وبلاگ برتینا

تبلیغات کلیکی
3 راهکار برای بهینه سازی کلیدواژه های تبلیغ
مهر ۱, ۱۳۹۶
سئو یا گوگل ادوردز
مهر ۱۰, ۱۳۹۶

نحوه ی پارک دامنه بدون افت در سئو

پارک دامنه

دلایل متعددی وجود دارد که محتوای یک سایت با آدرس های متفاوتی دیده شود که از جمله ی این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آدرس url های داینامیک مانند example.com/?post=18var28var=3
  • تفاوت آدرس در نسخه ی گوشی سایت مانند: example.com و m.example.com
  • بارگذاری شدن سایت با www و بدون www
  • بارگذاری شدن سایت با پروتکل http و پروتکل https
  • بارگذاری شدن سایت با / و بدون / پایانی

گذشته از این دلایل، استفاده از بعضی از سرویس های بین المللی از جمله گوگل ادوردز یا گوگل ادسنس برای دامنه ی ir  امکان پذیر نبوده که برای استفاده از این سرویس های تبلیغاتی پر سود می توان از پارک دامنه استفاده نمود.

اما از آنجا که در دسترس بودن سایت با دو یا چند آدرس متفاوت ممکن است باعث اشتباه موتورهای جست و جو در ایندکس کردن مطالب شود می توان از تگ canonical  به جهت معرفی دامنه و آدرس اصلی سایت استفاده نمود.

معرفی تگ کنونیکال (canonical)

canonical- کنونیکال

این تگ همانند ریدایرکت 301 عمل کرده با این تفاوت که به جای اینکه کاربر را به آدرس مورد نظر منتقل کند، موتورهای جست و جو  را به آن آدرس هدایت میکند و در واقع به موتورهای جست و جو نشان میدهد که محتواهای مورد نظر با آدرس های دیگری در دسترس هستند که یکی از آنها، آدرس معتبر و اصلی بوده و موتورهای جست و جو آن آدرس را ایندکس خواهند کرد.

نحوه ی استفاده از تگ کنونیکال (canonical):

برای تعیین آدرس اصلی به موتورهای جست و جو از تگ canonical به شکل زیر استفاده میشود:

مطلب مرتبط  فاکتور سرعت صفحه و تأثیر آن در سئو و رنکینگ سایت

<link rel=”canonical” href=https://bertina.ir/>

کنونیکال

جای قرار گیری درست این تگ در قسمت هدر (header)  سایت است که اگر از سیستم مدیریتی مثل وردپرس استفاده می کنید افزونه های زیادی برای قرار دادن کدها در بخش هدر و فوتر سایت وجود دارد که از جمله ی آنها می توان به افزونه ی Insert Headers and Footers اشاره نمود.

گوگل دامنه ی اصلی معرفی شده توسط شما را بررسی کرده و در صورتی که به هر دلیلی آدرس داده شده معتبر نباشد یا دچار مشکلی در بارگذاری خود شده باشد گوگل این تگ را لحاظ نکرده و مطلب را با دامنه ی در دسترس ایندکس میکند.

استفاده از چندین تگ کنونیکال در یک صفحه نیز امکان پذیر است اما از آنجا که هدف استفاده از این تگ معرفی آدرس اصلی و معتبر است و نه آدرس های معتبر، بهتر است از استفاده ی بیش از یک مورد صرف نظر کنیم.

در پایان طبق گفته های گوگل، تگ کنونیکال یک پیشنهاد به خزنده های موتورهای جست و جوست و نه یک اجبار! بنابراین موتورهای جست و جو مانند گوگل این موضوع را در کنار دیگر تحلیل ها و سیگنال هایی که از سایت دریافت میکنند در نظر خواهند گرفت. همچنین برای مواردی مانند استفاده از ssl، بارگذاری سایت با www و بدون www و / پایانی بهتر است از ریدایرکت 301 استفاده نمایید و تنها در پارک دامنه با آدرس های متفاوت از این تگ استفاده نمایید.

 تگ noindex :

این تگ نیز جهت جلوگیری از ایندکس شدن یا قرار گرفتن صفحه در فهرست نتایج موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگیرد و نحوه ی استفاده از آن بدین شکل است:
meta name=”robots” content=”noindex “

مطلب مرتبط  نحوه نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس

متا تگ nofollow :

nofollow

این تگ به موتورهای جستجو اعلام می کند، که لینک های موجود در این صفحه را مورد توجه قرار ندهند. یعنی در واقع این لینک ها کار می کنند ولی از نظر موتور جستجو خنثی شده و رنکی یا امتیازی برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

The following two tabs change content below.

محسن صفری

در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو و گوگل ادوردز فعالیت می کنم. هر روز و هر ساعت به دنبال یادگیری هستم!