SmarterMail‌ چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟
اسمارتر میل (SmarterMail‌) چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟
فوریه 20, 2023
سوالات متداول درباره سرور اختصاصی (پاسخ به ۷ سوال مهم)
سوالات متداول درباره سرور اختصاصی (پاسخ به ۷ سوال مهم)
فوریه 22, 2023
راه‌اندازی وبسایت بدون هاست

آیا راه‌اندازی وبسایت بدون هاست امکان پذیر است؟

آیا راه‌اندازی وبسایت بدون هاست امکان پذیز است؟

در همین ابتدا باید بگوییم که از نظر فنی، راه‌اندازی سایت بدون هاست امکان‌پذیر نیست اما اگر می‌خواهید بدانید که چرا وجود هاست ضروری است و نمی‌دانید که چگونه باید هاست مورد نیاز خود را انتخاب کنید، ما به شما کمک می‌کنیم و به این سوالاتتان پاسخ می‌دهیم.

بدون هاست وبسایت شما در فضای وب نمایش داده نخواهد شد و در واقع برای دسترسی به اطلاعات وبلاگ خود، از جمله مقالات، تصاویر و صفحات در اینترنت به هاست نیاز دارید. با این حال، این بدان معنا نیست که حتماً نیاز به خرید سرویس میزبانی دارید. اگر می‌خواهید وبلاگی راه‌اندازی کنید، می‌توانید از پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی استفاده کنید که هاست رایگان نیز روی پلتفرم وبلاگ‌نویسی خود ارائه می‌دهند.

در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که علاوه‌بر نمایش وبسایت در فضای وب، چرا باید هاست داشته باشید.

چرا هاست برای وبسایت ضروری است؟

میزبانی وب یا سرویس هاست به شما امکان می‌دهد که وبسایت و یا وبلاگ خود را در فضای وب منتشر یا قابل مشاهده کنید. سرویس هاستینگ، قسمتی یا تمام سرور را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به عنوان فضای ذخیره‌سازی آنلاین برای داده‌های وبسایت عمل می‌کنند و همچنین مسئول ارائه این داده‌ها به کاربرانی است که از طریق اینترنت به آن‌ها نیاز دارند.

لازم است بدانید که تمامی وبلاگ‌ها، وبسایت‌ها و هرآنچه که در فضای وب قابل مشاهده است، از سرویس هاستینگ استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، هاست جز جدایی‌ناپذیر از پلتفرم‌های آنلاین است.

آیا می‌توان از خدمات هاست رایگان استفاده کرد؟

خدمات هاست رایگان بسیاری وجود دارند اما استفاده از آن‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود. این نوع خدمات رایگان معمولاً با محدودیت‌های پهنای باند و ذخیره‌سازی داده همراه است. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های هاست، امنیت است که هاست‌های رایگان تضمینی بابت امنیت ندارند و ممکن است اطلاعات شما مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا از بین برود. همچنین سرویس هاست باید پشتیبانی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را رفع کنید که وبسایت یا وبلاگتان اصطلاحاً داون (Down) نشود اما سرویس‌های هاست رایگان پشتیبانی که بتواند در زمان بروز مشکل به شما کمک کند ارائه نمی‌دهند.

مطلب مرتبط  تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

متاسفانه باید بگوییم که صرفه‌جویی در سرویس‌های هاستینگ ارزش خطر‌های پیش‌روی آن را ندارد و ممکن است منجربه تعطیلی کسب‌وکار و وبسایت شما شود. به همین دلیل، به جای استفاده از یک سرویس میزبانی رایگان، بهتر است که هنگام انتخاب سرویس هاست خود، مقرون‌به‌صرفه‌ترین را نسبت به نیاز‌های خود انتخاب کنید یا در صورتی‌که می‌خواهید وبلاگ‌نویسی را آغاز کنید از پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی قابل اعتماد مانند بلاگر (Blogger) شروع کنید.

آیا راه‌اندازی وبلاگ در بلاگر بدون هاست امکان‌پذیر است؟

بلاگر (Blogger) یکی از محصولات گوگل است که پلتفرمی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد تا وبلاگ‌نویسی خود را آغاز کنید. در پاسخ به سوال اینکه آیا راه‌اندازی وبسایت بدون هاست در بلاگر امکان‌پذیر است باید بگوییم که خیر. این پلتفرم تنها برای وبلاگ‌نویسی در اختیار شما قرار می‌گیرد و نیازی نیست که هاست برای آن تهیه کنید. شما می‌توانید وبلاگ خود را بسازید و محتوا را بدون پرداخت هزینه منتشر کنید.

آیا راه‌اندازی وبلاگ در بلاگر بدون هاست امکان‌پذیر است؟

لازم به ذکر است که میزبانی وبلاگ از طریق بلاگر بسیار بهتر از استفاده از یک سرویس میزبانی رایگان است. اول از همه، هیچ محدودیت جدی در مورد ذخیره‌سازی و پهنای باند در بلاگر وجود ندارد و همچنین عملکرد، آپدیت‌ها و امنیت آن نیز در کل بهتر از یک سرویس میزبانی رایگان است.

حتماً پس از آنکه وبلاگ شما رشد کرد و مخاطبانتان افزایش یافتند، باید به یک سیستم مدیریت محتوا و هاست مناسب مهاجرت نکنید. مهاجرت از بلاگر به سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس که معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها است، بسیار آسان و امکان‌پذیر خواهد بود. در این مرحله سؤال بعدی در ذهن شما ایجاد می‌شود که در ادامه به آن پرداختیم.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه رفع ارور Destination Folder Already Exists در وردپرس

آیا می‌توان بدون هاست از وردپرس استفاده کرد؟

وردپرس دارای دو نسخه WordPress.com و WordPress.org است. درست مانند بلاگر، WordPress.com پلتفرم وبلاگ‌نویسی رایگان است که نیازی به سرویس هاست ندارد؛ اما WordPress.org به عنوان یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) منبع‌باز ساخته شده است که برای استفاده از آن به سرویس میزبانی وب نیاز دارد.

در واقع WordPress.org برای وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای و وبسایت‌ها است که نیاز به مالکیت و کنترل کامل دارند. اگر می‌خواهید یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای باشید یا برای کسب‌وکار خود یک سایت راه‌اندازی کنید، توصیه می‌شود از همان ابتدا یک هاست وردپرس تهیه کنید و کار خود را با استفاده از وردپرس آغاز کنید.

جمع‌بندی: راه‌اندازی وبسایت بدون هاست

در این مقاله گفتیم که راه‌اندازی وبسایت بدون هاست امکان‌پذیر نیست و برای اینکه وبسایت شما در فضای وب قابل مشاهده باشد باید از سرویس‌های هاستینگ استفاده کنید. در ادامه نیز در مورد هاست رایگان نیز توضیح دادیم. 

برتینا ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ با بالاترین کیفیت و آپتایم ۹۹.۹٪ است. همچنین می‌توانید هاست وردپرس خود را از شرکت برتینا تهیه کنید و از پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته بهره‌مند شوید. برای مشاوره می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق ارسال تیکت اقدام کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

آناهیتا بادافره

Latest posts by آناهیتا بادافره (see all)

مطلب مرتبط  نوشتن url سایت و اصول بهینه سازی آن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *