گزارش seon: تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است
گزارش seon: تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است
جولای 24, 2022
لوگوی سرویس گوگل پلی پس از 10 سال (مثلا) تغییر کرد
لوگوی سرویس گوگل پلی پس از 10 سال (مثلا) تغییر کرد
جولای 27, 2022
قابلیت جدید گوگل: تبدیل متن به صدا در ویدئوهای تبلیغاتی گوگل ادز

قابلیت جدید گوگل: تبدیل متن به صدا در ویدئوهای تبلیغاتی گوگل ادز

قابلیت جدید گوگل: تبدیل متن به صدا در ویدئوهای تبلیغاتی گوگل ادز

گوگل در راستای بهبود تجربه کاربری و ارتقا سرویس‌های خود، همواره قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه می‌کند. گوگل در چند روز گذشته یک قابلیت جدید برای ویدئوهایی تبلیغاتی در سرویس Google Ads ایجاد کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند متن مورد نظر خود را به صدا یا همان گفتار تبدیل کنند. به بیانی دیگر، کاربران به وسیله ویژگی‌ مذکور می‌توانند متن دلخواه خود را با استفاده از یک صدای جذاب به ویدئوهای خود اضافه کنند.

بر اساس نتایج تحقیقاتی گوگل در یوتیوب، عناصر صوتی مانند موسیقی، جلوه‌های صوتی و صداگذاری نقش به سزایی در دیده شدن و اثر بخشی ویدئوها دارد. به بیانی ساده‌تر، گوگل معتقد است که صدا یکی از مهم‌ترین عناصر در ویدئوهایی تبلیغاتی است.

در نتیجه، Google برای نمایش بهتر و تاثیرگذارتر تبلیغات در سرویس گوگل ادز، متن‌های ورودی کاربران را با کمک هوش مصنوعی به گفتار تبدیل می‌کند. در واقع مدیران کسب و کارهایی که بودجه کمی برای صداگذاری ویدئوها در تبلیغات گوگل ادز دارند یا به انجام این فرایند چندان مسلط نیستند، قابلیت جدید گوگل می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

به گفته گوگل، این شرکت برای ارائه قابلیت مذکور با تعداد زیادی از کارشناسان تبلیغات و کپی رایترها وارد همکاری شده است تا گفتار و لحن‌های صدا را در صنایع مختلف شناسایی کند. پس از این همکاری و انجام تحقیقات لازم، گوگل هفت صدای مختلف را برای تبدیل متن به گفتار در ویدئوهای تبلیغاتی فراهم آورده است و تا به حال، حدود 5 هزار آگهی تبلیغاتی را با این قابلیت مدل‌سازی کرده است.

مطلب مرتبط  گوگل برای اولین بار درآمد یوتیوب را فاش کرد

 از بین هفت صدای ارائه شده، چهار مورد صدای مرد و سه مورد صدای زن است. صداهای ارائه‌ شده بیانگر شخصیت‌های متمایز و سبک‌های گفتاری مختلف است و کاربران با توجه به برند خود می‌توانند هرکدام از این گزینه‌ها را انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر مخاطب یک کسب و کار، افراد جوان باشند، انتخاب یک صدای جوان با لحن غیررسمی و شاد می‌تواند گزینه مناسبی برای اضافه شدن گفتار به ویدئو تبلیغاتی باشد.

یکی دیگر نکات جالب توجه این ویژگی، پشتیبانی از زبان‌های مختلف است. گوگل در حال حاضر زبان‌های انگلیسی، فیلیپینی، هندی، فرانسوی، اندونزیایی، کره‌ای، مالزیایی، اسپانیایی و سوئدی را برای قابلیت مذکور ایجاد کرده است. این شرکت همچنین مدعی شد که در آینده‌ای نزدیک زبان‌های بیشتری را به این قابلیت اضافه می‌کند.

 گفتنی است که شرکت ژاپنی سونی به وسیله قابلیت تبدیل متن به گفتار سرویس گوگل ادز، یکی از ویدئوهایی تبلیغاتی خود را صداگذاری کرد. سونی پس از انجام این کار مدعی شد که علاوه بر افزایش 25 درصدی فراخوانی تبلیغ، 50 درصد هم در هزینه‌های انجام شده صرفه‌جویی کرده‌اند.

منبع: support.google

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

مهرداد رمضان نیا

Latest posts by مهرداد رمضان نیا (see all)

مطلب مرتبط  اضافه شدن امکان زمان‌بندی ارسال توییت به نسخه وب توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *