام دامنه وجود ندارد؛
  • نام دامنه نباید شامل کاراکترهای خاصی مثل & و # و @ و … باشد؛
  • امکان تمدید دامنه از 1 تا 10 سال فراهم است.
مطلب مرتبط  نحوه احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از خرید دامین شاپ باید انجام دهید، استعلام مالکیت دامنه است. استعلام مالکیت به این معناست که دامنه موردنظر شما به نام دیگری ثبت شده یا آزاد و قابل‌خرید است.

بررسی قوانین ثبت دامنه shop و مدت زمان تمدید آن

دامنه shop را با پشتیبانی حرفه‌ای خریداری کنید!

 در این مقاله به سوال «دامنه shop چیست» پاسخ دادیم و کاربردها و مزایای آن را برشمردیم. همچنین نگاهی به نحوه خرید دامنه shop داشتیم. همان‌طورکه گفتیم بهترین راه برای ثبت دامنه shop استفاده از خدمات ارائه‌دهندگان هاست و دامنه ایرانی است و چه انتخابی بهتر از برتینا؟!

ما در مجموعه برتینا شرایط ثبت و خرید دامنه shop را به‌صورت آنی و با کمترین هزینه فراهم کرده‌ایم و مالکیت تمام و کمال دامنه را به نام مشتری ثبت می‌کنیم. امکان استفاده از سیستم ایمیل هاست، ارائه پنل مدیریت اختصاصی دامنه و ارائه قفل برای دامنه به‌منظور محفوظ ماندن اطلاعات دامنه و امکان انتقال سریع و آسان آن، از جمله سرویس‌هایی است که پس از خرید هاست و دامنه از برتینا برایتان فعال خواهد شد. مشاورین ما نیز به‌صورت 24 ساعته کنارتان هستند تا در صورت نیاز راهنمایی‌های لازم را انجام داده و شما را در شروع یک کسب‌وکار اینترنتی موفق یاری کنند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *