بررسی راهنمای انتخاب نام برند برای کسب‌و‌کار یا محصول در مجله برتینا
راهنمای انتخاب نام برند
ژوئن 13, 2023
سیب سلامت چیست؟ 4 گام تا دریافت مجوز ایمنی و سلامت محصول
ژوئن 21, 2023
معرفی و بررسی سرویس‌های کاربردی هاتجر در مجله برتینا

هاتجر چیست و استفاده از آن چه کاربردی در سایت شما دارد؟

معرفی و بررسی سرویس‌های کاربردی هاتجر در مجله برتینا

در حال حاضر ابزارهای فراوانی به کمک دیجیتال مارکترها آمده‌اند که بررسی و تحلیل رفتار مخاطبان و مشتریان در سایت را تسهیل می‌کنند. هاتجر یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است که برای آنالیز ورود کاربران و پیدا کردن علاقه‌مندی‌های آن‌ها استفاده می‌شود. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با کمک برنامه هاتجر می‌توانند مسیر ورود و تعامل کاربران را در وب‌سایت‌های مختلف بررسی کنند. در این مقاله از مجله برتینا قصد داریم به سوال «هاتجر چیست» پاسخ دهیم و مزیت‌های کاربردی این نرم‌افزار پیشرفته را با هم بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با hotjar مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

هاتجر چیست؟ ابزاری دقیق برای ردیابی کاربران در سایت

سایت هاتجر حاوی 4 سرویس کاربردی و حرفه‌ای است که اطلاعاتی مانند رفتار کاربران در سایت و علاقه‌مندی‌های آن‌ها را نشان می‌دهد. یکی از سرویس‌های عالی هاتجر، نقشه حرارتی یا هیت مپ سایت است. در سرویس حرارتی hotjar نحوه تعامل بازدیدکننده‌ها با بخش‌های مختلف سایت مشخص خواهد شد. با کمک نقشه‌های حرارتی متوجه خواهید شد کاربران به کدام بخش‌های سایت توجه می‌کنند و کدام قسمت‌ها برای آن‌‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است.

با کمک اطلاعات هیت مپ در هاتجر می‌توانید برای بهینه‌سازی صفحات مختلف سایت و بهبود تجربه کاربری اقدامات لازم را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از خرید دامنه سایت و راه‌اندازی کسب‌وکارتان از برنامه هاتجر برای ارتقای جایگاه سایت خود در گوگل کمک بگیرید. برنامه هاتجر 3 نوع نقشه حرارتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به شرح زیر است:

  • کلیک: نقشه قسمت‌های کلیک‌شده توسط کاربران
  • Move: نقشه جابه‌جایی موس کاربران روی صفحه
  • اسکرول: نقشه اسکرول کردن کاربران مختلف روی صفحه‌ای از سایت

با استفاده از این امکان عالی هاتجر صاحبان مشاغل مختلف می‌توانند سایتشان را بر اساس نیاز و علاقه‌مندی مشتری بازنگری کنند و با جلب رضایت مخاطب، جایگاهشان را در گوگل نیز ارتقا دهند.

یکی از بهترین سرویس‌های هاتجر؛ نقشه حرارتی سایت و نمایش قسمت‌های موردعلاقه کاربران

کاربردها و خدمات هاتجر؛ خدمات گسترده هاتجر برای شناسایی علاقه کاربران

هاتجر خدمات مختلفی در اختیار طراحان رابط و تجربه کاربری قرار می‌دهد. خدمات گسترده ابزار هاتجر موجب می‌شود تا تعامل بهتری بین کاربران و سایت ایجاد شود؛ خدماتی مانند ضبط رفتار کاربران و سرویس incoming از جمله سرویس‌های مهم و بسیار کاربردی هاتجر هستند که در ادامه به توضیح مفصل آن‌ها می‌پردازیم.

ضبط رفتار کاربران با استفاده از قابلیت Recordings هاتجر

در پاسخ به سوال « هاتجر چیست» باید شرح دهیم، هاتجر به‌عنوان سیستمی برای ردیابی کاربران داخل سایت شما شناخته می‌شود. یکی از سرویس‌های جذاب hotjar رکورد رفتار کاربران در سایت است. در سرویس  Recordings، برنامه هاتجر به‌صورت روزانه رفتار کاربران سایت را ضبط می‌کند و برای بهینه‌سازی رابط کاربری گزارش‌هایی در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، اگر شما از سرویس تبلیغ در گوگل استفاده کرده باشید و بازدیدکنندگان فراوانی به سایت شما وارد شوند، به وسیله سیستم رکوردینگ هاتجر متوجه خواهید شد هر بازدیدکننده از کدام صفحه وارد سایت شما شده و در ادامه به چه صفحاتی از سایتتان مراجعه کرده است.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب نام برند

همچنین در سیستم Recordings نحوه تعامل کاربران با سایت و اسکرول کردن آن‌ها مشخص خواهد شد. با بررسی این اطلاعات به‌راحتی می‌توانید سایت را از چشم بازدیدکننده مشاهده کرده و برای رفع مشکلات ساختار و طراحی آن اقدام کنید. توجه داشته باشید با استفاده از گزینه Recordings، هاتجر ضبط اطلاعات را به‌صورت خودکار انجام خواهد داد. معمولا تهیه گزارش رکوردینگ در hotjar چند روز زمان می‌برد تا رفتار کاربران به‌طورکامل بررسی شود.

دریافت گزارشات دقیق از تعامل کاربران در سایت با سرویس رکوردینگ هاتجر

بررسی سرویس Incoming در برنامه هاتجر؛ ارسال پرسش برای کاربران

یکی از خدمات جالب hotjar سرویس پرسشگر یا Incoming است. با کمک قابلیت Incoming می‌توانید در صفحات مشخصی از سایت یک سوال از کاربر بپرسید تا به‌صورت دقیق از نظر کاربر در رابطه با تجربه کاربری صفحه مدنظرتان باخبر شوید. استفاده از اینکامینگ به شما فرصت می‌دهد تا نظر واقعی کاربران را در لحظه کار با قسمت‌های مختلف سایت بدانید و از این طریق مشکلات احتمالی سایت را برطرف کنید. توجه داشته باشید در زمان خرید هاست و دامنه از بهترین ارائه‌دهندگان مانند برتینا استفاده کنید که امنیت و سرعت سایت شما تضمین شده باشد.

نظرسنجی از کاربران با سیستم Surveys؛ یکی از قابلیت‌های برنامه هاتجر

برای پاسخ به سوال « هاتجر چیست» باید شرح دهیم، هاتجر ابزاری برای شناسایی تعامل سایت با کاربران است. سرویس Surveys در برنامه هاتجر امکان تنظیم یک نظرسنجی را برای شما فراهم می‌کند. در سیستم  Surveys یا نظرسنجی شما می‌توانید اطلاعات بیشتری نسبت به بازخورد کاربران دریافت کنید. البته معمولا کاربران استقبال مناسبی از این سرویس ندارند؛ زیرا پاسخ دادن به سوالاتی که در صفحه نمایش داده می‌شود، برای کاربران مقداری سخت است.
برای استفاده از سرویس Surveys باید در منوی اصلی hotjar روی گزینه Surveys کلیک کرده و بعد از‌ آن دکمه New Surveys را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند برای راه‌اندازی سایت خود نسبت به خرید هاست لینوکس اقدام کرده‌اید یا ویندوز؛ در هر صورت از ابزار هاتجر می‌توانید برای انجام فعالیت‌های مارکتینگی و تحلیل داده استفاده کنید.

مطلب مرتبط  گوگل ادموب چیست؟ نحوه کسب درآمد از admob

تنظیم نظرسنجی با سیستم Surveys در هر صفحه‌ای از سایت مورد نظرتان

مزایای هاتجر؛ استفاده آسان و رایگان برای تعامل بین کاربران و سایت

استفاده از پلتفرم هاتجر مزایای متعددی برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت. همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی با هر سطحی از دانش و تخصص می‌توانند از این برنامه برای بررسی و تحلیل رفتار کاربرانشان استفاده کنند. در ادامه برخی از مزایای هاتجر را بررسی می‌کنیم:

  • رابط کاربری ساده: رابط کاربری هاتجر بسیار ساده و روان طراحی شده و دسترسی به کلیه قسمت‌های این برنامه بسیار راحت خواهد بود.
  • رایگان بودن برخی خدمات: سایت‌های کوچک و متوسط از نسخه رایگان hotjar می‌توانند به‌راحتی بهره‌مند شوند و نیازهای خود را برای بهینه‌سازی رابط کاربری سایت رفع کنند.
  • امکانات خاص و ویژه: سیستم هاتجر با فراهم کردن امکاناتی مانند نقشه حرارتی سایت و رکوردینگ فعالیت کاربران کمک بسیار ویژه‌ای به دیجیتال مارکترها و طراحان رابط و تجربه کاربری کرده است.

به یاد داشته باشید که راه‌اندازی و ارتقای یک کسب‌وکار اینترنتی به آگاهی راجع به مسائل مختلف، از امنیت سایت گرفته تا کاربرپسند بودن، نیاز دارد. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از حملات گسترده در دنیای وب نسبت به تغییر پورت ssh اقدام کنید تا زحماتتان برای راه‌اندازی سایت هدر نرود. اگر برای انجام این کار به مشورت نیاز دارید، از تخصص و تجربه کارشناسان برتینا کمک بگیرید.

آشنایی با مزایای هاتجر برای کسب‌وکارهای نوپا و قدیمی

نصب هاتجر روی افزونه‌ها و آموزش نحوه استفاده

برای کار با پلتفرم هاتجر در ابتدا باید وارد سایت هاتجر به نشانی hotjar.com شوید و روی گزینه Try it free ضربه بزنید. در پنجره بازشده ایمیلتان را بنویسید و اطلاعات موردنیاز را وارد کنید. در انتهای صفحه یک دکمه «Start using Hotjar» می‌بینید که باید روی آن کلیک کنید. در ادامه باید آدرس سایتتان را وارد کرده و پس از آن برای نصب هاتجر روی سایت اقدامات لازم را انجام دهید. 3 روش نصب برای هاتجر روی سایت وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. نصب دستی کد: با کلیک روی گزینه Add code manually یک کد به شما نمایش داده می‌شود که باید آن در بخش تگ <head> کلیه صفحات سایت قرار دهید.
  2. نصب با پلتفرم‌ها: با کلیک روی گزینه View platforms می‌توانید آموزش روش نصب هاتجر روی بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا با استفاده از گوگل تگ منیجر را مشاهده کنید.
  3. ارسال به متخصصین برنامه‌نویسی: اگر دانش یا وقت کافی برای نصب هاتجر را ندارید، توصیه می‌کنیم قطعه کد سایت را برای یک متخصص ارسال کنید تا او مراحل نصب را انجام دهد. برای این کار فقط کافی است روی گزینه «Share code» کلیک کرده و سپس آدرس ایمیل شخص موردنظرتان را وارد کنید.
مطلب مرتبط  25 حقیقت جالب درباره فیسبوک که نمی دانستید!

با کمک  قابلیت‌های هاتجر می‌توانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را پیدا کرده و آن‌ها را بهبود بخشید. همچنین برای ارتقای جایگاه سایت خود در گوگل، خرید ssl را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از گواهی ssl ارتباط بین کاربر و سرور را تا حد بالایی ایمن خواهید کرد که این موضوع به‌شدت روی جایگاه سایت در رتبه‌بندی گوگل تاثیر دارد.

بهره‌مندی از امکانات متفاوت هاتجر برای تعامل بیشتر با کاربران 

در این مقاله از مجله برتینا به سوال «هاتجر چیست» پاسخ دادیم و امکانات منحصربه‌فرد این پلتفرم را بررسی کردیم. سیستم hotjar توانایی ردیابی کاربران را دارد و با استفاده از امکانات گسترده این برنامه می‌توانید برای بهبود رابط و تجربه کاربری سایت خود اقدامات لازم را انجام دهید. در حال حاضر کوچک‌ترین گزارش‌ها برای بالا بردن ترافیک سایت بسیار موثر بوده و ممکن است با تغییرات اندک از سایر رقبا در فضای مجازی فاصله بگیرید. مقاله‌های آموزشی متعددی در حوزه دنیای مارکتینگ و راه‌اندازی سرورهای مختلف در مجله برتینا منتشر شده که می‌توانید برای افزایش آگاهی خود از آن‌ها کمک بگیرید.
برتینا از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تحت شبکه و اینترنت در کشور بوده و همچنین این شرکت تنها پارتنر رسمی گوگل در ایران محسوب می‌شود. شرکت برتینا در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های میزبانی است. برای مشاهده کلیه خدمات برتینا به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *