لوگوی اینستاگرام
قانون جدید اینستاگرام برای حذف اکانت های خاطی
جولای 20, 2019
اعتیاد به اینترنت
زندگی در اردوگاه های ترک اعتیاد به اینترنت کره جنوبی چگونه است؟
سپتامبر 15, 2019
حقوق

حقوق مهندسین نرم افزار گوگل و مایکروسافت چقدر است؟

این سوال ممکن است برای هر کسی که به عنوان مهندس نرم افزار فعالیت دارد و به دنبال پیشرفت و ارتقای شغلی خود است پیش آید. حتی اگر شما در مایکروسافت یا گوگل مشغول به کار نباشید میزان حقوق پرداختی این شرکت ها به کارکنان خود بر میزان حقوقی که سایر شرکت های بزرگ حوزه فناوری به متخصصان خود می دهند تأثیر بالایی می گذارد.

مایکروسافت

براساس گزارش وبسایت levels.fyi که اطلاعات مربوط به حقوق شرکت های بزرگ را از منابع معتبر دریافت می کند، مایکروسافت به مهندسان خود که به سطح 67 رسیده اند (یعنی مهندسان و متخصصان اصلی توسعه نرم افزار) سالانه حدود ۲۲۲۷۱۴ دلار حقوق، ۲۲۶۰۰۰ سهام و همچنین ۷۳۱۴۳ دلار پاداش پرداخت می کند.

مهندسانی که به سطح 69 صعود می کنند،‌ به یک “شریک” (Partner) تمام عیار تبدیل شده و می توانند سالانه ۲۷۰۰۰۰ دلار حقوق، ۵۰۰۰۰۰ دلار سهام و ۱۴۰۰۰۰ دلار پاداش را به عنوان درآمد برای خود داشته باشند. ( پایگاه داده levels.fyi اطلاعات مربوط به این سطح را تنها از یک کارمند در این سطح دریافت نموده است).

اما حقوق مهندسین نرم افزار در کمپانی گوگل نسبت به مایکروسافت بیشتر است. در این شرکت مهندسان نرم افزار سطح L7 (جایگاه مدیر ارشد، معادل سطح 67 مایکروسافت) می‌تواند انتظار ۲۵۶۰۵۹ دلار حقوق سالانه، ۲۸۶۱۷۶ سهام و 83294 دلار پاداش را داشته باشد. کسانی که به سطح L8 صعود می کنند و در جایگاه مدیر کل قرار می گیرند، سالانه مجموعا 800000 دلار درآمد دارند (همانند سطح 69 شرکت مایکروسافت، تعداد کمی از افراد در شرکت گوگل در سطح L8 هستند و بدست آوردن مقدار دقیق حقوق دریافتی در این سطح برای پایگاه داده levels.fyi کار دشواری است).

مطلب مرتبط  اینستاگرام با معرفی دو قابلیت جدید به استقبال سال جدید میلادی رفت

گوگل پلکس

در شرکت گوگل افرادی که تا این حد پیشرفت کرده و به این سطح می رسند، بیشتر از آنکه یک مهندس یا توسعه دهنده باشند جایگاه یک مدیر را دارند، که این امر ممکن است برای برخی متخصصان فناوری اطلاعات که علاقه مند به طراحی و ساخت برنامه و کدنویسی هستند خوشایند نباشد. در حالی که برای برخی افراد هیچ چیز به اندازه مدیریت یک تیم که به صورت مداوم با چالش های بزرگ مواجه است جذاب نباشد.

مقایسه میزان درآمد مهندسین نرم افزار ارشد سطح 67 مایکروسافت و سطح L7 گوگل را می توانید در این جدول ببینید:

 

مایکروسافت

گوگل

حقوق سالانه

222714 دلار

256059 دلار

سهام

226000 دلار

276176 دلار

پاداش

73143 دلار

83294 دلار

بر اساس قوانین رتبه بندی مشاغل در مایکروسافت، به افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل و در این شرکت استخدام شده اند مهندس سطح متوسط گفته می شود. شرکت مایکروسافت به این افراد 130287 دلار به عنوان حقوق پایه، 16824 دلار پاداش و یک پکیج به ارزش 25902 دلار به عنوان سهام چهار ساله پرداخت می کند.

از طرفی شرکت گوگل به مهندسین تازه کار به طور متوسط 115000 دلار می پردازد. همچنین این افراد 44000 دلار پاداش، 139000 دلار سهام و 22000 دلار پاداش سالانه دریافت می کنند.

البته در این کمپانی ها داشتن تخصص در یک مهارت بسیار خاص سبب افزایش میزان حقوق خواهد شد. به عنوان مثال داشتن تخصص در زمینه هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ، حقوق های چند میلیون دلاری را به دنبال دارد. این درآمد با عناوینی از جمله پاداش، سهام و مزایا به مهندسان پرداخت می شود.

مطلب مرتبط  توییتر روی قابلیت تبدیل خودکار متن‌های طولانی به رشته توییت کار می‌کند

بر خلاف شرایط کاری در کشور ایران، در بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا، به کارمندان با سابقه درصدی از سهام آن کمپانی تعلق میگیرد و در بسیاری از مواقع، میزان سهام پرداختی بسیار بیشتر از حقوق دریافتی آن ها است. به عنوان مثال در کمپانی هایی مانند Lyft و Uber، مهندسین ارشد نرم افزار درآمدی را که از طریق دریافت سهام به دست می آوردند بسیار بیشتر از حقوق و دستمزدشان است.

نکته مهمی که به چشم می آید و البته قابل پیش بینی هم بود این است که شرکت های بزرگ فناوری، مبالغ زیادی را به مهندسین ارشد خود می پردازند. برای برخی متخصصان فناوری، کار کردن در یک شرکت بزرگ ممکن است سخت و خسته کننده باشد، اما برای کسانی که می خواهند روی پروژه های بزرگی کار کنند که زندگی صدها میلیون انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد، قطعا شرکت های بزرک بهترین انتخاب هستند.

منبع : insights.dice.com

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.2 / 5. تعداد نظرات : 13

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

پوریا فرجی

Webmaster & Google Ads Expert at Bertina

Latest posts by پوریا فرجی (see all)

مطلب مرتبط  لوگوی سرویس گوگل پلی پس از 10 سال (مثلا) تغییر کرد

2 دیدگاه

  1. سوفی گفت:

    واقعا زیاد پول میگیرن بی معرفتیه

  2. سهیل گفت:

    کف کردم O:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *