متای توضیحات
متای توضیحات یا Meta Description و نقش آن در سئو
ژانویه 3, 2018
منابع ترافیک ورودی سایت در گوگل آنالیتیکس
تحلیل منابع ترافیک ورودی سایت در گوگل آنالیتیکس – All Traffic
ژانویه 10, 2018
google analytics

سوالات متداول درباره Google Analytics

گوگل آنالیتیکس را در مقاله دیگری بررسی کردیم اما در این مقاله برخی از سوالات رایج در ارتباط با Google Analytics که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید را مورد بررسی قرار داده ایم.

1. چگونه می توانم  اطلاعات Google Analytics خود را با کسی به اشتراک بگذارم؟

لازم نیست که اطلاعات اکانت گوگل شما برای اشتراک گذاری اطلاعات Google Analytics به شخصی ارائه گردد . تنها کافی است به منوی مدیریت خود رفته و در اکانت ، در وب سایت یا محیطی را که می خواهید به اشتراک بگذارید بر روی منوی مدیریت کاربر کلیک کنید.

google analytics

از آنجا، شما می توانید آدرس ایمیل هر فردی را که میخواهید اطلاعات گوگل آنالیتیکس شما را مشاهده کنند اضافه کرده و سپس دسترسی های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

google analytics

2. من دوست ندارم گزارشات Google Analytics را ببینم آیا کسی می تواند این اطلاعات را برای من خلاصه کند؟

Quill Engage سرویسی است که اطلاعات گوگل آنالیتیکس شما را جمع آوری می کند و آن را در یک گزارش آسان برای شما خلاصه می کند. خدمات این سرویس تا 10 وب سایت رایگان است.

google analytics

3. من چندین وبسایت دارم و نمی خواهم روزانه Google Analytics خود را بررسی کنم. چکار کنم؟

در این شرایط دو راه حل وجود دارد . در صفحه اصلی Google Analytics ، فهرستی از تمام وب سایت های شما و یک مرور کلی از معیارهای اصلی ، میزان جست و جو و نرخ تبدیل را خواهید یافت.

google analytics

شما همچنین می توانید راه حل های داشبوردهای تجاری همچون  Cyfeرا امتحان کنید.با 19 دلار در ماه، می توانید داشبورد نامحدود با ویدجت های نامحدود همراه با اطلاعات Google Analytics ، اطلاعات شبکه های اجتماعی شما، رتبه بندی کلمات کلیدی و غیره را ایجاد کنید.

مطلب مرتبط  انتشار پلاگین Site Kit گوگل برای وردپرس

google analytics

این راه حل ها به طور قابل توجهی زمان بررسی و تجزیه تحلیل اطلاعات وب سایت شما را کاهش می دهد.

4. طبق گزارش گوگل آنالیتیکس 90٪ از کلمات کلیدی ارائه نشده اند . کجا می توانم این اطلاعات را پیدا کنم؟

کلمه ی (ارائه نشده است) راه گوگل برای محافظت از حریم شخصی کاربران موتور جستجو است، با پنهان کردن کلیدواژه هایی که آنها برای یافتن وب سایت شما در نتایج جستجو استفاده می کنند. ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools (در حال حاضر Search Console ، رایگان)، می تواند به شما کمک کند تا برخی از این کلیدواژه ها را پیدا کنید.

google analytics

آنها به گوگل آنالیتیکس شما لینک نخواهد شد ، اما حداقل شما برخی از کلمات کلیدی را که جستجوگرها برای پیدا کردن وبسایت خود استفاده می کنند را متوجه می شوید .

5. آیا از گزارش های سفارشی، داشبورد ها و Segments استفاده کنم؟

اگر آماده باشید که در Google Analytics مهارت کافی پیدا کنید، تحلیل گزارش های سفارشی، داشبورد ها و بخش ها راه حل آن است .

گزارش های سفارشی به شما اجازه ی مشاهده ی گزارش هایی را که با معیارهای مد نظر شما را فراهم می کند.

google analytics

داشبورد به شما امکان می دهد اطلاعات گوگل آنالیتیکس خود را در قالب یک داشبورد ببینید. همچنین  میتوانید در بالای نوار کناری سمت چپ به آنها دسترسی پیدا کنید.

google analytics

Segment ها به شما این امکان را می دهد که تمام اطلاعات گوگل آنالیتیکس خود را براساس یک بعد خاص مانند همه ی داده های گوگل آنالیتیکس که بر اساس بازدید کنندگان ایالات متحده است، مشاهده کنید. شما همچنین می توانید از آنها برای مقایسه ی چهار بخش داده استفاده کنید، مانند ترافیک ایالات متحده در مقایسه با ترافیک بریتانیا، جستجو در مقابل ترافیک شبکه های اجتماعی، ترافیک تلفن همراه در مقابل دسکتاپ و غیره. شما می توانید در هر یک از گزارش های خود به Segmentها دسترسی داشته باشید.

مطلب مرتبط  سایت whois چیست؟ و چه نوع اطلاعاتی در آن ذخیره شده است؟

google analytics

بهترین قسمت این است که  لازم نیست Segment ها را از ابتدا ایجاد کنید. شما می توانید با استفاده از گزارش های دلخواه، داشبورد و بخش های از پیش تعیین شده از گالری راه حل گوگل شروع کنید.

google analytics

در آنجا، تعداد زیادی از گزارش های سفارشی، داشبورد ها،  Segmentها را  می توانید به گوگل آنالیتیکس خود  وارد و به تناسب نیازهای خود ویرایش کنید. ویرایش باز طریق دکمه ی ویرایش در بالای صفحه میتوانید گزارش های سفارشی را ویرایش کنید .

google analytics

ویرایش داشبورد ها با استفاده از افزودن ویجت و یا دکمه سفارشی کردن داشبورد در بالای صفحه انجام می شود

google analytics

یا هنگامی که Segment ها را به گزارش های خود اعمال کردید، از پیکان کشویی در سمت راست بالا برای یافتن گزینه Edit استفاده کنید.

google analytics

همانطور که در ویرایش گزارش های سفارشی، داشبورد ها و Segment ها اقدام می کنید ، با نحوه کار هر یک از آنها آشنا خواهید شد، بنابراین می توایند گزارش های مورد نظر خود را به راحتی ایجاد کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

شبنم قرشی

Google Ads Administrator & Content Development Specialist at Bertina

Latest posts by شبنم قرشی (see all)

مطلب مرتبط  سئو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *