هرآنچه که باید درباره اینماد بدانید در مجله برتینا
اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کار چیست؟
ژوئن 12, 2023
معرفی و بررسی سرویس‌های کاربردی هاتجر در مجله برتینا
هاتجر چیست و استفاده از آن چه کاربردی در سایت شما دارد؟
ژوئن 15, 2023
بررسی راهنمای انتخاب نام برند برای کسب‌و‌کار یا محصول در مجله برتینا

راهنمای انتخاب نام برند

بررسی راهنمای انتخاب نام برند برای کسب‌و‌کار یا محصول در مجله برتینا

فرض کنید قصد تاسیس یک شرکت یا سازمان را دارید یا اینکه محصولی را تولید کرده‌اید و به‌دنبال یک نام برند جذاب و عالی هستید! به‌نظرتان نام برند برای ماندگاری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ یکی از مهم‌ترین موضوعات در بخش تبلیغات کسب‌و‌کارهای مختلف، نام برند کسب‌و‌کار است که باید طبق شرایطی خاص و ویژه انتخاب شود. نام نشان تجاری بعد از فروش محصول یا خدمات جزو مهم‌ترین مواردی است که در ذهن مشتریان نقش می‌بندد. در این مقاله از مجله برتینا قصد داریم در رابطه با راهنمای انتخاب نام برند صحبت کنیم و اشاره‌ای به مهم‌ترین ویژگی‌های آن خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با مبحث نام برند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1- کوتاه و جذاب؛ مهم‌ترین ویژگی‌های اسم برند مناسب

انتخاب نام برند پروسه پیچیده و زمان‌بری است و نباید توقع داشته باشید با ایجاد چند نشست یا جلسه به اسم نهایی برند برسید. در رابطه با انتخاب نام برند باید تحقیقات فراوانی داشته باشید. یکی از موضوعات مهم در راهنمای انتخاب نام برند، کوتاه و جذاب بودن آن است. اگر توجه کرده باشید برخی از افراد نام دوستان و آشنایان نزدیک خود را به‌صورت مخفف صدا می‌زنند. از این ترفند برای ایده اسم برند می‌توانید استفاده کنید. انتخاب اسم برند کوتاه موجب می‌شود نام کسب‌وکارتان به‌خوبی در ذهن مخاطب نقش ببندد و مخاطبان هرگز شما را فراموش نکنند.

زمانی که اسم برند کوتاه باشد و اقدام به راه‌اندازی فروشگاه یا سایت اینترنتی کنید، آدرس سایت راحت‌تر در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند. توجه داشته باشید برای راه‌اندازی کسب‌وکار و برند نیاز به سایت اینترنتی دارید. در حال حاضر شبکه‌های اینترنتی ارتباط بسیار خوبی بین برند و مشتری برقرار می‌کنند. توصیه می‌کنیم‎ برای خرید دامنه برند از خدمات عالی شرکت برتینا استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید دامنه از برتینا، مالکیت 100 درصدی دامنه است که در اختیارتان قرار می‌گیرد و در هر زمانی می‌توانید برای انتقال آن اقدام کنید.

انتخاب اسم برند زیبا، کوتاه و جذاب؛ برای نقش بستن نام برند در ذهن مشتریان

2- هرگز از ایده سایر برندها و اسامی مشابه استفاده نکنید!

برخی از کسب‌و‌کارها در پروسه انتخاب نام نشان تجاری اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند و از اسامی یکسان یا مشابه سایر شرکت‌ها استفاده می‌کنند. زمانی که از اسم‌های تکراری استفاده کنید، اعتمادی بین مشتریان کسب نخواهید کرد و مشتریان به‌سختی از محصولات یا خدماتتان استفاده می‌کنند. نامی که برای کسب‌وکار یا محصول انتخاب می‌کنید، باید قادر به کسب محبوبیت در بازار آفلاین و آنلاین باشد. همچنین باید به شکلی باشد که با دیدن پوسترهای تبلیغاتی احساس خوبی در مخاطب ایجاد کند.

مطلب مرتبط  چگونه آمازون به یک کمپانی بزرگ و موفق تبدیل شد؟

اسامی خلاقانه برای برند موجب به یاد ماندن برند خواهد شد

یکی از سرویس‌های عالی شرکت برتینا، سرویس هاستینگ ایمیل است. با خرید هاست ایمیل برتینا، امکان ساخت ایمیلی قدرتمند مطابق با نام دامنه اختصاصی برایتان فراهم می‎‌شود. با استفاده از سرویس هاستینگ ایمیل، کسب‌و‌کار و برند اعتبار بیشتری دریافت خواهد کرد.

3- توجه به طراحی لوگو در کنار انتخاب اسم برند

یکی از مهم‌ترین عوامل برای تبدیل شدن به برندی مشهور و پرآوازه، خلق لوگویی جذاب و گیرا است. لوگوی خوب می‌تواند نام برند را به‌خوبی در ذهن مخاطب جاودانه کند. تصور کنید مخاطبان داخل ماشین از کنار بیلبورد تبلیغاتی شما گذر می‌کنند؛ در واقع فقط چند ثانیه فرصت دارید تا به هر نحوی اسم و نشان تجاری را در ذهن مخاطب حک کنید.
برخی از اسم‌ها با ترکیب لوگو بسیار شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد می‌شوند. البته که بخش مهمی از طراحی لوگو بر عهده تیم گرافیک است، اما نباید هنگام انتخاب نام برند از طراحی لوگو غافل شد.

طراحی لوگو؛ تصویری ماندگار در کنار اسم برند برای محصول یا کسب‌و‌کارتان ثبت کنید

یکی ار بهترین و مهم‌ترین خدمات شرکت برتینا، میزبانی وب با پشتیبانی بسیار قوی و آپتایم 99.9 درصدی است. امنیت داده‌ها در سرویس میزبانی وب برتینا به‌صورت 24 ساعته توسط کارشناسان مجموعه مانیتور می‌شود.

4- نگاهی به آینده در انتخاب اسم برند؛ انتخاب برند تجاری با آینده‌نگری

در زمان انتخاب اسم برند انگلیسی و فارسی باید بسیار آینده‌نگر باشید و ذهنتان را فراتر از زمان حال حاضر ببرید. به‌زبان‌ساده‌تر، باید نیم نگاهی به آینده و رشد کسب‌و‌کار یا محصول داشته باشید که قرار است فراتر از شهر و استان و کشور خدمات عرضه کند. اسم برند باید بسیار جذاب و گیرا باشد و کاملا در حد و اندازه محصول و خدماتتان قرار بگیرد.

استفاده از هاست وردپرس برای طراحی سایت و بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسهاست وردپرس شرکت برتینا برای انواع سایت‌های وردپرس بهینه شده و با در نظر گرفتن ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس، سرعت و عملکرد بسیار بالایی را به سایت‌های وردپرس ارائه می‌دهد. برای خرید هاست وردپرس از طریق شرکت برتینا می‌توانید اقدام کنید. پلن‌های قیمتی متفاوتی برای هاست وردپرس در وبسایت برتینا عرضه شده است که باتوجه‌به نیاز کسب‌و‌کار یا برند می‌توانید از بین آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید. 

5- تلفظ آسان و روان؛ یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای انتخاب اسم برند

در پاسخ به سوال «چطور اسم برند انتخاب کنیم» باید بگوییم، اسم برند باید بسیار منحصربه‌فرد باشد و کسب‌وکار یا خدماتتان را از سایر رقبا متمایز کند. اگر نام برند تلفظ آسان و روانی داشته باشد، مخاطبان بسیار راحت‌تر و سریع‌تر با کسب‌وکارتان ارتباط برقرار می‌کنند. به ذهن سپردن جملات و کلماتی که تلفظ روانی دارند، کار سخت و پیچیده‌ای نیست؛ اما تصور کنید نام برند از ترکیب چند کلمه سخت تشکیل شده باشد؛ در چنین مواقعی مخاطبان توجه کمتری به برند نشان خواهند داد.

مطلب مرتبط  کاربرد شبکه های اجتماعی

برای ثبت دامنه ایرنیک یا دات آی آر می‌توانید از سایت ایرانی ایرنیک استفاده کنید. دریافت این دامنه مستلزم ثبت‌نام در سایت ایرنیک به نشانی nic.ir مراجعه کرده و درخواست خود را در این سایت قرار دهید. برای آشنایی کامل با این دامنه و قوانین مرتبط با آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ایرنیک» را در مجله برتینا مطالعه کنید.

6- انتخاب نام برند بر اساس محدودیت‌های قانونی؛ قابل‌ثبت باشد!

در مقاله راهنمای انتخاب نام برند باید عنوان کنیم که اسم برند باید قانونی باشد. اسم و هویت برند باید در شبکه‎‌های اینترنتی و اداره‌های دولتی قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند را ثبت کنید، همه زحماتی که برای خلق برند کشیده‌اید، به باد خواهد رفت. محدودیت‌های قانونی برای ثبت نام برند وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتما قبل از انتخاب اسامی خلاقانه برای برند، این محدودیت‌ها را مطالعه کنید.

استفاده از پنل دایرکت ادمین برای مدیریت بهینه سایت برند یا محصول

برای کنترل بهتر خدمات سایت برند یا محصول می‌توانید از سیستم مدیریت پنل دایرکت ادمین استفاده کنید. توجه داشته باشید یکی از خدمات عالی شرکت برتینا، کنترل پنل دایرکت ادمین (Direct Admin) است. کنترل پنل دایرکت ادمین یکی از قدرتمندترین و کاربردی‌ترین پنل‌های مدیریت سرویس‌های میزبانی است. کاربران ایرانی به‌راحتی می‌توانند از این پنل استفاده کنند.

7- پیدا کردن وجه تمایز بین رقبا؛ مهم‌ترین موضوع در رابطه با انتخاب اسم برند

انتخاب اسم برند فرآیند بسیار دشواری است و باید به کلیه موضوعاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، توجه کرد. قبل از انتخاب اسم برند باید با هدف و چشم‌انداز شرکت یا محصول به‌خوبی آشنا باشید تا بهترین نام برند را بتوانید انتخاب کنید. همچنین یکی از مراحل مهم برای انتخاب اسم نشان تجاری توجه به امتیازات ویژه کسب‌وکار یا محصولاتتان نسبت به سایر رقبا است. به این فکر کنید که چرا مشتریان باید برند شما را انتخاب کنند و کسب‌وکار شما چه برتری نسبت به سایر رقبا دارد. با این تفکر اسم برند بسیار مناسب‌تری انتخاب خواهید کرد. بهترین کار برای انتخاب اسم برند مناسب، هم‌فکری تیمی و استفاده از خلاقیت است.
یکی از بهترین راهکارها برای متمایز بودن نسبت به رقبا ایجاد و راه‌اندازی سایت اینترنتی کاربردی و خلاقانه است. خدمات گسترده و محصولات برند را می‌توانید در این سایت معرفی کنید. همچنین برای جلوگیری از هک شدن و نفوذ به سرورهای مجازی سایت پیشنهاد می‌کنیم از راهکار تغییر پورت ssh استفاده کنید. با تغییر این پورت راه دسترسی به سرور از سمت مهاجمان به‌صورت کامل بسته خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تغییر پورت مقاله منتشرشده در وبسایت برتینا با عنوان «تغییر پورت ssh» را مطالعه کنید. 

مطلب مرتبط  مواردی که نمی توان تبلیغ در گوگل را اجرا کرد!

پیشی گرفتن از سایر رقبا با توجه به ویژگی‌های برتر برندتان نسبت به آن‌ها

استفاده از خدمات میزبانی وب و هاستینگ عالی برای برند در فضای اینترنت

در این مقاله از مجله برتینا در رابطه با راهنمای انتخاب نام برند صحبت کردیم و اشاره‌ای به مهم‌ترین ویژگی‌ها در رابطه با اسم برند داشتیم. برای انتخاب نام برند باید موضوعات بسیار مختلف و گسترده‌ای را در نظر گرفت. توجه داشته باشید که برند شما قرار است در آینده خدمات و محصولات فراوانی به مشتریان عرضه کند و باید نامی ماندگار و جاودانه داشته باشد که با هر بار شنیدن، تصویر برند در ذهن مخاطب نقش ببندد. در رابطه با انتخاب نام برند، نامی برگزینید که در فضای آنلاین نیز تکراری نباشد و بتوانید خدمات دامنه و میزبانی وب‌سایت را برای آن انتخاب کنید. 

برای میزبانی سایت و برند می‌توانید از خدمات گسترده شرکت برتینا استفاده کنید. شرکت برتینا ارائه دهنده انواع سرویس‌های هاستینگ، سرور ابری، ثبت دامنه و تبلیغات گوگل در کشور است. برتینا با در اختیار داشتن سرورهای بسیار پیشرفته اروپایی بهترین و پرسرعت‌ترین خدمات را در رابطه با سرورهای مجازی عرضه می‌کند. پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته از مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت برتینا است.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *