موتورهای جستجو
بررسی محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان
نوامبر 28, 2018
گوگل ایندکس
آموزش حذف صفحات ایندکس شده سایت در گوگل
دسامبر 10, 2018

تأثیر استفاده از ایموجی ها در سئو

تأثیر استفاده از ایموجی ها در سئوایموجی ها ، دنیای شکلک های بی پایان!

شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که به استفاده از ایموجی ها در برنامه های مختلف عادت داشته باشید! این شکلک های کوچک که هم اکنون تقریبا توسط تمامی برنامه ها و اپلیکیشن های پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرند بخشی از گفت و گوی های روزمره را به خود اختصاص داده اند. این ایموجی ها از مسنجر منقرض شده یاهو آغاز شده و هم اکنون به اغلب برنامه های پیام رسان و ارتباطی راه یافته اند. در این مقاله می خواهیم درباره نقش emoji در افزایش سئوی سایت و بالا بردن رتبه گوگل صحبت کنیم.

اسنیپت گوگل چیست؟

زمانی که شما کلمه، عبارت و یا جمله ای را در گوگل جست و جو می کنید گوگل 10 وبسایت اول را برای شما به نمایش می گذارد. این نتایج که به نمایش گذاشته می شوند اغلب شامل چندین خط توضیحاتی برای هر لینک سایت هستند. خط اول شامل تگ عنوان ، خط دوم شامل آدرس سایت و خط سوم شامل تگ توضیحات سایت است که به کاربران نمایش داده می شود. اسنیپت شامل هر گونه توضیحی از است که در خط پایین تگ توضیحات نمایش داده می شود.

گوگل ؛ موافق ایموجی یا مخالف؟

چند سال قبل گوگل برای عناوین استفاده از ایموجی را مجاز کرده بود. در سال 2015 این استفاده به طور کامل قطع شد که دلیل آن استفاده نادرست مدیران و ادمین ها بود. در این سال به طور کل ایموجی ها را از عنوان وب سایت ها حذف کرد. در سال 2016 دوباره ایموجی ها به گوگل بازگشتند اما این بار طی فیلتری که گوگل آن را اعمال کرده بود و شامل مواردی می شد که مرتبط با موضوع بودند. علاوه بر این یکی دیگر از امکاناتی که گوگل فراهم کرد این است که با emoji منظور مورد نظر را جست و جو کنند. با اینکه موتور های جست و جو به کاربران امکان سرچ emoji را نیز می دهد اما همچنان استفاده کنندگان از این گزینه بسیار کم و محدود هستند. در نتیجه می توان گفت که گوگل مخالف با استفاده از ایموجی ها نیست بلکه برخی به علت استفاده نادرست از این شکلک ها باعث توقف موقت استفاده از آن ها شدند. گوگل همواره از راه هایی که باعث افزایش مخاطب و رضایت آن ها می شود استقبال می کند و ایموجی ها را می توان یکی از امکاناتی دانست که گوگل برای افزایش سئو و رتبه بندی وبسایت ها استفاده از آن را مجاز اعلام کرده است.

مطلب مرتبط  چگونه احراز هویت دو عاملی را برای SmarterMail فعال کنیم

emoji ؛ بهبود دهنده رتبه گوگل!

هم اکنون می دانید که گوگل استفاده از ایموجی ها را دوباره برای کاربران مجاز کرده است. شاید تصور کنید که این emoji ها تاثیر خاصی بر رتبه گوگل ندارند اما جالب است بدانید که یکی از عواملی که باعث بهبود رتبه سئو می شود ایموجی ها هستند. می دانیم که گوگل همواره به دنبال راه ها و ایده های جدیدی است که بتواند با آن مخاطب را جذب کند. یکی از راه ها در این زمینه بررسی رفتار کاربران است. هنگامی که اکثریت جستجو کنندگان در گوگل از یک لینک خاص استفاده می کنند طبیعتا باید از بقیه برای مخاطب جذاب تر باشد. در نتیجه این افزایش رتبه سئو نیز به تدریج افزایش می یابد.

استفاده صحیح از ایموجی ها

نخستین راهی که می توان از آن نام برد این است که عنوان جذابی را انتخاب کنید. اولین نکته ای که به چشم مخاطب می رسد یک عنوان جذاب است که باعث ترغیب کاربر می شود.  ایموجی ها اگر به صورت درست و مرتبط استفاده شوند باعث افزایش نرخ کلیلک کردن می شوند.

در استفاده از emoji بهتر است نکاتی را رعایت کنید که در نتیجه بهبود سئو سایت شما و افزایش بازدید کننده می شود. برای استفاده از emoji ها باید آنها را در جای درست استفاده کنید. شاید اگر کسب و کار شما وجهه ای رسمی داشته باشد استفاده از emoji نه تنها باعث افزایش بازدید نشود بلکه آن را کاهش دهد. استفاده از ایموجی ها به ویژه ایموجی حیوانات می تواند برای مخاطب جذاب باشد. نکته مهم این است که هنگام استفاده از این شکلک ها به مخاطب خود فکر کنید و ببینید که در صورت دیدن این ایموجی کنار عنوان برای خواندن آن ترغیب خواهد شد یا خیر.

مطلب مرتبط  تفاوت بین مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات چیست؟

شاید تصور کنید که استفاده بیش از حد از emoji سبب افزایش رتبه شما و بازدید هایتان خواهد شد اما بهتر است بدانید که هرچه از ایموجی های بیشتری استفاده کنید احتمال اسپم شدن را افزایش می دهید. در نهایت به دو یا سه ایموجی اکتفا کنید. این نکته نیز قابل به ذکر است که استفاده از ایموجی در توضیحات بهتر از عنوان نشان داده می شود.

emoji ؛ لازم یا غیرضروری؟

شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که تصور می کنند emoji قطعا باعث بهبود سئو و افزایش رتبه بندی در گوگل می شوند. همانطور که ذکر شد ممکن است این شکلک های جذاب و فریبنده برای شما مفید باشند اما این بدین معنا نیست که استفاده از آنها امری ضروریست. ایموجی صرفا یک شکلک برای جلب توجه نیست، بلکه باید کاملا مرتبط با مبحث باشد تا تاثیر گذار باشد. از سری ایموجی هایی که ممکن است در وبسایت های مختلف به آن برخورده باشید می توان به ایموجی تلفن در حال تماس و همچنین هدیه ها در بخش های مختلف اشاره کرد. شکی نیست که اگر بتوانید از این شکلک ها به درستی استفاده کنید قطعا در ورودی وبسایتتان تأثیر مثبت دارند و چه بهتر که صفحه جست و جوی گوگل نیز با این شکلک ها جذاب و رنگارنگ شوند!

این منظور به ویژه برای وبسایت هایی با مضامین خاص که می توانند از ایموجی های مختلف استفاده کنند بسیار مفید است چرا که توسط این شکلک ها می توانند منظور خود را به نحوی جذاب به مخاطب برسانند. برای مثال اگر یک شرکت در زمینه غذا فعالیت می کند می تواند از ایموجی های خوراکی استفاده کند که در نهایت باعث جذب مخاطب می شوند. همچنین شکلک های طبیعت، پرچم های کشورهای مختلف و دیگر ایموجی ها از قبیل حیوانات می توانند برای صنایع و شرکت های خاص بسیار کارآمد باشند. در نهایت مخاطب علاقه مند خواهد شد لینکی را که در نظرش اسنیپت جذاب تری دارد را انتخاب کند!

مطلب مرتبط  انتشار برنامه در گوگل پلی استور
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *